Урок ".й систематизація знань про вуглеводні, взаємозв'язок між вуглеводнями

Про матеріал
Урок проходить у вигляді рольової гри. Клас ділиться на 3 групи, по 4 чоловіки в кожній групі. І так, уявімо, що ви працівники Укрзалізниці. 1 група – працівники станції під назвою «Алкани», 2 група – працівники станції «Етил – ацетиленова», і 3 група – станція «Арени». На станції працюють спеціалісти:начальник станції, чергова по станції, сортувальник вагонів і машиніст локомотива. Протягом уроку кожний "працівник" виконує певні завдання, які надають можливість повторити, узагальнити й систематизувати знання з даної теми.
Перегляд файлу

11 КЛАС.     УРОК №20  

Тема уроку. Узагальнення й систематизація знань про вуглеводні, взаємозв’язок між вуглеводнями

Цілі уроку: узагальнити і систематизувати знання учнів про вуглеводні, їхні хімічні властивості, застосування; показати взаємозв’язок між вуглеводнями; розвивати навички виконання вправ і  розв’язання задач на прикладі хімічних властивостей, одержання і застосування вуглеводнів.

Тип уроку: узагальнення й систематизація знань, умінь і навичок  (рольова гра)

Компетентності учнів на уроці.

Комунікативна, інформаційна, соціально – трудова, формування предметних компетентностей.

Форми і методи роботи: пізнавально-пошуковий, фронтальна,  індивідуальна та групова робота.

Інтерактивні вправи та прийоми: естафета «Хто швидший?», «Мікрофон», «Мозковий штурм», «М’яке опитування», «Інтелектуальна розминка», «Самоперевірка»,  «Міні-практикум», «Взаємне партнерство»

                                              ХІД  УРОКУ

I. Організаційний момент.  

Вчитель. Добрий день, шановні. Ви вже втомилися, але я прошу вас поглянути один на одного, посміхнутися один одному і побажати собі плідної роботи на уроці.

II. Оголошення  теми і мети уроку

Вчитель. Упродовж декількох уроків ми вивчали тему «Вуглеводні». І сьогодні  разом узагальнимо весь вивчений матеріал і систематизуємо його. Тема уроку: узагальнення і систематизація знань про вуглеводні, взаємозвязок між ними. (запис на дошці). Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання про будову, фізичні і хімічні властивості, добування і застосування вуглеводнів, закріпити вміння виконувати вправи і розв’язувати задачі з даної теми.

Вчитель. Наш урок пройде  не в звичній формі, а саме – це буде рольова гра. Клас ділиться на 3 групи, по 4 чоловіки в кожній групі. І так, уявімо, що ви працівники Укрзалізниці. 1 група – працівники станції під назвою «Алкани», 2 група – працівники станції «Етил – ацетиленова», і 3 група – станція «Арени». (Вчитель роздає назви станцій).  На вашій станції працюють спеціалісти за посадами:1 - начальник станції. Його обов’язки: вести облік роботи своїх спеціалістів, тобто виставляти бали за відповіді на питання (від 1 до 10 балів ); допомагати або відповідати на питання  замість свого працівника; якщо працівника бракує – бере його обов’язки на себе; керує всім робочим процесом. 2 – черговий по станції. Спеціаліст який володіє всією інформацією про даний обєкт, зможе дати відповідь на питання організації і структури своєї станції. 3 – сортувальник вагонів.  Спеціаліст, який знає де знаходиться необхідний вагон (пасажирський або товарний), що в нього загрузити і в який потяг направити. 4 – Машиніст локомотива, фахівець високого класу, який керує потягом, що складається з десятків вагонів; знає всі властивості вантажу, який вчасно по розкладу доставляє в місце його призначення. Прошу в групах розподілити ролі спеціалістів. Якщо кожний працівник усвідомив свої обов’язки, то починаємо працювати.

IІІ. Узагальнення  та  систематизація  знань 

 Завдання для чергових по станції.

Вчитель. Кожний черговий по станції повинен дати характеристику своїй залізничній станції, даючи відповіді на питання.

  1.  Чому станція має таку назву? (тривіальна назва)
  2. А яку назву станції вказано в квитках (міжнародна класифікація)?
  3. Який код станції (загальна формула)?
  4. Які типи колій на території  вашої станції (тип гібридизації електронів)?
  5. Під яким кутом розташовані колії? (кут гібридизації)
  6. Яким зв’язком вагони з’єднані між собою ( одинарний, подвійний, потрійний )?
  7. Як називаються подібні вагони?
  8. Чим відрізняються між собою потяги (гомологічною …)?
  9. Які види з’єднання колій характерні на вашій станції (види ізомерії)?
  10.  Які населені пункти підпорядковані вашій станції? (Записати гомологічний ряд…)

Завдання для сортувальника вагонів.

Вчитель. На дошках кожної станції зображені вагони під різними назвами (формули речовин). Вам необхідно розставити і записати їх в ряд, щоб утворився ланцюжок перетворень, записати рівняння реакцій.

Станція « Парафіни»

СН3Вr; СН4; С2Н6; С2Н4; С2Н4Сl2.

Станція «Етилен – ацетиленова»

С2Н6;  С2Н2; С2Н4; С2Н5Сl; С4Н10.  

Станція «Арени»

С2Н6;  С2Н2;  С6Н6; СН4; С6Н5І.

Завдання для машиніста локомотива.

Вчитель. Ви, машиністи, щоб забезпечити безпеку руху,  повинні знати всі характеристики вантажу , який перевозите.

Питання 1. Які фізичні властивості речовин:

1група  - гомологічного ряду метану;

2 група – гомологічного ряду етену і етіну; (етилену і ацетилену)

3 група – бензину.

Питання 2. По формулі визначити яка це речовина і дати їй назву.

1 група.   СН3 – СН2 – СН – СН2 – СНСl – СН3    

                                                                 ׀

                                               СН3

2 група.  СН3 – СНІ– СН – СН = СН – СН3    

                                                                 ׀

                                               СН3

3 група.    С6Н5NO2

Питання 3. По назві  записати  формулу  речовини.

1 група. 2,3- диметилпентан.

2 група. 4-метилпент –2–ин .

3 група.  Бромбензен.

Питання 4. З наведених формул   виписати формули речовин. Назвати їх.

С2Н4;  С3Н8;  С10Н22;  С12Н24;  С4Н6;  С2Н2;  С6Н6;  С9Н20;  С6Н5І;  С5Н12;  С6Н5Сl.

1група – насичені вуглеводні.

2 група – ненасичені вуглеводні.

3 група – ароматичні  вуглеводні. 

Питання 5. Розвязати задачу.

1 група. Який обєм вуглекислого газу виділиться при згоранні 15л метану?

А) 20л;   Б) 15л;   В) 25л;   Г) 150л.

2 група. Який обєм кисню необхідний для спалювання 10л етіну (ацетилену)?  А) 25л;    Б) 35л;   В) 250л;   Г) 2,5л.

3 група. Для добування 225г хлорбензену треба затратити хлор обємом:

А) 22,4л;   Б) 67,2л;   В) 44,8л;   Г) 11,2л.      

ІV. Підведення підсумків уроку.

Вчитель заслуховує кожного  «начальника станції», які вели облік роботи своїх працівників і виставляли бали за кожний вид роботи. Разом з учнями, мотивовано, оцінюються знання кожного і виставляється підсумковий бал. Хвилинка релаксації, заповнення «Оцінювальних листів роботи на уроці».             

V. Домашнє  завдання

Повторити §4-12 , підготуватися до контрольної роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 11 клас, Розробки уроків
Додано
24 лютого 2019
Переглядів
1679
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку