Урок Я пізнаю світ "Нежива природа. Вода в природі".

Про матеріал

Половинчак Наталія Миколаївна, учитель початкових класів вищої кваліфікаційної категорії, м. Білої Церкви, БЗШ I – IIIст. №5.

Я пізнаю світ, 3 – клас, Розділ: Нежива природа, Тема: Вода у природі. Властивості води рідини.

Перегляд файлу

 

Половинчак Наталія Миколаївна

учитель початкових класів

БЗШ IIIIст. №5

м. Білої Церкви

 

Я пізнаю світ

3 – клас

 

Розділ: Нежива природа

Тема: Вода у природі. Властивості води рідини.

Тип уроку: вивчення нових знань

                                                    

Мета: Закріпити і розширити уявлення про значення води в природі, про три стани

 води і її властивості. Формувати вміння самостійно виконувати досліди,

робити висновки. Удосконалювати вміння спостерігати за об’єктами і

явищами природи, робити висновки.  Виховувати прагнення вивчати і

берегти природу.

Наочне оформлення: таблиці: « Властивості повітря», «Властивості води»,

«Сонячне світло і тепло»,  схема «Термометр», схема «Молекули повітря», інструкції: екологів, дослідників атмосфери, дослідників Сонця, дослідників води; картки «Стан води», Конституція України, енциклопедія «Всесвіт» серії «ПіснеЗнайка».

Музичне оформлення:  «Всесвіт» серії «ПіснеЗнайка» пісні: «Сонце», «О, Земле»,

«Атмосфера», «Гідросфера».

Технічні засоби: «INFOX» проектор, екран, комп’ютер.

Обладнання: пробірка, ложка, колба.

 

Хід уроку:

  1. Організаційний момент

Ранкова зустріч

 Щоб нам було тепліше на душі, щоб був гарний настрій, давайте подаруємо один одному чарівний сонячний промінчик. Його потрібно дарувати посміхаючись й при цьому говорити гарні слова.

2. Актуалізація опорних знань

Хвилинка спостережень

- Яка зараз пора року?

- Які осінні місяці ви знаєте?

- Чому ці місяці мають таку назву?

Перевірка домашнього завдання

Група дослідників атмосфери.   Інструкція

1. На якій відстані розташовані молекули в газоподібному тілі? Як вони рухаються?

Як змінюється швидкість молекул і відстань між ними при нагріванні повітря?

 

 

 


Домалюй, як розміщуються молекули повітря.






  1. Визнач і запиши, яку температуру показують термометри.

 

 

Давайте пригадаємо, що ми вивчали про повітря подорожуючи з «ПіснеЗнайкою»

Робота з «ПіснеЗнайкою» ( пісня Атмосфера)

Можливо, вам цікаво буде знати,

Що нашу атмосферу залюбки

Ще можна парасолькою назвати

Або ж – планети панцирем легким.

Група дослідників Сонця.  Інструкція

Робота з «ПіснеЗнайкою» ( пісня Сонце)

Давайте пригадаємо, що ми вивчали про Сонечко подорожуючи з «ПіснеЗнайкою»

1. Коли під променями сонця спекотніше: опівдні, вранці, ввечері?

2. Виконай тестові завдання.

 

Група Екологів. Інструкція

Робота з «ПіснеЗнайкою»

 

  1.   Як називається книга в якій записані рідкісні види рослин і тварин? Чому вона

так називається?

2.  Знайди в Конституції України статтю про охорону природи.




3. Познач засоби, які забруднюють повітря.

 

 

Група дослідників води. Інструкція

  1. У склянку з чистою водою опусти ложку. Чи добре її видно? Про яку властивість води це свідчить? _____________
  2. Подивись, чи має вода колір?  _____________
  3. Визнач, чи має вода запах. ________________
  4. Переллємо воду зі стаканчика в колбу. Чи має вода свою форму?  _________________
  5. Вилийте трохи води на тарілку. Що трапилося з водою? ______________

 

  1.         Вивчення нового матеріалу

Звіт групи дослідників води

Послухайте твердження і спробуйте здогадатися.

Земля – найбагатша, а вона – найсильніша.

Вона входить до складу кожної живої істоти.

Без неї немає життя.

Її не стане – загинуть люди, рослини, тварини.

Вам допоможе ребус.

 

Слайд (ребус)

Тож вирушимо в подорож. Візьмемо з собою гарний настрій, увагу, старанність. В дорозі допоможе пісня, тож візьмемо в подорож енциклопедію “Всесвіт”.

  Слайд

                    Давай, мій юний друже,

                   Розправим крила дужі:

                   На мить пташками станем,

                   З-під хмар на землю глянем –

 Слайд       Ми вод земних простори

                  Побачим неозорі.

Без води життя на землі не можливе. Все живе на землі потребує води. Вода справжнє диво природи. Вода напуває землю, а земля годує людину. Без їжі людина може прожити більше місяця, без води лише 5 днів.

 

Слайд

     Поглянь, біжать річки блакитні,

     Довкола них міста і села.

    Там, де вода, - живе все й квітне,

     Слайд        А де безводдя – там пустеля.

    Тож воду шанувати слід –

     Вона собою поїть світ.

 

Річки є народним багатством. З давніх-давен люди селилися поблизу річок. Річки, океани, озера – дуже багаті. Які ж багатства вони ховають ви дізнаєтесь з пісні.

 

Слайд              А океан такий багатий,

                          Що може ще й нагодувати.

                          Та хто ж це їсти стане

                         Ту воду з океану?

                          Бач, ти, напевне, ще не знаєш,

Слайд              Що в океані проживають

                          І звір, і риба, і молюски,

                          А ще росте морська капуста...

Визначити властивості води нам допоможе група дослідників води             (досліди, схема)

 

Отже вода: прозора, безбарвна, без запаху, текуча не має форми.

 

Вода – справжня чарівниця. Вона може бути різною.

 

 Слайд Стани води

 

  Отже, вода три стани має.

 В газоподібному – літає:

Ось уяви – із самовара

Гаряча з свистом рветься пара,

Та тільки пару остуди –

Враз стане краплею води;

 В рідкому – вже перетікає,

З високих гір мерщій тікає,

Збігає з пагорбів в долини

І до морів широких лине.

 

Коли вода в твердому стані –

Це сніг і лід при замерзанні

 

Вода має три стани: газоподібний, твердий, рідкий.

Гра «Три стани води»

 

Рідка                                Тверда                                   Газоподібна

 

Дощ             сніг                                      водяна пара

Роса                     крига

 
       бурулька
 

Вода жива, вона як і ми,  любить подорожувати, тому не стоїть на місці.

 

Слайд          Одна турбота в них завжди –

                      Як воду в світі берегти.

                      З роси, з морів, річок і плес

                      Вода як перейде у пару.

                      Одразу ж лине до небес,

                       Щоб утворити в небі хмару....

 
Слайд

 

  Як на весні настане повінь,

  Річки стають водою повні,

 Коли ж виходять з берегів.

То важко стримати їх гнів.

Але, як кажуть, без води

І ні туди, і ні сюди.

Тож треба воду берегти.

Ви почули, що воду потрібно берегти. Погляньте – це фотографія нашої Землі зроблена з космосу. Синій колір – це вода. Її так багато. То навіщо її берегти?

  Джерельна вода вважалась живою, тобто особливо цілющою, такою вона згадується у народних казках (жива вода давала сили, зцілювала рани і повертала до життя). Зараз ви послухайте пісеньку і скажіть, чи дійсно є жива вода, яка зцілює рани, лікує?

Слайд (мінеральна вода)

Є води лікувальні,

І звуться -  мінеральні,

А поблизу вулканів

Джерела б’ють термальні.

Беруться прісні води

З річок, озер і льоду.

 

 Слайд

Без води немає життя. Вода – це життя. Джерела та криниці здавна вважались святим місцем, біля якого не можна лаятися, говорити не правду. Тяжкий гріх плюнути в криницю чи джерело.

 

Слайд (криниця)

 

Гра “Склади прислів’я”

  1. Куди водиця тече, там травиця росте.
  2. Не брудни криницю, бо схочеш водиці.
  3. Води як нап’єшся, наче сил наберешся.

Робота з підручником

С.91-92

Робота в зошитах

4.Підсумок уроку

- Які властивості має вода?

- У яких трьох станах перебуває вода на Землі?

- Чому воду потрібно берегти?

 

Література

1.Байбара Т.М. , Бібік Н.М.,  Я і Україна. Підручник для 3 класу, - Київ, 2004р.

2. Данилко О. Природа навколо нас: Сценарії шкільних свят для учнів 1-4 кл.

- Т.: Підруч. і посіб., 2007р. – 137 с.

3.  Н.В.Діптан Я і Україна. Плани - конспекти уроків, -Харків, 2009р. –С. 198- 201

4.Дубняк С., Лисогор С. Сучасний стан, проблеми і перспективи Дніпра //

Географія та основи економіки в школі. – 2008р. – №3. – С.36–40.

5. Екологія//Дитяча енциклопедія: 1001питання. –Київ, 2008р. – С. 60-61

6. Запорожан З. Екологія в початковій школі: Дидактичні матеріали з

методикою їх використання. – Кам'янець-Поділ.: Абетка, 2007р. – 123 с.

 7. Корнієнко С. Виховний простір: навчально методичний посібник. –

Тернопіль, 2007р. -216с.

8. Мечник Л., Волошин О., Мечник І. Книга для читання з природознавства

для учнів 3 (2) кл. – Т.: Підруч. і посіб., 1997. – 137 с.

9.  Сухомлинський В. О. Вічна тополя. – К.: Либідь, 2003р. – 185 с.

Тарасенко Г. Дивосвіт. – Київ, 2008р. – 209с.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Абрамчук Алла Сільвестрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
1 січня 2019
Переглядів
1447
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку