Урок "Які в осені прикмети? Осінні місяці"

Про матеріал

Урок спрямований на формування предметних компетентностей:актуалізувати знання учнів про осінні місяці; розкрити походження назв місяців осені; учити описувати красу природи восени та позитивні емоції, що вона викликає; формувати вміння використовувати результати власних спостережень у різних видах роботи на уроці; розвивати уяву, фантазію, мовлення; виховувати любов до природи; формування ключових компетентностей: уміння вчитися: формувати здатність пригадувати необхідні знання і способи дій для виконання завдань, активно відтворювати необхідну інформацію, виявляти ініціативу під час виконання завдань;комунікативної : удосконалювати навички роботи в групі;соціальної: учити проявляти ініціативу, продуктивно співпрацювати з усіма членами групи;загальнокультурної :удосконалювати вміння дотримувати норм мовленнєвої культури, ефективно застосовувати навички мовлення під час спілкування.

Перегляд файлу

 

E:\моє фото\IMG (2).jpgЛевченко О.В.,

вчитель початкових класів, спеціаліст вищої категорії,

старший вчитель Капітанівської  загальноосвітньої 

школи І-ІІІ ступенів Новомиргородського району Кіровоградської області

 

УРОК ПРИРОДОЗНАВСТВА                      

Тема  Які в осені прикмети?  Осінні місяці

 Мета:

  • формування предметних компетентностей:  актуалізувати знання учнів про осінні місяці; розкрити походження назв місяців осені; учити описувати красу природи восени та позитивні емоції, що вона викликає; формувати вміння використовувати результати власних спостережень у різних видах роботи на уроці; розвивати уяву, фантазію, мовлення; виховувати любов до природи;
  • формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: формувати здатність пригадувати необхідні знання і способи дій для виконання завдань, активно відтворювати необхідну інформацію, виявляти ініціативу під час виконання завдань;

комунікативної : удосконалювати навички роботи в групі;

соціальної: учити проявляти ініціативу, продуктивно співпрацювати з усіма членами групи;

загальнокультурної :удосконалювати вміння дотримувати норм мовленнєвої культури, ефективно застосовувати навички мовлення під час спілкування.

                                            Хід уроку

І. Організаційна частина

Продзвенів шкільний дзвінок –

Починається відкритий урок.

З Божої ласки, маминої казки,

Із щирого старання,

Гомінких пісень,

Слова вчителя

Добрий день, вам діти! Добрий день!

Коли сьогодні я ішла до школи,

Мені здавалось – все співа навколо.

Ошатний клен листок скинув жовтенький,

Й горобчик на долоню сів маленький,

Він попросив мене у вас спитати,

Чи любите природу ви, малята?

1.Відповіді дітей.

2.Підсумки спостережень за змінами в природі.

Вправа " Погода" (Робота в зошитах календарях погоди)

  • Який зараз місяць?
  • Яке число?
  • Тепло чи холодно надворі?
  • Який стан неба?
  • Чи були сьогодні опади?
  • Який напрям вітру?

1.Гра " Збери слово"

- Діти, горобчик передав вам чарівні  листочки. І попросив скласти з них слово.                                                                                       О С І Н Ь

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Звучить музика П.І.Чайковського " Пори року – Осіння пора"

Учень          

Без пензлика, без олівця

Розфарбувала деревця

У садках, гаях блукає,

Жовті шати одягає.

Золотисту стелить постіль,

Жде сестрицю білу в гості.

  • Діти, ви здогадалися хто до нас завітає сьогодні?
  •  Осінь.
  •  Давайте запросимо її в гості.

Учениця    

Осінь, осінь!

В гості тебе просим.

З щедрими хлібами,

З високими снопами,

З листопадом і дощем,

З перелітнім журавлем.

Входить дівчинка, одягнена в костюм Осені (з дарунками в руках).

Осінь

Добрий день! В добрий час!

Рада, діти бачить вас.

Не сама до вас прийшла

Я вам гостя привела.

Як ви, вже напевно, здогадалися на сьогоднішньому уроці ми заглянемо  в осінь, дізнаємося які в осені прикмети, познайомимося з осінніми місяцями та їх походженням. навчимося описувати красу природи восени.

 ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1.Урожай

А  чи знаєте малята,

Що приніс я в вашу хату:

Із садів, полів, грядок –

Повний кошик загадок.

- А  загадки не парості – ці загадки чарівні. Давайте спробуємо їх відгадати і дізнатися, що нам приніс урожай.

2. Робота над загадками (КРОСВОРД)

м

о

р

к

в

а

к

а

п

у

с

т

а

о

г

і

р

о

к

ч

а

с

н

и

к

о

п

е

н

ь

к

и

 

  1. Сидить дівчина в коморі,

А коса її на дворі.      (морква)

  1. У сто сорочок одягається,

І жодна не застібається.  (Капуста)

  1. Без вікон, без дверей,

          Повна хата людей.  (Огірок)

  1. Що то за голова

Лиш зуби та борода? (Часник)

  1. Серед лісу на пеньочку

Закружляли у таночку

Круглі маленькі

Братики - … (Опеньки)

  • Отже, які дарунки приготувала нам осінь у саду, в полі, на городі, в лісі?
  • Відповіді дітей.

3.Помилуймося осінніми пейзажами та пригадаймо нашу осінню мандрівку.

                            (Фото дітей серед природи восени)

- Що вам запам'яталося, сподобалося найбільше?

- Про що захотілося розповісти своїм друзям?

- Що вразило або що здивувало?

- Діти, що ви можете сказати про осіннє сонечко?

- Яким стало повітря? Коли ми це відчуваємо?

- Чому не чути пісень пташок?

- Чи всі пташки відлетіли в теплі краї

- Які зміни відбулися з деревами?

4.  Вчитель музики – Діти, давайте пригадаємо пісню "Осінь" яку ми вивчали на уроці музики і прослухавши її, дізнаємося які прикмети ми ще не називали.

Музика  М. Верді.

                                               О с і н ь

  1. Осінь, осінь, осінь!..

Медом пахнуть роси.

Журавлі курличуть в небі

Та вітри голосять

Не дзвенять в садочку

Птичі голосочки.

Сняться зораному полю

Квіти й колосочки.

  1. В лузі при долині

Плаче тополина,

Загорілась над рікою

Червона калина.

Тьмяно сонце світить,

А на голих вітах

В’яже осінь рукавички

З бабиного літа.

- То  про які ж прикмети співалося в пісні?

5.Розгляд осіннього  букета.

- Діти придивіться до цього чудового листяного розмаїття. Які кольори зібрались у дружньому колі?

- З якими кольорами асоціюють красуню осінь.

(червоним, жовтим, золотим, зеленим, багряним )

-У осені є ще один колір – пурпуровий.

- Що це за колір?  (Пурпур – це темно-червоний, або яскраво-червоний з фіолетовим

- То яка ж   осінь?

6.Робота в парах ?- скласти речення зі словами.

(Діти записують на листочках )

Чарівна, золота, щедра, холодна, урожайна, працьовита, красива, дощова                  

                           " Асоціативний кущ "

 

 

 

 

 

- А чи сама господарює осінь, зараз ми дізнаємося.

7.Розповідь про осінні місяці.

Учениця

Матінка-осінь полями іде,

Трійко хлоп'ят з собою веде:

Вересень жовтень – старшенькі,

А листопад ще маленький.

(Виходять три брати- місяці в українських костюмах, але з різними атрибутами).

Осінь

Добрий день, брати-місяці,

З чим до нас завітали?

Вересень      

З дрібним дощем.

Жовтень

З хрумким грибком.

Листопад

З першим сніжком.

  • Кожен місяць свої ознаки має. А які це ознаки, ми зараз з'ясуємо , послухавши, братів місяців.

Вересень

Звуть мене вереснем.

Звозю в комори

Кавуни і помідори,

Спілих яблук, груш і слив

Цілі гори натрусив.

І вантажу гарбузи

На машини і вози.

Жовтень

           Я – Жовтень!

          Жовті фарби позичаю,

          Малювати всіх навчаю.

         Листя роздаровую,

  Золотом розмальовую.  

  • А чи знаєте, як звати третього брата-місяця?

Листопад

   Я – Листопад! Дружу з вітрами.

   І золото з дерев трушу.

   Іду з холодними дощами.

   Та землю листям вкрить спішу.

    Роботу я важливу маю –

    Ворота в осінь зачиняю.    

8.Робота в групах – знайти на малюнках помилки та обвести їх олівцем.

Підсумок:  - Чим  саме привабливий місяць вересень?

 - Як саме жовтень прикрасив природу?

 - Чим вразив місяць листопад?

- Який шлях подолала осінь, ми дізнаємося, як прослухаємо казку.                     

 

КАЗКА ПРО ОСІНЬ

  Жила - була на світі Осінь. У неї були сини – Вересень, Жовтень, Листопад.  Вони жили та господарювали окремо. Вирішила мати Осінь відвідати кожного з них, побачити, як вони поживають

Спочатку зазирнула в господарство старшого сина Вересня. Там вона побачила свого сина – лагідного, веселого, багатого, щедрого.

Задоволена матуся вирушила далі в гості до середнього сина. Жовтень зустрів її  різнобарвністю кольорів, золоті килими постелив матері під ноги. Але йому ніколи було й поговорити зі старенькою, весь час малює сни, усе в роботі.

Помандрувала Осінь у гості до Листопада, найменшого сина. А ві

струшує сердито листя з дерев, лякає пташок. Засмутилася матуся, повернулася до додому, стомлена й заснула міцним сном на цілий рік…                              

  • То що ж таке осінь?
  • Який вона подолала шлях?
  • Осінь – це шлях який природа проходить від літа до зими.
  • Чому у синів не вистачило часу поспілкуватися з мамою?
  • Не забувайте своїх мам, знаходьте завжди час для спілкування з ними.

ІV. Фізкультхвилинка

Що ж мабуть прийшла пора,

Трішки відпочити.

Хочу вас усіх на фізкультхвилинку запросити.

Хмарка сонечко закрила,

Слізки срібнії зронила.

Ми ті слізки пошукаєм,

У травичці позбираєм.

Пострибаєм, політаєм.

Потанцюємо ще трішки,

щоб спочили ручки, ніжки.

Всі веселі? Ой чудово!

А тепер до праці знову

V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів

1.На уроках " Інформатики" ми вчилися з вами працювати за комп'ютером. І сьогодні ви продемонструєте свої вміння і навички.

Перегляд слайдів про осінь та обговорення переглянутого.

- А чому вересень називають вереснем?, жовтень – жовтнем?, а листопад – листопадом, ви дізнаєтеся коли опрацюєте матеріал в підручнику.

2. Робота за підручником ст.39-40  - робота в групах.

І група – Вересень;

ІІ група – Жовтень;

ІІІ група – Листопад.

3.Доповнення вчителя

Сторінка цікавинка: ( таблиця)

Спершу вересень звався "ревун", тому що в цей період масово перегукувалися олені. Пізніше назвали "сівнем" – від періоду сівби озимих зернових . Ще вересень називали "вереснець", "покрійник".

Місяць жовтень раніше мав назву - "костричник  ", "грязень". А оскільки із жовтня починали справляти весілля, його "охрестили" й "весільником".

У давнину листопад називали -"падолист", "напівзимник", "грунтотрус".

Підсумок: Осінні місяці: вересень, жовтень, листопад. Восени дні стають коротшими, а ночі довшими. Сонце піднімається на небосхилі вже не так високо, як улітку, тому його промені слабше прогрівають землю. Температура повітря знижується, з'являються перші заморозки.

4.Діаграма "Вена"

Визначити спільні ознаки  ( менше світла і тепла, дощі, коротші дні, достигають плоди,насіння, гриби, змінюється колір листя).       

 


          

5.Гра "Добери риму" – робота в групах.

І група – «Осінь приходить у край непомітно, тиха у неї …» (хода).

ІІ група – « Я нагадаю прикмети охоче: зменшились дні і подовшали … (ночі).

ІІІ група – « Осінь до нас непомітно приходить, підсумок нашій роботі … (підводить).

6. Бліц-гра . Загадки

  • З небокраю, з-за діброви

Вийшли коралі чорноброві.

принесли водиці жбан.

полили широкий лан. (Хмари).

  • Куди ступиш – всюди маєш,

хоч не бачиш, а вживаєш. 

навколо нас в'ється,

 А в руки не дається. (Вітер)

Коли нема – чекають,

коли прийду – тікають. (Дощ)

  • Тремчу, тремчу – замерзаю,

холодним всім вітрам

сорочку золотую

по клаптику роздам. (Осінній ліс)

7. Конференція  - робота над прислів'ями.

 - Вересень красне літо проводжає, а золоту осінь зустрічає.

 - Вересень місяць добре годує, овоч смачненький дітям дарує.

- Жовтень ходить по краю, та й виганяє пташок з гаю.

- Плаче жовтень холодними сльозами.

- Листопад зимі ворота відчиняє.

- Листопадовий день, як заячий хвіст.

8. Робота за підручником ст.. 40 – робота в групах.

- Пояснити мудрі вислови про осінні місяці. 

І група – « Вересень – літові кінець, а осені початок.»;

 « Вересень пахне яблуками, а жовтень капустою.»

ІІ група – « Жовтень – болотяник , ні колес, ні саней не любить.»;

 « Жовтень хоч і холодний, а листопад його перехолодить.»

ІІІ група – « Листопад білими кіньми їде, зимі ворота відчиняє.»

« Білі мухи – не диво в листопаді.»

Осінь, осінь, листопад

жовте листя стелить сад,

за моря в краї далекі

відлетіли вже лелеки.

Хмари небо затягли,

Вітер віє з-за гори.

Ходить осінь листопадом,

жовте листя стелить садом.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

  • За якою порою року йде осінь?
  • Скільки осінніх місяців?
  • Який з місяців вінчає початок осені; який – середину, а який є передвісником зими?

Осінь та Урожай

З вами весело малята,

Було працювати.

А зараз буду вас,

Своїми дарунками пригощати.  Осінь роздає дарунки з кошика.

 

                                                              ФОТОМАТЕРІАЛИ

C:\Users\Руслан\Desktop\163___10\урок 2-а\IMG_7464.JPG   C:\Users\Руслан\Desktop\163___10\урок 2-а\IMG_7461.JPG

 

C:\Users\Руслан\Desktop\163___10\урок 2-а\IMG_7465.JPG    C:\Users\Руслан\Desktop\163___10\урок 2-а\IMG_7453.JPG

 

C:\Users\Руслан\Desktop\163___10\урок 2-а\IMG_7440.JPG    C:\Users\Руслан\Desktop\163___10\урок 2-а\IMG_7446.JPG

 

 

 

 

 

 

 

Завантаження...
docx
Додано
16 листопада 2018
Переглядів
1696
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку