Урок Я досліджую світ в 2-му класі "Які властивості має вода"

Про матеріал
Розробка комплексно-хвильового уроку з ЯДС в 2-му класі. Тема хвилі: "Осінь золотокоса красуня" Тема уроку: Які властивості має вода. Мета уроку: збагатити уявлення учнів про властивості води.Навчити спостерігати та проводити досліди, що демонструють властивості води. Розвивати уяву, фантазію, уміння зв'язно, послідовно та зрозуміло висловлювати свої думки.враження.Виховувати дбайливе ставлення до навколишнього середовища. Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.
Перегляд файлу

C:\Users\Оксана\Desktop\IMG_6050а.jpgКонспект комплексно-хвильового уроку «Я досліджую світ» у 2 – Б класі

Хоменко Л.М., учитель початкових класів, вищої категорії, «вчитель методист».

Тема хвилі: «Осінь золотокоса красуня!»

Тема урока: Які властивості має вода.

Мета:

  •     Формування предметних компетентностей.
  • збагатити уявлення учнів про властивості води;
  • Навчити спостерігати та проводити досліди, що демонструють властивості води;
  • https://i.pinimg.com/originals/21/5a/95/215a95c603612ece070366fbe810f08b.gifрозвивати уяву, фантазію, уміння зв’язно, послідовно та зрозуміло висловлювати свої думки, враження;
  • виховувати дбайливе ставлення до навколишнього середовища.
  • Формування ключових компетентностей.
  • спілкування державною мовою;
  • уміння навчатися впродовж життя;
  • компетентності в природничих науках і технологіях.

Обладнання: різні речовини, склянки, вода, дві ємності, дві лабораторні колби з газовідвідною трубкою, лід, яблуко, морква, серветка, барвник, листок пекінської капусти, роздатковий матеріал, таблиці, проектор, комп’ютер.

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок.

Освітні галузі: природнича, мовно – літературна.

Хід уроку

І. Вступна частина

C:\Users\Оксана\Desktop\Рисунок1.png1.Організаційний момент.

Пролунав дзвінок

Починаємо урок.

Працювати старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашому 2 – Б класі

Діти просто молодці.

Учитель: Наше плавання підходить до кінця. І на уроці «Я досліджую світ» ми попливемо на хвилі, а як вона називається, ви узнаєте, коли назбираєте листя, яке розкидала осінь і зможете прочитати назву хвилі.

(Осінь іде, за собою дощ веде…)

  • Поясніть значення цього прислів’я.
  • А як вода пов’язана з нашою золотокосою красунею?

2. Актуалізація опорних знань.

  • Якщо ви відгадаєте загадки з першої відгадки візьмете першу літеру, з другої – другу, з третьої – третю, з четвертої – четверту, та дізнаєтесь, без чого неможливо жити на Землі.

1.Червоне коромисло через річко повисло. (Веселка)

2.З малої хмари великий … (дощ)

3.Річки взимку вкриває … (лід)

4.Під час кипіння з чайника йде … (пара)

(ВОДА)

3.Повідомлення теми та мети уроку.

  • Здогадайтесь, якою буде тема нашого уроку.
  • Сьогодні продовжимо вивчати властивості води, її значення для життя.

 

ІІ. Основна частина.

1. Вивчення нового матеріалу

Технологія «Два - чотири - всі разом»

Де вода трапляється в природі?

Учні індивідуально обмірковують можливі відповіді. Потім об`єднуються в пари, доповнюючи думки одне одного.

Далі діти в четвірках ухвалюють спільне рішення. Завершується робота обговоренням поставленого завдання з усім класом.

Робота за підручником (с. 96)

- Розгляньте малюнки, прочитайте текст, доповніть свої повідомлення про місце води в природі.

Міні-лекція

Тіла живої та неживої природи, тіла, створені людиною, складаються з речовин. Речовина – це те, із чого складається тіло. Скло, залізо, цукор, кухонна сіль, глина, деревина - все це речовини. Вода - теж речовина.

Зустрівши в лісі джерело, ми радіємо: «Яка чиста вода!». Однак у природі зовсім чистої води немає. Будь-яка вода - морська, річкова, дощова - це розчин.

Воду з розчиненою в ній речовиною називають розчином. Навіть у дощовій воді, яку вважають найчистішою, є домішки, що потрапляють з повітря. Пригадайте, яке чисте і свіже повітря після дощу! Це вода поглинула з повітря пил, кіптяву, вихлопні гази.

Морська вода - це розчин значної кількості різних речовин.

Усі розчини прозорі. Якщо у воді є нерозчинні частинки, вони роблять її  каламутною.

Усі речовини можна розподілити на розчинні та нерозчинні у воді.

Дослідження-спостереження. Робота в групах

•Дослід 1. Вода - розчинник.

-Спробуйте розчинити у воді різні речовини та зробіть висновки, які з них розчинні, а які – ні.

Висновок:

1) Цукор, сіль, сода - розчинні.

2) Пісок, глина, борошно - нерозчинні.

3) Соняшникова олія, вершкове масло – нерозчинні.

•Дослід 2. Текучість води.

- Візьмімо скло, наллємо води на нього. Що у нас утворилося?

- А зараз я нахиляю скло. (Вода побігла.)

-А якщо сильніше нахилити? (Ще швидше побігла.)

Висновок. Вода - рідина, вона - текуча.

Вправа «Передбачення»

- Припустіть, що станеться:

•зі шматочком льоду, якщо його нагріти;

•з водою, якщо її продовжувати нагрівати.

Учні висловлюють свої міркування.

Висновок. Якщо лід нагрівати, він розтане. Якщо нагрівати воду, вона закипить, буде випаровуватися.

Руханка

 

2.Самостійне застосування учнями знань у стандартних ситуаціях

Дослідницька діяльність

  • Щоб дослідити властивості води, проведімо дослід.

Нам знадобляться: дві ємності, дві лабораторні колби з газовідвідною трубкою, лід, гаряча вода та вода кімнатної температури.

                                          

Виконуємо послідовно.

1) У дві однакові колби наливаємо воду кімнатної температури і позначаємо рівень води позначкою.

2) Занурюємо колби у дві ємності - з гарячою водою і льодом.

З) Який результат експерименту? Зробіть висновок.

Учні висловлюють свої міркування.

Робота за підручником (с. 100)

Учні читають висновок у підручнику, потім обговорюють у загальному колі.

Гра «Назви рідину»

- Що ви пили сьогодні на сніданок? (Відповіді дітей.)

- Що ще можна випити? Назвіть питні рідини (напої). (Кава. сік, чай, мінеральна вода. кисіль, молоко, морс, йогурт, ряжанка, лимонад. узвар, квас, компот, сироватка тощо.)

Вправа «Юний дослідник»

- Чи є вода в рослинах? А у фруктах та овочах?

Дослід 1. Вода в овочах і фруктах.

Діти беруть відрізані шматочки яблука. моркви, накривають серветкою і натискають.

Висновок. Пляма на серветці - це вода, що міститься у свіжих овочах та фруктах.

А як вода потрапляє у рослину? Нумо переконаємося в цьому.

Дослід 2. Рух води по рослині.

У підфарбовану барвником воду діти кладуть листок пекінської капусти.

- Поспостерігаймо, чи буде пофарбована вода проникати у листя.

Висновок. Листок почав змінювати колір, отже, вода рухається по рослині.

Перегляд відеоролики

https://images.1plus1.ua/uploads/articles/000/462/219/63793da5f571181b0f9c152604abf9fe_1245x450.jpg?v=1551441507-Щоб закріпити знання про властивості води, перегляньмо відео «Корисні підказки про воду від телеканалу ПЛЮСПЛЮС »   (https://www.youtube.com/watch?v=RmErh04ndGs).

Мовна вправа «Яка вода?»

Картинки по запросу річка озеро струмокУчитель демонструє малюнки із зображеннями різних водойм. Учні визначають, яка у них вода.

  • Яка вода у річці? (Прісна, проточна)
  • У струмку? (Прісна, проточна.)
  • В озері? (Прісна, стояча.)
  • У морі, океані? (Гірко-солона.)
  • У джерелі? (Прісна, проточна, чиста.)
  • У болоті? (Прісна, стояча, тухла.)
  • У калюжі? (Прісна, стоячи, брудна.)

Руханка «Струмочок»

Учні у парах беруться за руки, шикуються у колону. Обирають ведучого, який стає у кінці колони. Діти піднімають угору зімкнуті руки, грає весела музика, ведучий входить у замкнутий «тунель». Проходячи повз дітей, він вибирає одного і стає з ним на початок колони («струмочка»). Учень, який залишився без пари, стає ведучим. Він біжить на початок колони і повторює дії попереднього гравця.

 

З. Творче перенесення знань і навичок у нові ситуації

C:\Users\Оксана\Desktop\sergeeva_main.jpgРубрика «Чи знаєте ви...»

Учні читають повідомлення про температуру води у водоймах (підручник, с. 101).

Хвилинка-цікавинка

•70 % поверхні Землі покрито водою, а придатною до вживання є тільки 1 % від її обсягу.

•У середньому, наш організм потребує 1.5 - 2 літри рідини на день.

•Гаряча вода замерзає швидше, ніж холодна.

•Людина може обходитися без їжі 30 діб, а без води - менше, ніж тиждень.

•Людський організм на 60 - 70 % складається з води, а дитячий - на 80 %, .

•Перші живі організми на Землі виникли у воді!

•Одним із найводянистіших продуктів є кавун, він на 93 % складається з води.

•Найводянистіша тварина - медуза, оскільки вона на 99% складається з води.

•Забруднені підземні води очищаються впродовж декількох тисячоліть.

Картинки по запросу думающие человечки для презентации•Перше, що шукають дослідники інших планет,- воду.

Вправа «Поміркуй». Розв'язування завдань творчого характеру

•Чому в акваріумі добре видно рибок, рослини, пісок?

•Чому взимку під час сильних морозів можуть руйнуватися водопровідні труби?

Вікторина «Назви властивість води»

-Яку властивість води використовує людина, миючи посуд, перучи білизну?

-Чому цукор розчиняється в чаї?

-Чому на каструлі, що кипить, «стрибає» кришка?

-Якщо вода має смак, про що це свідчить?

 

ІІІ. Заключна частина.

Рефлексія

Робота за підручником (с. 97)

Вправа «Пригадай!»

-Розгляньте малюнки Які властивості води на них зображено?

Вправа «Піца» .

На дошці - коло, розділене на чотири частини-сектори. Зверху кожного «шматочка» цієї імпровізованої «піци» - твердження: «Мені зрозуміло все», «Мені було цікаво на цьому занятті», «Інформація була новою для мене», «Мені подобається тут, і я очікую наступних занять».

C:\Users\Оксана\Desktop\trabajo-en-equipo.jpg

 


 

docx
Додано
13 червня 2020
Переглядів
1052
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку