Предмет. ЯДС
Дата
Тема. Як живуть дикі та свійські тварини? Обговорення проблемної ситуації
«Чи завжди тварини безпечні для людини?» Зошит (с. 38-39)
Перебіг уроку
І. Ранкова зустріч
1. Вправа побажання
Діти, давайте сьогоднішню зустріч розпочнемо з побажань.
2. Щоденні новини
• Пора року.. Дата … Місяць… Сьогодні погода…
Тема тижня…
Тема дня: «Як живуть дикі та свійські тварини?»
ІІ. Сприйняття й усвідомлення учнями нового навчального матеріалу
– Які тварини живуть у тебе вдома?
– Як ти за ними доглядаєш?
– Чи можна домашнього улюбленця назвати другом?
– Як називаються тварини, що живуть у лісі?
– Як називаються тварини, що живуть поруч з людиною?
Сьогодні на уроці ми дізнаємося про життя диких і свійських тварин, уточнимо і перевіримо наші знання про користь, яку приносять свійські та дикі тварини, та будемо вчитися дбайливо доглядати за свійськими тваринами.
Розгляньте малюнки: ведмедя, білки, зайця, корова, курка, свиня.
Назвіть дорослих тварин та їх дитинчат (за поданими малюнками (групова робота)
(Це дикі тварини, тому що вони живуть у природі самостійно, самі добувають собі їжу, знаходять або будують собі житло, піклуються про своє потомство.
— Чим відрізняються від диких тварин корова, курка, свиня?
(Ці тварини живуть поряд із людиною. Вона піклується про їх їжу, житло, здоров'я.)
— Як назвати одним словом цих тварин? (Це свійські тварини.)
4. Відгадування загадок.
• Я великий, я красивий,
Як біжу, то в’ється грива.
Хвіст у мене довгий-довгий,
Хвіст у мене, мов шовковий. (Кінь)
• Хто не пряде, не тче, а людей одягає? (Баран, вівця)
• У кого роги довші за хвіст? (Коза).
Перегляд відео «Загадки про домашніх тварин»
5. Розповідь учителя «Як з'явилися свійські тварини»(відео) Дуже давно, коли ще не було міст, машин і книг, люди мешкали в печерах. Вони боялися величезних страшних хижаків. Нашим пращурам постійно хотілося їсти, дуже рідко вони знаходили собі їжу. Одного разу одна розумна людина почала підгодовувати вовків, які ходили біля її житла. Поступово вовки стали добрішими, а їх дитинчата звикли до людини, почали жити поряд із нею. Вони стали вже не дикими, а свійськими. Так з'явилися собаки. Вони навчились охороняти людину від ворогів, допомагали їй шукати і добувати собі їжу. Минав Час. Кількість друзів людини поміж тварин зростала. Тепер людина вже не могла жити без своїх свійських друзів і помічників.
— Чим свійські тварини відрізняються від диких? (Люди годують їх, будують їм житла, піклуються про їх потомство.)
— Чим вони платять людям за їх любов, ласку, увагу?
(М'ясо, сир, молоко, шкіра,яйця, пух, пір'я, шерсть, мед, віск, ліки, охорона житла,
транспортний засіб, спілкування.)
До свійських тварин належать не лише різноманітні звірі (корова, вівця, коза, свиня, кінь).
Свійські тварини — це ще і птахи (кури, гуси, качки), і риби (короп), і комахи (бджоли, шовкопряд).
6.Робота в зошиті (с.36-37)
Завдання 1
Розглянути малюнки, зафарбувати лише те, що зображено правильно.
Завдання 2
Розв’язати задачу.
Завдання 3
Пройти стежинками лабіринту, прочитати назву територій, де природа охороняється державою. Скласти і записати одне речення з цим словом.
Завдання 4
Навести слова, які означають те, що може подарувати добрий господар своєму домашньому улюбленцю.
ІІІ. Підведення підсумків.
Вправа «Незакінчені речення»
- Дикими…
Тварини, які самі добувають собі їжу, захищаються від ворогів, самі влаштовують собі житло, виводять потомство, називаються...(дикими)
Тварини, яких розводять люди, годують і захищають їх, будують для них житла, піклуються про їх потомство, називаються...(свійськими)