Навчальний проект "ДНІПРО – НАЙБІЛЬША РІЧКА УКРАЇНИ"

Про матеріал

Тип проекту за домінуючою діяльністю: інформаційний, пошуково-пізнавальний.

За змістом: міжпредметний (природознавство, навчання грамоти (читання)).

За тривалістю: середньої тривалості

За кількістю учасників: груповий.

Мета та завдання проекту: навчати учнів здійснювати проектну діяльність, знаходити і систематизувати інформацію про найбільшу річку України, формувати дослідницькі вміння, розвивати допитливість, спостережливість, пізнавальний інтерес до річки Дніпро; творчий потенціал особистості, естетичні почуття, зв'язне мовлення, уміння логічно мислити. Виховувати в учнів любов до природи, бережне ставлення до водоймищ.

Перегляд файлу

НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

ДНІПРО – НАЙБІЛЬША РІЧКА УКРАЇНИ

Тип проекту за домінуючою діяльністю: інформаційний, пошуково-пізнавальний.

За змістом: міжпредметний (природознавство, навчання грамоти (читання)).

За тривалістю: середньої тривалості 

За кількістю учасників:  груповий.

Мета та завдання  проекту:  навчати учнів здійснювати проектну діяльність, знаходити і систематизувати інформацію про  найбільшу річку України, формувати дослідницькі вміння, розвивати допитливість, спостережливість, пізнавальний інтерес до річки Дніпро; творчий потенціал особистості, естетичні почуття, зв’язне мовлення, уміння логічно мислити. Виховувати в учнів любов до природи,  бережне ставлення до водойм.

Ключове питання: яка найбільша річка України?

Очікувані результати:

повідомлення цікавих фактів про річку Дніпро, виставка малюнків, фотоматеріалів, буклетів, створених із допомогою батьків, декламування віршів про найбільшу річку України.

Етапи навчального проекту

І етап. Організація проекту

Визначення теми, мети проекту, навчального предмету, виду проекту та його тривалості.

ІІ етап. Планування проектної діяльності

  1.               Ознайомлення учнів із загальною темою і провідною проблемою.

Бесіда.

  • Яка найбільша річка України?
  • Що  ви знаєте про річку Дніпро?

Завдання: розповісти однокласникам про  найбільшу річку України, навести цікаві факти про річку Дніпро.

  1.               Формування груп для проведення дослідження.

Об’єднання в групи, придумування назви кожної групи:

Група 1 – річка Дніпро на карті України;

Група 2 – рослинний світ річки;

Група 3 – тваринний світ річки;

Група 4 – значення річки для людей.

ІІІ етап. Реалізація проекту

  1.               Складання учнями плану роботи над проектом: 
  • підбір матеріалу групою, обговорення у групі;
  • висування пропозицій, аргументів, суджень щодо кінцевого вигляду презентації.
  • обговорення в групі, що саме необхідно зробити, щоб презентація мала оригінальний вигляд.
  1.               Розподіл обов’язків у пошуковій діяльності між членами групи.

При підготовці повідомлень бажано використовувати  цікаві факти про Дніпро, фотоматеріали, малюнки тощо. (Додаток)

  1.               Самостійна пошукова діяльність учнів.

Учні разом із дорослими підбирають матеріал по своїй темі.

4. Оформлення освітнього продукту.

ІV етап. Презентація проекту; оцінювання проекту і власної діяльності у ньому (самооцінка):

1.Оформлення результатів.

2. Виступ членів кожної групи.

3. Оцінювання діяльності, висновки. 

V етап.  Рефлексія.

 Учасники діляться власними враженнями.

  • Чи достатньо було у вас знань для реалізації проекту?
  • Якими джерелами користувалися для отримання нових знань?
  • Чого навчились під час роботи над проектом?
  • Що в роботі було найскладнішим? А що найцікавішим?
  • Чи задоволені отриманим результатом?

 

Додаток

 

Легенда «Дніпро та Десна»

Жив у стародавні часи могутній богатир Лиман, і було в нього двоє дітей -дочка Десна та син Дніпро. Десна була старшою, а Дніпро молодшим. От виросли діти, настав час Лиману передавати їм свої володіння. Каже батько:

  • Діти мої любі, приходьте завтра до мене за благословенням. Хто

першим прийде, тому й спадок мій залишу.

Полягали Десна та Дніпро спати. Та не спиться Дніпрові, сон не йде до нього. Хоче син першим батькове благословення взяти. І ранком, як тільки зоря зійшла, Дніпро прийшов до Лимана.

– Благословіть, тату!

– Добре, сину,– каже Лиман, – Та чому ж не прийшла Десна, адже вона старша за тебе і більше прав має на мій спадок?

  Вона ще спить, батьку, – відповів Дніпро.

Благословив Лиман сина, і той пішов батьківську землю міряти, господарювати на ній.

Проспала Десна вранішню зорю. Прокинулась, а молодшого брата вже немає. Прибігла до батька:

  •   Благословіть, тату!

Лиман благословив дочку, а потім каже:

  • Дніпро першим від мене благословення взяв, але якщо випередиш його і першою землю мою зміряєш – пануватимеш на ній по праву.

Побігла Десна за братом, а попереду себе сокола пустила, щоб він дорогу їй показував. Але як не намагалась, усе одно випередити Дніпра не змогла. Раптом побачила Десна братів слід: «Якщо не випереджу його, то разом із ним отримаю батьківську спадщину».

Ступила Десна у слід Дніпра – і вмить обидва стали ріками, потекли разом. Це батько вирішив примирити дітей своїх. Проте Дніпро з тих пір усе одно вважається головною річкою Вкраїни.

Як розрізнити, де вода сестри, а де брата? Просто – в Десні вода світліша, а в Дніпрі темнувата.

***

Дніпро – третя за довжиною й площею басейну річка Європи після Волги й Дунаю, має найдовше русло в межах України. Довжина Дніпра в природному стані становила 2 285 км, тепер (після побудови каскаду водосховищ, коли в багатьох місцях випрямили фарватер) – 2 201 км; в межах України – 981 км.

Водою з Дніпра користується понад 70% українців, ним пропливає 60% усіх кораблів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 липня 2018
Переглядів
4213
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку