Урок – ярмарок " Повторення таблиці множення і ділення числа 8. Розв’язування прикладів і задач на множення і ділення. "

Про матеріал
МЕТА: Повторити і закріпити знання таблиці множення і ділення числа 8. Вправляти учнів у застосуванні випадків табличного множення і ділення при розв’язуванні прикладів і задач і формувати вміння знаходити значення буквенних вмразів. Розвивати пам’ять, логічне мислення. Виховувати самостійність спостережливість, розширювати знання про традиції українського народу.
Перегляд файлу

                                               Урок – ярмарок 
 

ТЕМА: Повторення таблиці множення і ділення числа 8. 
Розв’язування прикладів і задач на множення і 
ділення. 
 

МЕТА: Повторити і закріпити знання таблиці множення і 
ділення числа 8. Вправляти учнів у застосуванні 
випадків табличного множення і ділення при 
розв’язуванні прикладів і задач і формувати вміння 
знаходити значення буквенних вмразів. Розвивати пам’ять, 
логічне мислення. Виховувати самостійність 
спостережливість, розширювати знання про традиції 
українського народу. 
 

ТИП УРОКУ : Повторення і закріплення вивченого матеріалу. 

                                                           ХІД УРОКУ 
І Організація класу 
ІІ Повідомлення теми і мети уроку 
-Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати знання таблиці множення і ділення числа 8, розв’язувати приклади і задачі на множення і ділення, знаходити значення буквених виразів.  СЛАЙД 2

Давайте прочитаємо, якими ми маємо бути на сьогоднішньому уроці. СЛАЙД 3

ІІІ Вступне слово вчителя 
-Але урок проходитиме дещо в незвичній формі – у формі ярмарку. 

- Ярмарок - це торг, який влаштовується регулярно в певну пору і в певному місці для продажу й купівлі товару. СЛАЙД 4


-Традиційно в Україні збирання врожаю вінчається яскравими багатими ярмарками. На Полтавщині стало традицією в кінці серпня проведення у селищі Великі Сорочинці ярмарку. Він став називатися так за назвою селища «Сорочинський ярмарок». Що тільки не побачиш на ярмарку: і багатий урожай з колгоспних полів та садів, і народні промисли.  СЛАЙД 5
 

Тут можна торгуватися, купувати, веселитись, зустрітись зі старими знайомими, завести нових друзів. Але не кожен має можливість побувати на цьому видовищі. А дуже хотілося б. І тому ми сьогодні також побуваємо на ярмарку, але не на звичайному, а математичному. 
Скільки людей поспішає на ярмарок.Сюди летять на літаках, їдуть на поїздах, машинах, автобусах. 
А колись в далекі давні часи з’їжджалися на ярмарок на возах, запряжених волами. 
- Математика і нам пропонує здійснити подорож на ярмарок, сівши на вози. 
-Для цього давайте проведемо каліграфічну хвилинку і схематично зобразимо вози, на яких ми будемо рухатись. (число, класна робота) СЛАЙД 6

З яких геометричних фігур складаються наші вози? (прямокутник, коло)

Довжина воза – 4 клітинки, ширина - 2  клітинки.
 

А тепер давайте дізнаємось о котрій годині ми прибудемо на ярмарок. Для цього каліграфічно запишемо числа і виконаємо над ними дії. (Виконуємо дії) 

40 : 8 +7 = 

-Прибудемо на ярмарок ми по обіді о 12 годині. (годинник на дошці, показати)
 

ІV  Усний рахунок 
Для поїздки на ярмарок ми , як і наші предки ,використаємо  віз,але щоб підготувати його до руху, нам треба змастити колеса возів  Тому нам потрібно повторити математичну термінологію, якою будемо користуватись протягом подорожі у минуле.

Як називаються числа при множенні?

Як називаються числа при діленні?

? як називаються числа при додаванні ?

? при відніманні ?

геометрична фігура, у якій всі сторони ріні - це ...

? скільки см =1 дм ?

 

  • Як обчислити значення виразу з дужками?

Як знайти периметр прямокутника?

Аж ось і Великі Сорочинці. 

Гра «Збери урожай»  СЛАЙД 7 - 13

- Та не так просто пройти на ярмарок.

- Захотів і дід Панас поїхати на ярмарок.  Але згадав, що ще урожай не зібрав. З чим йому їхати? Може допоможемо діду Панасу зібрати урожай?        Для цього усно обрахуємо приклади.

 

СЛАЙД 14


-Жодне ярмаркове свято не обходиться без розваг і забав. Найулюбленішою забавою є ярмаркова жердина – це високий стовп, на вершечку якого – приз.Хто

дістанеться до вершечка, той і забере подарунок. А змагання вже тривають.

 

Робота в групах. Подивимось, яка група буде першою

 

(1 – знайти значення виразу а:8 +45, якщо а =72, то

 

2 – порівняти вирази    32 : 8      30 – 26

                                        64 : 8      36 : 4

 

3 – розвязати приклади  ( 12 + 28 )  : 8 =

                                           50 – 48 : 6 =

 


-Переміг... ряд,
 

-Ярмарку не буває без жартів, усмішок. А веселяться тут і продавці. Аодин з них продавав «кота в мішку» Що це таке? А так говорили,коли купували щось незвичне, небачене. Ось ми з вами попробуємо купити «кота в мішку»,а це значить- розв’яжемо задачу

 СЛАЙД 15

Погляньте, цибуля яка уродила
Велика , ріпчаста , ну справжнє диво

 

У ящику було  5 кг цибулі, а в мішку – у 8 разів більше. З мішка продали 35 кг цибулі. Скільки кілограмів цибулі залишилося продати?

 


  • Читаємо задачу вголос

  • Про що йде мова у задачі ?

  • Скільки цибулі  було у ящику?

 

  • Скільки цибулі було у мішку?

  • Скільки  цибулі продали?

  • а звідки продали цибулю?
  • Яке питання було у задачі?
     
  • Чи можемо одразу дати відповідь на запитання задачі? Чому?

  • А чи можемо дізнатися ? Як?

  • Якщо ми знаємо, скільки цибулі було у ящику і знаємо , скільки продали з ящика,то чи можемо дізнатися,скільки цибулі залишилося продати?

  • На скільки дій задача?

  • Про що дізнаємося у першій дії?

  • Про що дізнаємося у 2 дії?

  • Записуємо задачу

 

 

 

Погляньте, це територія, на якій розмістився торг. СЛАЙД 16

                                     - Яку форму вона має?

  

Довжина 8 см, ширина – 3см Знайти периметр.

8 х 3 = 24 см

             

V Робота з підручником  СЛАЙД 17
 

-Багатий був ярмарок на пухкі паляниці, солодкі калачі, гречаники, смачні бублики з маком. Все хочеться купити. От царівна Математика пропонує нам купити бубликів в’язку, але продаються вони не за гроші, а за вірно розв’язані приклади. 
-Для цього виконаємо біля дошки і в зошитах приклади з підручника 
920 с. 137
-Молодці! От і маємо бубликів в’язку. 

-Гарно справились з завданням. Наша мандрівка по ярмарку продовжується. Раптом зазвучала весела, швидка музика. Всі стали в танок. 
 

VІ Фізкультхвилинка. 
-Давайте і ми трішки повеселимось. 
таблиця множення на 8) 

 

 

Робота в парах

На ярмарку нашім веселім, багатім.

Є чим дивуватись і є що придбати,

Тут щедрі дарунки із саду й городу,

Тут пісня і жарти - усім у нагороду.

      Лоточків із яблуками не минайте,

Які до смаку вам, такі вибирайте.

Сортів тут багато, усі вони - різні,

Ось яблука ранні, ось яблука пізн

 

У вас на партах лежать яблучка, а на них приклади. Ваше завдання – вставити пропущені числа. Побачимо, хто з вас найспритніший.і.

 

Вже на ярмарку у нас
Естафетам настав час.
Люди добрі, подивіться,
Як ми вмієм веселиться.

Хлопчики називають приклад на множення числа , а дівчатка на ділення.

(картки роздать)
 

VIІ  Розвиток математичних знань. СЛАЙД 18
Продавалось на ярмарку багато різної живності: корови, кози, вівці, кури, гуси, свині,різні невідомі звірята. Ось погляньте чоловік вже купив собі козу. (Вивішую малюнок) 
Я також пропоную вам самостійно когось купити на ярмарку. Для цього візьміть папірці, що є у вас на парті.
-Скажіть, яка геометрична фігура на них зображена? (Коло) 
-Спробуйте оживити кола в якихось звірят, або інші предмети. 
-Кого ж бажаєте ви купити на ярмарку? 
 

VIIІ  Підсумок уроку. СЛАЙД 19

На доброму ярмарку ми побували,
Одні продавали —а ми ось – знання здобували,
Співали, сміялись та ще йтанцювали,
Та про предків наших славних з шаною згадали.

-Ярмарок буде продовжуватись ще кілька днів. Ми гарно скупились на ньому., бо, купуючи, ви застосовували свої знання.

- Що сподобалось на ярмарку?

 - Що дізнались нового?

ІХ  Домашнє завдання.
 

Знайти значення виразу

а:8 +45, якщо а =72, то

_________________________________________

 

а : 3 – 6, якщо а = 27, то

____________________

 

          

Порівняти вирази  :

      

        32 : 8      30 – 26

 

         64 : 8      36 : 4

 

         5  ·      8       6  ·  5

Розвязати приклади :

 

 ( 12 + 28 )  : 8 =

                                         

 50 – 48 : 6 =

 

 32 : 4 – 4 =

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
822
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку