Предмет: українська мова
Клас: 5
Тема: Вживання фразеологізмів
Мета: повторити й поглибити знання учнів про фразеологізми;
формувати вміння знаходити фразеологізми в тексті, розрізняти їх види;
розвивати творчі вміння використовувати фразеологізми у діалогах, власних висловлюваннях; за допомогою мовленнєво-комунікативного матеріалу виховувати почуття патріотизму, любові до традицій, культури українського народу.
Тип уроку: комплексне застосування знань, умінь та навичок
ФОНПД: фронтальна, групова, індивідуальна, парна.
Методи: репродуктивний, пошуковий, аналітичний, творчий.
Принципи навчання:науковість; доступність; наочність; проблемність;
самостійність учнів; активність учнів; системність і послідовність;
урахування індивідуальних особливостей учнів; диференціація
Обладнання: презентація, підручник, дидактичний матеріал, записи на дошці.
Перебіг уроку
1. |
Організаційний момент (перевірка готовності користувачів послуг до уроку) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. 2.1 |
Актуалізація опорних знань, умінь, навичок Фронтальне опитування БРАМА Слайд 1
Ні в тин, ні в ворота. (Ні до чого не придатний, нікчемний). Це наша ахіллесова п`ята (вразливе, дошкульне місце, слабка ланка). Досить баляндраси точити (вести пусті розмови) та баньки п `ялити (дивитися невпинно з напруженням). Доки ми будемо битися, як риба об лід (безрезультатно добиватися чого-небудь). Можна й в дурні пошитися (потрапити у смішне становище) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3.
3.1 3.2 3.3 |
Повідомлення теми, мети уроку, мотивація навчальної діяльності, оголошення очікуваних результатів - На вашу думку, яка сьогодні буде тема уроку? Чому? - А щоб ви хотіли дізнатися сьогодні на уроці? - Де знадобляться вам вміння та навички, які ви отримаєте на уроці? |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. 4.1 |
Формування вмінь та навичок Формування теоретичних вмінь та навичок Слайд 2
Вулиця Математична Слайд 3
Лічилка Імпровізація Сумний вірш Веселий вірш Марш 2 .13.46. 3.4.2.1. 511.16. 2.15.42. 18.17.18.16! 48.3.06. 46.17. 5.20.337. 42.15. 115.13.3006! 33.1.102. 300.10.900. 712.19. 37.08.5. 90.17.90.16! 8.30.32 37.16. 2 000 047 20.20.20! 240.109.526! Основне поняття в математиці - поняття безлічі. Безліч – це сукупність об`єктів, які розглядаються як єдине ціле. Отже, завдання: записані фразеологізми, які мають значення «багато, безліч» треба виділити фломастером.(завдання на картках) Поставити на ноги; видимо-невидимо; підкрутити гайки; крутити носом; хоч греблю гати; роботи по шию; каламутити воду; курі не клюють; давати волю язику; дивитись крізь пальці; роботи по самі вуха; як цвіту по всьому світу; ні сіло ні впало; не з руки; одним духом; до сьомого поту; сила-силенна; на край світу; хоч лопатою загрібай; як з-під землі; рукою сягнути; і світу не видно; як грибів після дощу; з доброго дива; не за нашої пам`яті; як зірок на небі; як піску морського; давати волю рукам; дихнути не дати; зубами держати; одним миром мазані; не дати вгору глянути; тьма-тьмуща; вуха в`януть; як у бездонну бочку. Відповіді: видимо-невидимо; хоч греблю гати; роботи по шию; кури не клюють; роботи по самі вуха; як цвіту по всьому світу; до сьомого поту; сила-силенна; хоч лопатою загрібай; і світу не видно; як грибів після дощу; як зірок на небі; як піску морського; дихнути не дати; не дати вгору глянути; як у бездонну бочку; тьма-тьмуща. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5.2. 5.2.1
5.2.2
5.2.3 |
Формування практичних вмінь та навичок Робота з дидактичним матеріалом Ходімо далі. Слайд 4 Площа Центральна Давайте присядемо біля фонтана, та згадаємо, що таке фразеологічний словник, де його можна знайти.
Знайдіть у фразеологічному словнику значення поданих фразеологізмів і запишіть у зошит (2 бали) 1 група
2 група
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5.3. 5.3.1
5.3.2
5.3.3 |
Творчі вправи Мовленнєво-комунікативна робота Слайд 11-12 Ми бачимо тут мольберти, фарби, пензлі, олівці. Відчуваєте, які запахи? Давайте спробуємо себе у мистецтві відображення образів. Завдання. Кожна група малює на дошці (зачиненій від іншої команди) ті відповіді, які вважає првильними. Ними можна косити, відкривати комусь щось, їм можна не вірити і навіть колоти їх, коли у них дивитися, то можна втрачати себе, ними стріляють, коли їх вирячити, то можна щось у когось побачити. (Очі) Їх суплять, здивовано зводять. (Брови) Ним можна клювати, як дзьобом, його задирають, коли зазнаються, його можна всунути будь-куди. (Ніс) Їх дують, надувають, по ним може текти. (Губи) Її ламають, у ній гуляє вітер, у ній тримають думки, вона буває гаряча, набита половою (Голова) Через них слова пролітають, як через отвір, вони не квіти, а в’януть, їх розвішують, як білизну, особливо дуже довірливі. (Вуха). Вона буває довгою, як у гуски, лебединою, її можна намилити, звернути. (Шия) Воно від жаху піднімається, його на собі рвуть. (Волосся) Вони бувають золоті, легкі, важкі, їх набивають. (Руки) Їх, буває, беруть у руки, під ними плутаються, на них стоять твердо. (Ноги) В ній народжуються, її останню знімають, без неї залишаються. (Сорочка) Бувають в них одних, а буває, залишаються без них. (Штани) Інколи вони каші просять. (Чоботи) Її знімають перед шанованими людьми. (Капелюх). Підсумок. Давайте порівняємо малюнки, чи все намалювали. Запишіть у свою картку кількість балів.
Зоопарк Слайд 13
На площі знаходиться Музей народної творчості. Пропоную зайти Слайд25 Ми попали у світлицю. Що впадає в око? Ікони, стіл з вишитою скатертиною Слайд 26 Ми у спальні. Тут є ліжко, дитячий візочок, на стіні домотканий килимок. Стіни побілені глиною. Слайд 27 Швейна машинка, праска. В цій хатині живуть заможні господарі.Слайд28 Прядка, ткацький верстат, та вишиті рушники, рушники… Слайд 29 Це зразки вишивки, зібрані з різних областей України, ось бачимо і запорізьку вишивку. Проходимо далі. Слайд 30 Це зразки одягу, який носили в Україні. Згадаємо, що носили на Запоріжжі? Запорізький край - козацький край, козаки носили шаровари, сорочку, пояс, шапку. Пояси носили обов’язково: ходити без пояса вважалося непристойним, він відігравав роль оберега. У жінок–сорочки, поневи, запаски, плахти, кептарі, свити, на голові- очіпок, а на нього хустка, кінці якої зав’язували на чолі. Молоді дівчата до заміжжя носили довгі сорочки, підперезані поясками, на голові- віночки, на нього хустка, кінці зав’язували під підборіддям . Жіночі прикраси – різноманітні намиста. Щоб отримати ще 3 бали, вам потрібно скласти діалог-інсценівку, використовуючи ті фразеологізми, які будуть найдоречнішими у даній ситуації ( По 2 ситуації на групу) Чоловік та жінка.
2 куми на базарі.
Парубок та дівчина.
2 сусідки.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. |
Підсумок уроку, оцінювання, рефлексія
Мікрофон
Оцінювання
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7. |
Завдання додому на вибір (інструктаж)
|