Урок «Я люблю свою країну»

Про матеріал
Матеріал уроку дозволяє розширити знання учнів про свою рідну державу, розкрити суть поняття – патріот, – патріотизм, формувати і розвивати патріотичні почуття учнів, розвивати пізнавальний інтерес до минулого і сьогодення рідного краю, виховувати почуття гордості за рідну землю, бажання приносити користь рідній країні, сприяти покращенню життя на цій землі.
Перегляд файлу

 

 

Тема: «Я люблю свою країну»

 

Мета: розширити знання учнів про свою рідну державу, розкрити суть поняття

  • патріот, – патріотизм, формувати і розвивати патріотичні почуття учнів, розвивати пізнавальний інтерес до минулого і сьогодення рідного краю, виховувати почуття гордості за рідну землю, бажання приносити користь рідній країні, сприяти покращенню життя на цій землі.

Обладнання:

 

Хід уроку

 

  1. Організація класу
    1. Привітання

Який щасливий день сьогодні! Веселий, радісний, ясний,

Це гомінливий і погожий

Почавсь навчальний рік новий. Яскраве сонечко надворі

Кидає промінці у клас. Такої радості ніколи

В житті ще не було у нас.

 

II.  Актуалізація знань

  1. Вступне слово вчителя.

Дорогі діти! Ось і настав цей довгожданий день, коли ми знову всі зустрілися разом, подорослішавши на рік. Промайнули літні канікули і школа знову радо відчинила свої двері, зустрічаючи вас. Я щаслива від того, що ви, відпочивши, набравшись нових сил, з радісними усмішками на обличчях прийшли до школи, де вас чекають нові знання. Тож давайте розпочнемо свою мандрівну до Країни Знань.


  •   Зараз ми відправимось на урок географії до старших за вас школярів. Переглянувши відео, ви дізнаєтесь, про що ми будемо говорити сьогодні на першому уроці.

(Перегляд відео «Україна в серці кожного»)

III.  Оголошення теми та мети уроку. 1.Слово вчителя

Сьогодні ми будемо говорити про найдорожче, що є у кожного з нас – про Батьківщину, нашу Україну. Як гарно та щиро відповів учень на уроці географії, це означає, що для нього Україна дійсно багато значить. Що є для кожного з вас Україна?

2.   Творча вправа. Коло роздумів «Україна – це…»

Ми спробуємо з’ясувати це, погравши у гру «Україна – це…». Вам потрібно буде продовжити це речення, передаючи віночок одне одному. А для того, щоб було зручніше, давайте утворимо коло.

 (Учні стають у коло і передаючи віночок один одному, відповідають на запитання).

3.   Перегляд відеоролику «Україна – це Європа»

- Після перегляду відео, що ще ви можете сказати про Україну?

Україна – європейська держава.

 

IV.  Вивчення нового матеріалу.

 

  1. Бесіда про Україну як європейську державу.

 

Перш за все, ми зараз спробуємо визначити точну адресу нашої країни, адже країни також мають свої адреси.

  • У якій галактиці вона розташована? (Чумацький Шлях)
  • У якій планетній системі? (у Сонячній системі)

  • На якій планеті? (Земля)
  • На якій півкулі? (Східній)
  • На якому континенті? (Євразія)
  • У якій частині світу? (Європа)
  • У якій частині Європи? (на сході)

Тож ми усі переконалися, що Україна – європейська держава. Вона завжди була своєрідним культурним мостом між Європою та Азією. Наша держава межує з європейськими країнами: Польщею, Словаччиною, Румунією, Угорщиною, Молдовою, Білорусією, Росією. Найбільша річка України – Дніпро. На її території розташовані Карпатські та Кримські гори. Найвища вершина – Говерла. Україна завжди славилася своїми чорноземами, на яких вирощувалися чи не найвищі в Європі врожаї зернових.

  • Скажіть, що Вам відомо про Європу?

Як бачите, зовсім невеличкою інформацією ви володієте. То ж спробуємо під час нашої гри дізнатися більше.

Символом Європейського Союзу є синє полотнище з дванадцятьма зірочками. Спробуємо створити такий символ під час нашої гри. За кожне правильно виконане завдання ви будете прикріплювати на синьому полотнищі зірочку. То ж вирушаємо в подорож.

2.  Гра «Третій зайвий»

 

Всі ви дуже добре знаєте народну гру «Третій зайвий». До речі, вона в різних державах Європи називається по - різному, але її зміст схожий.

На екрані ви будете бачити групи слів з певної теми. Серед них третя назва зайва, тому що вона не стосується Європи. Вам потрібно назвати зайве слово.

  1. Назвати, яка річка не зустрічається в Європі. ( Амазонка, Дніпро, Дунай)
  2. Столиця якої держави зайва? ( Київ, Пекін, Варшава)
  3. Чи всі казкові герої створені європейськими казкарями? (Карлсон, Дюймовочка, Алі - баба)

  1. Який з танців відноситься не до європейських? (Вальс, Ча – ча – ча, Гопак)
  2. Гори, яких не знайдете в Європі. ( Кордильєри, Карпати, Альпи) Молодці, добре справилися із завданням.

3.  Гра «Євроромашка»

Зараз ми пропонуємо вам відпочити, але в той же час і довідатися про невідому для вас інформацію. В нас є красива «Євроромашка». Але вона незвичайна. В ній таїться деяка інформація. Я запрошую п’ятьох учасників вибрати собі одну з пелюсток, а що на них ви зараз дізнаєтесь.

1.Європейський Союз – це організація, яка об’єднує 28 європейських країн. Країни, що входять до його складу, заснували спільні органи управління, завдяки чому стало можливим приймати рішення з певних питань, які становлять спільний інтерес на європейському рівні.

  1. Ідея створення Європейського Союзу була задумана для того, щоб більше ніколи не повторилися масові вбивства та руйнації, що відбувалися під час Другої світової війни.
  2. Вперше цю ідею запропонував Міністр закордонних справ Франції Роберт Шуман у промові 9 травня 1950 року. Цей день став днем народження Європейського Союзу і тепер щороку святкується як День Європи.
  3. Історія створення прапору припадає на 1955 рік. Тоді Європейський Союз існував лише у вигляді Європейського об’єднання, до якого входило шість країн. Довго йшло обговорення ескізу прапора. Згодом було прийнято нинішній варіант – коло з 12 золотих зірок на синьому тлі.

5.Число зірок не має нічого спільного з кількістю країн – членів організації. В різних традиціях «12» є символічним числом, що означає абсолютну досконалість. Це також і кількість місяців року, і кількість цифр на циферблаті годинника, тоді як коло є ще і символом єдності.


6. Європейський гімн. У широкому значенні – це гімн не лише Євросоюзу, але й усієї Європи. Музика гімну взята з дев’ятої симфонії, яку написав Людвіг Ван Бетховен. У 1972 році Рада Європи схвалила бетховенську тему «Оди до радості» як свій гімн. У 1985 році гімн було схвалено президентами та главами урядів країн ЄС як офіційний гімн ЄС.

4.   Слухання гімну Європи.

 

  • Яка ця мелодія?

 

  • Які почуття вона у вас викликає?

 

Ви  були  хорошими  та чемними  слухачами, тому отримуєте останню 12 зірочку. Погляньте, який гарний прапор Європейського Союзу вийшов.

5.   Перегляд відео «Маленькі українці про ЄС»

 

Ви уже розповіли мені, що знаєте про Європейський Союз, пропоную вам послухати, що говорять інші дітки.

6.   Вправа «Мікрофон»

 

Україна не входить до складу Європейського Союзу, однак ми робимо усе можливе, щоб це змінити. Деякі перші кроки зроблені. Скажіть, а як ви думаєте, що треба робити кожному з нас, щоб Україна стала частиною цієї всесвітньо відомої організації?

7.   Перегляд відео «Правила європейця»

 

Більшість європейців свідомі та відповідальні. Вони поважають свою країну, владу, одне одного. Толерантно ставляться до жителів інших країн. Вони чітко слідують законам та правилам, адже розуміють, що самі творять свою державу. Зараз ми подивимось, які прості правила нам слід виконувати, щоб ми з вами стали частиною Європейського Союзу.

(перегляд відео)


  • Чи легко виконувати ці правила?
  • Які з них ви почнете виконувати вже сьогодні?

 

Ми повісимо ці правила у класному куточку, щоб не забувати про них та виконувати.

8.   Виконання пісні «Україна – це я…»

 

Справді, все починається з нас – громадян та патріотів України. І кожен з Вас може з гордістю сказати «Україна – це я!»

9.   Проблемне запитання

 

Як ви гадаєте, якщо кожен з нас слідуватиме законам та правилам, не буде смітити, старанно вчитиметься, слухатиме батьків, не буде грубити – Україна буде на рівні інших Європейських країн? Чи буде щось, у чому наша країна все одно буде гіршою? Свою думку аргументуйте.

10.   Українські та світові визначні місця

 

Чи любите ви подорожувати? Усі туристи дуже люблять європейські міста, бо там знаходяться багато всесвітньо відомих визначних міць. Можливо, і ви їх знаєте?

Однак в Україні також є багато мальовничих куточків. А ще, вона унікальна тим, що зібрала у собі багато визначних місць не тільки Європи, але й усього світу. Переконаймось!

(перегляд та обговорення слайдів)

 

11.   Перегляд відео «Мальовнича Україна»

 

Давайте ж ще раз насолодимось красою нашої рідної держави.

 

V.  Узагальнення вивченого матеріалу.

 

1.Заключна бесіда.

 

Ви добре знаєте свою Батьківщину. А що ви запам’ятали про Європу, на карті якої знаходиться Україна?

  • Як називається відома європейська організація?
  • Скільки країн входить до її складу?
  • Назвіть країни, які запам’ятали.
  • Який прапор має ЄС?
  • Хто написав мелодію гімну ЄС?
  • Які правила виконують европейці?
  • Що треба зробити українцям, щоб наблизитися до європейського рівня життя?

VI.  Підсумок уроку

 

  1. Заключне слово вчителя

 

Ось і добігає кінця наш перший у цьому навчальному році урок. Я вдячна вам за ваше старання, жагу до знань, небайдужість до долі Батьківщини. Мені дуже хочеться, щоб усе, що ви сьогодні побачили та почули запам’яталось вам на все життя.

Україна – європейська держава, вона живе за адресою: галактика Чумацький Шлях, Сонячна система, планета Земля, Східна півкуля, континент Євразія, частина світу Європа. Але для нас з вами вона набагато ближче. Де? Ось тут

  • у нашому серці. І на згадку про наш урок я дарую вам ці значки, які ви прикріпите біля серця. І нехай вони вам нагадують свято першого вересня, вашу першу вчительку, однокласників, наші усмішки, а головне – що кожен з нас може бути краще, може змінювати долю своєї держави.

2.     Дарування подарунків

  1. Відео «Україна будьмо!»
docx
Додано
5 вересня 2019
Переглядів
552
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку