Урок Я досліджую світ на тему: "Зимові свята. Святкування Нового року."

Про матеріал
Урок ЯДС на тему: "Зимові свята. Святкування Нового року". Ознайомити учнів із зимовими святами. Повторити про свято Миколая. Розповісти про Новорічне свято. Повторити правила поведінки біля новорічної ялинки.
Перегляд файлу

Тема.  Зимові свята. Святкування Нового року.

Мета:   ознайомити учнів із правилами поведінки біля новорічної ялинки

Обладнання: мікрофон,  цеглинки, кульки,

Хід уроку

І. Організаційна частина.

ІІ. Ранкова зустріч                        1. Вітання                                                                                                                                                          Діти,  давайте візьмемося за руки та створимо коло.                                                            Ви сьогодні вже проснулись?

Мамі зранку посміхнулись?

Клас наш радо вас вітає!

Настрій кожен гарний має?

Станьмо разом  в дружнє  коло!

Привітаймося чудово.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви і бажаю вам я.

 

  1. Гра «Спіймай мій настрій»

— Посміхніться, «зніміть» посмішку зі свого обличчя долонею та «киньте» своєму сусідові. «Спіймайте» посмішку, «прикрасьте» нею своє обличчя.

 

  1. Вітання в колі. 

Діти, що ви бажаєте один одному?      Я бажаю тобі…

Я  бажаю вам веселого і пізнавального  дня!

(Діти по черзі за бажанням передають вітання один одному у чарівний мікрофон)

 

4.  Щоденні новини.  Календар природи.

- Діти! Яка зараз пора року?

- Який місяць?

- Який сьогодні день?

- Яке число?

-Яка погода за вікном?   Коли  вранці я йшов  до школи небо було _____(ясним, похмурим).   Опади (були/не було).

 5. Вправа «Настрій)                        -  А яка погода в нашому класі  ( тепло й затишно).                                                                       - Який ви маєте настрій?  Якщо у вас хороший настрій, покажіть  цеглинку ЛЕГО зеленого кольору. А якщо немає настрою – червоного кольору.                             (Діти показують цеглинку того кольору,  що відповідає їхньому настрою).

 Чи буде сонячно, чи хмарно

 Ми – не гаємо часу марно!

 Нас урок вже чекає!

 Гостинно двері відчиняє!

ІІІ. Актуалізація опорних знань.                             1. Обмін інформацією.  Вправа «Мозковий штурм».                                                                      -  Чи любите ви свята?                                                                                                                                             -  Які зимові свята ви  знаєте?                                                                                                                - Яке ваше найулюбленіше свято?                                                                                                                - Що відчуваєте   ви  під час свята?                                                                                                                - Чи свято може бути кожного дня?                                                                                                                -  Чим свята відрізняються від звичайних днів?  (Вихідний, гарний настрій, подарунки,  смачні страви, солодощі.)

2.  Вправа «Продовж   речення».  

Я люблю свята, тому що …

Пропоную з’ясувати за що найбільше ви любите свято. І так,

  • якщо тому що багато подарунків – візьміть червону цеглинку
  • якщо тому, що приходить багато друзів – візьміть жовту
  • якщо тому, що можна їсти  багато  солодкого – візьміть зелену
  • якщо тому, що можна веселитись, розважати і танцювати – візьміть синій
  • якщо тому, що можна відпочивати і нічого не робити – візьміть помаранчевий
  • А зараз пропоную побудувати піраміди  і подивитись ,чому ж ви любите свята?  (Діти будують піраміди, підводимо підсумки).

ІV. Повідомлення теми і мети уроку. 

Сьогодні ми продовжимо знайомитися з зимовими святами. Дізнаємося про одне з ваших найулюбленіших свят.  Зробимо ялинкову прикрасу.                                          - Діти, подивіться уважно, яке деревце з’явилось у нашому класі?                            - Символом якого свята  воно є?  (Нового року)                                                                      - А як вважаєте, чого на нашій ялинці бракує?                                                                                    - Так, кульок. А кульки у нас не прості. Кульки - це Новорічні свята!                            - Але подивіться одна кулька є?  Подумайте звідки вона взялась?   Це перше зимове свято, з яким ми вже познайомились – День Святого Миколая.

Запитання для обговорення.

 - Коли ми святкуємо День Святого  Миколая? (19 грудня.)

- Що відбувається  саме в цей день? (На землю спускається Миколай – чудотворець).

-  Що робить Миколай чудотворець на землі?  

-  Куди Миколай кладе подарунки? (Під   подушки, іноді у черевички.)

- Як у вашій родині проводять День  Святого Миколая?  А у нашій школі?

- Що ви запам’ятали про  це свято? (Що  потрібно  робити  добрі справи)

- А які добрі справи ви вже встигли   зробити?   (Відповіді учнів).                 Святий Миколай — чудотворець, доброчинець, чарівник. У ніч на 19 грудня, у день його пам'яті, він розносить дарунки дітям, вітає з зимою, благословляє на добрі вчинки.

 V. Робота над темою уроку

1. Робота з пазлами.

      

   

 Відгадайте загадку.

З неба падають сніжинки,

Люди всі несуть ялинки.

Рік старий кудись утік –

Так приходить… (Новий рік)

2.  Перегляд  казки  «Новорічні клопоти»

3. Вправа мікрофон.  Запитання для обговорення.

• Хто зустрівся на лісовій  галявині?  (Вовчик, лисичка, білочка).

• Кого зустріли звірята ? (Сороку)

• Що їм сказала сорока?  (Що завтра Новий рік)

• Чи прийде до лісу Дід Мороз?

• Чому не прийде?

• Що зробили звірята, щоб Новий рік до  них прийшов? (Лисичка приготувала

торт, Вовчик змайстрував подарунки,  Білочка прикрасила ялинку.)

• Яка винагорода на них чекала? ( Вони отримають  подарунки.)

 

Фізкультхвилинка  «Танці зігріванці»

 

  1. Розповідь вчителя.

Новий рік святкують всі народи з давніх часів. Правда, до кожного народу Новий рік приходить у свій час. Крім того, існує безліч різних традицій і звичаїв.

Довгий час стародавні слов'яни святкували Новий рік 1 березня. Вони подарували нам традицію запалювати вогники на новорічних ялинках. Запалювання вогню обіцяло хороший врожай.  Пізніше  Новий рік стали відзначати 1 вересня.

Понад 300 років тому  святкувати Новий рік почали  1 січня. Тоді ж з'явилася традиція прикрашати ялинки, влаштовувати феєрверки та новорічні костюмовані карнавали.

Хочете  більше дізнатися про те, як святкують Новий рік в інших країнах?

Коли годинник починає бити північ, англійці відкривають задні двері будинку. З них тихенько виходить старий рік. З останнім ударом відкривають парадні двері і зустрічають Новий рік.

В Угорщині в першу секунду нового року починають свистіти в дитячі дудочки, ріжки і свистульки. Таким чином відганяють від дому злих духів і закликають радість.

В Ірландії напередодні Нового року  двері всіх будинків відкриваються  навсттіж  і будь – хто може увійти до будинку  та приєднатися до святкування.

У Болгарії традиційно зустрічають Новий рік вдома. Діти співають, розказують вірші за що отримують подарунки.

Найбільш відомою традицією в Італії вважається звільнення помешкання від мотлоху. Так італійці в Новорічну ніч викидають з дому все непотрібне і старе.  Вони думають що на місце старих речей прийдуть нові.

В Іспанії Новий рік зустрічають у колі друзів.. Тут існує традиція – в Новорічну ніч зїсти !2 виноградин. По одній з кожним ударом курантів. Іспанці вірять, що виноград принесе їм удару в кожному місяці наступного року.

Японські діти зустрічають Новий рік у новому одязі. Вважають, що це принесе удачу і здоров'я. У новорічну ніч діти кладуть під подушку малюнок із зображенням своєї мрії. Бажання повинно здійснитися.

    Традиція прикрашати ялинку прийшла до нас саме з Німеччини. В давнину вважали, що ялинка – дерево духів лісу. Їй приносили дарунки, ними й прикрашали ялинку.

 

- Яке дерево  прикрашають в Україні?

У сиву давнину наші предки – слов’яни зустрічали Новий рік з квітучою вишнею. Незадовго до свята діжку, в якій росло деревце, вносили в хату. В теплі розвивалися бруньки, і дерево рясно вкривалося ніжним біло – рожевим цвітом.

Навколо новорічної вишні люди веселилися – водили хороводи, співали пісень. Квітуче деревце залишалося в хаті аж до весни. Потім його висаджували в теплу землю.

Тільки згодом квітучу біляву вишню замінила вічнозелена ялинка. 

 

  • Чи відрізнялися давні традиції святкування від сьогодення?

 

  1. Вправа «Крісло автора»

 

  1. Мультфільм  «Пригоди    Левчика і його друзів».   
  • Можна рубати ялинки?
  • Чим корисні ялинки? (Очищують  повітря, скріплюють ґрунти, щоб не  було зсувів.)
  • Скільки часу потрібно, щоб виросла  нова ялинка? (15 років.)
  • Як же тоді святкувати зимові свята?

(Виготовити ялинку власноруч, на  приклад із цукерок, або купити в  горщику і потім висадити її.)

 Бесіда «Безпечний Новий рік»

«Ялинка — головна  “гостя” Нового року. Її прикрашають іграшками, цукерками, гірляндами.    Діти люблять гратися біля ялинки. Проте  не варто бігати  і штовхатися ,  бо можна  перекинути її. Також треба пам’ятати, що  ялинка може загорітися від найменшої   іскри».

 

Правила безпеки біля ялинки

• Гірлянду мають вмикати тільки дорослі.

• Користуйтеся хлопавками і бенгальськими вогниками лише надворі й під наглядом дорослих.

• Якщо помітите іскри чи дим, негайно повідомте  дорослих.

 

VІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Робота в групах Діти, кожна група отримає своє завдання, використовуючи цеглинки певного кольору.

І група – побудувати ялинку із зелених цеглинок;

 

  1. Вправа «Якби я був...»

Мета: самопізнання, розвиток креативності.                           Продовжити фразу «Якби я був їжею,  то  був би……..                                                                     «Якби я був  новорічним подарунком,   то  був би……                                                                                «Якби я був  деревом ,  то  був би……                                                                                                      «Якби я був  природним явищем ,  то  був би……

    (Пояснити чому)

  1. Пальчикова гімнастика «Горіховий масаж».

Це горішок – фантазер,

Він чудовий масажер.

Візерунчатий  бочок,   розвиває кулачок.

Міцно ти його стисни, свою силу прояви.

 

  1. Практична робота.

Діти, погляньте на нашу ялиночку.  На ній чогось не вистачає.  Як видумаєте, чого?  Діти,  чи хотілось би вам прикрасити нашу ялинку більшою кількістю кульок? То  це в наших руках!

Давайте  виріжемо кульки.  І намалюйте на них сніжинку,  ялинку, сніговичка.

 Погляньте які гарні новорічні прикраси ви створили власним  руками. Тепер давайте прикрасимо ялинку.  Чіпляючи іграшки кожен має сказати  своє бажання чи побажання.   Я бажаю …….

VІІ.   Підсумок уроку.

 

 

docx
Додано
22 грудня 2021
Переглядів
2211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку