Тема: Які є види транспорту? Дорога і транспорт.
Мета: ознайомити учнів із видами транспорту; вправляти дітей в умінні класифікувати транспорт за видами; сприяти розвитку мислення, мовлення, пам'яті, навичок безпечної поведінки на дорозі; виховувати повагу до людей, увагу, ввічливість.
Обладнання: мультимедійний комплект
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Ранкова зустріч.
1. Вітання з дітьми.
Вчитель. Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки.
Працюють голівки,
І сяють усмішки.
Учні. Другу руку простягни.
Усмішку усім пошли.
Добрий ранок! Добрий день!
Нашу зустріч розпочнем!
Діти труть свої рученята і передають тепло долонь сусідові з привітанням та компліментом.
2. Дидактична гра «Сюрприз у коробці». Учні передають коробочку із предметом усередині.
Намагаються відгадати що там. Ставлять вчителю по черзі питання, на які можна відповідати:«Так», «Ні». (Відгадка – машинка).
ІІ. Оголошення теми дня.
Вчитель. – Діти, ви йшли сьогодні до школи і помітили, що по дорозі їздить багато машин. А у великих містах їх ще більше. А у цілому світі їх велика кількість і всі вони різні. Пропоную пограти в гру.
Вам потрібно відгадати загадку і показати відгадку. Якщо цей предмет літає – рухи руками – літаємо, плаває – руками пливемо,знаходиться під землею – присідаємо, їздить по землі – кермуємо.
* Сил багато птах цей має: * Ні вівса не їм, ні сіна,
У повітрі він літає Дайте випити бензину,
Возить у собі людей: Всіх я коней обжену,
Татусів, матусь, дітей! Куди хочеш побіжу.
* Полотно, а не доріжка, * Ні сани, ні віз,
Кінь біжить – сороконіжка. А їде без коліс.
* Під землею – дивне місто: * Що за чудо – довгий дім,
Все в огнях, як у намисті. Пасажири є у нім.
В нім будинки не стоять, По маршруту вас везуть
По залізних рейках мчать. І квиточки продають.
* Як сідаєш – він бурчить * Що за диво – бабка?
По дорогах швидко мчить. Цікаві очі, є пропелер, довгий хвіст
Та шолом слід одягати Нас з тобою кличе у політ
І права водійські мати. Це сучасний – ….(вертоліт).
2. Новини дня. Обмін інформацією.
ІІІ. Робота в групах.
1. Гра «Склади пазли».
Учні складають розрізані картинки у групах (на картинках зображений різний вид транспорту).
– Яке слово об’єднує усі ці картинки? (Транспорт – тема тижня).
Демонстрація результатів власної діяльності.
1група. Літак літає у повітрі. Такий вид транспорту називається – повітряний. Наприклад: ракета, вертоліт та ін.
2 група. Метро знаходиться під землею. Такий вид транспорту називається – підземний.
3 група. Катер плаває по воді. Такий вид транспорту називається – водний. Наприклад: човен, пароплав, лайнер та ін.
4 група. Автобус їздить по землі. Такий вид транспорту називається – наземний. Наприклад: машина, велосипед, мотоцикл, трактор та ін.
Наприклад: трактор – наземний, катер – водний.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Шумова руханка « В полі їде трактор»
Діти стають у коло один за одним, імітують рух автомобілів звуками, жестами.
ІІІ. Бесіда «Користь і небезпека довкіллю».
1. Вправа «Мікрофон».
– Для чого служать машини? (для перевезення пасажирів)
Для чого люди придумали транспорт? (Для того, щоб швидше пересуватись, щоб полегшити працю)
– Що треба зробити, щоб машина зрушила з місця? (Заправити пальним)
– Чим корисний і чим небезпечний бензин?
– Як автомобіль шкодить природі?
– Які види транспорту не забруднюють середовище? (Велосипед, самокат, сиґвей, електромобілі).
ІV. Слухання і обговорення вірша.
1. Вірш О. Маландій «Назарковий гараж».
Обладнав гараж Назарко.
Там – таке, комбайн, косарка…
Сяє все, машина кожна.
Адже що то за шофер,
Тракторист чи комбайнер,
Що не буде змалку знати,
Як машину доглядати?
2. Дискусія.
– Як доглядав за іграшками Назарчик?
– Як ви доглядаєте за власними іграшками?
– Чи доводилось допомагати дорослим мити машину?
– Які професії людей нам стали у пригоді?
V. Відгадування професій, які гарантують нам безпеку.
Рольова гра «Відгадай транспорт за звуком». (Учні чують запис сирени машин).
– Які машини можуть користуватися звуковим сигналом?
Учні називають їх (швидка допомога, поліцейська машина, пожежна машина), визначають призначення.
Вчитель знайомить із номерами телефонів екстрених служб:
101 102 103
– Яку допомогу можуть надати населенню люди цих професій
2.Робота з конструктором ЛЕГО.
Діти конструюють машини майбутнього, які не будуть забруднювати середовище. Називають номери екстрених викликів.
VІ. Рефлексія. Обмін враженнями.
Які види транспорту ви знаєте?
Який існує транспорт за способом руху?
Як людина використовує транспорт у своєму житті?
Яким повинен бути транспорт майбутнього?