Урок "Як досягти успіху? Наполегливість "

Про матеріал

Урок містить різні види творчих вправ для ознайомлення учнів ізі складовою успіху:наполегливістю,дослідження та обґрунтування пошукової роботи шляхів досягнення успіху, щоб бути корисним для інших людей, для своєї країни.

Перегляд файлу

Освітні галузі: Я у світі  (3 клас)

Тема: Як досягти успіху? Наполегливість

 

Мета.  Ознайомити  учнів   із  складовою  успіху:  наполегливістю,  дослідити  і

обґрунтувати. Показати шляхи досягнення успіху, щоб бути корисним для інших людей, для своєї країни. Формувати пізнавальні здібності, сприяти виникненню у дітей бажання творити добро, розвивати творче мислення, удосконалювати навички фантазії, вигадки, виховувати культуру спілкування.

Обладнання: роздатковий матеріал,  презентація

Тип уроку : урок - дослідження

 

        Хід уроку

I.Організаційний момент уроку

1. Створення психологічного настрою.

- Доброго дня! Діти, подаруйте щирі посмішки нашим гостям і один одному!

         II. Перевірка домашнього завдання

Учні зачитують творче завдання „Де живе доброта?"

III. Повідомлення теми. Мотивація навчальної діяльності.

- Ми з вами розглядали на уроках теми, які допомагали вам зрозуміти, якою повинна бути людина, щоб вона залишила після себе слід на землі - у пам'яті, серцях інших людей. А сьогодні ми розпочнемо вивчати тему „Як досягти успіху?”,яка буде продовжуватися у кожного з вас на протязі всього життя. І будемо не просто вивчати,а досліджувати її. На уроці ви перетворитесь на справжніх дослідників, які можливо зроблять свої перші відкриття. А досліджувати будемо одну з перших складових успіху: наполегливість. (Напис на екрані комп'ютера).

IV. Постановка проблеми

- Чи згодні ви стати моїми помічниками у дослідженні? А щоб плідно попрацювати, не загубитися        у ланцюжках думок, ми використаємо, як справжні дослідники, план роботи.(Напис на екрані).

План

1.Відеотека.

2.Казка казкою, а в ній наука.

3.Розсипи мудрості.

4.Віршовані рядки.

        5.Планета самостійності.

6.Пізнавалочка.

7.Поради психолога.

 

8. Довідкове бюро.

9. Абетка винаходів

V. Вивчення нового матеріалу

Відеотека

- Розпочинаємо наше дослідження. Подивіться відеоматеріали і скажіть: «Чи булі подібні ситуації    у вашому житті? Що вам допомагало досягти успіху у навчанні?».(Відеозапис про шкільне життя як учениці наполегливо працює на уроці)

Казка казкою. а в ній наука

- Заглянемо у світ казки. Я розповім вам індійську народну казку „Три брати" . В одній південній країні мешкав король Арман, який мав сім синів. Усі  були дуже розумні, бо вчилися в далеких

країнах у найкращих мудреців.

Коли настав час обирати свого наступника, володар довго міркував. Так і не віддавши перевагу комусь із дітей, владика покликав їх і мовив:

- Дорогі мої! Я вже старий і хочу обрати з-поміж вас наступника. Я загадаю три загадки, хто зуміє відгадати —буде королем. Готові?

- Так, тату! Звичайно!

Добре, слухайте, — продовжував Арман, - є човен, одначе немає весляра, є рис, але немає кухаря, і остання — що на світі найдовше? Отже, даю вам три роки на роздуми.

Кожен із синів хотів стати королем та це було надзвичайно важко, адже ніхто при дворі не міг їм допомогти. Після довгих роздумів усі розійшлися світом, маючи надію все ж таки знайти відповіді на батьківські запитання. Троє найстарших навідувалися в різноманітні монастирі й шукали відгадки в ченців, один син ходив до всіх учених мужів у країні, інші шукали щастя в бібліотеках. Але все марно, три роки потихеньку спливали. Шість королевичів зневірилися у власних силах, казали один одному:

- Наш батько вигадав дуже складне завдання.

Лише  наймолодший  принц,  не  полишаючи  надії,  вперто  шукав  відповіді . Якось опинився юнак у густому лісі й заблукав. Сів на пеньочок і зажурився. Аж тут підходить до хлопця дідусь і питає: - Чого, синку, сумуєш? - Заблукав, шановний, я тут. Чи не підкажете дорогу?

Старий   запросив   принца  до   хижки,   напоїв  духмяним   липовим   чаєм  і поцікавився:

- А як тобі живеться?

Хлопець  розповів   господареві   про   батьківські загадки  та  про труднощі, пов'язані з відгадками до них. Дідусь сказав гостю:

- Все дуже просто: човен без весляра – це знання без учителя. Рис без кухаря означає багатство без володаря, а найдовшим у світі є людське життя. Ось так, синку.

Подякував принц старому, щедро його нагородив і помчав до батьківського палацу.

- Я знаю відгадки, - гордо мовив хлопець.

- Човен без весляра - це знання без учителя, рис без кухаря означає багатство без володаря, а найдовшим у світі є життя.

Всі присутні заплескали в долоні й проголосили розумного принца наступни­ком.

Отже, перемагає завжди лише той, хто бореться до останнього!

        - У чому допомогла хлопцю наполегливість?

- А зараз ми пригадаємо українські народні казки.(Завдання для груп, викликаємо
по одному учню з групи, на різнокольорових кружечках завдання, а в конвертах  набір пазлів ).

1 група. Скласти малюнок, відгадати казку („Колобок"). Дати відповідь на запи­тання:

- Хто з героїв казки проявив наполегливість?
Розпочни відповідь : - Ми вважаємо...

2 група. Скласти малюнок, відгадати казку („Півник і троє мишенят"). Дати відповідь на запитання:

- Хто з героїв казки проявив наполегливість?
Розпочни відповідь : - На нашу думку...

3 група. Скласти малюнок, відгадати казку („Теремок"). Дати відповідь на запи­тання:

- Хто з героїв казки проявив наполегливість?
Розпочни відповідь : - Тому, що...

Розсипи мудрості

- Як ви розумієте прислів'я?

1 група: Не кажи не вмію, а кажи навчусь.

2 група: Незнайко на печі лежить,а знайко по дорозі біжить.

3 група: Не все одразу дається, а потроху та помалу, зробиш користі чимало.

- Чому вчить нас народна мудрість? Чи наполеглива праця допомагає творити добро?

- Яку посильну працю ви можете виконати, щоб допомогти іншим людям?

 

 

Віршовані рядки (інсценізація)

- Зараз ваші товариші розкажуть незвичайну історію. Будьте уважні,щоб дати відповідь на запитання:

- Що зрозумів хлопчик?

     ПОРАДА

Одного разу втік малий хлопчина

З уроку мови, бо була причина.

Надумав рибку золоту зловити,

Щоб миттю все життя перемінити.

Стоїть на березі - замріявся рибалка ,

На воду дивиться та промовляє палко:

«Оце б послала мені рибку, доля,

Не насміхалася б тоді, сусідка Оля,

Що я не вчусь, а граюся завжди,

Не лаяли б тоді мене батьки.»

Отак благав про диво той рибалка,

Аж  гульк - з'явилась золота русалка.

Хлопчина з несподіванки запнувся,

Та схаменувся й голосно звернувся:

«Зроби, будь ласка, послугу просту

   - Дай персональну рибку золоту!»

- Русалка мовила: «Та знаю я таких!

-  Понищили всіх рибок золотих.

Зв'яжись із вами - попадеш в неволю.

Тож вибач, хлопчику, іди навчайся в школі.

Натомість дам тобі пораду:

Собі і сам ти зможеш дати раду.

Хто вчиться наполегливо, книжки читає,

                           Той в рибці золотій потреб не має.

Ти марно, любий мій, часу не гай,

Швиденько на уроки поспішай».

Малюк на те нічого не сказав,

Але пораду все ж запам’ятав.

На річці довго він не залишався,

Прийшов додому,

Наполегливо до роботи взявсь.

                                   Ірина Назарова

- Робити те, що не подобається і не цікаво, значно важче навіть тому, хто має міцну силу волі (наприклад, вчити уроки, мити посуд …).

- Щоб легше та приємніше було виконувати те, що не подобається, треба щоб з’явилась зацікавленість до роботи. Наприклад, прибирання оселі – мета - зробити приємність близьким.

- Щоразу, коли ти намагаєшся уникнути нецікавої для тебе роботи, вивчання уроків, твоя наполегливість, воля слабшає. І навпаки, поставивши мету, твоя воля зміцнюється – ти йдеш назустріч успіху.

Планета самостійності

1. ( Показ першої частини відеокліпу  про те, як дівчинка прикладає зусиль до вишивання квіточки)

- Яке, на вашу думку, продовження має ситуація? ( Дівчинка закінчила роботу.)

( Показ другої частини відеокліпу, в якій дівчинка проявляє наполегливість і завершує вишивку).

- Яка риса характеру допомогла дівчинці завершити роботу? Чи вишивка дівчинки принесла іншим радість?

  Пізнавалочка

   Захист очей

( Учень робить повідомлення)

- Не секрет, що комп’ютер все більше і більше заселяє наші домівки. Звичайно, приємно погратися в якусь захопливу гру або стати учасником змагань на футбольному полі. Проте є одна досить важлива проблема. Це – шкода, яку може містити монітор комп’ютера для твого зору. По-перше, намагайтесь користуватися найновішою технікою, що все ж не так загрозливо, як прилади 10-ти літньої давності. Що ж до елементарних правил безпеки – відстань від очей до екрана повинна бути не менше за 50-70 см. На столику біля комп’ютера радять ставити кактус, який вбирає електромагнітне випромінювання. Потрібні і невеличкі паузи для очей.

     Релаксація «Я – сонечко»

( Комп`ютерна  презентація під музику)

1.Я – маленьке сонечко.

2.Я прокидаюся раненько і посміхаюся з-за хмарки.

3. В мені дуже багато тепла і світла.

4. Свої яскраві промінці я  посилаю на землю.

5. Я з радістю дарую тепло: квіточкам, деревцям, річечкам, звіряткам, людям.

6. Я – ласкаве сонечко.

Поради психолога

- Сьогодні на урок завітав шкільний психолог, щоб допомогти нам у дослідженні, з порадами „Як організувати самого себе".

1. Організувати близьких друзів до виконання якогось набагато простіше, ніж самого себе.

 Чому?

2.. Напевно, тому, що в кожного з нас є хоча б найкрихітніша лінь.

3.Насамперед потрібно налаштувати себе до серйозних завдань,  виконання повсякденних обов'яз­ків.

4. Склади для себе розпорядок на кожен день і суворо його дотримуйся.

5.Коли приходить «солоденька» лінь, поклич на допомогу «залізну» волю.

6.Ніколи не відкладай на завтра ті справи, що можеш зробити сьогодні. .

7. Навчися відда­вати накази самому собі та неодмінно їх виконувати.

Розподіляй робочий і вільний час правильно - не перевантажуйся, проте не варто марнувати ві­льну хвилину.

8.Найкращий і найприємніший відпочинок - зміна виду діяльності.

9.Намагайся прислухатися до настанов і мудрих порад дорослих.

10. Обов'язково   користуйся  записничком   -   так   тобі   буде   легше   спланувати розпорядок насту­пного дня.

 

Довідкове бюро

(  Учень  робить повідомлення)

Красиве життя в фільмах у багатих людей: нічого не роблять, тільки розва­жаються. Але заздрити їм не варто. Бо спеціалісти стверджують: хто любить трудитися і вміє дарувати іншим радість, той довше живе здоровим. Вони обстежили жителів 191 країни. Найдовше залишаються здоровими - до 75 р.- японці. В усьому світі вони відомі, як невгамовні працелюби. Американці посідають 24 місце. Саме час підійти до мами і сказати, що ти вимиєш підлогу чи ... зберігай своє здоров'я.

Абетка винаходів

( Висвічуються на екрані  роки винаходів першої листівки, машини, ляльки тощо)

- Які риси допомогли досягти успіху? Чи принесли ці винаходи іншим людям захоплення і радість?

VI. Підсумок уроку

- Яку тему ми досліджували на уроці? Якими б словами можна доповнити слово наполегливість?

( Сила волі, старанність, радість, організованість, працьовитість ).

VII. Рефлексія

- Чи був для вас корисним урок? Чим саме?

 На мою думку…

- Ми з вами добре попрацювали, а що допомогло нам завершити наше дослідження? ( Праця, наполегливість, дружба).Дякую вам за старанність на уроці, за ваші думки і фантазію.

VII. Домашнє завдання

- Стаття підручника ст.29-30 , виконати творче завдання « Як народилась радість?».

 

 

                                                                                        Підготувала: Скупневська Л.В.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Мельник Ольга
    Дякую, дуже сподобалося!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
22 серпня 2018
Переглядів
6121
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку