Урок:"Японія 1945-2017. Українсько-японські відносини"

Про матеріал


Мета уроку:

Основні терміни та поняття: японське "економічне диво", патерналізм.


Основні терміни та поняття: японське "економічне диво", патерналізм.


Перегляд файлу

 

 

 

Тема  "Японія 1945-2017 років"

Мета уроку:

  • виявити головні причини та наслідки японського  "економічного дива";
  • з ясувати успіхи та проблеми сучасної Японії;
  • ознайомити учнів з особливостями японського світогляду;
  • розвивати вміння аналізувати, порівнювати історичні факти, встановлювати причино - наслідкові зв'язки історичних подій;
  • критично оцінювати результати людської діяльності щодо екологічного стану навколишнього середовища;
  • виховувати повагу та шанобливе ставлення до культури, традицій інших народів.

Основні терміни та поняття: японське "економічне диво", патерналізм.

Основні дати: 1947- прийнято Конституцію, 1956- вступ до ООН, 1950-1970-рр. - "економічне диво", 1951- Сан - Франциський мирний договір

Обладнання: комп'ютер, екран, проектор, буклет, презентації, творчі проекти учнів..

Очікуванні результати: після уроку  учні зможуть

-  визначати причини та наслідки японського "економічного дива";

-  характеризувати сучасне положення Японії;

- розкривати та показувати по карті напрямки зовнішньополітичного курсу Японії;

- бути готовими брати участь у природозберігаючих заходах, екологічних проектах;

- розповідати  про традиції  та звичаї японського народу.

Тип уроку: комбінований урок.

Форма уроку: урок -подорож.

 

 

 

План уроку:

  1. Загальна характеристика країни.
  2. Японське "економічне диво".
  3. Внутрішня політика Японії на сучасному етапі.
  4. Міжнародна політика Японії.
  5. Українсько-японські відносини
  6. Цікаві факти про країну

 

Епіграф до уроку

"Схід- це схід, Захід- це захід, і  не зустрітися їм ніколи".

                                                         Редяр Кіплінг

 

Хід уроку

І. Організаційний етап.

Перевірка присутності учнів та готовності їх до уроку.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя: «Захід – це захід, схід є схід, не зустрітися їм ніколи». Ці слова,що належать англійському письменнику Рeд’яру Кіплінгу і до сьогодні привертають нашу увагу. Одні погоджуються, що заходу і сходу ніколи не зрозуміти один одного, інші навпаки  доводять, що схід європеїзується, а захід проявляє цікавість до традицій сходу. А ми з Вами в продовж сьогоднішнього уроку спробуємо зрозуміти  як же  насправді. І здійснимо уявну подорож однією досить цікавою і неповторною своєю культурою, звичаями та традиціями країною. Країною Сонця - Японією.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

 Але перш ніж розпочати подорожувати,   скажіть мені:

Запитання вчителя: А які асоціації у Вас взагалі виникають зі словом Японія? (Гра розминка «Ланцюжок асоціацій»)

  • Отже, Ви вже багато знаєте про цю країну, на сьогоднішньому уроці ми

з Вами обов'язково  зможемо прочинити завісу загадкової Японії.

Візитка країни. Представляє учень (презентація)

  •                   Японія - це країна - архепілаг, розташована в Східній Азії на 4 великих островах (Хоккайдо, Хонсю, Сікоку, Кюсю)  та майже 4 тис. дрібних островів, які омиваються водами Тихого океану, та морями – Охотським, Японським, Східно - Китайським.
  •                   Населення -  127 млн. осіб.
  •                   Столиця – Токіо
  •                   Офіційна мова - японська
  •                   Державний лад - конституційна монархія
  •                   Форма територіального устрою - унітарна держава
  •                   Давня назва  - « Ніппон », що означає «джерело сонця».
  •                   Релігія - синтоїзм та буддизм
  •                   Грошова одиниця - японська єна
  •                   Прапор - червоний диск в центрі полотнища
  •                   Неофіційний герб- 16-пелюсткова хризантема
  •                   Найвища гора- Фудзіяма (висота 3776 м.), яку вважають священною.
  •                   Одно національна країна- японці складають 99% .
  •                   Обмежені і природні, і земельні ресурси.

Слово вчителя: А зараз  давайте   ми з Вами пригадаємо  ті  події, які країна пережила в першій половині ХХ ст.

Евристична бесіда.

1. До якого військово - політичного блоку увійшла Японія в Першій світовій війні?

2. До якого військово - політичного блоку увійшла Японія в Другій світовій війні?

3. Яка подія відбулася  7 грудня  1941 року що стосувалася і Японії і США?

4. Що Вам відомо про події 6  та 9 серпня 1945 року?

 5.  Коли Японія підписала Акт про Капітуляцію?

 

 

 

           Японія брала участь у Другій світовій війні, яка закінчилася для неї не тільки поразкою, але й колосальними, як на достатньо консервативну країну, змінами. В результаті капітуляції вона втратила всі азіатські колонії, 25% національного багатства, 1/3 промислового потенціалу, увесь флот. Лютували голод, інфляція, безробіття, відчувався тотальний дефіцит практично всього.  Було зруйновано міф про непереможність японської армії, дискредитована воєнна каста, що десятиріччями керувала суспільством, а в новорічному радіозверненні 1946р.  імператор Хірохіто назвав хибною ідею про божественність імператора .Країна була  окупована американськими військами, зламано національну гордість, майбутнє малювалось невеселими барвами. Вселенською катастрофою стало для японців американське бомбардування 6 і 9 серпня 1945року....
 


Город
Раскрыл
Обожженный рот
В муке невыносимой..
Люди, вы слышите?
Песню поет,
Песню поет Хиросима!



З такими словами, що доходять до глибини душі, до людей усього світу звертається Тіканорі Сімідзу. Рядки ці написані не сьогодні, але й донині не вщухає їхнє звучання, оскільки трагедія Хіросіми незабутня.
Японці - єдиний народ на землі, що піддався атомному кошмару, устояв у жахливому потрясінні і знайшов у собі сили вистояти.Але не для того, щоб просто вижити, а .й здивувати увесь світ своїми соціальними, економічними успіхами, політичною стабільністю, особливим японським менталітетом.  Наша дослідницька група підготувала уривок з фільму, який саме і демонструє ті жахливі події (5хв 23сек)                                                                   ІV. Повідомлення теми, плану, мети уроку (мету визначають учні  разом з вчителем).

 

 

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Візитка країни. Ми вже з вами  отримали загальне уявлення про Японію,  уявили  собі Японію після 1945 року.

Вчитель: Отже, вступивши в післявійськовий період зі зруйнованою і дезорганізованою економікою Японія в 50 - 60-х роках продемонструвала швидкий ріст, за своїми темпами випереджуючий розвиток інших великих країн. Як так сталося і чому  ми Вами і розглянемо під час нашої подорожі.          

  2.    Японське "економічне диво".

  Вчитель:  Отже, ми з Вами підійшли до розгляду 2 питання нашого уроку «Японське економічне     диво». Результати своєї роботи презентує група "Економісти". (Виступ учня).

Вчитель.  Метод "Мозковий штурм"

1. В яких європейських країнах ми зустрічалися з явищем «економічне диво»?

2. В чому була особливість японського економічного дива» порівняно з німецьким та італійським?

Прогнозована відповідь. Охопило найбільший проміжок часу (майже 20 років), було сплановано, базувалося на здійсненні науково - технічного процесу, японське економічне диво зробили можливим самі японці (працьовитість та дисциплінованість).

3. Внутрішня політика Японії на сучасному етапі.

 Вчитель. Нам зрозуміло, що економічний підйом в країні не може тривати довгий час. В 70-80 ті роки в Японії почалася економічна криза.

Щоб подолати кризу, країна приступила до реалізації програми структурної перебудови економіки. Центр ваги було вирішено перенести з енергоємних та матеріаломістких галузей на наукоємні галузі (електроніка, радіотехніка, Електронно - обчислювальні машини, роботів тощо)., які споживають мало сировини і енергії ,  але потребують кваліфікованих інженерів та робітників.

Щоб знайти гроші, на реалізацію нової програм и, уряд Японії почав скорочувати державні витрати, розвивати ринкові відносини, японський бізнес приступив до експорту капіталів, створюючи виробничі потужності в інших країнах.    

     У 80-х роках ХХ ст.. Японія стала одним з найбільших світових інвесторів.

       На сучасному етапі Японія посідає третє місце  за економічним розвитком в світі, а за деякими позиціями – тримає першість в світовій економіці.

Вчитель.  Якою же побачила Японію наша дослідницька група «Мандрівники»? Учні презентують результати свого дослідження (презентація «Сучасна Японія», буклет «Путівник по сучасній Японії».)

4. Міжнародна політика Японії.

Вчитель. Ось ми  дісталися наступного пункту нашої подорожі «Зовнішня політика Японії». Результати свого дослідження презентує група учнів «Дипломати».  Виступ учня

5.Українсько-японські відносини

Вчитель. Яким чином характеризуються відносини Японії та України?

Результати свого дослідження презентує група учнів «Екологи».  Виступ учня  Прогнозована відповідь: Останнім часом одним з найкрупніших іноземних інвесторів в Україні є Японія. Саме тому окрім офіціальних візитів президента України, було 2017 рік оголошено роком Японії в Україні. Це рішення направлено на укріплення стосунків між державами та зміцнення стосунків у економічному та політичному секторі. Така позиція президента України призведе до збільшення кількості візитів представників Японії в нашій країні та збільшення іноземних інвестицій в економіку. 

Президент України Петро Порошенко відправився з офіційним візитом на територію Японської держави, де зустрівся з губернатором префектури Кіото Кеїдзі Ямадою. Ця зустріч мала показати японському уряду те, яким цінним партнером вважає його Україна, і натякнути на бажання надального співробітництва між ними. Саме на зустрічі президент України із задоволенням сповістив губернатора і весь уряд про те, що наступний 2017 рік в Україні буде оголошено роком Японії в Україні.  Як пізніше повідомило представництво, у квітні місяці дві тисячі шістнадцятого року президент України відправився з офіційним візитом до Японії на честь святкування двадцятип’ятиріччя признання Японією незалежності української держави та встановлення парламентарних відносин між державами. В рамках візиту президент відвідав декілька основних міст Японії, зустрічаючись з главами обох палат парламенту та прем’єр-міністром Японії Сіндзо Абе. Окремо президент подякував останньому за гостинність та щирість, які відповідають встановленим стратегічним взаємовідносинам між країнами.

Після того, як було 2017 рік оголошено в Україні роком Японії, почалась розробка проектів, які мають за мету підвищити та об’єднати культурний рівень двох стран у взаємодії одна з одною. Скоріше за все, збільшиться кількість іноземних представників на территорії України, а більше за все увага буде приділятись сфері освіти, оскільки саме через контакти не тільки і не стільки офіційних представників країни, скільки через залучення до культурного простору звичайних жителів, можна досягти найбільшого сприйняття країни в свідомості іноземців. Увага буде приділятись програмі обміну студентами між вищими навчальними закладами України та Японії, оскільки це є найбільш вдалим рішенням по транслюванні культури Японіі до України. Окрім обмінних програм, будуть створюватись культурні простори — фестивалі та лекторії, до яких будуть активно залучати японців з ціллю, щоб вони передавали свій унікальний досвід українцям.

 у лютому 2011 року саме до Японії. Був підписаний документ про глобальну співпрацю, дослідницькі проекти в межах ЧАЕС, спільні угоди у вирішенні екологічних проблем. Закладено проекти з будівництва українських супутників і ракетоносіїв для Японії. Співпрацюють країни на спільному підприємстві з виробництва автобусів «Богдан».

VІ. Закріплення навчального матеріалу.

 

 

Тестування.

1. Визначте одну з причин японського економічного дива: 
а) ліквідація монархії; 
б) ліквідація японських корпорацій; 
в) майже повна відсутність військових витрат. 

2.   Виберіть рису, не характерну для повоєнного розвитку Японії: 
а) виробництво мікроелектронної техніки; 
б) тісні зв'язки з СРСР; 
в) орієнтація на США. 

3.  Що відповідає Японії у 50-80-х роках?

а) тісне економічне і військове співробітництво з США;

б) країна входить до “ ядерного клубу ”;

в) ведуча партія -ЛДП;

г) держава – парламентська федеративна республіка;

д) більш розвинута промисловість, ніж сільське господарство

4. Японія за формою правління:

а) президентська республіка;

б) абсолютна монархія;

в) конституційна монархія

5. Коли було прийнято повоєнну конституцію Японії?

а) 1946р.;        б) 1947р.;              в) 1951 p.

6. З якою країною Японія так і не уклала мирний договір:

а) Китай;       б) СРСР;                 в) США        

VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

Японія- це країна, яка зуміла стати однією з найбільш розвинених країн світу, не втрачаючи при цьому своїх традицій. Вона зберігла своє власне обличчя і  навіть змусила інші країни звернутися до її досягнень. І я, особисто, вважаю, що сьогодні ми з Вами зробили вдалу спробу у зближенні Сходу та Заходу.

ІХ. Домашнє завдання. Опрацювати параграф 23, вивчити опорну схему та таблицю в зошиті, написати листа  до друга “Мої особливі враження про Японію”

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Пустовойт Людмила Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Всесвітня історія (рівень стандарту, академічний) 11 клас (Щупак І.Я.)
Додано
28 серпня 2018
Переглядів
3117
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку