Урок "Вживання прикметників для всебічної характеристики предметів. Усний опис картини природи. Навчальний проект: "Земля планета - "Вода"(природа океанів)".

Про матеріал
Вживання прикметників для всебічної характеристики предметів. Усний опис картини природи. Навчальний проект: «Земля – планета «Вода»(природа океанів)».
Перегляд файлу

 

Тема: Вживання прикметників для всебічної характеристики предметів. Усний опис картини природи.

Навчальний проект: «Земля – планета «Вода»(природа океанів)».

Мета: створити умови для закріплення знань учнів про прикметник як частину мови, сприяти розвитку вміння вживати прикметники у мовленні для характеристики предметів, розвитку зв’язного мовлення  та вміння логічно міркувати.

Створити умови для закріплення знань учнів  про поверхню Землі, її зображення на карті, уміння читати карту і працювати з нею; сприяти актуалізації відомостей  про океани Землі; сприяти формуванню  поняття значення океанів та використання їх багатств людиною; сприяти  пізнавальному інтересу, чіткому висловлюванню своєї думки, узгоджено працювати в групах; сприяти розкриттю уявлення про природу як живий організм; сприяти навчанню бачити красу світу.
Обладнання: карта, презентації про  тваринний  та рослинний світ  материків та океанів.

                                                   ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент . 

  1.        Привітання. Створення позитивної атмосфери на уроці.

                         Усміхніться всім навколо

                          Небу сонцю, квітам, людям

                          І тоді обов’язково

                          День для вас щасливим буде.

         Налаштуємось на урок.

Учень який на уроці

У - уважний

Р - розумний

О - охайний

К – кмітливий

- А ще (яким має бути учень?) вихованим, дисциплінованим . Яка це частина мови?

1.2. Вправа  «Гідрометцентр повідомляє»

- Відповіді учнів про характеристику змін в природі (використовуючи більше прикметників)

1.3. «Закінчи  речення!»

                        Прикметник – це?----------------------

                        Відповідають на питання –----------------------

                        Вказують на – ------------------------------

                        Зв’язаний з – ----------------------------------

                        Змінюється за -----------------------------------

Для чого в нашому мовленні використовують прикметники? (для всебічної характеристики предметів, для того щоб мовлення було красивим, образним)

Саме сьогодні ми будемо прикрашати своє мовлення.

Хвилинка каліграфії

ан   ок  ке  еа

Хто може утворити слово? Що це таке океан?

Доберіть спільнокореневі слова.

Океанський, заокеанський.

Складіть речення з будь яким словом.

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

На якому уроці ми з вами вивчали про океан?

Сьогодні у нас буде незвичайний урок. Ми об’єднаємо українську мову та природознавство.

Тому тема сьогоднішнього уроку  вживання прикметників для всебічної характеристики предметів. Усний опис картини природи. А також, навчальний проект: «Земля – планета «Вода»(природа океанів)».

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

У вас на партах є невеличкі тексти, але здається у них щось не вистачає. Вони якісь не цікаві. Попрацюйте  в парах. Зробіть їх кращими.

Океан. Який він?  …, …, …. Одного дня він … й …, наче велике дзеркало. А іноді …., …. … промінчики, пронизуючи … воду,  лагідно торкаються … піску та …, … мушлів, … камінців та … водоростей.

-Який це текст ? Художній. Чому? (Багато прикметників роблять наше мовлення образним). Які слова вам сподобались?

Фізкультхвилинка

     Протягом багатьох уроків ми вивчали океани, значення  Світового океану на погоду, природу Землі. Ми  підсумуємо і повторимо все, що вивчили. Вашим домашнім завданням було  підготувати проекти на різні теми.

ІV. Метод «Навчальний проект».

 

Прослуховування  проектів та перегляд презентацій.

  Проект «Тихий океан».

         Найбільший з океанів – Тихий. Він займає майже таку територію, як усі  океани разом узяті. Його відкрив мандрівник Фернан  Магеллан у 1520 році та назвав тихим тому, що дорогою його експедицію часто спіткали бурі та сильний вітер, а того дня, коли Магеллан вперше увійшов до Тихого океану, то той був на диво спокійним і тихим. Тихий океан омиває береги більш як 50 країн світу.

На дні Тихого океану знаходиться найглибша западина Світового океану – Маріанська , глибина якої сягає 11022м.

          Тваринний світ Тихого океану налічує близько 100 тисяч видів. У водах океану відомо понад 2000 видів риб. Це тунець, скумбрія, акула, тріска, кета, камбала, палтус  тощо. Налічується більше як 6000 видів малюсків: мідії, устриці, кальмари, восьминоги. Тихий океан насправді зовсім не такий. У ньому народжується найбільша кількість цунамі і тайфунів, що руйнують будинки і забирають чимало життів.

           Тихий океан водночас і найтепліший, і найглибший із океанів.

 

Проект «Атлантичний океан».

     Атлантичний океан – найтепліший і найсолоніший. Він другий за розміром. В океані водяться скумбрія, тріска, сардина, меч-риба, багато китів. У ньому розташоване море в якого немає берегів, його називають Саргасове. Найосвоєніший людьми з усіх океанів — Атлантичний, названий на честь титана Атланта з грецької міфології. І вода у ньому найсолоніша. Цей океан дуже впливає на погоду Європи.

 

Проект «Індійський океан».

      Індійський океан  за розмірами посідає третє місце. Він найтепліший. Найбагатший тваринний світ – на півночі Індійського океану, де відомі численні види риб:сардинела, тунець, скумбрія, летючі риби, багато акул, скатів. У прибережних водах багато коралів, зустрічаються морські зірки, черепахи, кити, дельфіни.

        Цей океан відомий запасами нафти і газу. У Червоному морі виявлено поклади залізних і мідних руд. Найбільший постачальник нафти – район Перської затоки.

Проект «Північний Льодовитий океан».

      Найменший з океанів планети – Північний Льодовитий. Його довго називали морем. Він називається льодовитим, тому що більша його частина завжди вкрита кригою. Океан розташований на крайній півночі Землі, тому і зветься Північним. Це найхолодніший океан. Життя в океані бідне через суворі кліматичні умови. Там існують тільки 150 видів риб. Тут водяться мойва, палтус, сиг, нельма. Риба – головна пожива для тюленів, моржів, білуг. Полює на тюленів і рибу білий ведмідь. На скелях чайки, гаги, топірці, баклани утворюють «пташині базари». У Північно-Льодовитому океані трапляється найбільша медуза ціанея з щупальцями до 20 метрів.

 

Учень 1. Проект  «Вплив  Світового  океану  на погоду?» 
      Україна розташована далеко від океану. Але він все одно впливає на її клімат. Кожен із нас щодня цікавиться погодою. За все це відповідає Світовий океан. Вода, яка випадає на землю у вигляді дощу та снігу, випаровується з його поверхні. Світовий океан ніби паровий котел, що нагрівається сонцем, накопичує і тепло, і вологу на Землі. Цю вологу вітри розносять по всій планеті у вигляді хмар. Отже, виходить, що саме Світовий океан створює погоду. Якби на Землі не було Світового океану, то в Україні був би такий же клімат, як в Арктиці. Не росли б дерева, не цвіли сади, літо було б таке холодне, як зима. 

 

Проект «Що дає людям Світовий океан?» 
         Крім того, що Світовий океан створює погоду, він ще нас і годує. Океани дають нам продукти харчування: рибу, морську капусту, водорості, з яких добувають йод , бром, солі калію, одержують добрива. Вода – основа всіх живих організмів. Понад 2 млн. суден під прапорами різних держав борознять моря і океани у пошуках риби. Щороку її добувають близько 52 млн. тонн. Океани і моря дають чимало кисню, яким ми дихаємо. З дна морів і океанів добувають нафту, газ, олово, залізні й мідні руди (в Індійському океані). Океан давно став зручним водним шляхом, який пов’язує між собою материки та країни. Цим водним шляхом сотні тисяч суден перевозять пасажирів та різноманітні вантажі з материка на материк. 

 

 

Фізкультхвилинка.  


Хвилі бавляться та б'ються,  (роблять хвильові рухи руками)
Наче неслухи-хлоп'ята. 
Й піднімаються, й сміються:  (руки вгору)
Вітер їм лоскоче п'яти.
Вгору, вниз і знову вгору  (присіли вниз — встали)
Підганяє дужий вітер.
Розгойдав він океан,  озводять руки в сторони)
Як же хвилям не радіти!  (усміхаються).

 

Проект «Чим люди наносять шкоду Світовому океану?» 
      Світовий океан дуже багатий скарбами. Проте його багатства людство використовує, на жаль не по-господарському. Так, у ньому зменшилась кількість морського окуня, камбали та іншої риби. 
     Тваринний і рослинний світ океану дуже потерпає від забруднення. Щороку численні підприємства зливають в океан води, які містять тисячі тонн свинцю, ртуті, радіоактивних відходів, дуже шкідливих не тільки для риби, а й для ти. Хто її споживає.Та найбільше забруднюється океаннафтою. 
        Крім аварій танкерів, щорічно в Світовий океан потрапляє до 10 млн. тонн нафти: з нафтопереробних заводів, під час видобування нафти з морського дна. Нафта вкриває поверхню Світового океану тонкою плівкою. Особливо забруднений Атлантичний океан і його частина – Середземне море. Небезпечна ситуація склалася і в Чорному морі, яке у разі подальшого забруднення може стати мертвим.    Один  з вчених-мандрівників зазначав: « Ми перетворюємо океан із всесвітньої фільтрувальної системи у всесвітню стічну яму. А загибель океану – це смерть всієї нашої планети». 

Проект  екологічний  « Допоможіть планеті».

       Сьогодні перед людством стоїть важливе завдання: не допускати забруднення морських та океанічних просторів і зберігати їх рибні багатства від хижацького винищення.  Світовий океан просить допомоги. Що ж треба робити людям, щоб зберегти багатства Світового океану? 
-  Треба економно використовувати воду. 
-  Не засмічувати морські та океанічні простори, вивозити

 сміття на сміттєсховища.

 Забруднена вода не придатна для використання. 
- Уникати обробки полів отрутохімікатами 
- Зберігати рибні багатства від хижацького винищення. 
- Забороняти вилив стічних вод із заводів, фабрик, тваринницьких ферм, щоб не забруднювати воду. Забруднена вода – шкідлива для всього живого. 
- Будувати очисні споруди, фільтрувати використану воду. 
- Попереджувати стік нафтопродуктів з танкерів, що потерпіли аварію. 

  • Насаджувати водоохоронні ліси.

Вчитель:  «Людство повинно радикально переглянути стратегію використання Світового океану, в іншому випадку йому загрожує небезпека». Тому, 8 червня - Всесвітній день океанів.

 

Молодці! Ми з вами багато дізнались про океани цікавого! Скажіть, а які це були тексти? Який стиль?

 

V. А ми з вами на уроках української мови вчимося складати тексти художнього стилю. А яка частина мови допомагає нам створити гарний художній текст? (прикметник.)

Доберіть будь-ласка прикметники, які характеризували б іменники океан, вода, хвилі, небо з різних сторін.

 

Сьогодні у нас з вами є ще одне завдання.

Видатний український художник Іван Айвазовський, який народився у Феодосії в Криму, створив дуже гарну картину – Біарріц.

Це місто.

А ви знаєте де це?

На заході Франції, це місто-порт. (На карті показати)

Як ви зрозуміли, який це океан? (Атлантичний)

Подивіться уважно на цю картину.

  • Що ви на ній бачите? ( так, можна сказати, що тут зображено небо і океан).
  • А який він цей океан? (океан безмежний, бурхливий)
  • А яке небо на картині? (світле і в водночас десь далеко темне, нескінченне, сіро-блакитне, синьо-блакитне)
  • Які кольори переважать на цій картині? Блакитно-сірі, темно-сині)
  • Що у нас видно на передньому плані? ( Весь передній план заповнений хвилями. Вони рухаються одна за одною. Біжать до берега пінисті гребні високих хвиль.)
  • Що зображено на задньому плані? (Десь там далеко пливе одинокий корабель. Він не боїться , що далеко небо темнішає, ніби попереджає про небезпеку, ніби хоче сказати, що сьогодні не треба виходити в море).
  • А яке небо там, де лінія горизонту? (темно-синє небо ніби зливається з темною водою)
  • А які почуття викликає у вас ця картина?

VІ. Завдання у групках. Опишіть картину, використовуючи прикметники.

 

VІІ. Узагальнення та систематизація знань. Підсумок уроку.

 Метод «Пресу».

 З уроку я зрозумів…

Для мене було новиною….

Я не знав…

Я запам’ятав …

Я буду….

 Я вважаю, що планета Земля в добрих руках і ви будете для неї тільки друзями.

     Ви – молодці! Сьогодні ви показали свої знання та досягнення. Поверніться один до одного, подякуйте за співпрацю, потисніть руки.

1

 

doc
Додано
25 березня 2019
Переглядів
2181
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку