1 клас
Я досліджую світ
Урок
Тема. Я підприємливий. Як стати підприємливим?
Мета: формувати якості підприємливої людини та вміння знаходити спільну мову з товаришами, висловлювати власну думку; поповнити словниковий запас новими словами; розвивати навчальні та соціальні навички: уважно слухати,коли говорять інші, розв’язувати власні проблеми за допомогою слів, пропонувати свої ідеї групі; виховувати взаємоповагу, толерантність, комунікабельність.
Обладнання: ілюстрований дидактичний матеріал, олівці, мультик «Как старик корову продавал», музична фізкультхвилинка, відеогра «Спіймай слово», м’які іграшки, роздатковий матеріал, картки із завданнями, шість цеглинок, конструктор «Лего»
Хід уроку
І. Ранкова зустріч
П’ять монет
Жила собі одна бідна жінка. І був у неї син. Якось ішов хлопчик вулицею і знайшов п'ять монет. Приніс їх додому. Почали вони з матір'ю радитись, що б за них купити.
— Якби це були не такі дрібні гроші,— замріяно сказала мати,— ми купили б собі шматок поля та збудували будинок.
— А я,— сказав син,— краще купив би осла та верблюда і возив на них товар людям на базар. Це теж був би гарний прибуток.
Мати гірко усміхнулася:
— За п'ять монет нічого цього не купиш.
— То пропоную,— каже син,— хоч купимо свіжого хліба й наїмося донесхочу.
— Ні, сину — заперечила мати. — Піди краще купи собі вудку. Хлопчик послухав мудрої материної поради, придбав вудку
й щодня ловив по кілька рибин. Зловить — і несе на базар. За одну рибину йому давали одну-дві монети. Хлопчик купував за них хліб, сир, халву. І було їм з матір'ю ситно й радісно, що так удало витратили знайдені монети.
1 зупинка – Уміти ставити мету
2 зупинка – Уміти планувати свої кроки
3 зупинка – Учись шукати те, що потрібно для виконання плану
4 зупинка – Учись діяти самостійно і в команді
5 зупинка – Учись долати труднощі
ІІ. Робота по темі уроку
(Чесний, хитрий, наполегливий, лінивий, кмітливий, порядний, доброзичливий, вірний, справедливий, старанний, відповідальний, активний, упертий, сварливий, грубий, розумний )
Робота з Лего: створити емблему вашої фірми
1-га група — спортивна школа
2-га група — взуттєва фабрика
3-тя група — центр дозвілля
(поливати квіти, зав’язувати шнурки, складати портфель, мити посуд, їздити на автомобілі)
Фермер дід Максим у нас,
В нього ферма — просто клас!
Всі корови як одна —
Чорно-біла голова.
І надої в них високі,
Молоко смачне, мов соки.
Ллється золотом зерно,
Вчасно зібране воно.
Добрий урожай, багатий —
Хліба вдосталь в кожній хаті.
Дядько пасіку пильнує,
Людям добрий мед дарує,
Любить свою справу він
І бджолиний передзвін.
Вуликів багато має,
Сорти меду добирає.
Кожен фермер восени,
Як жовтіють ясени,
Приїжджає на базар —
Пропонує свій товар.
Фермерами я горджуся,
Підприємливості вчуся.
ІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія
- Тепер я знаю, що …
- Я мрію …
- Коли я виросту…