Урок Я досліджую світ в 1 класі
Тема. Чим відомий мій рідний край?
Завдання уроку:формувати первинне уявлення учнів про історію і культуру свого рідного краю;розвивати пізнавальний інтерес до історії,культури та природи свого краю,дослідницькі вміння,громадянську компетентність і патріотичні якості;виховувати повагу,гордість та любов до свого рідного краю.
Обладнання:адміністративна карта України,карта Вінницької області,презентація,картки.
План викладу нового матеріалу на уроці:
1.Природа рідного краю
2.Що вирощують в моєму краї?
3.Що виготовляють?
4.Які видатні люди родом з мого краю.
Хід уроку
1.Організація класу
1.1 Ранкове коло
2.Перевірка раніше засвоєного матеріалу
*Чим займалися люди в давнину в нашому краї?
*Що таке ремесло? Які бувають ремесла?
*Які традиції були і збереглися в нашому краї?
*Діти,що для вас означає вислів «рідний край»?Спробуйте підібрати слова,які для вас характеризують це поняття.
Слова-підказки:Батьківщина,місце народження,адреса проживання,область,район,місто,село тощо.
3.Мотивація навчальної діяльності учнів і повідомлення теми й завдань уроку
На сьогоднішньому уроці ми дізнаємося,чим відомий наш рідний край в Україні та світі.
4.Засвоєння нових знань,умінь і навичок учнів
Отже,вирушаємо у віртуальну подорож по Вінниччині
Зупинка №1.Яка природа Вінницької області?
Робота з адміністративною картою України та фізичною картою Вінницької області.
Вінницька область-область у Центральній Україні. Середня за розмірами. Одна з областей України,яка має найбільше сусідів(7 областей). Населення 1,5 млн. По території Вінниччини протікає 204 річки,з них найбільші Південний Буг та Дністер. Утворена 27 лютого 1932 року. Має 18 міст,1486 сіл. Найбільшими містами є Вінниця,Хмільник,Жмеринка,Козятин, Ладижин.
Має свою символіку:герб і прапор.
-Що символізують кольори на прапорі Вінниччини? Що зображено на гербі Вінницької області?
Гра «Так чи ні?»
1.Наша область має більше сіл,ніж міст(ТАК)
2.На Вінниччині протікає лише 2 річки(НІ)
3.Область розташована в Центральній Україні(ТАК)
4.Має найбільше сусідів з усіх областей(ТАК)
Зупинка №2.Що вирощують у моєму рідному краї?
Вінниччина багата лісами,садами,полями,де зростають різні рослини. А які рослини ростуть у наших лісах,ми дізнаємося,відгадавши загадки.
Бруньки клейкі,
Зелені листочки.
З білою корою
Стоїть під горою.(Береза)
Взимку і влітку одним кольором.(Ялинка. Сосна)
Стигла,солодка,
Червона,ароматна:
В саду росте полуниця,
А в лісі що?...(Суниця)
Густо в липні зацвітає,
Адже гарний запах має,
Цвітом від хвороб лікує,
Щедро медом нас частує.(Липа)
Хто ж ті ягоди не знає,
Від застуди їх приймає.
На кущах вони висять,
І,як маків цвіт,горять.
Тільки це не є малина.
Що за ягода?(Калина)
У зеленім кожушку,
Кістяній сорочці,
Я росту собі в ліску,
Всім зірвати хочеться!(Ліщина)
Вінниччина потопає у вишневих,яблуневих садах,що дарують нам соковиті і смачні плоди. У нас вирощують пшеницю,картоплю,кукурудзу,цукрові і кормові буряки,овочі. В усіх районах області розводять корів,свиней,птахів,коней. Займаються бджільництвом, рибництвом.
(Робота в парах з карткою)
1. Обведи назву зайвої тварини
Корова, свиня, курка, слон.
2. Обведи назву зайвої рослини
Дуб, клен, береза, пальма
3. З`єднай відповідність
Фізкультхвилинка
Зупинка №3.Що виготовляють у моєму рідному краї?
На території Вінниччини є заводи,фабрики,різноманітні підприємства,що виготовляють техніку(машини для збирання сміття),газові котли і конвектори,шпали для залізниць,гуму,шини,обладнання для цукрових заводів.
Є підприємства харчової промисловості,що виробляють цукор,молочну продукцію,консерви,олію,м’ясну продукцію.
-А які підприємства працюють в нашому місті? Що вони виробляють?
Зупинка №4.Видатні люди мого краю.
Вінниччина відома видатними,талановитими,роботящими,добрими і щирими людьми. Видатна людина не тільки та,що уславилася на весь світ. Кожна людина-це особистість,кожна людина робить і робитиме свій внесок у розвиток господарства,науки,культури рідного міста чи села. Кращі працівники підприємств,освіти,культури,науки-це також видатні люди рідного краю. І про них також треба знати,цінувати їхню працю.
(Слайди і розповідь про видатних людей міста,області)
5.Закріплення знань,умінь,навичок
(Робота в робочому зошиті з ЯДС)
6.Підсумок уроку
*Як ми маємо ставитися до землі,на якій живемо?
*Чим ми можемо пишатися?
*Що потрібно робити людям,щоб наш край процвітав і розвивався?
*А що може зробити кожен з вас для своєї маленької Батьківщини-рідного краю?
Любімо свій рідний край,цінуймо те,що живемо в чудовім краю,що носить горде ймення-Вінниччина.
Вінниччино моя!
Пишаємось тобою!
Ти,наша гордість і краса!
(Самооцінювання)