Урок "Як стати дослідником"

Про матеріал
Розробка компетентнісно орієнтованого уроку для 6 класу за модельною навчальною програмою «Пізнаємо природу». 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Біда Д.Д., Гільберг Т.Г., Колісник Я.І.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795) Підручник: Біда Д.Д., Пізнаємо природу.- К.:Видавничий дім "Освіта", 2023 Робочий зошит : Левчук О, Пізнаємо природу. 6 клас. Робочий зошит та діагностичні роботи.- Генеза, 2023.
Перегляд файлу

Папіровник Оксана Вікторівна

Пізнаємо природу 6 кл

Урок №3. 

Тема:  Як стати дослідником? Причинно-наслідкові зв’язки у природі. Праця науковців.

 

Мета: створити         умови  для ознайомлення з  процесом становлення дослідника та вивчення принципів причинно-наслідкових зв’язків у природі, пояснення важливості дослідницької діяльності та ролі дослідників у розвитку науки та суспільства, сприяти розумінню важливості вивчення причинно-наслідкових зв’язків для передбачення подій та розв'язання проблем; спонукати  до розвитку цікавості і допитливість, виділення ролі цікавості у певній галузі та бажання розкривати нові знання.

Очікувані результати навчання: Учень/учениця ставить запитання про будову і властивості об’єктів природи, умови       виникнення та перебігу природних явищ, їх ознаки; виконує з допомогою вчителя чи інших         осіб спостереження; оформлює власне висловлення, враховуючи основні засади академічної доброчесності;

моделює з допомогою вчителя чи інших осіб об’єкти та явища; відповідає самостійно на чітко сформульовані запитання за відомою / опрацьованою інформацією природничого змісту; вибирає самостійно або з допомогою вчителя чи інших осіб окремі об’єкти / явища, властивості об’єктів / явищ, які можна дослідити;

 Тип уроку: загальнометодологічний

Методи та прийоми: пояснювально-ілюстративний, частково-пошуковий, робота з підручником охоплює різноманітні стратегії читання , дослідницький метод.

 

Обладнання: мультимедійний комплект; підручник Біда Д., Пізнаємо природу 6 клас.- Освіта, 2023 ; робочий зошит Левчук О., Пізнаємо природу та діагностичні роботи 6 клас.- Генеза, 2023; презентація https://vseosvita.ua/library/prezentatsiia-yak-staty-doslidnykom-582371.html .

 

Хід уроку

 

І. Етап орієнтації, мотивації діяльності:

- Забезпечення емоційної готовності учнів до заняття (створення сприятливої атмосфери, налаштування на позитивну співпрацю за допомогою прийомів: епіграфів, інтелектуальної розминки тощо);

- Перевірка д/з (с.12, №2)

Доведи, що знання природничих наук збагатять людину будь-якої професії і стануть у пригоді у сфері журналістики, кулінарії, музики, у юридичній, ресторанній та   мистецькій справах.

 

-         актуалізація знань, особистого досвіду учнів;

Розуму властиво розмірковувати, усвідомлювати, тобто пов’язувати причини та наслідки, давати відповідь на запитання «чому?», виявляти випадкове, виявляти закономірне, встановлювати узгодженість нових властивостей з новими умовами, знаходити у ланцюзі того, що відбувається, початок і кінець.

Жан Анрі Фабр, французький ентомолог

ІІ. Етап цілевизначення і планування:

- формулювання мети та очікуваних результатів;

- планування навчальної діяльності;

- прогнозування змісту і результатів діяльності;

ІІІ. Етап цілереалізації (опрацювання навчального матеріалу):

 

  1. Що є причиною і наслідком

1.1 Доповніть речення. (виконати завдання 1 у друкованому робочому зошиті)

1.2  Робота в парах з підручником/ презентацією. Розкажи за зображеннями про причинно-наслідкові зв’язки у природі. На які роздуми наводять тебе ці фото?   (виконати завдання 2 у друкованому робочому зошиті)

1.3 Робота в парах :виконати завдання 3 у друкованому робочому зошиті

Вправа «Фішбоун»

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА, ВПРАВИ ДЛЯ ОЧЕЙ

1.4 Обговоріть у групах (робота з підручником/ презентацією) мал.7, с. 14.

2.  Як працюють науковці.

2.1 Робота у групах.

- Спробуйте встановити послідовність дій учених при вирішенні проблеми науковим методом пізнання (роздрукувати та розрізати пункти наукового методу пізнання, перемішати)

- перевірте ваші результати за с. 15 у підручнику.

2.2.  Робота в парах (групах) з підручником/ презентацією.

                1 група. Швидкість розмноження бактерій. С. 15.

2 група.  Як ми використовуємо воду. С. 15.

3 група.  Які вітри переважають. С. 16

Представлення результатів обговорення.

  1. Які риси потрібні дослідникові.

3.1 Доповни перелік рис, якими, на твою думку, має володіти дослідник

(виконати завдання 4 у друкованому робочому зошиті)

             3.2 (робота з підручником/ презентацією) Прочитайте текст та встановіть причинно-наслідкові зв’язки, зобразивши їх у вигляді схеми. Презентуйте результати своєї роботи. Запропонуйте заходи, які можуть урятувати тварин.

ІV. Етап рефлексивно-оцінювальний:

- підведення підсумків :

- наскільки корисним вивчений матеріал?

- Де на практиці можна застосувати здобуті знання;

- рефлексія - усна й письмова, інтелектуальна і емоційна;

- оцінювання навчальної діяльності (не тільки кінцевого результату (підсумкове), а й роботи в процесі уроку (формувальне).

 

V. Етап повідомлення домашнього завдання

 

Опрацювати §3, дати відповіді на запитання, завдання, виконайте дослідження ст. 18

 

 

 

 

docx
Додано
10 вересня 2023
Переглядів
3889
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку