Урок: Я пізнаю світ 3- клас
Вчитель Новогуйвинського ліцею імені Сергія Процика
Путіліна Олена Петрівна
з використанням елементів розвитку математичних та мовленивих компетентностей.
Тема : Мандрівка у світ живої природи. Плазуни.
Мета: сприяти розвитку пізнавальної активності учнів шляхом вивчення тваринного світу нашої Батьківщини; ознайомити з суттєвими ознаками плазунів; розвивати здатність до самонавчання; уміння бачити, усвідомлювати й розв’язувати проблему. Робити висновки, узагальнювати матеріал дослідження; виховувати дбайливе ставлення до природи, як цілісного світу.
Хід уроку:
І. Мотиваційний етап:
Слухання піні про тварин: https://www.youtube.com/watch?v=peY2IQVRk10
Назвіть тварин, яких ви впізнали на відеофрагменті. Чи всі тварини ведуть однаковий спосіб життя?
ІІ. Постановка мети, завдань уроку.
ІІІ. Актуалізація знань: Устав пропущене в таблиці:
Клас тварин |
Істотні ознаки |
Звірі ( Ссавці) |
Тіло вкрите______________ Вигодовують дитинчат_______________ |
Птахи |
Тіло вкрите_________ |
Риби |
Тіло вкрите слизькою__________ |
Висновок: Отже ми бачимо, що … ( Діти підводять підсумки цієї роботи з таблицею)
Пригадайте хто такі земноводні? Діти працюють з інформацією за алгоритмом.
Земноводні- це тварини, тіло яких укрите вологою м,якою шкірою. Воно складається з голови, тулуба, чотирьох кінцівок. У деяких земноводних є хвіст. Земноводні частину життя проводять на суходолі, частину – у воді. |
Установіть відповідність між класом тварин і будовою їхнього тіла:
Голова, тулуб, хвіст
|
Звірі ( Ссавці)
Голова, шия, тулуб, кінцівки, хвіст |
Риби
Земноводні
Голова, шия, тулуб, крила, задні кінцівки, хвіст. |
Птахи
Голова, тулуб, кінцівки, хвіст ( у деяких) |
Діти роблять висновок, що ….
Отже ми бачимо, що ( кожний клас має свої істотні ознаки)
ІV. Висловлювання, гіпотизи щодо класу плазунів. Розгляд ілюстрацій плазунів.
Робота з підручником.
Діти в групах досліджують: Чим вкрите тіло, будова тіла, хто належить до цього класу. Чим харчуються плазуни.
Перегляд відеоматеріалу «Як пересуваються плазуни»
https://www.youtube.com/watch?v=G-Y0ZWRbAn8
Систематизація опрацьованих фактів та інформації. Кожна група презентує свої факти. Роблять висновки.
Встановлюють пропущене : Істотна ознака плазунів - _____________шкіра, укрита роговою ___________ .
Тварини Червоної книги України:
Мідянка звичайна полоз леопардовий ящірка зелена
Попрацюйте, як справжні мовознавці. Підкресліть слова, що містять шиплячі приголосні. Виділіть букви, що позначають два звуки. Знайдіть прикметники, визначте рід.
В Україні живуть одинадцять видів змій, три з яких отруйні. Змії вприскують отруту в тіло жертви під час укусу.
Гадюка лісостепова гадюка звичайна
Гадюка степова
Хвилинка математики. Визнач чисельник і знаменник дробу.
Змія кусає блискавично швидко. Вона здійснює кидок і укус менше ніж за 9 десятих секунди.
Танцювальна хвилинка під пісеньку «Звичайний дріб»
https://www.youtube.com/watch?v=d-amcRCB_As
V.Рефлексія. Усвідомлення діяльності. Тестування на сайті «На урок»
https://naurok.com.ua/test/plazuni-2056333.html