Тема уроку: Як виникла планета Земля
Формування предметних компетентностей: Знайомиться з першими гіпотезами, припущеннями щодо виникнення Землі .Пояснює гіпотези виникнення Землі. Дослідження « Як ми дізнаємося про минуле нашої планети»
Формування ключових компетентностей: саморозвитку й самоосвіти - створення проблемних ситуацій, уміння розв’язувати завдання; інформаційної - відпрацювання вмінь робити висновки й узагальнення; соціально – трудової - вміння, спираючись на отримані знання, самостійно працювати, розвивати гнучкість отриманих знань; комунікативної - вміння працювати в групі Тип уроку: формування компетентностей Методи та прийоми: a) інформаційно – рецептивний: словесний, наочний ( демонстрація роздаткового матеріалу), розповідь, бесіда, інструктаж;
б) інтерактивні: ігри, тести, програмовані завдання;
в) пошукові: групові форми роботи, взаємопов’язані запитання;
Міжпредметні зв’язки: історія, біологія, географія, хімія, фізика.
Форми організації навчальної діяльності: фронтальна, індивідуальна, парна.
Наскрізні змістові лінії
Екологічна безпека та сталий розвиток ( орієнтує на усвідомлення необхідності збереження навколишнього середовища)
Здоров'я і безпека ( сприяє усвідомленню значення матеріалу для зміцнення здоров’я )
Підприємливість і фінансова грамотність ( сприяє забезпеченню кращого розуміння молодими українцями практичних аспектів фінансових питань)
Обладнання: атлас, підручник, таблиці, портрети вчених, зошити
Епіграф: Якщо людина має можливість міркувати і може споглядати Сонце ,Місяць і зірки, і насолоджуватися дарами Землі – вона не самотня і не безпорадна ( Епіктет)
Хід уроку
Я дарую вам усмішку, гарний настрій, тепле слово і бажаю вам успіху на уроці. А що має в собі слово УСПІХ ? ( уміння вчитися, працювати; співпраця; подолання труднощів; інтерес до знань; хороший настрій)
2.Актуалізація опорних знань, повідомлення теми., мети уроку
Вибери науки, що вивчають природу: фізика, хімія, біологія, математика, астрономія, географія, рідна мова, мистецтво, фізичне виховання.
3.Вивчення нового матеріалу.
1.Як стародавні цивілізації уявляли Землю - Повідомлення дітей( випереджальне домашнє завдання)
2. Гіпотеза
3. Робота з підручником ( презентація ) Гіпотези Канта, Бюффона, Шмідта , Лапласа
4. Робота з таблицею
Автор гіпотези |
У чому полягає гіпотеза |
Жорж Бюффон |
|
Іммануїл Кант |
|
П’єр Лаплас |
|
Отто Шмідт |
|
4. Узагальнення і систематизація знань: Прийом « Головні слова» Завдання: Назвіть по п’ять ключових слів, що пояснюють розглянуті на уроці гіпотези походження Землі . Наприклад: газова хмара, обертання, згустки,, ущільнення, гіпотеза Кванта, Бюффона. Шмідта, Лапласа. Продовж речення:
Сьогодні я дізнався/-лася...,
Було складно...,
Я зрозумів/-ла, що...,
Я навчився/-лася...,
Було цікаво дізнатися, що...,
Мене здивувало...,
Мені захотілося....
5. Домашнє завдання : п.19 запитання 1 – 6 на ст.. 70, Використовуючи різноманітні джерела інформації, підготуй розповідь про одного з учених (за вибором), які пояснювали походження Землі