Урок з алгебри та інформатики у 9 класі Урок – ділова гра, «Арифметична та геометрична прогресії».

Про матеріал
Урок з алгебри та інформатики у 9 класі Урок – ділова гра, «Арифметична та геометрична прогресії».
Перегляд файлу

Урок з алгебри та інформатики  у 9 класі

Урок – ділова гра, представлений на міському семінарі вчителів інформатики з теми «Арифметична та геометрична прогресії».


Мета:  перевірити якість засвоєння учнями основних понять і властивостей  теми «Арифметична та геометрична прогресії»; формувати вміння використовувати отримані знання в нестандартних ситуаціях, аналізувати зміни, що відбуваються, а також використовувати знання з інформатики теми Ворд; навчитися виконувати розрахунки в програмах ,розвивати логічне мислення,виховувати вміння працювати в групах.

Тип уроку: перевірка знань

Обладнання: проектор, комп’ютери.

Хід уроку:

  1. Організаційний етап

Вчитель інформатики: Доброго дня, діти! До нас сьогодні завітали гості! Давайте піднімемося і привітаємо їх. Сьогодні в нас буде інтегрований урок з інформатики та алгебри, але частково пов'язаний економікою, яку ви будете вивчати пізніше.

Вчитель математики: І протягом уроку ми узагальнимо ваші знання з тем «Арифметична і геометрична прогресії» та текстовий редактор.

  1. Мотиваційний етап

Вислови:  1. «Якщо говорити про математику, то її досягнення  дедалі ширше застосовуються в найрізноманітніших галузях науки, техніки»

                                                                                Ю.О. Митропольський

                  3. «Комп'ютерна технологія відкриває такі перспективи людської творчості, про які могли говорити хіба що фантасти» 

                                                                                М.М. Мойсєєв

Вчитель інформатики: Хтось з вас замислювався над питанням:

  • Чи важливо для сучасної людини вміння робити економічні та фінансові прогнози?
  • Як треба планувати своє життя, щоб потреби і можливості співпадали?

Будь-хто з вас обов'язково цікавився, звідкіля беруться гроші. Потім, можуть виникнути питання, як виконуються розрахунки за реалізовану продукцію, як отримати кредит. Навіть для того, щоб перевірити, чи правильно тобі нарахували заробітну плату, необхідні певні знання.

Вчитель математики: Шановні учні! Ви добре знаєте означення прогресій, вмієте їх розрізняти, знаходити n- й член арифметичної та геометричної прогресій, суму перших n – членів прогресій, але ще не настільки розумієте, як важлива ця тема для розв'язування багатьох економічних проблем.

  1. Актуалізація опорних знань

Вчитель інформатики: Сьогодні наш урок пройде у вигляді ділової гри. Але           щоб включити вас у гру, шановні учні, необхідні певні знання, які треба обов'язково перевірити, що ми зараз і зробимо.

Учні відповідають на питання (на екрані в презентації):

1) Питання з математики:

  • Яка прогресія називається арифметичною?
  • Назвати формули п-го члена та суми п- перших членів  арифметичної прогресії;
  • Як швидко знайти суму чисел від 1 до 100 ? (S100 =( а1 + а100)/2•100=5050)
  • Яка прогресія називається геометричною?
  • Назвати формули п-го члена та суми п перших членів геометричної прогресії;
  • У геометричній прогресії в6 = 12, в8 = 3, як знайти в7? ( в7 = √ в6 • в8 = 6)

2) Питання з інформатики

Що таке текстовий процесор?

З чого складається таблиця?

Способи створення таблиці? Як називається місце таблиці, в якому знаходяться текст, числа, обчислення?

Способи запису формул в MS Word?

Як виконати обчислення в MS Word?

Вчитель інформатики: Наступний наш етап повторення вивчених знань – комп’ютерний. Ви будете працювати за комп’ютерами, тому повторимо правила з техніки безпеки під час роботи за комп’ютером (Учні повторюють правила з техніки безпеки). Зараз  займаєте робочі місця біля комп’ютерів. На   робочому столі є папка «Урок», входимо  в неї, відкриваємо файл «Завдання» і виконуємо його.

Одна група учнів розгадує кросворд «Прогресії»

Друга група учнів відповідає на тестові запитання «Текстовий редактор».  По закінченні роботи зберігаєте  тести під своїм прізвищем.

Узагальнення знань з теми (нарада)

Вчитель математики:Наступна частина  уроку пройде у вигляді ділової  гри. Уявіть собі, що ви є співробітниками металургійного підприємства. Зараз ми з вами проведемо  виробничу нараду «Про результати  діяльності за 2012 рік та перспективи економічного розвитку до 2014 року.

 З метою проведення економічних розрахунків розвитку підприємства та пояснення деяких теоретичних питань економіки на нараду запрошені економіст-теоретик та спеціалісти – математики.


Всі інші входять до складу двох груп, які будуть виконувати  деякі економічні розрахунки .З першою групою співпрацює Настя, а з другою Паша.

Вчитель інформатики: сьогодні ми повинні проаналізувати роботу нашого підприємства, розглянути деякі економічні питання, а також намітити подальший план роботи.

На сьогодні необхідно розглянути наступні  питання: собівартість продукції, обсяг продукції, витрати на рекламу.

Оптимальне рішення всіх цих питань складає ЕФЕКТИВНІСТЬ РОБОТИ нашого підприємства.

Економіст – теоретик: Економічна ефективність - спосіб організації, при якому витрати на виробництво певної кількості продукції мінімальні

Вчитель математики:

  1. Ну що ж, розглянемо перше питання нашої наради. Проаналізуємо собівартість продукції на цей час.

Економіст – теоретик: Собівартість – сума грошових витрат підприємства на виробництво і збут одиниці продукції.

Вчитель математики:

  - собівартість перших партій товару металопрокату нашого підприємства в минулому році складала 100.000у.о.  При збільшенні ціни на електроенергію собівартість кожної партії продукції у першому  підрозділі збільшилась на

 25 % від собівартості попередніх партій, а у другому  підрозділі   в 1,2 рази від собівартості попередніх партій.

      В якому підрозділі найвигідніше випустити 3-ю партію даної продукції ?

Математичну модель даної задачі складуть спеціалісти-математики.:Настя  аналізує І підрозділ,а Паша ІІ

    1 підрозділ:  маємо справу з арифм. прогресією ( збільшення на 25%)

Початкова вартість а1= 100000 у.о., d= 25 % • 100000= 0,25    100000 = 25000 Необхідно знайти а3-?

    2 підрозділ: діє геометрична прогресія ( збільшення в 1,2 рази )

в1=100000;  q = 1,2 . Необхідно знайти  в3- ?

Перша розрахункова група: а3 = а1 + 2d = 100000 + 2• 25000 = 150 000 у.о.

Друга група: в3 = в1 • q 2 = 100000  • 1, 44 = 144000 у.о.

Учні здійснюють розрахунки в ВОРД  та роблять висновок: вигідніше у другому підрозділі.

  1. Вчитель інформатики: На нашому підприємстві випускається продукція різних видів. Ми реалізуємо її і в Україні і за кордоном. Нам необхідно розглянути таке питання, як ОБСЯГ ТОВАРІВ

Економіст – теоретик  : Обсяг товарів – показник загальної вартості всіх видів продукції, призначеної для продажу.

      Вчитель інформатики:

Обсяг продукції за кордоном збільшується на 20 % від початкової ціни кожен рік, а в Україні в 1,2 рази. Початковий обсяг рік назад складав 253770 у.о. Де буде вигідніше реалізовувати продукцію через рік ?Як розрахувати обсяг  продукції за кордоном розповість Настя,в Україні-Паша.

      Спеціаліст – математик :  В  Україні: по закону геометричної прогресії   в1    = 253770; q=1,2    в3- ?   

За кордоном: по закону арифметичної прогресії  а1 = 253770;   d = 20 % від

253770 =0,2  •253770 = 50754   а3-?

Перша група: В Україні: в3 = в1  • q 2 = 253770  • 1, 44 = 365428,8 у.о.

Друга група: за кордоном: а3 = а1 + 2 •d = 253770 + 2•50754 = 355278 у.о.

Висновок: вигідніше продавати продукцію в Україні

3. Вчитель математики: Для того, щоб підвисити попит на нашу продукцію, необхідно її рекламувати, і дуже активно.

Економіст – теоретик:   РЕКЛАМА – форма звернення до споживачів з метою залучити увагу до товарів чи послуг.

Вчитель математики:  У нас присутні  працівники з рекламних агентств. Давайте вислухаємо їх пропозиції.

                                  Виходять представники.

Добрий день. Ми є представниками рекламних агентств і хочемо запропонувати свої послуги. 

Я представник фірми « Шанс». Наша фірма на професійному рівні виготовить різноманітні рекламні проспекти вашої продукції. Зразки деяких з них я вам запропоную  ….

Умови оплати такі:  за першу партію 100 у.о., а кожна наступна на 4% дешевша за попередню.

Я представник фірми «Полум’я». Ми також бажаємо запропонувати вам послуги нашої фірми. Виготовляємо проспекти не тільки у чорно – білому , але і у кольоровому варіанті. Як ви забажаєте. Причому, виконуємо все дуже швидко, якісно, на  будь-який смак.

Наші умови оплати:  перша партія коштує 100 у.о., а кожна наступна  має знижку 10% . Пропонуємо використати наші послуги. Дякуємо за увагу!

Вчитель математики:  Так, ми обов'язково розглянемо кожну умову і повідомимо вам про результати.

   Фірма «Шанс»: перша партія 100 у.о., а кожна наступна на 4% дешевше попередньої; фірма «Полум’я»: перша партія 100 у.о., а кожна наступна має знижку 10%. Де вигідніше нам розмістити рекламу?  Замовлення складає 3 партії. Пропозицію фірми «Шанс» аналізує Настя, «Полум’я» - Паша.

Спеціаліст – математик: 

Фірма « Шанс»: те, що кожна наступна партія на 4% дешевше попередньої, говорить нам про те, що маємо справу з арифметичною прогресією

а1 = 100   d = - 4 ;

Фірма «Полум’я»: знижка 10% означає, що маємо справу з геометричною прогресією

  в1 = 100     q =0,9 

Якщо треба розмістити замовлення на 3 партії, то необхідно знайти S3.

Перша група . . Фірма «Шанс»

S3 = (2 •a1 + d •2)/2 •n

S3 = (2 • 100 – 4 •2)/2 •3 = 288 у.о.

Друга  група

Висновок: вигідніше розмістити замовлення , використавши послуги фірми

«Полум’я».

Вчитель математики:  Ну що ж, підійшла до кінця наша нарада. Ми розглянули всі питання, які були найактуальнішими на цей час.

По перше, хочемо висловити слова подяки всім представникам нашого колективу, які підготувалися наради. Вважаю, що після цього наше підприємство працювати ще краще і ще ефективніше.

Вчитель інформатики: А зараз,будь ласка, займіть ваші місця за партами.

Наше місто знають по всій Україні завдяки Дніпровському металургійному комбінату, який працює з 1889 . Настя Волосова підготувала презентацію  про ДМКД. Увага на  екран.

  1. Підведення підсумків уроку. Розрахункові групи всі розрахунки зберігають в комп'ютері. Кожна робота оцінюється вчителем. За урок учні одержують оцінки по математиці й інформатиці
  2. Домашнє завдання.

Вчитель математики: Розрахунковим групам на наступну нараду  підготувати такі питання:

  • В якому підрозділі найвигідніше випустити 5-ю партію даної продукції, які розглядались на нараді
    В якій фірмі  вигідніше розмістити рекламу ,якщо замовлення складатиме 5 партій ?

Вчитель інформатики: Отже, гра закінчилась. Ви знову стали учнями. І мені ще раз хочеться вам нагадати, що сьогодні на уроці ми заглянули не тільки в галузь математики, але і економіку та інформатику. Зверніть увагу на вислови , які ви бачите перед собою, уважно їх прочитайте. Ми ще раз впевнились, що ці науки дуже тісно пов'язані між собою.

 

docx
Додано
26 січня 2021
Переглядів
530
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку