Тема. Я піклуюся про свою безпеку
Мета: ознайомити дітей з небезпечними ситуаціями; формувати соціальну компетентність учнів контактувати з іншими, співпрацювати, діяти в команді, розвивати уміння, навички діяти в небезпечних ситуаціях для захисту свого життя та здоров’я; вміло користуватися засобами індивідуального захисту; виховувати та розвивати морально – психологічні якості: відвагу, витримку, кмітливість; вчити правильно повідомляти рятівні служби за номерами:
101- пожежна охорона;
102 – міліція;
103 – швидка медична допомога;
104 – аварійна служба газу.
Наприкінці заняття учні мають знати:
Обладнання і матеріали: мультимедійний проектор, комп’ютер, таблиці, плакати із зображенням надзвичайних ситуацій «Дітям про вогонь», «Наодинці дома», «Незнайомі предмети».
Що підготувати заздалегідь: іграшковий телефон, конверти із завданнями, кубик Блума.
Орієнтовний план уроку-тренінгу
Стартові завдання |
2 хв. |
Робота в групах |
3 хв. |
Інформаційне повідомлення |
4 хв. |
Рухавка |
3 хв. |
Мозковий штурм |
7хв. |
Практична робота |
10 хв. |
Підсумкове завдання |
6 хв. |
Тип уроку: урок – тренінг.
Хід уроку
Слайд 1
1. Крісло автора
Ми сонечка маленькі
Гарячі промінці
Тепло своїх долоньок
Даруємо тобі.
Установка на позитив - торкаючись рукою один до одного, діти словесно передають теплі слова, або слова, які асоціюються з теплом (мама, бабуся, тато, котик, сонечко, товариш, вогонь, грубка, батарея)
2. Робота в групах
Слайд 3
Із розсипанки скласти малюнок і слова. Об ̓ єднати дітей у 3 групи. Кожній групі вручити конверт із завданням.
Слайд 4
Складені малюнки та слова утворюють надзвичайні ситуації. Пожежу спричиняє вогонь. Він може бути добрим і злим, він, як кажуть люди, добрий слуга, але поганий господар . За допомогою вогню здійснюється безліч корисних справ, він помічник усім нам. Але трапляється, що вогонь безжальний ворог і руйнівник, який знищує за лічені хвилини все на своєму шляху. Причини пожежі різні, але найчастіше це неправильне поводження з вогнем (розгляд малюнків у підручнику та таблиці).
Слайд 5
Діти діляться на дві команди: «рятівники», «розпалювачі». Ведучий підкидає м’яч догори і говорить слово «вода», ловлять м’яч - рятівники; ведучий говорить слово «сірники», ловить команда «розпалювачів». Гра продовжується.
Щоб пожежниками стати,
Треба нам вогонь здолати,
То ж ми будемо підростати
і носочки піднімати.
Руками вправно працювати
і швидесенько махати.
Надуваємо ми щоки,
робимо ще чотири кроки,
топчемося ніжками.
Подолавши весь вогонь,
Дружно сядь за парту знов.
Слайд 6
Слайд 7
Слайд 8-12
«Пожежі легше запобігти, ніж її загасити», «Здоровому все здорово».
(мультфільм «Фокс і Трот» (уривок)