Додаток 1.
Дати відповіді на питання
4. Порівняти числа: 1.
6. Побудувати ескіз графіка функції:
Розв’язати
Розв’язати
1. ; 5§
2. 5§
3. 5§
4. 5§
5. 5§
6. 5§
рівняння:
7. ; 10§
8. 10§
9. 15§
10. 15§
11. 20§
12. 30§
нерівності:
7. 10§
8. 10§
9. 10§
10. 10§
Додаток 2
13. 10§
14. 10§
15. 15§
16. 15§
17. 20§
18. 30§
11. 15§
12. 15§
13. 20§
14. 20§
15. 20§
Додаток 3
Розв’язати системи рівнянь
1.
I спосіб.
або або
або
II спосіб.
або або
2.
I спосіб.
Поділимо перше рівняння на друге:
Підставимо значення у в одне із рівнянь системи: Тоді Відп. (1; 2)
II спосіб.
Відп. (1;2)
Системи на продаж:
1. 2. 3. 4.
1. На якому з рисунків подано графік функції
?
А) Б) В) Г)
2. Порівняти числа х та у, якщо:
3. Порівняти основу а>0 з одиницею, якщо відомо, що:
4. Порівняти
числа:
і 1
5. Знайти область визначення функції:
6. Побудувати ескіз графіка функції:
5§ |
5§ |
5§ |
5§ |
5§ |
5§ |
5§ |
10§ |
10§ |
10§ |
15§ |
15§ |
20§ |
20§ |
20§ |
|
Грошовий залишок |
Кількість балів |
0§ - 10§ |
12 балів |
15§ - 25§ |
11 балів |
30§ - 40§ |
10 балів |
45§ - 55§ |
9 балів |
60§ - 70§ |
8 балів |
75§ - 85§ |
7 балів |
90§ - 100§ |
6 балів |
Додаток 4
Грошовий залишок |
Кількість балів |
0§ - 10§ |
12 балів |
15§ - 25§ |
11 балів |
30§ - 40§ |
10 балів |
45§ - 55§ |
9 балів |
60§ - 70§ |
8 балів |
75§ - 85§ |
7 балів |
90§ - 100§ |
6 балів |
Конспект уроку
I. Організаційний момент.
Вступне слово вчителя:
Добрий день, учні! Добрий день, шановні гості! Сьогодні у нас урок алгебри в 10 класі у профільній природничо-математичній групі за темою „Показникова функція”. Це урок узагальнення та систематизації знань, на якому ми маємо пригадати, повторити, узагальнити матеріал теми, провести поточний контроль знань з метою підготовки до контрольної роботи по темі. Як сказав В. Сойєр, „узагальнення – це, напевно, найлегший і найімовірніший шлях до розширення математичних знань”. Наш урок пройде в музеї Показникової функції, який ви вже неодноразово відвідували, знайомі з його експонатами, але сьогодні тут – виставка-продаж математичних знань. Напередодні адміністрація школи видала вам премії в розмірі 100 у.о . кожному, тому у вас є можливість придбати щось на цій виставці. Назвемо нашу внутрішкільну валюту „параграфами”. За час навчання в школі ви опанували не одну сотню параграфів з математики, тому, думаю, „погуляти” сьогодні на 100 параграфів ви собі дозволите.
На виставці сьогодні будуть представлені міні-проекти, створені за допомогою системи комп’ютерних презентацій, а у продажу будуть запитання, завдання, показникові рівняння, нерівності та системи. Роль директора музею, головного екскурсовода я візьму на себе, а допомагатимуть мені екскурсоводи у кожній із чотирьох зал музею та практиканти Наташа і Віка. Отже, розпочинаємо нашу екскурсію.
II. Система міні-модулів
Перший міні-модуль.
1. Актуалізація опорних знань учнів.
Вчитель:
Ми знаходимось в червоній залі музею, де пройде презентація проекту „Показникова функція, її графік і властивості”. Червоний колір – це колір енергетичний, активний, тому він має задати тонус нашому уроку. Це колір влади й величі, і, можливо, саме тому перша зала є червоною, що показникова функція має свою владу і над показниковими рівняннями, і над нерівностями, і над системами. Прошу екскурсоводів приступити до своїх обов’язків. (Група учнів презентує свій проект).
2. Перевірка домашнього завдання (проводиться як продаж запитань і завдань, виставлених на аукціон (див. додаток 1)). Продаж проводить вчитель, гроші збирають практиканти. Стартові ціни на запитання - від 2 до 10§, учні дають до 20§.
Другий міні-модуль.
1. Актуалізація опорних знань учнів.
Вчитель:
Переходимо до другої зали – „Показникові рівняння”. Це жовта зала нашого музею. Жовтий колір – веселий, життєрадісний, теплий, заспокійливий. Символізує сонце, світло, радість, повагу. Саме на цьому етапі уроку ви маєте заспокоїтись після деякого хвилювання і з радістю зустрітися з вашою найулюбленішою темою цього розділу. А допоможе нам заспокоїтись релаксація „Водоспад”:
„Сядьте у зручну позу, заплющте очі. Дихайте рівномірно, спокійно. Зробіть глибокий вдих, зафіксуйте насичення киснем легенів, повільно видихніть. Вам спокійно, ви задоволені. Уявіть собі поле і себе на ньому. Ви стоїте босими ногами на теплій землі. Озирніться навкруги, зафіксуйте в уяві все, що потрапляє вам на очі. Підведіть голову догори і подивіться на лагідне сонечко. Воно яскраво-золотисте і тепле. Відчуйте тепло і енергію сонця. Поверніть голову праворуч і знайдіть поглядом водоспад. Це лагідний гірський водоспад. Підійдіть до нього. Подивіться, яка прозора вода. Відчуйте свіжість біля водоспаду. Станьте під водоспад і прийміть чистий гірський душ. Відчуйте, як гірська вода омиває ваше тіло з голови до ніг. Вода змиває все неприємне. Омиває тіло і душу. Відчувши приємне очищення, вийдіть з-під водоспаду. Поверніться на галявину і станьте обличчям до сонця. Зробіть глибокий вдих і повільний видих. Ви змили з себе всі емоції хвилювання, неприємні спогади і думки. Уявіть собі, що сонце вам посміхається. Посміхніться йому у відповідь. Простягніть руки назустріч сонячному променю, пориньте в нього. Прийміть „сонячний душ” з голови до ніг. Відчуйте, як промінь поступово торкається кожної частини вашого тіла, наповнюючи його сонячним світлом, сонячною енергією. Ви насичені чистою енергією здоров’я. Вам приємно: зробіть вдих і на видиху розплющте очі.”
А тепер надаю слово екскурсоводам (презентація проекту).
2. Самостійна робота.
Вчитель:
У жовтій залі організатори виставки-продажу організували благодійну акцію, спрямовану на збір коштів для подальшого розвитку теорії і практики показникових рівнянь. Думаю, що ви приєднаєтесь до цієї акції і залежно від товщини свого гаманця та запасу власних умінь і навичок придбаєте на свій розсуд якісь експонати, що пропонуються для продажу. Але кожен експонат тут - в єдиному екземплярі, тому поспішіть „ухопити” той, що вам до вподоби.
(Учні вибирають рівняння, записані на дошці, кожне з яких залежно від рівня складності оцінене в межах від 10 до 30 § (див. додаток 2). Один помічник викреслює „куплені” вже рівняння, другий – збирає гроші. Відводиться час 3-4 хв, протягом якого учні можуть „купити” одне, два, три рівняння).
Третій міні-модуль
1. Актуалізація опорних знань учнів.
Вчитель:
Поспішаємо до наступної зали, синьої, де на нас вже очікують екскурсоводи, щоб познайомити з показниковими нерівностями. Синій колір – спокійний і серйозний, означає довір’я. Саме такий колір і має тут бути, бо якщо знаємо властивості показникової функції, вміємо розв’язувати показникові рівняння, то чого нервувати? А ще синій колір – це колір неба, моря і символізує він безкінечність. То чому він підходить до цієї зали? (розв’язками нерівностей є нескінченні проміжки). Отже, слово екскурсоводам (презентація проекту).
2. Самостійна робота.
Вчитель:
У синій залі сьогодні буде розігруватись лотерея. Запевняємо всіх, що вона безпрограшна, ви обов’язково виграєте нерівність, тим паче, що придбати можна кілька квитків, бо сума виграшу може бути різною, залежно від складності нерівності (див. додаток 2). (Один помічник розносить квитки, інший збирає гроші. Вартість кожної нерівності записана на лотерейному квитку (від 5 до 20 §). Відводиться час 3-4 хв.)
3. Розв’язування показникових нерівностей і рівнянь методами комп’ютерних технологій.
Вчитель:
Дозволю собі затримати вас у цій залі ще на кілька хвилин. Ви, напевно, помітили, що серед запропонованого вам асортименту не було рівнянь і нерівностей, які розв’язуються графічним способом. Як гадаєте, чому? (спосіб громіздкий, неточний). Але наш музей тісно співпрацює з музеєм комп’ютерних технологій і сьогодні працівники цього музею запропонували нам свою допомогу, надавши програму, яка швидко й „безболісно” дозволяє розв’язувати нерівності і рівняння графічним способом. Це знайомий вам пакет програм „GRAN”.
Займіть, будь ласка, місця за комп’ютерами. (Далі ведеться пояснення, як працювати з програмою; для прикладу розв’язати нерівності:)
Четвертий міні-модуль
1. Актуалізація опорних знань учнів.
Вчитель:
Переходимо до останньої, четвертої, зали музею, де будуть представлені системи показникових рівнянь. Ця зала зеленого кольору, який символізує юність, надію, але разом з тим – незрілість. Може, тому ця зала зелена, що на системи показникових рівнянь у нас було найменше часу і ви не зовсім впевнено почуваєтесь серед них. Слово екскурсоводам (презентація проекту).
2. Перевірка домашнього завдання
Вчитель:
Минулого разу, будучи на екскурсії у цій залі, ви придбали з післяплатою дві системи рівнянь. Якщо ви опанували їх, то звірте свої відповіді із записами на дошці і, будь ласка, заплатіть за покупку. (Учні звіряють розв’язки, помічник збирає гроші; ціна вказана на дошці (10 і 15§)).
Довелось вам трохи попітніти над цими системами? А я можу запропонувати вам набагато простіші способи розв’язування цих самих систем (за готовими записами на дошці пояснюю ці способи; див. додаток 3). То як вам ці способи? Недарма Декарт сказав: „Не достатньо лише мати добрий розум, головне – це раціонально застосовувати його”. А ще кажуть, що алгебра щедра, вона іноді дає більше, ніж її просять.
Хто хоче купити в мене ці інноваційні технології? Продам дешево, всього за 5§ кожну, але з передоплатою. До речі, в залі працює відділення банку „Авось”, і при потребі можете взяти кредит. Заплатіть гроші, хто бажає купити першу технологію, і ті, хто – другу. Помічники, будь ласка, виконайте свої функції.
III. Підсумок уроку
1. Оцінка діяльності учнів на уроці
Вчитель:
Отже, ми відвідали всі чотири зали музею, з чимось відомим зустрілися ще раз, щось придбали нове. Хочу сказати, що мене зацікавили ваші проекти і я хотіла б їх купити у вас. Але справа в тому, що мій директор премію мені не видав і до зарплати ще як мінімум п’ять днів. То чи не позичили б ви мені гроші? Оцініть свої проекти і розділіть на кожного порівну та скиньтесь вчительці на покупку. (Помічник збирає гроші). Окрім того, дякую вам за активну участь у купівлі експонатів. Бо зібрані кошти допоможуть мені у виставленні тематичного балу кожному із вас.
2. Домашнє завдання.
Вчитель:
На закінчення хочу подарувати вам від всіх працівників музею на згадку про цю виставку-продаж і про те, що через тиждень – знову урок алгебри, невеличкі презенти (помічник роздає учням домашнє завдання, надруковане на листках).
Вчитель:
І на закінчення проведемо попереднє оцінювання вашої діяльності на сьогоднішньому уроці. Порахуйте ваш грошовий залишок і переведемо його за шкалою оцінювання у бали. Чому це попереднє оцінювання? Тому що я зберу ваші зошити, перевірю правильність розв’язків, можливо, комусь доведеться повернути певну суму грошей, і тоді повідомлю остаточні результати.
Отже, у кого залишок становить від 0 до 10 §, той отримує 12 балів. Є такі? (учні піднімають руки). І т. д. (див. додаток 4)
А тепер можна і розслабитись, бо ми з вами успішно справились із завданнями уроку, трохи потомились – знімемо цю втому: (релаксація „Воскова фігура”)
„Сядьте у зручну позу. Заплющте очі, дихайте спокійно, глибоко. Ви прийшли на виставку воскових фігур, повільно рухаєтесь від одного експонату до іншого. Зупиніться біля одного з них. Це – ваша копія, а точніше, це – ви. Дуже цікаво на якийсь час стати восковою фігурою. Ваші ноги торкаються підлоги. Підлога дуже тепла, вона стає все теплішою і теплішою. Ваші ступні відчувають тепло, і віск починає топитися... Ви навіть бачите, як краплини воску стікають з ваших ніг... Вам приємно, тепло... Тепло підіймається вище, і поступово починає танути все тіло... Останні краплини падають з пальців рук. Ви відчуваєте приємне розслаблення, спокій, впевненість у собі. Але що це? Ноги! Ваші ноги у воді! Вона все прибуває і прибуває. Прохолодна, від неї йде свіжість і бадьорість. Вона підіймається дедалі вище і вище. З кожним видихом відчуваємо, як вона піднімається знизу вгору – від ніг до голови. Все ваше тіло занурюється у воду. Ви легко відштовхуєтесь і пливете до берега. З кожним рухом відчуваєте приплив сил і заряд бадьорості. Цілюще відчуття свіжості. Почніть зворотний відлік від 10 до 0. Закінчивши рахувати, ви майже досягаєте берега. Усміхніться: ось берег – виходьте.”
Ви розслабились? Ось і добре.
На усіх виставках, презентаціях завжди присутні критики. У нас їх сьогодні було достатньо, і вони скажуть своє слово в потрібному місці і в потрібний час. Але незалежно від їхньої думки я дякую всім вам за урок. Можливо, це була просто гра, але що таке наше життя? – це і є гра, це театр, і ми, його головні герої, маємо бути задоволені ним. І я сьогодні вами задоволена, що ще раз підтверджує слова Пуассона: „Життя прикрашене двома речами: можливістю вивчати математику і можливістю викладати її”. І дякувати Богу, що у нас з вами ця можливість поки що є.
До побачення!
План - конспект уроку
Предмет: алгебра і початки аналізу
Клас: 11
Профіль: природничо-математичний
Тема. Показникова функція
Мета:
узагальнити й систематизувати знання, вміння і навички учнів з даної теми, здійснити поточний контроль знань; формувати в учнів вміння і навички розв’язування практичних задач методами математики та інформатики;
розвивати ораторські здібності, вміння узагальнювати, створювати міні-проекти, використовувати прикладне програмне забезпечення навчального призначення для розв’язування поставлених завдань;
виховувати самостійність та колективізм, математичну культуру, любов до предмету.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань, умінь і навичок.
Форма проведення уроку: урок-гра „Виставка-продаж математичних знань”.
Обладнання: ППЗ загального і навчального призначення ( пакет програм „GRAN”, Microsoft PowerPoint), роздатковий матеріал, друковані демонстраційні матеріали, „внутрішня валюта”.
План уроку
Перший міні-модуль:
Другий міні-модуль:
1. Актуалізація опорних знань учнів (презентація міні-проекту „Показникові рівняння”).
2. Контроль умінь та навичок (самостійна робота (різнорівнева, багатоваріантна)).
3. Формування практичних навичок розв’язування показникових рівнянь методами комп’ютерних технологій (розв’язування рівнянь графічним способом).
Третій міні-модуль:
1. Актуалізація опорних знань учнів (презентація міні-проекту „Показникові нерівності”).
2. Контроль умінь та навичок (самостійна робота (різноваріантна)).
3. Розв’язування вправ (розв’язування показникових нерівностей методами комп’ютерних технологій).
Четвертий міні-модуль:
III. Підсумок уроку.
Конспект уроку
I. Організаційний момент.
Вступне слово вчителя:
Добрий день, учні! Добрий день, шановні гості! Сьогодні у нас урок алгебри в 10 класі у профільній природничо-математичній групі за темою „Показникова функція”. Це урок узагальнення та систематизації знань, на якому ми маємо пригадати, повторити, узагальнити матеріал теми, провести поточний контроль знань з метою підготовки до контрольної роботи по темі. Як сказав В. Сойєр, „узагальнення – це, напевно, найлегший і найімовірніший шлях до розширення математичних знань”. Наш урок пройде в музеї Показникової функції, який ви вже неодноразово відвідували, знайомі з його експонатами, але сьогодні тут – виставка-продаж математичних знань. Напередодні адміністрація школи видала вам премії в розмірі 100 у.о . кожному, тому у вас є можливість придбати щось на цій виставці. Назвемо нашу внутрішкільну валюту „параграфами”. За час навчання в школі ви опанували не одну сотню параграфів з математики, тому, думаю, „погуляти” сьогодні на 100 параграфів ви собі дозволите.
На виставці сьогодні будуть представлені міні-проекти, створені за допомогою системи комп’ютерних презентацій, а у продажу будуть запитання, завдання, показникові рівняння, нерівності та системи. Роль директора музею, головного екскурсовода я візьму на себе, а допомагатимуть мені екскурсоводи у кожній із чотирьох зал музею та практиканти Наташа і Віка. Отже, розпочинаємо нашу екскурсію.
II. Система міні-модулів
Перший міні-модуль.
1. Актуалізація опорних знань учнів.
Вчитель:
Ми знаходимось в червоній залі музею, де пройде презентація проекту „Показникова функція, її графік і властивості”. Червоний колір – це колір енергетичний, активний, тому він має задати тонус нашому уроку. Це колір влади й величі, і, можливо, саме тому перша зала є червоною, що показникова функція має свою владу і над показниковими рівняннями, і над нерівностями, і над системами. Прошу екскурсоводів приступити до своїх обов’язків. (Група учнів презентує свій проект).
2. Перевірка домашнього завдання (проводиться як продаж запитань і завдань, виставлених на аукціон (див. додаток 1)). Продаж проводить вчитель, гроші збирають практиканти. Стартові ціни на запитання - від 2 до 10§, учні дають до 20§.
Другий міні-модуль.
1. Актуалізація опорних знань учнів.
Вчитель:
Переходимо до другої зали – „Показникові рівняння”. Це жовта зала нашого музею. Жовтий колір – веселий, життєрадісний, теплий, заспокійливий. Символізує сонце, світло, радість, повагу. Саме на цьому етапі уроку ви маєте заспокоїтись після деякого хвилювання і з радістю зустрітися з вашою найулюбленішою темою цього розділу. А допоможе нам заспокоїтись релаксація „Водоспад”:
„Сядьте у зручну позу, заплющте очі. Дихайте рівномірно, спокійно. Зробіть глибокий вдих, зафіксуйте насичення киснем легенів, повільно видихніть. Вам спокійно, ви задоволені. Уявіть собі поле і себе на ньому. Ви стоїте босими ногами на теплій землі. Озирніться навкруги, зафіксуйте в уяві все, що потрапляє вам на очі. Підведіть голову догори і подивіться на лагідне сонечко. Воно яскраво-золотисте і тепле. Відчуйте тепло і енергію сонця. Поверніть голову праворуч і знайдіть поглядом водоспад. Це лагідний гірський водоспад. Підійдіть до нього. Подивіться, яка прозора вода. Відчуйте свіжість біля водоспаду. Станьте під водоспад і прийміть чистий гірський душ. Відчуйте, як гірська вода омиває ваше тіло з голови до ніг. Вода змиває все неприємне. Омиває тіло і душу. Відчувши приємне очищення, вийдіть з-під водоспаду. Поверніться на галявину і станьте обличчям до сонця. Зробіть глибокий вдих і повільний видих. Ви змили з себе всі емоції хвилювання, неприємні спогади і думки. Уявіть собі, що сонце вам посміхається. Посміхніться йому у відповідь. Простягніть руки назустріч сонячному променю, пориньте в нього. Прийміть „сонячний душ” з голови до ніг. Відчуйте, як промінь поступово торкається кожної частини вашого тіла, наповнюючи його сонячним світлом, сонячною енергією. Ви насичені чистою енергією здоров’я. Вам приємно: зробіть вдих і на видиху розплющте очі.”
А тепер надаю слово екскурсоводам (презентація проекту).
2. Самостійна робота.
Вчитель:
У жовтій залі організатори виставки-продажу організували благодійну акцію, спрямовану на збір коштів для подальшого розвитку теорії і практики показникових рівнянь. Думаю, що ви приєднаєтесь до цієї акції і залежно від товщини свого гаманця та запасу власних умінь і навичок придбаєте на свій розсуд якісь експонати, що пропонуються для продажу. Але кожен експонат тут - в єдиному екземплярі, тому поспішіть „ухопити” той, що вам до вподоби.
(Учні вибирають рівняння, записані на дошці, кожне з яких залежно від рівня складності оцінене в межах від 10 до 30 § (див. додаток 2). Один помічник викреслює „куплені” вже рівняння, другий – збирає гроші. Відводиться час 3-4 хв, протягом якого учні можуть „купити” одне, два, три рівняння).
Третій міні-модуль
1. Актуалізація опорних знань учнів.
Вчитель:
Поспішаємо до наступної зали, синьої, де на нас вже очікують екскурсоводи, щоб познайомити з показниковими нерівностями. Синій колір – спокійний і серйозний, означає довір’я. Саме такий колір і має тут бути, бо якщо знаємо властивості показникової функції, вміємо розв’язувати показникові рівняння, то чого нервувати? А ще синій колір – це колір неба, моря і символізує він безкінечність. То чому він підходить до цієї зали? (розв’язками нерівностей є нескінченні проміжки). Отже, слово екскурсоводам (презентація проекту).
2. Самостійна робота.
Вчитель:
У синій залі сьогодні буде розігруватись лотерея. Запевняємо всіх, що вона безпрограшна, ви обов’язково виграєте нерівність, тим паче, що придбати можна кілька квитків, бо сума виграшу може бути різною, залежно від складності нерівності (див. додаток 2). (Один помічник розносить квитки, інший збирає гроші. Вартість кожної нерівності записана на лотерейному квитку (від 5 до 20 §). Відводиться час 3-4 хв.)
3. Розв’язування показникових нерівностей і рівнянь методами комп’ютерних технологій.
Вчитель:
Дозволю собі затримати вас у цій залі ще на кілька хвилин. Ви, напевно, помітили, що серед запропонованого вам асортименту не було рівнянь і нерівностей, які розв’язуються графічним способом. Як гадаєте, чому? (спосіб громіздкий, неточний). Але наш музей тісно співпрацює з музеєм комп’ютерних технологій і сьогодні працівники цього музею запропонували нам свою допомогу, надавши програму, яка швидко й „безболісно” дозволяє розв’язувати нерівності і рівняння графічним способом. Це знайомий вам пакет програм „GRAN”.
Займіть, будь ласка, місця за комп’ютерами. (Далі ведеться пояснення, як працювати з програмою; для прикладу розв’язати нерівності:)
Четвертий міні-модуль
1. Актуалізація опорних знань учнів.
Вчитель:
Переходимо до останньої, четвертої, зали музею, де будуть представлені системи показникових рівнянь. Ця зала зеленого кольору, який символізує юність, надію, але разом з тим – незрілість. Може, тому ця зала зелена, що на системи показникових рівнянь у нас було найменше часу і ви не зовсім впевнено почуваєтесь серед них. Слово екскурсоводам (презентація проекту).
2. Перевірка домашнього завдання
Вчитель:
Минулого разу, будучи на екскурсії у цій залі, ви придбали з післяплатою дві системи рівнянь. Якщо ви опанували їх, то звірте свої відповіді із записами на дошці і, будь ласка, заплатіть за покупку. (Учні звіряють розв’язки, помічник збирає гроші; ціна вказана на дошці (10 і 15§)).
Довелось вам трохи попітніти над цими системами? А я можу запропонувати вам набагато простіші способи розв’язування цих самих систем (за готовими записами на дошці пояснюю ці способи; див. додаток 3). То як вам ці способи? Недарма Декарт сказав: „Не достатньо лише мати добрий розум, головне – це раціонально застосовувати його”. А ще кажуть, що алгебра щедра, вона іноді дає більше, ніж її просять.
Хто хоче купити в мене ці інноваційні технології? Продам дешево, всього за 5§ кожну, але з передоплатою. До речі, в залі працює відділення банку „Авось”, і при потребі можете взяти кредит. Заплатіть гроші, хто бажає купити першу технологію, і ті, хто – другу. Помічники, будь ласка, виконайте свої функції.
III. Підсумок уроку
1. Оцінка діяльності учнів на уроці
Вчитель:
Отже, ми відвідали всі чотири зали музею, з чимось відомим зустрілися ще раз, щось придбали нове. Хочу сказати, що мене зацікавили ваші проекти і я хотіла б їх купити у вас. Але справа в тому, що мій директор премію мені не видав і до зарплати ще як мінімум п’ять днів. То чи не позичили б ви мені гроші? Оцініть свої проекти і розділіть на кожного порівну та скиньтесь вчительці на покупку. (Помічник збирає гроші). Окрім того, дякую вам за активну участь у купівлі експонатів. Бо зібрані кошти допоможуть мені у виставленні тематичного балу кожному із вас.
2. Домашнє завдання.
Вчитель:
На закінчення хочу подарувати вам від всіх працівників музею на згадку про цю виставку-продаж і про те, що через тиждень – знову урок алгебри, невеличкі презенти (помічник роздає учням домашнє завдання, надруковане на листках).
Вчитель:
І на закінчення проведемо попереднє оцінювання вашої діяльності на сьогоднішньому уроці. Порахуйте ваш грошовий залишок і переведемо його за шкалою оцінювання у бали. Чому це попереднє оцінювання? Тому що я зберу ваші зошити, перевірю правильність розв’язків, можливо, комусь доведеться повернути певну суму грошей, і тоді повідомлю остаточні результати.
Отже, у кого залишок становить від 0 до 10 §, той отримує 12 балів. Є такі? (учні піднімають руки). І т. д. (див. додаток 4)
А тепер можна і розслабитись, бо ми з вами успішно справились із завданнями уроку, трохи потомились – знімемо цю втому: (релаксація „Воскова фігура”)
„Сядьте у зручну позу. Заплющте очі, дихайте спокійно, глибоко. Ви прийшли на виставку воскових фігур, повільно рухаєтесь від одного експонату до іншого. Зупиніться біля одного з них. Це – ваша копія, а точніше, це – ви. Дуже цікаво на якийсь час стати восковою фігурою. Ваші ноги торкаються підлоги. Підлога дуже тепла, вона стає все теплішою і теплішою. Ваші ступні відчувають тепло, і віск починає топитися... Ви навіть бачите, як краплини воску стікають з ваших ніг... Вам приємно, тепло... Тепло підіймається вище, і поступово починає танути все тіло... Останні краплини падають з пальців рук. Ви відчуваєте приємне розслаблення, спокій, впевненість у собі. Але що це? Ноги! Ваші ноги у воді! Вона все прибуває і прибуває. Прохолодна, від неї йде свіжість і бадьорість. Вона підіймається дедалі вище і вище. З кожним видихом відчуваємо, як вона піднімається знизу вгору – від ніг до голови. Все ваше тіло занурюється у воду. Ви легко відштовхуєтесь і пливете до берега. З кожним рухом відчуваєте приплив сил і заряд бадьорості. Цілюще відчуття свіжості. Почніть зворотний відлік від 10 до 0. Закінчивши рахувати, ви майже досягаєте берега. Усміхніться: ось берег – виходьте.”
Ви розслабились? Ось і добре.
На усіх виставках, презентаціях завжди присутні критики. У нас їх сьогодні було достатньо, і вони скажуть своє слово в потрібному місці і в потрібний час. Але незалежно від їхньої думки я дякую всім вам за урок. Можливо, це була просто гра, але що таке наше життя? – це і є гра, це театр, і ми, його головні герої, маємо бути задоволені ним. І я сьогодні вами задоволена, що ще раз підтверджує слова Пуассона: „Життя прикрашене двома речами: можливістю вивчати математику і можливістю викладати її”. І дякувати Богу, що у нас з вами ця можливість поки що є.
До побачення!
Життя прикрашено двома речами: вивченням математики та її викладанням. (Пуассон)
Узагальнення – це, напевно, найлегший і найімовірніший шлях розширення математичних знань. (В. Сойєр)
Не достатньо лише мати добрий розум, головне – це раціонально застосовувати його. (Р. Декарт)