Урок з алгебри для 10 класу

Про матеріал
В методичній розробці уроку указана тема уроку, дитактична розвивальна та виховна мета уроку
Перегляд файлу

Державний професійно-технічний навчальній заклад

Херсонський професійний ліцей зв’язку та поліграфії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Методична розробка уроку з

алгебри

 

за темою:

«Тригонометричні функції, їх властивості і графіки»

 

 

 

 

 

 

Розроблено викладачем

                                                                                                            математики

                                                                                                             Свідер Л. М.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Херсон – 2015

ПРЕДМЕТ «Алгебра»

 

 

 

Дата проведення ________                                                    група _______

 

Тема програми:Тригонометричні функції.

 

Тема уроку:Тригонометричні функції, їх властивості і графіки.

 

Мета уроку: узагальнити і систематизувати знання учнів про тригонометричні функції;

розвивати вміння використовувативластивості тригонометричних функцій для розв’язування вправ, творчу активність, розширювати кругозір учнів; розвивати навички самостійної роботи з додатковою літературою;

виховувати самостійність мислення, толерантність до міркувань інших учнів, зацікавленість темою, залучати до роботи в групі.

 

Тип уроку: систематизації та узагальнення знань, урок – гра.

 

Методи навчання, прийоми:опереджувальне завдання, робота в групах, словесні, наочні, практичні.

 

Основні терміни і поняття: тригонометричні функції синус, косинус, тангенс, котангенс; оберненні тригонометричні функції, парні та непарні функції, період функції.

 

Міжпредметні зв’язки: геометрія, література.

 

Наочність: презентація «Тригонометричні функції», лист самоконтролю, картки – завдання, підручник В. Г. Бевз, Г. П. Бевз «Математика 10», тестові завдання.

 

Технічні засоби навчання: комп`ютер, мультимедіа, програма PowerPoint,

 

 

 

 

 

 

 

 


Хід уроку

 

  1. Організаційний момент.

 

Перевірка готовності учнів до уроку.

 

  1. Узагальнення і систематизація знань про тригонометричні функції (у вигляді гри) . 

 

Групу поділено на команди:

  1. Синус
  2. Косинус
  3. Тангенс
  4. Котангенс
  5. Журі - експерти

 

  1. Математичний диктант (Привітання суперників). Відповісти на питання та вписати в таблицю перші літери відповідей.

 

  1. Синусоїда, косинусоїда, тангенсоїда, котангенсоїда – назви …

(графіків)

  1. Вісь Оу – це вісь …

(ординат)

  1. Яка функція відсутня:

(синус)

 y = cosx

 y = tgx

 y = ctgx

4.Синус, косинус, тангенс, котангенс – це … функції

(тригонометричні)

 5. Я

 6. Значення, яке приймає залежна зміна…

(множина)

 7.Міра виміру кута…

(радіан)

 8. Обернена функція до функції y=tgx …

(арктангенс)

 9. Частина кола …

(дуга)

10. І

 

Перевірка правильності виконання на слайді презентації

1

2

3

4

5

6

 

7

8

9

10

Г

о

С

т

я

м

 

р

а

д

і

 

  1. Фронтальне опитування (Розминка) Кожна команда отримує по 3 питання. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Якщо команда не може відповісти на питання, право відповіді надається іншій команді.

 

1 команді

  1. Яка функція називається зростаючою?

(більшому значенню аргументу відповідає більше значення функції).

  1. Симетрія графіка парної функції.

(відносно осі ОУ).

  1. y = arccosx. Це зростаюча чи спадна функція?

(спадна)

 

2 команді

  1. Яка функція називається спадною?

(більшому значенню аргументу відповідає менше значення функції).

  1. Період функції y = sinx?

(Т = 2π).

  1. y = arccosx – парна чи не парна?

(не має властивостей парності і  непарності).

3 команді

  1. Яка функція називається парною?

(f(-x) =f(x)).

  1. Період функції y = cosx?

(Т = 2π).

  1. y = arctgx. Це зростаюча чи спадна функція?

(зростаюча).

4 команді

  1. Яка функція називається непарною?

 (f(-x) = -f(x)).

  1. y = arcsinx. Це зростаюча чи спадна функція?

(зростаюча)

  1. Множина значень функції y = sinx, y = cosx.

([-1;1])

 

 

  1. Тестові завдання (в бланку відповідей відмітити правильну відповідь)

 

Питання 1.

На якому з малюнків відображений графік функції y = sin2x,

 

(Відповідь: В)

 

Питання 2.

Який із малюнків відповідає графіку функції y = cosx+1?

 

А             

Б

  В            

   Г

 

(Відповідь: Г)

 

  1. Розв׳язування вправ (Спростити вирази за картками – завданнями)

4.1 Конкурс капітанів

 

Завдання

Відповіді

1 команда

 

4sin2

2 команда

3 команда

 

- 1

4 команда

 

- 1

4.2 Конкурс учасників команд

 

Завдання

Відповіді

1 команда

 

-cos 400

2 команда

-cos 400

3 команда

 

4 команда

 

 

  1. Знайти відповідність (виберіть відповідність між графіком і прислів’ям та впишіть правильну відповідь в таблицю)

 

А

Любишь с горыкататься, люби и саночки возить.

 

1

Б

Какаукнется, так и откликнется.

 

2

В

Повторение – матьучения.

 

3

 

  1. Розв׳язати графічноПравильну відповідь записати у лист відповідей

 

А. рівняння

Відповідь: 1

Б. нерівність

Відповідь:П/4+2Пn ≤ X ≤ 5П/4+2Пn, nZ

Безымянный101

 

http://festival.1september.ru/articles/553345/img8.gif

  1. Самостійна робота за тестовими підручниками(варіант 30).

Яка з рівностей а-г неправильна?

  1. sinα + sin9α = 2sin5αcos4α;

б) sin7α – sin2α = 2sin4,5αсos 2,5α;

в) cos 3α – cos 5α = 2sin 4α sinα;

г) cos60 + cos120 = 2cos90 cos30.

Відповідь: б)

8. Вправа: питання - підказки Правильні відповіді на питання відобразити в таблиці і утворити слово-відповідь.

1. Функція

1) Привычное слово кудлатойнаседки
Поставьте на первоеместо:

 

2) На местевторомпосмотрите-ка - нота. 
    Важна для любого оркестра

 

3) На третьем одна одинокая буква,
пятнадцатая в алфавите

 

4) Один из волос на мордашкекотенка
    На местечетвертомпрочтите.

 

1

2

3

4

КО

СИ

Н

УС

.Відповідь: Косинус

 

2. Функція.

Прочитати навпаки

1) Чтокружится, чтоложится
    И на землю, и на крыши
    И о чемпоэт зимою
    По ночам поэмыпишет?
Этопервое словечко.

 

2) А второе просто "на"

 

3) Ну, а третье? Угадайте,
Чтобежит по проводам?

 

1

2

3

СНЕГ

НА

ТОК

    Напиши, чтополучилось
   И прочтинаоборот
   Не запутайся, читая,
   Слово задом наперед. 

 

Відповідь: (снег на ток - котангенс)

 

 

 

  1. Підведення підсумків. Рефлексія.

Слово журі:

Всі команди – молодці

Працювали від душі

Знаємо тепер ми і синус і косинус і тангенс і котангенс

І як графік будувати і рівняння як рішать

А просто все це треба добре знать

І ніколи не забувать

Урок успішно пройшов

А це значить, що у нас

Все добре в даний час.

 

 

  1. Оцінки учням. Домашнє завдання: Підручник В.Г.Бевз, Г.П.Бевз «Математика 10», розділ II, повторити основні формули тригонометрії, вирішити завдання домашньої математичної олімпіади.
docx
Додав(-ла)
Свидер Людмила
Додано
21 квітня 2019
Переглядів
1217
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку