Урок "Які планети Сонячної системи називають великими?"

Про матеріал
Матеріал для ознайомлення дітей з будовою Сонячної системи, великими планетами зовнішньої і внутрішньої груп.
Перегляд файлу

                                        Слобідський ліцей

               Буринської міської ради Сумської області      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Які планети Сонячної системи називають великими?

 

 

 

Я  Які

Я      Які            

                              Із досвіду роботи вчителя

                                                   вчителя початкових класів

                                                 

                                                   Одинець Алли Миколаївни  

                                                                                                                                                                                                                                                                                          

 

Тема. Які планети Сонячної системи називають великими?

Мета. Охарактеризувати особливості великих планет Сонячної системи; зясувати місце Землі серед інших планет; вчити називати планети Сонячної системи та вказувати їх місце розташування. Розвивати спостережливість, вміння порівнювати, аналізувати, робити висновки. Виховувати пізнавальний інтерес.

Обладнання. Презентація, відео, заготовки для аплікацій, кросворд.

                                                Хід уроку

І.Організація класу.

                          Доброго ранку, ліси і поля,

                          Доброго ранку, плането Земля.

C:\Program Files\Microsoft Office\MEDIA\CAGCAT10\j0293828.wmf                          Щастя, здоров’я всім людям бажаєм.

                          З радістю в школу до знань поспішаєм.

ІІ.Перевірка домашнього завдання.

1.Підсумок фенологічних спостережень.                                                                                                                     – Який зараз місяць?                                                                                                                                                       - Який день? Дата?                                                                                                                                         - Який стан неба?                                                                                                                           - Чи світить сонце?                                                                                                                                             - На вулиці тепло чи холодно?                                                                                                                       - Чи є на вулиці вітер? Визначте його напрям.                                                                                       2.Заповнення календаря погоди на сьогодні.                                                                                      3.Гра-вікторина у вигляді тестування .                                                     1.Сонце-це…                                              2) Сонце-це…                                                                                                                                                                                                                                   а) планета;                                                 а) найбільша з усіх зірок;                                                                                                             б) зірка.                                                       б) зірка середньої величини.                                                                 3) Сонце…                                                4) Діаметр Сонця становить…                                           а)обертається навколо своєї осі ;        а) 1 300 000км;                                                                                 б) не обертається.                                    б) 1 500 000км.                                                                               5) Всесвіт має будову…                        6) Всесвіт (космос)…                                                               а) хаотичну;                                               а) має межі;                                                     б) упорядковану.                                      б) безмежний.                               

4.Робота в групах. Складання міркувань.                                                                                                    1 група. Чому Сонце здається нам найбільшою з усіх зірок?                                                           2 група. Чим планети відрізняються від зірок?                                                                                           3 група. Планети не випромінюють власного світла. Чому ми їх бачимо?                                                4 група. Яке значення для Землі має Сонце?                                                                                       5.Заслуховування підготовленої дітьми додаткової інформації за темою «Чому нашу систему називають  Сонячною?                                                                                                                                     ІІІ. Актуалізація опорних знань.                                                                                                                     1.Робота з мультимедійною дошкою. Перегляд презентації «Роль Сонця у твоєму житті».

2. Пригадати  вірші, казки, легенди, щоб пояснити, чому люди так люблять Сонце.

3. Гра «П’ять речень». Сформулювати засвоєні знання про Сонце як одну із зірок у Всесвіті.                                                                                       4.Розгадування кросворда. Стратегія критичного мислення «Входження у схему» на с.45.                                                                                                               – Розгадайте кросворд і ви прочитаєте прізвище відомого мандрівника, який вперше здійснив кругосвітню подорож і довів, що Земля – куля.  

 

1.

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

 

 

C:\Program Files\Microsoft Office\MEDIA\CAGCAT10\j0301076.wmf1.Назва планети Сонячної системи.(Марс.)                                                                                           2.Що займає більшу частину поверхні Землі? (Вода.)                                                                                3.Модель Землі. (Глобус.)                                                                                                        4.Планета, яка є другою за відстанню від Сонця. (Венера.)                                                         5.Назва планети-карлика, яку донедавна вважали девятою. (Плутон.)                                                                                  6.Меркурій, Венера, Земля, Марс – це…  (Планети.)                                                                     7.Шлях, яким рухаються навколо Сонця всі планети. (Орбіта.)                                                    8.Остання планета Сонячної системи. (Нептун.)                                                                    (Слово по вертикалі – Магеллан.)

C:\Program Files\Microsoft Office\MEDIA\CAGCAT10\j0335112.wmf ІV. Повідомлення теми і мети уроку. 

Робота за схематичним малюнком на с.45

-Скільки існує планет в Сонячній системі?

-Назвіть їх схожість і відмінності.

-Які планети знаходяться ближче до Сонця? Які знаходяться далі?                                                                                                                                                                                   V. Сприймання та усвідомлення навчального матеріалу.                                                                1.Розповідь учителя про великі планети Сонячної системи.                                                                                                2.Фізкультхвилинка.                                                                                                                                     Встаньте, діти, посміхніться,                                                                                                                          землі нашій поклоніться                                                                                                                            за щасливий день вчорашній.                                                                                                                        Ви до сонця потягніться,                                                                                                                            веретеном покрутіться.                                                                                                                               Раз присядьте, два присядьте                                                                                                                   і за парти тихо сядьте.                                                                                                                                    3.Практична робота в групах.

Виконання аплікацій із заготовок:

Ігрупа- планети земної групи

ІІгрупа-планети –гіганти.

Щоб краще порядок планет запам’ятати, слід таке речення знати: «Маючи великі здібності, малий Юрко співає українські наспіви. Перша літера кожного слова підкаже назву планети.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             4. Презентація роботи кожної групи. Вчитель у вигляді гри «Мікрофон» бере інтерв’ю у представників груп.                                                               VІ. Осмислення і застосування набутих знань.                                                                                            1. Перегляд відео «Цікаве про планети».

2. Гра «Парад планет». Відгадати загадки про планети та скласти їх космічні адреси.                                                                                                                                                                                              VІІ.  Підбиття підсумків уроку.  Рефлексія.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                 - Яку тему вивчали на уроці?                                                                                                                                                                                  

-Скільки планет існує в Сонячній системі?

-Назвіть планети по віддаленості від Сонця?

-Назвіть планети земної групи. Планети-гіганти.                                                                                                                                                                                   2. Хвилинка роздумів.

-Чи однакову кількість тепла отримують планети від Сонця? Чому?                                                                                                                                                                                                                                 VІІ. Домашнє  завдання

Використовуючи різні джерела інформації, підготувати повідомлення про одну з планет.                                                                                                                                      

 

 

 

 

doc
Додав(-ла)
Одинець Алла
Додано
1 листопада
Переглядів
102
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку