Урок "Як тебе не любити, Києве мій" Д. Луценка - популярна пісня про столицю України

Про матеріал
Розповісти учням про автора слів та історію створення популярної пісні; закріпити знання з теорії літератури; розвивати культуру читання і дискутування, творчу уяву, мовлення, мислення, увагу, пам'ять; плекати любов до рідного слова; виховувати любов до батьківщини, свого рідного міста; прищеплювати почуття гордості за свій край, його славне минуле.
Перегляд файлу

Урок № 13

Тема уроку: «Як тебе не любити, Києве мій» Д. Луценка – популярна пісня про столицю України. Патріотичні мотиви, героїчний пафос пісень літературного походження.

Мета: розповісти учням про автора слів та історію створення популярної пісні; закріпити знання з теорії літератури; розвивати культуру читання і дискутування, творчу уяву, мовлення, мислення, увагу, пам'ять; плекати любов до рідного слова; виховувати любов до батьківщини, свого рідного міста; прищеплювати почуття гордості за свій край, його славне минуле.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Методично-дидактичне забезпечення: підручник, виставка книг, портрет Д.Луценка, аудіозапис пісні, ілюстрації до твору, схема «Батьківщина».

 

Перебіг уроку

І. Етап орієнтації.

ІІ. Етап цілепокладання.

Оголошення, представлення теми та очікуваних результатів.

Епіграф уроку:

Яке це щастя – мати корінь свій,

                                                                           Що зветься рідним краєм,

                                                          Батьківщиною!!!

 Василь Ярмуш

ІІІ. Етап проектування.

1.Бесіда з елементами розповіді.

2.Гра «Гердан».

3.Розповідь про Дмитра Луценка.

4.Руханка.

5.Літературознавчий практикум.

6.Робота з текстом вірша.

7.Прослуховування аудіозапису.

8.Літературна хвилинка.

9.Гра «Закінчи речення».

ІV. Етап організації виконання плану.

 1.Бесіда з елементами розповіді.

  • Чи доводилося вам бувати в інших містах України?
  • Чим вражали або дивували вас інші міста?
  • Чи хотіли б ви жити в іншому місті? Чому?

   Кожне місто є особливим… Кожне має свій шарм, свій запах. Міста мають свої маски, історії… Багато стародавніх міст приховують різні таємниці, дозволяючи нам ледь-ледь зазирнути в найсокровенніше. Неможливо побачити усе, побувавши десь лише один раз. Але іноді, побувавши вперше в якомусь місті, можна відчути його неповторний настрій, стиль і захотіти повернутися туди знову.

2.Гра «Гердан».

 - « Нанизайте» асоціації - «намистинки».

Учні записують асоціації, що виникають у них при слові «батьківщина».

 

 

 

Укра

 

 

 

 

 

Мама

 Бабуся

Тато Дідусь

 Сімя  Родина

                                            Рідна Рідне

                                     хата             місто

 

Україна

3.Розповідь про Дмитра Луценка – автора пісні «Як тебе не любити, Києве мій».

   Кожна людина найбільше у світі любить те місто, містечко село, де вона народилася і виросла. Але іноді доля складається так, що вона покидає рідну домівку ,перебирається жити за десятки, сотні, а то й тисячі кілометрів від дому. А чи може стати нове місто таким же рідним, як те, де народився і виріс? Звісно, може.

   Дмитро Омельянович Луценко – видатний поет, автор популярних, улюблених народом пісень. Народився поет на Полтавщині. Про свою батьківщину – Березову Рудку – Дмитро Омельянович написав багато чудових поезій, які подібні до сердечної розмови зі своїм рідним селом.

   Ще в ранньому дитинстві зачарувала його народна пісня, бо тепла батьківська хата завжди була сповнена сумних і веселих мелодій. Співали їх його батьки ,люди працьовиті й голосисті.

   Поет Д. Луценко є палким патріотом України, його образи взяті із самого життя, барви – від квітів, трав і рік, українського неба. Його поезія близька кожному,тому й полюбилася людям.

   Найвідоміші пісні Дмитра Луценка – «Як тебе не любити, Києве мій», «Мамина вишня», «Осіннє золото» тощо. Важко знайти співака чи співачку 60-х – 80-х років, які б не виконували пісень Дмитра Омельяновича. Виконують їх і сучасні виконавці.

   1976 року Дмитро Луценко та Ігор Шамо стали лауреатами Шевченківської премії за цілу низку пісень, у тому числі й за пісню «Як тебе не любити, Києве мій». Гроші автори передали до дитячих будинків Києва.

4.Руханка.

Люблять ручки танцювати,

Люблять ніжки тупцювати,

Права, ліва – раз, два, три –

Підстрибнули догори!

5.Літературознавчий практикум.

Повторення вивчених літературознавчих термінів (пісні літературного походження).

6.Виразне читання вчителем поезії.

Грає море зелене тихий день догора.

Дорогими для мене стали схили Дніпра,

Де колишуться віти закоханих мрій…

Як тебе не любити, Києве мій!

 

Де колишуться віти закоханих мрій…

Як тебе не любити, Києве мій!

 

В очі дивляться канни, серце в них переллю.

Хай розкажуть коханій, як я вірно люблю.

Буду мріяти й жити на крилах надій…

Як тебе не любити, Києве мій!

 

Буду мріяти й жити на крилах надій…

Як тебе не любити, Києве мій!

 

Спить натомлене місто мирним, лагідним сном.

Ген вогні, як намисто, розцвіли над Дніпром.

Вечорів оксамити, мов щастя прибій…

Як тебе не любити, Києве мій!

Вечорів оксамити, мов щастя прибій…

Як тебе не любити, Києве мій!

 

Робота з текстом вірша.

  • Яке місто оспівано в поезії? Що вам відомо про Київ?
  • Який настрій вірша? Яка пора доби описана в поезії?
  • Знайдіть у тексті вірша слова, які підтверджують палку любов поета до

міста,що стало рідним.

  • Випишіть з тексту епітети, порівняння, метафори.

      -  Визначте тему та головну думку поезії.

 - Пісня Дмитра Луценка «Як тебе не любити, Києве мій» є неофіційним гімном Києва. Ця пісня набула великої популярності через красу образів і гарну мелодію, яку на замовлення до Дня Києва написав композитор Ігор Шамо всього за одну ніч! Відтоді пісню співають у столиці нашої держави під час урочистостей.

7.Прослуховування аудіозапису пісні «Як тебе не любити, Києве мій» (музика І.Шамо). Учні діляться враженнями від прослуханого.

8.Літературна хвилинка.

Учениця читає напам’ять вірш Василя Ярмуша «Батьківщина».

Батьківщина

Прекрасний світ у розмаїтті див… Під липами в землі,

Та де б не був я, І батько тут, і дід -

На одну хвилину Муравою покриті…

З шляхів-доріг А я лише

Вертаюся завжди Продовжую їх слід -

У материнську білену хатину. Несу думки їх,

Напитись молочка Блискавками збиті.

А чи води Від радості світань

Із джерельця, Такий чудовий світ,

Що за причілком хати… Коли цвітуть і гори, і долини…

Щоб знов себе відчути молодим,                        Яке це щастя – мати корінь свій,

Потрібним і крилатим! Що зветься рідним краєм,

Тут пращури мої Батьківщиною!!!

9.Гра «Закінчи речення».

- Моє рідне місто (село) має назву…

- Я люблю своє рідне місто (село) тому, що…

- Кожна людина повинна любити своє рідне місто (село) тому, що…

- Людину,яка понад усе любить своє, рідне, називають…

- Я також патріот тому, що…

 

 

 

ІV. Контрольно-оціночний етап.

Підбиття підсумків уроку.

1.Скласти сенкан на тему «Київ».

2.Інтерактивна вправа «Незакінчене речення».

- Сьогодні на уроці…

  • мені сподобалося…
  • найбільше запам’яталося…
  • найцікавішим було…
  • Завдяки уроку я…

Домашнє завдання: навчитися виразно читати вірш Д. Луценка «Як тебе не любити, Києве мій». Вивчити літературознавчі терміни.

 

docx
Додано
1 вересня
Переглядів
236
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку