Мета.
Навчальна: повторити раніше вивчені слова, вивчати нові ЛО.
Розвиваюча: розвивати увагу, зорову пам’ять та комунікативні вміння.
Виховна: виховувати культуру спілкування, скріплення навчального матеріалу з життям.
Очікувані результати: вміти розрізняти та називати кольори.
Обладнання: роздатковий матеріал, картки за темою, ноутбук, іграшка “Teddy-bear”,проектор.
Хід уроку
T. Hello, pupils!
P. Hello, hello! How are you?
I'm fine. Thank you.
Hello, hello! How are you?
I'm fine too!
Фонетична розминка
T: Repeat after me: [Th]. I’ll say a word. You have to listen. If you’ll hear this sound [Th], clap your hands. Let’s try!
I have got a mother,
I have got a father,
I have got a sister,
I have got a brother.
Father, mother,
sister, brother.
Hand on hand
With one another.
1.Hello! What is your name?
P1. Hi! My name is…
2.How are you?
P2. I am happy (sad).
3.How old are you?
P3.I am six.
4.Where are you from?
P4.I am from Ukraine.
5.What is your mother’s name?
P5. My mother’s name is…
6. What is your father’s name?
P6.My father’s name is…
7. What is your sister’s(brother’s) name?
P7.My sister’s(brother’s) name is…
Оголошення теми і мети уроку
The topic of our lesson is: “What colour is it?”
Yellow, black, brown, white.
What colour is it? What colour is it?
It’s white. It’s brown.
It’s a white cat. It’s a brown bat.
What colour is it? What colour is it?
It’s yellow . It’s black .
It’s a yellow train. It’s a black plane.
What colour is it?
It is red?
No, it isn’t.
It is brown?
Yes it is.
ІІІ. Заключна частина уроку
What is your favorite colour?
P. Good bye, teacher!