Урок. Йоанна Ягелло "Кава з кардамоном".Поєднання психологічної повісті про підлітків з детективною історією

Про матеріал
Роман Йоанни Ягелло - це важливий роман про дорослішання, дружбу, та перше кохання. Звичайна дівчинка-підліток, яка набуває власного життєвого досвіду.
Перегляд файлу

Картинки по запросу "Кава з кардамоном картинки"
Картинки по запросу "Кава з кардамоном картинки"
Урок  XXI  століття

Власенко Дарія Василівна, учитель зарубіжної літератури

 Тема. Йоанна Ягелло «Кава з кардамоном» Поєднання  психологічної повісті про підлітків з детективною історією

Мета: ознайомити здобувачів освіти із творчістю Йоанни Ягелло та творчою історією повісті «Кава з кардамоном»; акцентувати увагу на особливостях розвитку сюжету повісті; спонукати до розвитку навичок аналізу літературного твору, логічного мислення, уяви, вміння виокремлювати ключові події повісті; мотивувати до читання художньої літератури.

Предметні компетентності, що формуються на уроці: познайомитися з сучасною польською письменницею Йоанною Ягелло та її творчістю, розповідати про події та персонажів повісті «Кава з кардамоном»; аналізувати повість; висловлювати судження щодо порушених у повісті питань; критично мислити.

Ключові компетентності, що формуються на уроці: висловлювати враження щодо прочитаного, установлювати причинно-наслідкові зв’язки  між подіями повісті «Кава з кардамоном»;здійснювати проектну діяльність, словесно оформлювати результати проектної діяльності; застосовувати елементи медіаосвіти; виявляти актуальні проблеми сучасного світу; аналізувати читацькі інтереси молоді XXI століття.

Обладнання: мультимедійна дошка із виходом в мережу Internet, слайди з таблицями «Ознаки детективу у повісті», інформаційний матеріал,  групові проекти здобувачів освіти , аудіозапис для фізкультпаузи.

Тип уроку: урок засвоєння навичок та умінь.

  Перебіг уроку

                                               Література повинна прокинутися від сплячки.

                                                   Я пишу про те, що вважаю важливим.

                                                                                                Йоанна Ягелло

  1. Орієнтація, мотивація діяльності
  1.       Бесіда.
  •     Чи подобаються вам твори, героями яких є ваші сучасники?
  •     Що приваблює читачів у таких творах?
  •     Які твори із сучасної юнацької літератури вам відомі?
  1.  Цілеформування
  1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.
  2. Визначення очікуваних результатів.

Методичний коментар: використовуючи метод передбачень, запропонувати десятикласникам поміркувати, що вони б хотіли дізнатися та навчитися на уроці. Здобувачі освіти самостійну ставлять мету , формулюють очікувані результати.

  1. Мотивація навчальної діяльності

Прочитайте епіграф

  •     Як ви розумієте слова Йоанни Ягелло, що «література повинна прокинутися від сплячки»? Аргументуйте свою думку
  1. Цілереалізація
  1. Сприйняття і усвідомлення навчального матеріалу.
  • Відеоролик, створений десятикласниками

«Інтерв’ю з письменницею Йоанною Ягелло про творчий шлях та історію створення повісті «Кава з кардамоном»

  • З’ясування первинного рівня сприйняття твору «Кава з кардамоном» (переклад Божени Антоняк).
  •          Яке враження справив на вас твір?
  •          Хто з героїв найбільше вам запам’ятався?
  •          Що вразило вас найбільше?
  •          Хто з персонажів повісті здався вам близьким?
  • Евристична бесіда
  •          Упродовж якого часу відбуваються події?  (З вересня по червень).
  •          Яке враження справила на вас родина Халіни Барської?
  •          Чи можна назвати цю дівчину щасливою?
  •          Прокоментуйте слова Халіни про батьків: « Я їх узагалі не цікавлю, вони ладні повірити, що у мене екскурсія на Марс. Бо все одно не слухають, про що я їм кажу»
  •          Як ви оцінюєте такі стосунки з батьками?
  •          Якими були стосунки Халіни з однокласниками?
  •          Чи були у неї справжні друзі?
  • Комунікативно- ситуативна вправа.

 Розкажіть від імені Касі  про знайомство та дружбу з Халіною

  • Евристична бесіда

-  Яке місце у житті Халіни посідає кохання?

- Які стосунки були у Дівчини з Андріяном?

- Яких гострих, на вашу думку, тем торкається письменниця?

- Чи є ці теми актуальними для ваших сучасників і для суспільства в цілому?

  • Робота в групах

Дослідити, які ознаки детективного жанру притаманні повісті «Кава з кардамоном»? (результати роботи узагальнюються в таблиці WORD- документ)

Завдання. Побудуйте ланцюжок подій, пов’язаних з процесом розслідування таємниці.

Ознаки детективу

Повість «Кава з кардамоном»

В основі сюжету лежить розгадування таємниці

Незрозуміла поведінка матері  - стара фотографія – таємниця про молодшу сестру, яка знаходиться у домі для сиріт

Герой, який намагається розгадати таємницю

Халіна аналізує факти, підтримує родину, намагаючись уникнути її краху

Увага до деталей, дедуктивний метод розслідування

Стара фотографія, родимка, яка допоможе знайти сестру

Обов’язкова розгадка таємниці

Пояснюється дивна поведінка матері, історія народження Касі, причини перебування її в домі сиріт

  • Вправа «Один день із життя героя»

Розкажіть від імені Халіни  або будь-якого іншого персонажа твору про один день із свого життя.

  • Фізкультпауза  (прослуховування аудіозапису)
  •          Розкажіть, які емоції створює мелодія. Чи можна пов’язати її з образами чи ситуаціями повісті «Кава з кардамоном»?
  1. Узагальнення й систематизація  знань, застосування їх у життєвих ситуаціях
  •          В чому полягає особливість сюжету повісті «Кава з кардамоном»? (У поєднанні соціально-психологічного дослідження та детективної історії)
  •          Доведіть, що авторка торкається дуже важливих для підлітка речей? (Проблема батьків і дітей надзвичайно важливі для будь-якого підлітка)
  • Мікрофон
  •          Які життєві відкриття  зробила Халіна Барська, опинившись у вирі дорослого життя?
  •          Чи є події повісті  «Кава з кардамоном» актуальними для вас?
  1. Рефлексія
  • «Вільне письмо»

Сьогодні я зрозумів (зрозуміла)…

Слово учителя  Життя ставить перед юними людьми свої вимоги. Для того щоб гідно прожити життя, потрібно вчитися щоденно. Часто такими вчителями є однолітки, сім’я, проблеми реального світу. Молода людина, долаючи перешкоди і замислюючись над ними, набирається життєвого досвіду:

Життя нам пропонує кожен раз

На вибір – кілька різних варіантів…

Чи мудрості нам стане і талантів,

Щоб жити без розчарувань й образ?

 

docx
Додав(-ла)
власенко Дария
Додано
26 грудня
Переглядів
3
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку