Урок XXI століття
Власенко Дарія Василівна, учитель зарубіжної літератури
Тема. Йоанна Ягелло «Кава з кардамоном» Поєднання психологічної повісті про підлітків з детективною історією
Мета: ознайомити здобувачів освіти із творчістю Йоанни Ягелло та творчою історією повісті «Кава з кардамоном»; акцентувати увагу на особливостях розвитку сюжету повісті; спонукати до розвитку навичок аналізу літературного твору, логічного мислення, уяви, вміння виокремлювати ключові події повісті; мотивувати до читання художньої літератури.
Предметні компетентності, що формуються на уроці: познайомитися з сучасною польською письменницею Йоанною Ягелло та її творчістю, розповідати про події та персонажів повісті «Кава з кардамоном»; аналізувати повість; висловлювати судження щодо порушених у повісті питань; критично мислити.
Ключові компетентності, що формуються на уроці: висловлювати враження щодо прочитаного, установлювати причинно-наслідкові зв’язки між подіями повісті «Кава з кардамоном»;здійснювати проектну діяльність, словесно оформлювати результати проектної діяльності; застосовувати елементи медіаосвіти; виявляти актуальні проблеми сучасного світу; аналізувати читацькі інтереси молоді XXI століття.
Обладнання: мультимедійна дошка із виходом в мережу Internet, слайди з таблицями «Ознаки детективу у повісті», інформаційний матеріал, групові проекти здобувачів освіти , аудіозапис для фізкультпаузи.
Тип уроку: урок засвоєння навичок та умінь.
Перебіг уроку
Література повинна прокинутися від сплячки.
Я пишу про те, що вважаю важливим.
Йоанна Ягелло
Методичний коментар: використовуючи метод передбачень, запропонувати десятикласникам поміркувати, що вони б хотіли дізнатися та навчитися на уроці. Здобувачі освіти самостійну ставлять мету , формулюють очікувані результати.
Прочитайте епіграф
«Інтерв’ю з письменницею Йоанною Ягелло про творчий шлях та історію створення повісті «Кава з кардамоном»
Розкажіть від імені Касі про знайомство та дружбу з Халіною
- Яке місце у житті Халіни посідає кохання?
- Які стосунки були у Дівчини з Андріяном?
- Яких гострих, на вашу думку, тем торкається письменниця?
- Чи є ці теми актуальними для ваших сучасників і для суспільства в цілому?
Дослідити, які ознаки детективного жанру притаманні повісті «Кава з кардамоном»? (результати роботи узагальнюються в таблиці WORD- документ)
Завдання. Побудуйте ланцюжок подій, пов’язаних з процесом розслідування таємниці.
Ознаки детективу |
Повість «Кава з кардамоном» |
В основі сюжету лежить розгадування таємниці |
Незрозуміла поведінка матері - стара фотографія – таємниця про молодшу сестру, яка знаходиться у домі для сиріт |
Герой, який намагається розгадати таємницю |
Халіна аналізує факти, підтримує родину, намагаючись уникнути її краху |
Увага до деталей, дедуктивний метод розслідування |
Стара фотографія, родимка, яка допоможе знайти сестру |
Обов’язкова розгадка таємниці |
Пояснюється дивна поведінка матері, історія народження Касі, причини перебування її в домі сиріт |
Розкажіть від імені Халіни або будь-якого іншого персонажа твору про один день із свого життя.
Сьогодні я зрозумів (зрозуміла)…
Слово учителя Життя ставить перед юними людьми свої вимоги. Для того щоб гідно прожити життя, потрібно вчитися щоденно. Часто такими вчителями є однолітки, сім’я, проблеми реального світу. Молода людина, долаючи перешкоди і замислюючись над ними, набирається життєвого досвіду:
Життя нам пропонує кожен раз
На вибір – кілька різних варіантів…
Чи мудрості нам стане і талантів,
Щоб жити без розчарувань й образ?