Тема. Як берегти воду?
Мета:
Формування предметних компетентностей: поглибити знання школярів про явища природи, властивості води; формувати в учнів уявлення про випаровування води та конденсацію водяної пари, утворення хмар та випадання дощу, колообіг води в природі; формувати потребу в пізнанні природи; розвивати спостережливість, мислення; виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до води;
Формування ключових компетентностей:
Уміння вчитися: формувати здатність виконувати творчі завдання, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки;
Соціальна: активно долучатися до обговорення питань, самоорганізовуватися до виконання різних видів навчальної діяльності в групі, вільно висловлюватися та результативно використовувати власні знання під час спілкування.
Обладннання: мультимедійний комплект.
Хід заняття
І. Вступна частина
1. Організація класу.
Рефлексія емоційного стану.
- Сонечко, тепло, прекрасні осінні кольори впливають на наш емоційний стан. Якого кольору ваш настрій сьогодні?
ІІ. Повідомлення теми та завдань уроку
Відома з віку рідина
Усяк ії вживає.
Буває хмаркою вона,
Пушинкою буває,
Бува як скло, крихка, тверда –
Звичайна (підкажіть)….(вода)
- Чи здогадались ви про назву теми уроку ?
- Чи знаєте ви,що у світі найсильніше? Виявляється – вода!
- Що ви знаєте про воду? Що хотіли б дізнатися?
- В кінці уроку можемо перевірити, чи дізналися ви те, що хотіли.
ІІІ. Сприймання та усвідомлення знань
- Усі ми звикли дивитися на воду,як на звичайну річ. Але воду називають найбільшим дивом землі (світу). Тому ми не можемо не говорити про неї.
- Уявіть собі,що було б на Землі, як би не було води?
(не зеленіла б трава,росли б дерева, не було птахів, звірів і нас – людей)
Планета Земля-дивовижне місце!
Тут є озера,
Водоспади,
Річки,
Ставки,
Моря,
Океани
Вода-потрібна усім!
Дітям,
Дорослим,
Комахам,
Тваринам,
Птахам,
Рибам,
Рослинам
Але одного разу сталася така історія…
На березі річки ріс гарний ліс.
Прийшов чоловік і вирішив там жити…
Він жив як йому хотілося. Рвав квіти,розкидав сміття.
Зрубав всі дерева.
Почав будувати будинок.
Брудну воду зливав в річку.
Риба загинула. Квіти зів’яли.
Стало йому страшно. Як без води жити?
Поруч проходив чоловік.
Запросив до себе в гості.
У нього було гарно і чисто.
Повернувся бідолаха додому. Зламав трубу.
І почав дружити з водою. Берегти її.
Вода в річці стала очистилась.
І стало все як раніше.
Повернулися тварини,
Риби,
Птахи,
Комахи
Ожили рослини.
Вода - це життя . Бережіть воду!
ІV . Закріплення нових знань
Запасів питної води на землі дуже мало. І ми повинні дбайливо,економно використовувати її.
3. Прослухування казки « Про маленькі водяні краплі» (учитель читає казку)
4. Бесіда за прочитаним
5. Робота за схемою – малюнком
6. Творча робота
- Спробуйте намалювати кругообіг води. Що потрібно зобразити, щоб було зрозуміло, що це кругообіг?
7. Робота з прислів’ями
Діти читають прислів’я та пояснюють їх зміст.
1. Яка криниця, такий і господар.
2. Скільки криниць на землі,стільки зірок на небі.
3. Не плюй у криницю – прийдеться напитись.
4. Будь мудрий як земля,а чистий як вода.
5. Річка – колиска життя.
6. Вода – душа врожаю.
7. Вода – великий санітар.
V. Підсумки уроку. Рефлексія
Рефлексія
VІ. Домашнє завдання
Провести дослідження, подумати над тим, як можна економити воду, коли:
Перша група – коли чистимо зуби та миємось у ванні.
Друга група – коли миємо посуд та готуємо їжу.
Третя група – коли поливаємо рослини.