Тематичний день «Як людина використовує енергію сонця, вітру, води» 3 клас
Четвертий місяць «Енергія», 15 тиждень
(Нова українська школа, за програмою Р.Шияна)
Очікувані результати
за навчальними предметами та курсами
Я досліджую світ |
Математика |
Українська мова |
Тема дня: Моє рідне місто |
||
Як людина використовує енергію сонця, вітру, води.
|
Зміст навчання:
|
Зміст навчання:
Складання та запис речень. Велика буква у власних назвах . |
Природнича галузь
|
|
|
Технологічна
|
||
Соціальна і здоров’язбережувальна
|
||
Громадянська та історична
|
||
Розвивати увагу, вміння виразно читати, декламувати, вміння висловлювати думку,зорову пам'ять, уяву, логічне мислення, самостійність, дрібну моторику руки,естетичне сприйняття навколишнього світу, стимулювати розвиток допитливості. Виховувати любов до рідної землі, бережливе ставлення до природи, дбайливе і шанобливе ставлення до не відновлювальних джерел енергії , дружні стосунки між усіма учнями класу. |
Середа
Я досліджую світ
Тема місяця : ЕНЕРГІЯ
Тема уроку: Відновлювальні джерела енергії
Мета:
вміння вчитися:
навчально-організаційні вміння і навички:
- під керівництвом учителя визначає мету роботи і план її виконання;
загально мовленнєві вміння і навички:
- міркує взаємопов’язаними судженнями;
загально- пізнавальні вміння:
- робить висновок – узагальнення за допомогою вчителя;
контрольно-оцінні вміння:
- висловлює оцінні судження щодо якості своєї роботи та інших завдань;
інформаційно-комунікативна:
- знаходить у тексті конкретні відомості;
- працює з медіа ресурсами;
загальнокультурна:
- дотримується правил поведінки на уроці;
здоров’язбережувальна:
- розпізнає правильне і неправильне сидіння за партою;
соціальна:
- співпрацює в команді.
Обладнання: мультимедійна дошка,планшети, LEGO дупло, картки, відеоматеріали, презентація ,ресурси інтернет.
Ранкове коло
Вправа « Що моя річ знає про мене»
Лунає музика, оповіщаючи початок уроку.
Хай вона забере всі наші негаразди і подарує гарний настрій на весь день.
Щоденні новини(синоптик)
За вікном зима. Поговоримо про погоду в Краснограді.
Народний прогноз говорить: «Багато снігу- багато хліба»
Не зважаючи на погоду за вікном, у нашому класі сяє 26 Сонечок. Настрій прекрасний! Опадів не очікується. Тому можемо сміливо розпочинати наш урок.
- Давайте пригадаємо, яка пора року?
- Місяць?
- День тижня?
- Число? Що ви можете розказати про це число?(історичні події цього дня)
Групова робота
Об’єднання в групи
За допомогою малюнків ЛЕГО.
На спинках стільців прикріплені малюнки цеглинок ЛЕГО. Діти по команді вчителя знаходять вказані кольори та займають місця.
-Для того , щоб дізнатися над якою темою ми будемо працювати , потрібно виконати вправу.
Вправа «Розмісти числа в порядку зростання»
- Кожна група отримує таблички із числами та буквами. Ваше завдання розмістити всі числа у порядку зростання . Дослідіть та складіть тему уроку над якою ми будемо працювати.
66 |
33 |
55 |
222 |
|
88 |
|
555 |
44 |
333 |
11 |
111 |
22 |
77 |
444 |
99 |
В |
Д |
О |
Л |
|
Ю |
|
І |
Н |
Ь |
В |
А |
І |
Л |
Н |
В |
65 |
90 |
37 |
50 |
91 |
41 |
40 |
||
Е |
Л |
Д |
Р |
А |
Е |
Ж |
||
90 |
70 |
80 |
50 |
60 |
100 |
40 |
||
І |
Р |
Г |
Н |
Е |
Ї |
Е |
||
Слайд 1
-Правильно. Тема дня «Відновлювальні джерела енергії»
- Ми з вами протягом уроку будемо досліджувати та дізнаватися чому ці джерела енергії є відновлювальні.
Слайд 2
-Назвіть за ілюстрацією джерела енергії, що знаходяться під землею та на її поверхні.
Обмін інформацією
Вправа «Крісло автора»
Загадки
Загадки про джерела енергії
Вдень у небі гуляє, а ввечері за обрій сідає.
(Сонце)
Є в природі дивина: пісна, без смаку вона,
Запаху не має теж, її в руки не візьмеш.
Коли чиста, то прозора, за що її люблять зорі.
Ще вона пливе і ллється, часом – на камінь дереться,
Як немає – все всихає, звір і птаха помирає.
(Вода)
Що літає, крил не має, але крила підіймає.
Сильним часом він буває, не будує, а руйнує.
Та буває і тихенький, помічник для нас гарненький.
(Вітер)
З-під землі їх дістають
І корисними всі звуть.
Ну , а користі багато: буде тепла у вас хата,
Зготувати можна їсти, в транспорт покататись сісти.
– Що ж таке там дістають, що «корисними» всі звуть?
(Корисні копалини)
Робота з відеоматеріалами
Проблемне питання
https://www.youtube.com/watch?v=1roIA2JPpik
Робота з медіа-ресурсом LearningApps.org
- Зайдіть за посиланням та виконайте вправу https://learningapps.org/display?v=p7h10ghbk20
Руханка
- Чи енергійні ви, діти?
- От дізнаємося, трішки відпочивши і виконавши вправи.
https://www.youtube.com/watch?v=pcLMi59Pqhw&t=115s
Робота в парах.
Передбачення
Слайд 3
Робота виконана у онлайн сервісі https://mycollages.ru/app-creative/#save
Читання казки в парах
Нерозлучні друзі
Жили-були друзі: Сонце, Вода, Камінь і Вітер. Одного разу вони посперечалися, хто з них наймогутніший.
Сонце промовило:
– Я даю Землі тепло і світло, можу обігріти або спалити! Без мене немає життя.
Вода зауважила:
– А от і ні, це без мене жодна істота не може жити! Я перетворюю камінь на пісок, з легкістю обертаю велетенські електричні турбіни, і саме я даю людям енергію!
Камінь спинив напір Води і твердо вимовив:
– А я можу перегородити річку і створити повінь або її спинити.
– Налетів Вітер і просвистів:
– От хвальки! Та я на всіх вас знайду управу: зруйную кам’яні гори, нажену хмари і закрию Сонце, підніму хвилі на морі, здійму шторм.
Так вихвалялися природні сили один перед одним, доки не зустріли у пустелі Людину, яку мучила спрага. І попросили, щоб вона їх розсудила. Вислухавши їх, Людина відповіла:
– Дякую тобі, Сонечко, що випарувало Воду з моря. Дякую тобі, Вітре, що приніс хмаринки. Дякую тобі, Каменю, що на тобі сконденсувалася водяна пара. Саме завдяки вам я вгамував спрагу. Всі ви могутні та важливі, кожен по-своєму.
З того часу Сонце, Вода, Камінь та Вітер стали нерозлучними друзями, а Людина навчилась використовувати, а , коли треба, то й приборкувати сили природи.
Вправа тест «Перевір себе» з медіа-ресурсом LearningApps.org
Зайдіть за посиланням та виконайте вправу
https://learningapps.org/display?v=phkbfc50320
Висновок: Чи справилися ви із завданням ? Які питання були складними ?
Гра «Найуважніший»
https://learningapps.org/display?v=psii4djzj20
Види енергії |
|||
Енергія руху |
Електрична енергія |
Світлова енергія |
Теплова енергія |
|
Групова робота
Створення знаків по охороні електроенергії.
Презентація виконаної роботи групами.
Рефлексія
Робота з таблицею «Моя самооцінка»
- На партах у вас лежать таблички для підведення підсумків. Розгляньте та поставте позначки «+, V» в першій,другій ,або третій колонці.(виконання)
- Якщо позначок більше зліва ,то ви всі молодці і задоволені своєю роботою на даному уроці. Якщо їх більше справа , то нам треба ще попрацювати над темою уроку, а якщо позначки всі посередині то з завданнями ми всі справилися і мети уроку досягли.
Моя самооцінка |
||||
Відчуття |
|
|
|
Відчуття |
Цікаво |
|
|
|
Сумно |
Азарт |
|
|
|
Пасивність |
Самостійність |
|
|
|
Потребую допомоги |
Задоволення |
|
|
|
Незадоволення |
Почуття успіху |
|
|
|
Почуття невдачі |
Радість спілкування |
|
|
|
Почуття відторгнення |
Впевненість |
|
|
|
Невпевненість |
Почуття нового |
|
|
|
Відчуття одноманітності |
Всі завдання мені були легкі |
|
|
|
Були труднощі у виконанні завдань |