Урок-ярмарок з математики

Про матеріал

Повторити таблиці множення і ділення на 2 ,вправлятися у розв'язуванні задач , закріплювати уміння знаходити невідомий доданок ,зменшуване і від'ємник, ознайомити з елементами економіки; розвивати обчислювальні навички , логічне мислення , увагу , математичне мовлення; виховувати старанність у роботі , охайність у записах , бажання вивчати математику.

Перегляд файлу

 

Тема уроку : повторення вивчених таблиць множення і ділення

Мета :- повторити таблиці множення і ділення на  2  ,вправлятися у розв’язуванні задач , закріплювати уміння знаходити невідомий доданок ,зменшуване і від’ємник, ознайомити з елементами економіки; розвивати обчислювальні навички , логічне мислення , увагу , математичне мовлення; виховувати старанність у роботі , охайність у записах , бажання вивчати математику.

Тип уроку : урок закріплення знань

Обладнання : мультимедійний проектор,магнітофон, цибуля, часник,перець гіркий, виноград,горішки,груші,цукерки,яблука,пиріжки,рушники,іграшка свистунець,буб-лики,геометричне поросятко,диференційовані картки-яблучка.

Хід уроку

I.Організація  класу.Ми раді вам, добрі люди,

І вітаєм щиро вас,

Та запрошуємо ласкаво

На урок у другий клас.

Працювати будем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у другім класі.

Діти – просто мо-ло-дці!

  Вправа,,Мікрофон.ʺ

-Чого ви очікуєте від уроку? (нових знань, цікавих завдань і вправ)

-Яким ви хочете бачити наш урок? (цікавим, навчальним, казковим, пізнавальним, творчим)

-Якими ви маєте бути на уроці? (дисциплінованими, уважними, активними, зібраними)

Прочитайте під яким девізом ми будемо сьогодні працювати.

-Міркуємо – швидко!

-Відповідаємо – точно!

-Лічимо–правильно.                                                                                                                                                                    -Пишемо-охайно!                                                                                                                       ІІ.Перевірка   домашнього  завдання.

Повторення таблиці на множення та ділення.Гра,,Я вам,ви мені.ʺВчитель показує результат,а діти називають вираз.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель: Сьогодні у нас незвичайний урок.

        Осінньої пори, коли все добро із садів, городів, полів і лісів було зібрано й звезено у двори, сховано в комори, льохи, люди збирались на великий осінній ярмарок, щоб продати надлишок виробленої продукції, обміняти на інший товар й навіть похвалитися вирощеними овочами, фруктами, зерновими культурами, медом, хлібом. Чого тільки не було на тих ярмарках у незапам’ятні часи в Україні!

А ще на ярмарку можна було відпочити й повеселитися, зустрітися з родичами, знайомими, друзями. Це справжнє свято з мандрівниками артистами, які водили дресированих звірів; зі скоморохами в яскравому смішному одязі; з гадалками, акробатами та борцями.

Тому сьогодні ми хочемо поринути в ту далеку епоху й заглянути на такий осінній ярмарок, що проходив в українських містечках і великих селах.

- Що ж таке ярмарок ?

 Ярмарок – це торг , який влаштовували у певному місці і в певну пору для того ,щоб продавцям продати товар , а покупцям – купити.(Сл.)

ІІІ. Оголошення теми і завдань уроку.

  • Сьогодні ми відвідаємо ярмарок , але ярмарок незвичний , а математичний. На ярмарку нас чекає багато всього цікавого і корисного.  Ми повторимо вивчені таблички множення і ділення,будемо розвязувати задачі ,обчислювати вирази, пригадаємо математичну термінологію і повторимо матеріал про геометричні фігури .

IV.Актуалізація опорних знань

Для поїздки на ярмарок ми , як і наші предки ,використаємо дерев’яний віз,але щоб підготувати його до руху, нам треба змастити  колеса возів, повистеляти їх сіном та домотканими килимами. Тому нам потрібно повторити математичну термінологію, якою будемо користуватись протягом подорожі у минуле.(Сл).                                                                                           1. Мозкова атака.(Діти стають у круг вчитель кидає м яч і дає запитання).

  • Як називаються числа при додаванні?
  • Як називаються числа при відніманні?
  • Як називаються числа при множенні?
  • Як обчислити значення виразу з дужками?
  • Що таке периметр?
  • Якщо число збільшуємо, то ... (додаємо)
  • Якщо число зменшуємо, то ... (віднімаємо)
  • Що зайве: трикутник, квадрат, м’яч?
  • Розв’язання, розмова, питання, відповідь?
  • Зменшуване, від’ємник, додаток?
  • Скільки лап у двох ведмедів?
  • Який рік триває один день?     

 

2.КАЛІГРАФІЧНА ХВИЛИНКА

Увага ! Увага ! Екіпаж готовий, транспортні засоби працюють .Підготовчі завдання виконані чітко.Відкриваємо зошити , перевіряємо  правильність їх  положення, порядок на робочому місці,правильну посадку під час письма .Пропускаємо 4 клітинки ,записуємо сьогоднішню дату , класна робота .І вирушаємо у путь.

  Розминка для рук

-Щоб не сумувати у дорозі, пограємо пальчиками на сопілці , на бандурі,на баяні…

-Нарешті  дісталися на ярмарок. Але виявилось , що ворота зачинені і відчиняться тільки за умови  виконання завдання на логічне мислення і уважність .Готові ви відкрити ворота?   Вам треба не тільки виконати завдання , але і запам’ятати відповіді, бо вони знадобляться для виконання наступного завдання.

1. Уявімо , що ви маєте  2 купюри по 3 грн. Скільки грошей ви маєте ? ( 6 грн.)

2.Чебурашка, Крокодил Гена і Шапокляк дуже хотіли відправитися у подорож разом з нами . Вони чекали нас 3 год. Скільки годин чекав кожен з них ? ( 3 год)

3.На столі стояло 5 кухлів з молоком. Перед далекою дорогою хтось – випив із 1 кухля усе молоко. Скільки кухлів залишилося ? (5)

- 1 ряд повинен каліграфічно записатите число, яка була відповіддю до 1 задачі; 2 ряд – відповідь до 2 задачі , а  3 ряд відповідно відповідь до 3 задачі.

3. МАТЕМАТИЧНИЙ ДИКТАНТ

Отже , ворота відкриваються , а за ними на нас чекає справжній ярмарок

Вчитель : Дорогами, стежками

Із дальніх міст з мішками

Ідуть і їдуть славні трударі :

Хлібороби й гончарі,

Садоводи й пекарі.

Весь народ збирається –

Ярмарок починається.( Сл.)

 

1 учень : На ярмарок просимо всіх завітати

На ярмарок треба усім  поспішати.

На ярмарку нашім веселім, багатім ,

Є чим дивуватись

І є що придбати(Сл.)

 

2 учень : Тут щедрі дарунки із саду й городу,

А ще тут подяка усім в нагороду.

Тут речі умільців є незрівнянні :

Красиві серветки , рушники вишивані…( Сл.)

 

3 учень : Мерщій-бо на ярмарок всі поспішайте,

Купуйте , милуйтесь , знання здобувайте.

 

  • Для того , щоб дізнатися скільки коштують товари на ярмарку , потрібно провести математичний диктант. Ваше завдання, у рядочок через клітинку записати тільки відповіді  на вирази і тоді ви дізнаєтеся вартість запропонованих вам товарів.  

  • Погляньте, цибуля яка уродила

Велика , ріпчаста , ну справжнє диво .

Скільки коштує цибуля , запишіть.   (Знайти добуток чисел 2 і 8).

  •  
  • Хто гострого хоче, часник хай придбає
    Він всякі мікроби вогнем випікає .

Часник , як добрий кулак – і зубці добірні .

Скільки коштує часничок , запишіть– – (Знайти суму чисел 2 і 8).

  •  
  • Перець гіркий! Перець червоний!

 Добра із нього приправа для квашеної капусти, огірків, помідорів.!

 Не завадить і м’ясо приперчити.

 Продаю недорого (Різницю чисел 8 і 2). 

  •  
  • На лозі, росою вмиті,
    зріли грона соковиті.
    Він солодкий, соковитий,
    Теплим сонечком налитий..
  •  
  • Купуйте золотистий виноград(Знайти частку чисел 8 і 2).                
    - А ось у кожушках цупкеньких зернятка смачненькі продаються. Скільки ж вони коштують , цікаво .(Знайти суму чисел 9 і 2).
    - Купуйте ці груші – солодкі, духмяні,
    У роті, немов – би медок, вони тануть. :(Знайти добуток чисел 2 і 7).                                    
  •  
  • Купляйте, не минайте, пиріжки!

Свіженькі, тепленькі, смачненькі!(Знайти частку чисел 16 і 2).

  •  
  • Ой , дівчатка-солодунки! Хто полюбляє цукерочки?!
  • Смачні цукерки не минайте, а мерщій всі їх купляйте. (Знайти різницю чисел 6 і 2).

 

- Перевіримо , чи правильно вирахували вартість товарів :

V.ЗАКРІПЛЕННЯ РАНІШЕ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1.Ознайомлення  з елементами  економіки

Вчитель : - Подивіться, які щедрі і багаті столи , скільки різного товару можна купити. За допомогою чого можна купити товар ?

Раніше користувалися так званими товарними грошима, коли товар не купляли , а обмінювали на інші потрібні речі,  такі як сіль ,риба чи худоба. Але потім так розраховуватися стало дуже незручно (, бо ніяк було давати здачу , не зручно було постійно худобу на ярмарок водити і так далі.)І тоді люди придумали гроші.  Спочатку це були злитки  або бруски , а пізніше монети круглої форми з міді , бронзи, золота чи срібла. Але металеві гроші були важкі , тому на зміну їм прийшли паперові.(Сл.)

  • Яка грошова одиниця використовується в  Україні .Назва гривні походить від назви шийної прикраси –гривня. Згодом гривнею стали називати злиток срібла, а у 1992 році вона стала офіційною одиницею вартості в Україні.(Сл.)
  • - Але сьогодні у нас ярмарок незвичний , нам знадобляться не гроші, щоб щось купити , а математичні знання – наш розум , кмітливість , винахідливість .

2.Колективне усне розв’язування задач

Ось тут продаються рушники. Хто розв’яже задачу №605,той і отримає рушник. ( 5 грибочків ).

№606 ( 7 см ).

3.Фізкультхвилинка                                                                                                                                                                                                          
А зараз чекає на всіх нас відпочинок

Станцюємо дружно веселий танок.

4.Колективне письмове розв’язування задачі № 607.

-А ось цю іграшку-свистунець отримає той , хто зможе записати умову задачі№607 і розв’язати її.

-Читаємо задачу вголос

-Про що йде мова у задачі ?

-Скільки купили  цукерок?

-Якої  вартості кожна?

- На  скільки грошей купили печива ?

-Про що запитується у задачі?

-Чи можемо одразу дати відповідь на запитання задачі? Чому?

-А чи можемо дізнатися ? Як?

-Якщо ми знаємо, скільки  купили цукерок і скільки коштує кожна цукерка,то що дізнаємось у першій дії?

-На скільки дій задача?

-Про що дізнаємося у першій дії?

-Про що дізнаємося у 2 дії?

- Записуємо задачу

5. Робота з геометричним матеріалом                       

Господиня: 
Гей, дорослі і малі!
Швидше йдіть до нас сюди!
Продаємо все найкраще –
Бублики кругленькі,
Бублики смачненькі

- А бубличок отримає той, хто правильно виконає завдання №604 , якого знака не вистачає не вистачає у дірочці.

-Яку геометричну фігуру нагадує бубличок ? (Круг )

-Як називається лінія , яка є межею круга ?( колом )Які ще геометричні фігури ви знаєте?

-На ярмарці продаються ще і поросятка. Та поросятка незвичні, а геометричні?Які фігури сховалися у поросяткові?(Сл)

5.Самостійна робота (Диференційовано )

– Купуйте яблучка червоненькі,

Вітамінні ,чепурненькі,

На смак солодкі , а не кислі…

Вживати яблучка – корисно!

-А придбати яблучка зможе той, хто самостійно обчислить вирази №603.

6. Ігровий момент

         Вже на ярмарку у нас
Естафетам настав час.
Люди добрі, подивіться,
Як ми вмієм веселиться.(Сл.)

-Хлопчики називають приклад на множення числа, а дівчатка на ділення.

 

VІ.Підсумок уроку.

           На доброму ярмарку ми побували,

           Одні продавали —а ми ось – знання здобували,

           Співали, сміялись та ще йтанцювали,

           Та про предків наших славних з шаною згадали.(Сл)

-Наш ярмарок закінчується . Що вам сподобалося найбільше протягом сьогоднішнього ярмаркування ?

 .  Ми бажаємо всім, щоб у ваших родинах завжди був достаток, щоб було що продавати і було за що купувати. А щоб ви ніколи не стали жертвою шахраїв потрібно вчити математику і завжди виконувати домашнє завдання.

VІІ.Д/з

№608,609.

Завантаження...
docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
17 серпня 2018
Переглядів
2046
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку