Урок "Які рослини називають хвойними?"

Про матеріал

Розробка інтегрованого уроку з природознавства та трудового навчання. Розробка уроку містить багато цікавого матеріалу.Матеріал уроку доповнений презентацією.

Перегляд файлу

     Інтегрований урок з природознавства та трудового навчання. 3 клас

Тема. Які рослини називають хвойними?

Мета: розширювати уявлення учнів про різноманіття рослин; учити порівнювати листяні та хвойні рослини, розрізняти рослини за виглядом, за листям; розвивати спостережливість, увагу, мислення; виховувати дбайливе ставлення до природи .

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.                             Обладнання:мультимедійна презентація, таблиці «Рослини. Дерева».Анкети Ножиці,клей ,кольоровий папір, серветки.

ХІД УРОКУ

I.Організація класу.

 Психологічна розминка.

- Доброго дня, дорогі друзі!Сьогодні до нас завітали гості.Привітайтеся з ними.Побажаємо їм ГАРНОГО НАСТРОЮ ЗА БУДЬ _ ЯКОЇ ПОГОДИ! Раджу вам посміхнутися одне одному, адже лише з гарним настроєм людина може досягти успіху і своєї мети.

- Чи готові ви далі пізнавати дивовижний і чарівний світ природи? Тоді до роботи.

Сьогодні наш девіз такий:

Не просто слухати, а чути,

Не просто дивитися, а бачити,

Не просто мандрувати, а міркувати

II. Актуалізація опорних знань

  1.    Визначення погоди.

(звучить музика)

Інформатор: Небо плаче чи сміється,

                      Дощ іде чи сонце сяє,

(хором)        А сьогодні на уроці

                      Ми погоду визначаєм.

(за допомогою знакових символів інформатор визначає погоду)

  •         Сьогодні небо (ясне, похмуре, хмарне).
  •         Температура повітря…
  •         Вітер… (легкий, помірний,сильний чи тихо).
  •         Опади… (сніг, дощ, іній, туман, роса, тощо).

21 грудня день зимового сонцестояння.Сьогдні найкоротший день в році.З заврішнього дня день по трохи почне  прибавятися  сонце «повертає на літо», тобто дні починають збільшуватися

 ГРУДЕНЬ - назва останнього місяця року походить від слова груддя. Після осінніх дощів розтоптані возами грунтівки замерзали. Пересуватися такими дорогами було важко - заважали замерзлі грудки. В давньоруські часи цей місяць називався студнем. У народі його звали: лютень, хмурень, стужайло, мостовик, трусим.

2.Гра «Закінчи речення» слайд 3

IIІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і завдань уроку  слайд 4,5,

1.Робота над загадками слайд 6

• Узимку чорний, навесні і влітку зелений, а восени жовтий. (Ліс)

• Хто на зиму роздягається, а на літо одягається? (Листяні дерева)  

• Узимку спить, а влітку шумить. (Дерево)

В неї гарні, пишні віти,

І колючок не злічити...

Не байдужа до прикрас,

На свята спішить до нас. (Ялина)

IV. Вивчення нового матеріалу

  1. Розповідь учителя

Слайд 7-51

1.Робота в групі( дві групи ялинки і сосни)      слайд 52                                                      Дослідити і розказати! Яке значення мають хвойні рослини для природи та життя людини?

2.Хвойні дерева, які занесені до червоної книги(підготувало декілька учнів)

Фізкультхвилинка

IV. Осмислення нових знань та умінь

1. Гра «Вчимося розрізняти хвойні та листяні дерева»: учитель повідомляє учням назви дерев, діти розглядають ілюстрацію дерева, визначають його вид, аргументуючи свою думку. Назви дерев: кипарис, дуб, верба, береза, тополя, сосна, калина, каштан, смерека.

2. Гра «Знайди пару»: учні розглядають малюнок, знаходять листя і плоди від дерев (дуб, береза, ялина, каштан, сосна, горобина, клен), сполучають їх стрілками, класифікують дерева на листяні та хвойні. Наприкінці роботи учні з’ясовують значення дерев у житті людини, тварин, роблять висновок про необхідність дбайливого ставлення людини до дерев та інших рослин, саджання нових дерев.

 

V.Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1.Робота в парах

— Порівняйте яблуню і ялину. Чим вони відрізняються за будовою?

— На відміну від яблуні, в ялини гілки розташовуються кільцями. Упродовж одного сезону наростає одне кільце, за їхньою кількістю можна встановитивік дерева. А листки у ялини голкоподібні і називаються хвоєю. Замістьквіток у ялини — шишки. Насіння у шишках ялини повністю достигає аж напочатку наступної весни.

2. Гра «Упізнай дерево за описом»
• Це дерево має дуже високий прямий стовбур, не дуже товстий, але дуже міцний. Його використовували в будівництві кораблів. (Сосна)
• Корені цього дерева широко розпластані, глибоко залягають у землі і можуть захистити дерево від сильних ураганів і вітрів. Дуже часто на морських узбережжях, у піщаних дюнах висаджують ці рослини. (Сосна)
• Це дерево з пухнастими гілками, тонкими короткими голками. (Ялина)
 

Анкета «Яка у тебе ялинка»( анкета для учнів школи, опитування діти провели для  учнів 1-7 класів і підготували невеличкий звіт)

  1. Чи прикрашали ви вдома цього року  Новорічну ялинку?
  2. Яке  дерево ви обрали, сосну чи ялину?
  3. Ви використали 
  1. зрубане деревце; 

    б. купили штучну ялинку;

    в. використали гілки, які закріпили на каркасі;

    г. замість ялинки поставили букет із гілок

 сосни чи ялини і прикрасили його.

  1. Як ви ставитесь до штучної ялинки?
  2. Як ви використаєте деревце після закінчення свят?
  3. Чи доводилося вам садити ялини і сосни?
  4. Скільки ви їх посадили?

 VІ. Закріплення вивченого

1.Робота в групі( дві групи ялинки і сосни)      слайд 52                                                      Дослідити і розказати! Яке значення мають хвойні рослини для природи та життя людини?

2.Гра «Вірю не вірю». Слад 53

3. «Асоціативний кущ» Хвойні дерева і кущі

 

V. Робота з папером в техніці орігамі (заготовки для ялинки)

-Зараз ми з вами створим ялинку.

-Але спочатку повторимо правила користування ножицями і клеєм.

Практична робота учнів.

Хвойні рослини виділяють у повітря речовини, які очищують його від мікробів і бактерій.Тому для того ,щоб нам легше дихалося, ви були здоровими, давайте посадим багато хвойних рослин у класі.

 

VІ. Підсумок уроку

- Які ознаки хвойних дерев ? (замість листків хвоя,вічнозелені)

- За якими ознаками можна відрізнити сосну від ялини?

- За якими ознаками хвойні рослини відрізняються від інших рослин?

- Яке значення хвойних рослин у природі?

2. Вправа «Інтерв’ю»:

- Що, почуте на уроці, вразило тебе найбільше? Чи збулися ваші очікування?

- Про що ти хотів би розповісти своїм друзям?

- У довкіллі все пов’язане. Бережи і травинку, і комаху, і пташку. Вони потрібні не тільки одне одному, а й тобі.

Пам’ятайте любі діти,

Щоб сади у нас цвіли

Щоб літали всі комахи

Щоб пташки у нас співали

І дерева підростали

Щоб земля була у квітах –

Бережіть природу, діти!

VІІ. Домашнє завдання:  прочитайте текст підручника с. 88-89, зош. с.29

Написати звернення до людей від імені ялинки.

 

docx
Додано
26 березня 2018
Переглядів
2798
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку