Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів с.Добре
Тема:
6 клас
Вчитель:
Леонович Н.П.
Взаємно обернені числа
Мета уроку: ознайомити учнів з поняттям взаємно обернених чисел, навчити знаходити число, обернене до даного, і перевіряти, чи є дані числа взаємно оберненими; розвивати логічне мислення, увагу, пам’ять, формувати культуру усних і письмових обчислень, комунікативні компетентності; виховувати любов до математики.
Очікувані результати: учні повинні знати означення взаємно обернених чисел, розв’язувати завдання, що передбачають уміння знаходити число, обернене до даного, перевіряти, чи є дані числа взаємно оберненими.
Обладнання та наочність: підручник, роздавальний матеріал,
Тип уроку: комбінований.
■ I. Організаційний етап
▪ Привітання
Ось пролунав дзвінок
І розпочинається урок.
Працювати слід старанно,
Щоб почути у кінці,
Що у нашім шостім класі
Учні – просто молодці!
▪ Перевірка готовності учнів та кабінету до уроку
■ II. Перевірка домашнього завдання
«Знайди помилку»
Вправа № 350
Відповідь: 522 гектари
Вправа № 361
45% = 0,45
Відповідь: 1260 кілограм і 2799,55 кілограм
Вправа № 367
Відповідь: 49,4 кілометри
■ III. Актуалізація опорних знань
Кросворд
■ ІV. Вивчення нового матеріалу
План викладання нового матеріалу
1. Поняття взаємно обернених чисел.
2. Число, обернене до даного.
3. Приклади
Отже, мета сьогоднішнього уроку: дати означення взаємно обернених чисел, навчитись знаходити число, взаємно обернене до даного.
І в цьому нам сьогодні допоможуть наші добрі знайомі : Містер Світ та його юні помічники.(Пуск « ПМК 5-6 кл.»).
Увага на екран!
Діти за допомогою мультимедійного екрану переглядають мультфільм із наступним сюжетом. Шаман Чічака закодував доступ до математичної планети і поставив магічні пастки. Для того, щоб туди потрапити потрібно знати число, яке обернене до даного.
■ V. Розв’язування вправ
Вправа № 374(усно), 379, 381 (підручник)
Фізкультфилинка
Виконайте дії починаючи з першого прикладу, наступним є приклад, що починається з числа оберненого до відповіді попереднього
1)1; 2); 3) 1;
4) 5)
■ VI. Самостійна робота
Варіант 1
Позначте одну правильну, на вашу думку, відповідь.
Початковий і середній рівні (6 балів)
1. Виконайте множення: .
А Б В Г
2. Обчисліть: .
А 3 Б В Г 2
3. Знайдіть від числа 15.
А 45 Б В 5 Г
4. Знайдіть 55 % від числа 200.
А 55 Б 100 В 110 Г
5. Розв’яжіть рівняння .
А Б В Г
6. Автобус проїхав 120 км. Із них — по шосе, а решту — ґрунтівкою. Скільки кілометрів проїхав автобус ґрунтівкою?
А км Б 100 км В 20 км Г 24 км
Варіант 2
Позначте одну правильну, на вашу думку, відповідь.
Початковий і середній рівні (6 балів)
1. Виконайте множення: .
А Б В Г
2. Обчисліть: .
А Б В Г
3. Знайдіть від числа 16.
А 4 Б 64 В Г
4. Знайдіть 33 % від числа 800.
А 33 Б 80 В 264 Г 2640
5. Розв’яжіть рівняння .
А Б В Г
6. Хлопчик прочитав книжки, у якій 320 сторінок. Скільки сторінок йому залишилося прочитати?
А Б 40 В 200 Г 120
Розв’язання та відповіді до самостійної роботи
Варіант 1. 1. Б. 2. В. 3. В. 4. В. 5. В. 6. В. 7. Г. 8. Б. 9. В.
6. (км) — проїхав по шосе;
(км) — проїхав ґрунтівкою.
Відповідь: 20 км.
Варіант 2. 1. В. 2. А. 3. А. 4. В. 5. Г. 6. Г. 7. В. 8. В. 9. Г.
6. (с.) — прочитав хлопчик;
(с.) — залишилося прочитати.
Відповідь: 120 с.
■ VII. Підбиття підсумків уроку
Гра «Ти – мені, я – тобі»
■ VIII. Домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання
Опрацювати 16 Вправи № 376, 378 (до 8 балів), 386 ( 9 і більше балів)