Державний професійно-технічний навчальній заклад
Херсонський професійний ліцей зв’язку та поліграфії
Методична розробка уроку з
алгебри
за темою:
«Тригонометричні функції, їх властивості і графіки»
Розроблено викладачем
математики
Свідер Л. М.
Херсон – 2015
ПРЕДМЕТ «Алгебра»
Дата проведення ________ група _______
Тема програми:Тригонометричні функції.
Тема уроку:Тригонометричні функції, їх властивості і графіки.
Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання учнів про тригонометричні функції;
розвивати вміння використовувативластивості тригонометричних функцій для розв’язування вправ, творчу активність, розширювати кругозір учнів; розвивати навички самостійної роботи з додатковою літературою;
виховувати самостійність мислення, толерантність до міркувань інших учнів, зацікавленість темою, залучати до роботи в групі.
Тип уроку: систематизації та узагальнення знань, урок – гра.
Методи навчання, прийоми:опереджувальне завдання, робота в групах, словесні, наочні, практичні.
Основні терміни і поняття: тригонометричні функції синус, косинус, тангенс, котангенс; оберненні тригонометричні функції, парні та непарні функції, період функції.
Міжпредметні зв’язки: геометрія, література.
Наочність: презентація «Тригонометричні функції», лист самоконтролю, картки – завдання, підручник В. Г. Бевз, Г. П. Бевз «Математика 10», тестові завдання.
Технічні засоби навчання: комп`ютер, мультимедіа, програма PowerPoint,
Хід уроку
Перевірка готовності учнів до уроку.
Групу поділено на команди:
(графіків)
(ординат)
(синус)
y = cosx
y = tgx
y = ctgx
4.Синус, косинус, тангенс, котангенс – це … функції
(тригонометричні)
5. Я
6. Значення, яке приймає залежна зміна…
(множина)
7.Міра виміру кута…
(радіан)
8. Обернена функція до функції y=tgx …
(арктангенс)
9. Частина кола …
(дуга)
10. І
Перевірка правильності виконання на слайді презентації
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
7 |
8 |
9 |
10 |
Г |
о |
С |
т |
я |
м |
|
р |
а |
д |
і |
1 команді
(більшому значенню аргументу відповідає більше значення функції).
(відносно осі ОУ).
(спадна)
2 команді
(більшому значенню аргументу відповідає менше значення функції).
(Т = 2π).
(не має властивостей парності і непарності).
3 команді
(f(-x) =f(x)).
(Т = 2π).
(зростаюча).
4 команді
(f(-x) = -f(x)).
(зростаюча)
([-1;1])
Питання 1.
На якому з малюнків відображений графік функції y = sin2x,
(Відповідь: В)
Питання 2.
Який із малюнків відповідає графіку функції y = cosx+1?
А |
Б |
В |
Г |
(Відповідь: Г)
4.1 Конкурс капітанів
Завдання |
Відповіді |
1 команда |
|
|
4sin2 |
2 команда
|
|
|
|
3 команда
|
|
- 1 |
|
4 команда |
|
|
- 1 |
4.2 Конкурс учасників команд
Завдання |
Відповіді |
1 команда |
|
|
-cos 400 |
2 команда
|
|
-cos 400 |
|
3 команда
|
|
|
|
4 команда |
|
|
|
А |
|
Любишь с горыкататься, люби и саночки возить.
|
1 |
Б |
|
Какаукнется, так и откликнется.
|
2 |
В |
|
Повторение – матьучения.
|
3 |
А. рівняння Відповідь: 1 |
Б. нерівність Відповідь:П/4+2Пn ≤ X ≤ 5П/4+2Пn, nZ |
|
|
Яка з рівностей а-г неправильна?
б) sin7α – sin2α = 2sin4,5αсos 2,5α;
в) cos 3α – cos 5α = 2sin 4α sinα;
г) cos60 + cos120 = 2cos90 cos30.
Відповідь: б)
8. Вправа: питання - підказки Правильні відповіді на питання відобразити в таблиці і утворити слово-відповідь.
1. Функція
1) Привычное слово кудлатойнаседки
Поставьте на первоеместо:
2) На местевторомпосмотрите-ка - нота.
Важна для любого оркестра
3) На третьем одна одинокая буква,
пятнадцатая в алфавите
4) Один из волос на мордашкекотенка
На местечетвертомпрочтите.
1 |
2 |
3 |
4 |
КО |
СИ |
Н |
УС |
.Відповідь: Косинус
2. Функція.
Прочитати навпаки
1) Чтокружится, чтоложится
И на землю, и на крыши
И о чемпоэт зимою
По ночам поэмыпишет?
Этопервое словечко.
2) А второе просто "на"
3) Ну, а третье? Угадайте,
Чтобежит по проводам?
1 |
2 |
3 |
СНЕГ |
НА |
ТОК |
Напиши, чтополучилось
И прочтинаоборот
Не запутайся, читая,
Слово задом наперед.
Відповідь: (снег на ток - котангенс)
Слово журі:
Всі команди – молодці
Працювали від душі
Знаємо тепер ми і синус і косинус і тангенс і котангенс
І як графік будувати і рівняння як рішать
А просто все це треба добре знать
І ніколи не забувать
Урок успішно пройшов
А це значить, що у нас
Все добре в даний час.