Урок з алгебри з комп’ютерною підтримкою у 10 класі: «Корінь n-го степеня. Ірраціональні рівняння.»
Мета: узагальнити і систематизувати знання та навички учнів про корінь n-го
степеня, розв’язання раціональних рівнянь;
формувати навички знаходження коріня n-го степеня, розв’язання
ірраціональних рівнянь ;
розвивати пам’ять, увагу, мислення; виховувати наполегливість,
старанність, логічне мислення;
перевірити рівень засвоєння учнями матеріалу.
Тип уроку: узагальнюючий.
План уроку
II. Для того, щоб добре працювати на уроці, потрібний відповідний настрій. Почнемо з задачі на увагу. Дивимось і запам’ятовуємо.
Декілька секунд учні дивляться на рисунок, а потім відповідають на запитання:
III. Усні вправи. « Мозковий штурм»
1. Знайти значення виразу:
, , , , , *.
2. Винести множник з-під знака кореня
, ; ; , ; , , .
3. Представити у вигляді многочлена:
а) (а-5)2; б) (а2+4в)2;
в) (2а-3)2; г) (-х-7)2 .
4. Чи правильно, що
25х2+40х+4 = (5х+2)2
4х2+1-2х = (2х-1)2
5. Розв’язати рівняння:
6. Які рівняння називають ірраціональними? Чому дані рівняння не мають розв’язків?
а) = -8, (- 8 < 0).
б) = 12, (-2 · х2 0).
в) + = -3,
При х 3 сума двох невід’ємних чисел не може дорівнювати від’ємному числу.
7.Назвати основні способи розв’язання ірраціональних рівнянь:
1) = 2 2)
3) 4)
5)
IV. Самостійна робота.
І частина
Тест виконується за комп’ютером .
1. Знайдіть значення виразу
а) 0,009; б) 0,3; в) 0,003; г)
2. Яке з наведених чисел є коренем рівняння:
=1
а) 0; б)1; в)3; г)-3;
3. Коренем якого із наведених рівнянь є число:
32
а) =2; б) ; в) ; г) ;
4. Внесіть множник під знак кореня 2
а); б); в); г);
5. Винесіть множник із-під знаку кореня.
а) 5 б) 3 в) 4 г) 7;
6. Яка з наведених рівностей правильна?
а) ; б) ; в) ; г) ;
7. Обчисліть:
а) 81; б) 20,25; в) 3; г) 9.
8. Розв’язати рівняння:
а) 20; б) 5; в) 10; г) немає коренів.
9. Знайдіть значення виразу
а) 0,4; б) 0,2; в) 0,0002; г) 0,0004
10. Обчислити
а) 1 б) 2 в) 3 г) 4
11. Обчислити
а) 200 б) 8000 в) 1600 г) 400.
12. Звільнитися від ірраціональності в знаменнику дробу
а) б) в) г) .
ІІ частина
Завдання виконуються у зошиті.
Варіант І.
1. Спростіть вираз: (2 бали)
2. Розв’язати рівняння:(3 бали)
+ 2 - 3 = 0
3. Розв’яжіть рівняння: (4 бали)
Варіант 2.
1. Спростіть вираз: (2 бали)
2. Розв’яжіть рівняння: (3 бали)
6. Розв’яжіть рівняння: (4 бали)
V. Підведення підсумків уроку. Усний диктант.
У разі правильного твердження підніміть праву руку, у разі неправильного твердження ліву руку.
1) Якщо обидві частини рівняння піднести до непарного степеня, то отримаємо рівняння, рівносильне даному. (п.р.).
2) При піднесенні обох частин рівняння до парного степеня отримане рівняння є наслідком даного.( п.р.).
3) +1=0 має корінь. (л.р.)
4) Рівняння 2х2+11х=0 є ірраціональним.( л.р.).
5) Розв’язати ірраціональне рівняння полягає у зведенні його до раціонального. (п.р.)
VI. Домашнє завдання:
;
;
; ;
; ;
;
;