Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Конспект уроку "Твір - опис за картиною І. Левітана "Золота осінь".

Про матеріал
Інтегровний урок на тему "Твір - опис за картиною І. Левітана "Золота осінь". Поєднання уроку українська мова, музика та образотворче мистецтво.
Перегляд файлу

Твір-опис за картиною І.Левітана

Тема. Твір - опис за картиною І. Левітана "Золота осінь".

Мета. Вчитидітейговорити красиво, тобторозвиватимовнінавички точно підбирати слова, порівняння, ознаки до предметів. Удосконалювативміннязв'язнопослідовновикладати думки, формувативмінняписати, творитиопис за картиною. Розвиватиуявлення, увагуспостережливість, логічнемислення. Виховуватилюбов до мистецтва: живопису, поезії, музики.Обладнання: репродукціякартини І. Левітана "Золота осінь",

"Жовтень" з "Пір року" П.І.Чайковського, осінні листочки, малюнківучнів про осінь, записи на дощі, маршрут подорожі.

Тип уроку: комбінований.

План

І. Організаціякласу до уроку..

II. Актуалізаціяопорнихзнаньучнів.

1. 1 Слово вчителя.

1.2 Мозкова атака

1.3Хвилинкакаліграфії.

5. Прослухуванняграмзапису "Жовтень" з "Пір року" П.І.Чайковського

III. Повідомлення теми та мети уроку.
IV.Розвитокмовнихумінь.
4.1 Вступне слово вчителя.
4.2 Бесіда з учнями.

4.3Підготовча робота до написаннятвору.

4.5 Зустріч з білочкою («Асоціативний кущ»).

4.6 . Словникова робота. 
V. Фізкультхвилинка
VI. Самостійна робота учнів.

VII. Підсумковарефлексія.
 

 

 

Хід уроку

І. Організаціякласу до уроку.

  1.              Встаньте дітивсірівненько,
    Усміхнітьсявсічемненько
    Привітайтесь: "Добрий день!"
  2.              Заходить вчитель, треба встати,
    Колитобі дозволить - тихо сядь.
    Спитатихочеш - не гукай,
    а тільки руку піднімай.
    У школі парту бережи,
    І на парті не лежи.
    Щоб урок пройшов не марно,
    Треба сістирівно, гарно.

II. Актуалізаціяопорнихзнаньучнів.

1. Слово вчителя.

  •                  Діти, щевчорасонечко принесло меніцейчарівний конверт і попросило здійснитийогобажання. Звичайно, я не змоглайомувідмовити, бовсі ми знаємо, що без сонечка не було б життя на Землі. Тому сьогодні ми маємодужепостаратися, щоб провести невеличку уявуподорож у світ прекрасного за таким маршрутом.

Маршрут подорожі:

  1.              Завдання для подорожі
  2.              Зустріч з сонечком
  3.              Хвилинакаліграфії
  4.              Літературнастежина
  5.              Зустріч з білочкою
  6.              Словникова робота
  7.              Фізкультхвилинка (музпауза)
  8.              Самостійна робота
  9.              Підсумковарефлексія.http://shkola.ostriv.in.ua/images/publications/4/14462/content/image002.gif
  •                  Скажіть будь-ласка, щовисобіуявили, почувшисловосполучення "Світ прекрасного"(Відповідіучнів: світзнань, світмистецтва, світприроди...).
  •                  Молодці. А зараз розгляньтезапис, якийвибачите на своєму шляху:
  •                  Яке реченнязашифрувалосонечко? (Вчітьсябачитипрекрасне!).
  •                  Яке церечення за метою висловлювання? (Спонукальне).
  •                  А за інтонацією? (Окличне).
  •                  Отже, будьте уважними та спостережливимипід час подорожі, щоб вона вам надовгозапам'яталася, щобвизавждивмілибачитипрекрасне, хотіли бути кращими, добрішими, милосерднішими. Сьогодні ми даним маршрутом будемоподорожувати по чарівнихмісцяхприроди, а ось якоїздогадайтесь, послухавши загадку.

2. Мозкова атака
Коли з дерев листочки злітають,
Коливже на південь птахи відлітають,
Коли небо сіре, холоднийдощллється,
Оця пора року як зветься? (Осінь).

  •                  Щеякі пори року визнаєте?
  •                  Назвіть слова антоніми (пір року). (осінь-весна, зима-літо).
  •                  Всі пори року чарівні, і в усіххочетьсяпобувати, кожною порою намилуватись, надивуватись. Та сьогодні нас цікавитьця пора року, яка дружить з м'яким знаком.
  •                  Поміркуйте і скажіть, яка ізпір року дружить з «ь»?
  •                  Коли до нас приходить осінь за календарем?
  •                  Назвітьосіннімісяці.
  •                  Скількизвуків у слові ОСІНЬ?http://shkola.ostriv.in.ua/images/publications/4/14462/content/image003.gif
  •                  Назвітьголосні (приголосні) звуки.
  •                  Назвітьостанній звук у слові.
  •                  Щопозначаєм'якістьцього звука? (Буква "м'який знак").
  •                  Ви справились ізкількомазавданнями і сонечко до вас завітало. На своїхпромінчикахвоно принесло окремібукви. Утворітьіз них слово.

http://shkola.ostriv.in.ua/images/publications/4/14462/content/image004.gif

3. Хвилинкакаліграфії.
ьььььььььОсіньВересеньЖовтень
Я - не шість
Я - м’який знак
Це повинен знати всяк
Я - не літера нова
Я пом’якшую слова.

Є в нашіймові буква - знак,
Услові "осінь" стоїть в кінці.
То ж називаютьїї як?
Ви здогадались? Молодці!
(М'який знак).

  •                  Діти, поміркуйте, аджесонечко не просто так на своїхпромінчиках принесло слово "осінь", воно ж хочезапроситиосінь до нас. Давайте запросимоїївсі разом:

Осене наша, осене –
Золота господине,
Заходь у наш клас.
Тебе чекаєкожнадитина.
(Стукіт у двері, заходить дівчина з кошиком, у якомурізніфрукти).

Дівчина - Осінь: (співає)
Я – Осінь золота.
Прийшла вас привітати
І дітям принесла
Даруночківбагато.
-ЧарівнаОсене, сядь і послухай, що ми знаємо.
(Дівчинка - Осіньсідає і починаєтьсяЛітературнастежина).

4. Літературнастежина.

Осінь
Непомітноз’явиласяосінь
Коротшим день стаєщодоби,
Глянь, берізки уже - златокосі,
І в дубівбагряніютьчуби.
Вже у теплікраївідлетіли
Сонцелюби - дзвінкіжуравлі,
Не страшніїмтеперзаметілі
На далекійпівденнійземлі.
(Валентин Бичко)

  •                  Кудивідлетіли птахи?
  •                  Відгадавши ребус, ви скажете як називаєтьсяця сторона світу.

http://shkola.ostriv.in.ua/images/publications/4/14462/content/image005.jpg

 Хто в хусточцічервонястій
став у лісіміждубів?
Може, дівчинкамаленька
Назбиратьприйшлагрибів?
Ні, не дівчинка там стала —
Калина виростала.
Ту хусточкугаптувала
Щедра осінь золота.
(МаріяПознанська)

  •                  З ким порівнюється калина?

Пісня про калину.

  •                  А я знаю легенду про Осінь.

Легенда.
За народнимпереказомОсінь - старша дочка Сонця. Вона останньоюзалишилабатьківськийдім і стала на Землі четвертою порою року. ПосилаючиОсінь на Землю, Сонце сказало їй:

  •                  Забирай все моєбагатство. Я віддаютобі все своє золото. Будь щедрою, люди полюблять тебе.
  •                  І Осінь, як вибачите, виконує наказ Сонця і кожного року дарує нам щедрідарункиполів і садів, і чарує нас своїмосіннім золотом.
  •                  Діти, пригадайтещеприслів'ячиприказки про осінь.
  •                  В осінній час сім погод у нас: сіє, віє, туманіє, шумить, мете, гуде і зверхуйде.
  •                  Осінь то плаче, то сміється.
  •                  Жовтень як не з дощем, то зіснігом.

Дівчинка-Осінь:

  •                  Молодці. Дякую, що все про мене знаєте. Принесла я вам своїосінні дари (ставить кошик), і йдудаліпрацювати, адже у мене щестількироботи... (УчнідякуютьОсені).
  •                  Подумайте, яка робота є щевосени? (Відповідіучнів).
  •                  Добре, але у нас теж є щебагато справ.

5. «Додай слово»
Ось гляньте, зажурена берізка просить вашоїдопомоги. Побувайте у роліпоетів:
Ходить... (осінь) по покосах,
В золоте фарбуєліс,
І горятьшовкові... (коси)
У зажурених... (беріз).
(І. Коваль)

5. Прослухуванняграмзапису "Жовтень" з "Пір року" П.І.Чайковського

  •                  Діти, а тут ми бачимо одинокого дуба, якиймилуєтьсячарівними звуками мелодії П. І. Чайковського з "Пір року" - "Жовтень".
  •                  Якікартинивикликаламузика у вашійуяві?
  •                  Щовихотіли б зараз робити? (Слухати, як шурхотитьлистяпід ногами, як шепочелистя на деревах, дивитися, як листякружляє та падає і т. д.).
  •                  Якіпочуттявикликала у вас почутамелодія? (Спочаткуспокій, радість, боще тепло, потімсмуток).

III. Повідомлення теми та мети уроку.
-Золота осінь - ценезвичайна пора. По-різномуїїсприймають люди. Багатовіршів, пісень, музикискладено про осінь. Краса осінньоїприродинадихає на творчістьтакожхудожників. Адже ми теж на уроціхудожньоїпрацімалювалирізнікартиниприроди. Ось наша картинна галерея.
(Виставкамалюнків про осінь).
А церепродукціякартиниІсакаІллічаЛевітана "Золота осінь". Сьогодні ми напишемотвір-опис за цією картиною.

IV.Розвитокмовнихумінь.
1. Вступне слово вчителя.
Художник І. Левітан за все своєжиття створив дужебагатокрасивих і цікавихтворівживопису, в тому числі картин, в якихвідтворена краса осінньоїприроди. Одним ізкращих полотен є "Золота осінь".

  •                  Пригадайте, щотаке пейзаж, а щотакерепродукція. (Пейзаж - загальнийвиглядякоїсьмісцевості, картина природи, краєвид, ландшафт. Репродукція - відбиток, копія, фотографіїабополіграфічневідтвореннязображеньтворівживопису.)

2. Бесіда з учнями.

  •                  Яка різницяміжрепродукцією і справжньою картиною - оригіналом?
  •                  Якийперіодосенізобразив художник?
  •                  Чомуви так вважаєте?
  •                  Якікольоривикористав художник?
  •                  Чим відрізняютьсярослини?
  •                  Якийнастрійвикликає у вас картина?

3. Підготовча робота до написаннятвору.
Ви послухали і подивились, як поети, художники, композиторизмальовуютьосінь, а теперприйшла і ваша черга. В ролі кого ви будете? (Письменників).

  •                  Який вид твору буде у нас? (Твір-опис).
  •                  З якихчастинвінскладатиметься? (Зачин, основначастина, кінцівка).

4. Зустріч з білочкою («Асоціативний кущ»).
Допоможітьвибрати слова - грибочки для білочки.
(Дітичитаютьмовчки текст і вдумуються у зміствиділенихслів).

  •                  Щоозначаютьвиділені слова? (Кольориосені).
  •                  Давайте кожне слово - грибочокзаховаємо у козуб для білочки.

5. Словникова робота.
А зараз перейдемо до художньогописемногомовлення

  •                  Доберітьблизькі за значеннясолова до дієслованамалював - зобразив, написав, створив.
  •                  Назвітьознаки:
    Осінь: золотокоса, яскраво-золота, сумна, темнобарвна, чепурна, урочиста, святкова, щедра, багата, красива, добра, багряна.
    Погода: привітна, прохолодна, спокійна.
    Небо: чисте, кришталево-прозоре, синє, безхмарне, хмарне, темно-синє.
    Сонце: привітне, тепле, сумне, осіннє, ласкаве.
    Дерева, кущі: задумані, позолочені, святкововбрані.
    Листочки: золоті, пурпурні, коричневі, ясно-червоні, жовті, багряні, зелені.
    Вода в річці: кришталева, синя, глибока, голуба.
    Настрій: веселий, святковий.
  •                  Якіпорівнянняможнавикористати в описікартини?
    Хмарки, мовбілі овечки,
    Одяглася в святковеплаття,
    Листя, немовбарвиста карусель,
    Листопад, немовзолотийдощ.
  •                  Орфографічнапідготовка.
    кетяги
    вбрання
    багряний
    непомітно
    різнобарвні
    прикрасила
    доторкнулася

V. Фізкультхвилинка
Вітерець ураз примчав
І зробивчималосправ:
Хмарки в небірозігнав
І листочки позривав,
Їхпідкинув в вишину
Й полетів у далину.
(Хлопчик-вітерецьвибігає, кружляючи, розкидаєбарвисті листочки і „відлітає". Дітизбирають листочки і танцюють).
(Музика з пісні "Вчать у школі").

  1.              Осінь в гостізавітала,
    Нам листки подарувала,
    В нас у школі, в нас у школі, в нас у школі.
  2.              Потанцюємоіз ними,
    Із листками золотими,
    В нас у школі, в нас у школі, в нас у школі.

VI. Самостійна робота учнів.

  1.              Схема опису:
    Зачин. (Що буде описано далі?)
    Основначастина (Опискартини)
    Кінцівка (Своєставлення до картини)
  2.              Уснийопискартини за поданимипитаннями (2-3 учнів).
  3.              Запис у зошит. Творчасамостійна робота учнів.

Золота осінь
Промайнуло тепле літечко. Стоїть тиха, суха погода. Казковаосіньвдягла дерева в розкішневбрання. Ласкавесонцеосвітлюєверхівкистрункихберізок. Поміжжовто-зелених дерев, вузькоюстрічкоюв'єтьсярічка. Вода в нійпрозора, холодна, чиста. Високимсинім небом пливутьпухнастіхмарки. На лісовомуберезірічкиростутьберізки, одягнені в золотийодяг. Тільки сосни та ялинизалишилисязеленими.
Своїмирізнобарвнимикольорамиосіньчаруєзір людей. Золота красуня - чудова пора року! Картина викликає у мене піднесенийнастрій.

VII. Підсумковарефлексія.
Зачитуваннякількохробітшколярів

  •                  Якийнастрій, на вашу думку, переважав на цьомууроці?
  •                  Чисподобався урок?
  •                  Про щонаші твори-описи?
  •                  Чим сподобалась картина І. Левітана "Золота осінь"?
  •                  Чоговинавчились на уроці?

Ми сьогодні говорили про осінь, слухалипоезію, музикимилувалисяосіннім пейзажем. Ви прагнулипередатисвоївраження, всізнання з теми «Осінь». Вчилисяусноскладати твори-описи за картиною, правильно вживати слова і вислови, тобтонамагалисяговорити красиво.
Хотілося б, щобвизавждибулиуважні до природи, вчилисярозповідати про своїспостереження, намагалисяпередати у словах своївласніпочуття.

 

  •                  Діти, любіть і бережіть природу!
  •                  А на згадку про наш урок-подорож я дарую вам калинові листочки іззакликом: «Бережіть природу!». Адже без любові до природинемислимежиття.

 

docx
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
28 березня 2019
Переглядів
952
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку