Урок Я пізнаю світ 3 клас

Про матеріал
Урок Я пізнаю світ інтегрується з математикою та українською мовою. Діти на основі засвоєних знань про тварин розв'язують задачі та працюють з мовним матеріалом. Урок побудований на діяльнісному підході та практичних завданнях, що вчить дітей використовувати набуті знання.
Перегляд файлу

Урок:  Я пізнаю світ 3- клас

Вчитель Новогуйвинського ліцею імені Сергія Процика

 Путіліна Олена Петрівна

з використанням елементів розвитку математичних та мовленивих компетентностей.

Тема : Мандрівка у світ живої природи. Плазуни.

Мета: сприяти розвитку пізнавальної активності учнів шляхом вивчення тваринного світу нашої Батьківщини; ознайомити з суттєвими ознаками плазунів; розвивати   здатність до  самонавчання;  уміння бачити, усвідомлювати й  розв’язувати проблему. Робити висновки, узагальнювати матеріал дослідження; виховувати дбайливе ставлення до природи, як цілісного світу.

Хід уроку:

 

І. Мотиваційний етап:

Слухання піні про тварин:  https://www.youtube.com/watch?v=peY2IQVRk10

Назвіть тварин, яких ви впізнали на відеофрагменті. Чи всі тварини ведуть однаковий спосіб життя?

ІІ. Постановка мети, завдань уроку.

ІІІ. Актуалізація знань: Устав пропущене в таблиці:

Клас тварин

Істотні ознаки

Звірі ( Ссавці)

Тіло вкрите______________

Вигодовують дитинчат_______________

Птахи

Тіло вкрите_________

Риби

Тіло вкрите слизькою__________

Висновок: Отже ми бачимо, що … ( Діти підводять підсумки цієї роботи з таблицею)

Пригадайте хто такі земноводні? Діти працюють з інформацією за алгоритмом.

Земноводні- це тварини, тіло яких укрите вологою м,якою шкірою. Воно складається з голови, тулуба, чотирьох кінцівок. У деяких земноводних є хвіст. Земноводні частину життя проводять на суходолі, частину – у воді.

 

 

Установіть відповідність між класом тварин і будовою їхнього тіла:

Голова, тулуб, хвіст

 

Звірі ( Ссавці)  

 

Голова, шия, тулуб, кінцівки, хвіст

Риби     

 

Земноводні

Голова, шия, тулуб, крила, задні кінцівки, хвіст.

        

 

Птахи

Голова, тулуб, кінцівки, хвіст ( у деяких)

Діти роблять висновок, що  ….

Отже ми бачимо, що ( кожний клас має свої істотні ознаки)

ІV. Висловлювання, гіпотизи щодо класу плазунів. Розгляд ілюстрацій плазунів.

 

 

 

 

 

 

Робота з підручником.

Діти в групах досліджують:  Чим вкрите тіло, будова тіла, хто належить до цього класу. Чим харчуються плазуни.

Перегляд відеоматеріалу «Як пересуваються плазуни»

https://www.youtube.com/watch?v=G-Y0ZWRbAn8

Систематизація опрацьованих фактів та інформації. Кожна група презентує свої факти. Роблять висновки.

Встановлюють пропущене :  Істотна ознака плазунів - _____________шкіра, укрита роговою ___________ .

 Тварини Червоної книги України:

 

 

 

 

Мідянка звичайна                 полоз леопардовий                   ящірка зелена

Попрацюйте, як справжні мовознавці. Підкресліть слова, що містять шиплячі приголосні. Виділіть букви, що позначають два звуки. Знайдіть прикметники, визначте рід.

В Україні живуть  одинадцять видів змій, три з яких отруйні. Змії вприскують отруту в тіло жертви під час укусу.

 

 

 

 

Гадюка лісостепова                                             гадюка звичайна

 

 

 

 

              Гадюка степова      

Хвилинка математики. Визнач чисельник і знаменник дробу.

Змія кусає блискавично швидко. Вона здійснює кидок і укус менше ніж за 9 десятих секунди.   

Танцювальна хвилинка під пісеньку «Звичайний дріб»

                 https://www.youtube.com/watch?v=d-amcRCB_As      

V.Рефлексія. Усвідомлення діяльності. Тестування на сайті «На урок»

https://naurok.com.ua/test/plazuni-2056333.html