Тема тижня. Я – мандрівник
Тема уроку. Географічні об’єкти та пам’ятки культури рідного краю. Географічна карта України. Впив людини на довкілля. Охорона природи.
Очікувані результати: учні проводять в групах прості спостереження; пояснюють негативні наслідки викидання сміття в лісах, парках, забруднення водойм; співвідносять об’єкти та явища живої та неживої природи з їхніми зображеннями/описами і навпаки; описують місцевість, в якій проживають; описують Україну, показують її на карті; використовують інформацію, отриману з відомих та запропонованих іншими джерел.
Обладнання: карта України, цікаві факти про міста України для читання в групах, пазли для роботи в групах, мультимедійні презентації, картки для індивідуальної роботи, розмальовки, відеофізкультхвилинка, навчальне відео, індивідуальні набори конструктора Lego «6 цеглинок».
Хід уроку:
І. Організація класу. Перевірка готовності до уроку
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок!
Перевірте, чи є у вас усе необхідне до початку уроку. Якщо все готово, прошу просигналізувати піднятою рукою.
ІІ. Оголошення теми і завдань уроку
Сьогодні на уроці ми подорожуватимемо з вами територією України, зазирнемо у найбільш відомі куточки нашого рідного краю, навчимося працювати з картою та охороняти природні багатства нашої Батьківщини.
Для цього нам потрібно:
Гра «Розсипанка»
Будь-яка подорож не обходиться без двох речей. А що це за речі, здогадаєтеся, зібравши з окремих літер слова.
(Утворені слова: автобус та карта)
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Фенологічні спостереження
Досвідчений мандрівник ніколи не забуває перед дорогою перевірити прогноз погоди. Перевірмо і ми!
Прогноз погоди з’ясували? Одяглись по погоді? Захопили карту? Тоді нумо в подорож!
ІV. Вивчення нового матеріалу
Робота з картою
Звідки розпочнемо подорож, підкаже карта. От тільки наша карта зовсім не звична, а математична. Дізнаємось назву міста, якщо обчислимо приклади.
6 + 4 – 9 = 1 (Учень відкриває позначку 1 на карті і читає назву міста: Львів)
З конверта дістаньте картку з написом «Львів» та дізнайтеся цікавий факт про це місто.
5 – 3 + 0 = 2 (Учень відкриває позначку 2 на карті і читає назву міста: Дніпро)
З конверта дістаньте картку з написом «Дніпро» та дізнайтеся цікавий факт про це місто.
8 – 7 + 2 = 3 (Учень відкриває позначку 3 на карті і читає назву міста: Житомир)
З конверта дістаньте картку з написом «Житомир» та дізнайтеся цікавий факт про це місто.
9 – 4 – 1 = 4 (Учень відкриває позначку 4 на карті і читає назву міста: Вінниця)
З конверта дістаньте картку з написом «Вінниця» та дізнайтеся цікавий факт про це місто.
Важко попрацювали, пора і відпочити.
Відеофізкультхвилинка
Останнє відвідане нами місто – наша рідна Вінниця.Чи добре ви його знаєте? Перевіримо!
Гра «Так-ні»
Приготуйте 2 цеглинки Lego – зелену та червону. Якщо те місце, о ви бачитимете на фото, є у Вінниці, підійміть вгору зелену цеглинку, якщо ж такого місця у Вінниці нема – червону.
Перегляд мультимедійної презентації та виконання завдання.
Проблемна ситуація
Перегляньте відео. Чи всі кадри вам сподобались? Чому? (Учнівські міркування)
І справді, природа нашої країни – одна з найбільш мальовничих у світі. Однак ми, її громадяни, рідко задумуємося про це. Саме тому в лісах, степах та побіля водойм виростають гори сміття.
Поміркуймо, які можуть бути наслідки засмічення оточуючої нас природи.
Робота в групах
Складіть смужки-пазли з номерами 1-6 в порядку зростання. Перегяньте утворене зображення і дайте відповідь на запитання: «Які наслідки засмічення довкілля?». (Варіанти відповідей: гинуть тварини, хворіють люди, сміття займає площу землі, де могли бути ліси чи поля, забруднюється повітря та підземні води тощо…)
Як же уникнути цих насідків? Куди подіти відходи, якщо вони так негативно впливають на довкілля та нас із вами зокрема?
Висновок: потрібно його переробляти.
У нас у школі та, можливо, біля ваших будинків стоять спеціальні контейнери різних кольорів. Розкладаючи сміття в ці контейнери – сортуючи його – ми даємо про те, о кожен матеріал отримав нове життя. Так, наприклад, з перероблених паперових відходів можуть повторно виготовляти картонні коробки чи паперові пакети, не використовуючи для цього деревину.
V. Закріплення вивченого матеріалу
Робота на картках
Спробуємо відсортувати сміття. Оберіть відповідний контейнер і «проведіть» за допомогою олівця до нього побутове сміття: консервні бляшанки, пластикові пляшки, пакети, папірці від цукерок тощо.
Перегляд відео
- А тепер пропоную дізнатися, який шлях має подолати пластикова пляшка перед тим, як отримати друге життя.
https://www.youtube.com/watch?v=o7047nFLv2o
VІ. Підсумок уроку
Наш урок завершується. Чи був він корисним для вас? Продовжіть речення:
Рефлексія
Дякую за роботу. Свій настрій після уроку відобразіть за допомогою цеглинок Lego, де жовтий колір – чудовий настрій, зелений колір – спокійний настрій, синій колір – сумний настрій.
Наша подорож закінчилася. Дякую за роботу. На пам'ять про мандрівку кожен отримає фото, якому треба додати трішки барв. (Розмальовки)