Урок з англійської мови для 4кл. на тему:" Мій вільний час."

Про матеріал

Тема. Мій вільний час.

Мета. Формувати навички практичного застосування знань. Повторити вживання структури I like…

Розвивати компетенції читання, аудіювання й усного мовлення;

Виховувати бажання з користю проводити вільний час.

Обладнання. Малюнки, картки ,опорні схеми, підручник, м'яч.

Форма проведення: урок з використанням інтерактивних технологій.

Перегляд файлу

Класс:4            

Тема. Мій вільний час.

Мета. Формувати навички практичного застосування знань. Повторити вживання структури I like…

Розвивати компетенції читання, аудіювання й усного мовлення;

Виховувати бажання з користю проводити вільний час.

Обладнання. Малюнки, картки ,опорні схеми,  підручник, м’яч.

Форма проведення: урок з використанням інтерактивних технологій.

Тип уроку: Урок закріплення та систематизації знань, умінь та навичок.

                                                          Хід уроку

І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення

   1. Привітання.

T: Nice to see you!

Ps: Nice to see you to!

T: How are you?

Ps: We are fine, thanks. And you?

T: I am fine, thank you. Let’s start our today’s lesson.

   2. Уведення в іншомовну атмосферу.

T: What day is it  today? Is it Monday today?What is your favourite day? Do you like Sunday? What do you like to do on Sunday? (Запитання ставиться кільком учням)

 

3 Фонетична зарядка.

T: Let’s start our lesson with the phonetic drill.

I like to read.

I like to play.

I like to study every day.

 

4. Повідомлення теми та мети уроку.

T: Today we’ll talk about your free time, hobbies, interests. During the lesson you will work in pairs and groups, read and act dialogues.

ІІ. Основна частина уроку

 1.Гра з м’ячем

T: Let’s play a game and say what things we do in our free time. I start.

T: читати книжки

Ps: to read books etc

2 Mind map

T: I like reading in my free time. What do you like to do in your free time? Let’s make a mind map. Tell what do you like doing in your free time.

(Учні виходять до столу, вибирають малюнок того, що вони люблять робити у вільний час)

Ps: I like playing football/ fishing/ doing puzzles/ swimming/ dancing/ …

 

3. Метод «Мікрофон». Вживання структури Do you like …?

P1: Do you like reading books?

P2: Yes, I do./ No, I don’t. I like … Do you like …?   etc

 

4. Робота в парах.

T; Let’s make up dialogues.

P1: Hello!

P2: Hello!

P1: Do you like playing computer games?

P2: Yes, I do. And what about you?

P1: I like …

4. Фізкультхвилинка.

                Hands up, hands down,

                Hands on your hips, sit down.

                Stand up and stand still!

                Hands to the sides!

                Bend left! Bend right!

                Hands on your hips!

                One, two, three – hop!

                One, two, three – stop!

 

5. Reading

T: Do you have a penfriend? So here is an e-mail from an English schoolboy. Read this text and match.

Text

   My name is Tom. I enjoy reading books. We’ve got a big library at home. I like to read about sports and sportsmen. My father likes to read about football. He has got a lot of books about this game. My sister is fond of animals. She likes to read about them. She has got books with funny stories about animals. I gave her a present yesterday: a very big interesting book about animals at the zoo. There are a lot of funny stories in it. My mother is interested in history. So she spends her free time with a book on history. I can say that reading is my family hobby

 

Tom                                          about football

His father             books             about animals

His mother                                 about sport and sportsmen

His sister                                    on history

T: Do you like reading? What books do you like to read?

 

6. Speaking

T: Tell us about your free time?

(Учні розповідають про свій вільний час)

 

7. Listening                          

T: Look at the video. You should remember as many hobbies as you can.

(Учні переглядають відео)

I love baking. I bake with my mom.

I like baseball. I play twice a week.

I like cooking. I cook with my dad.

I love dancing. I dance by myself.

I love drawing. I draw in my room.

I love gymnastics. I go 5 times a week.

I love karate. I go every day.

 

T: What kind of hobby did you hear? ( baking, baseball, ballet, cooking, dancing, drawing, gymnastics, karate.)

T: Let’s match these words with the definitions how often do you do this things.

 

8. Writing

T: And now, children, there are some shits of paper on the desks. So, ask questions to get some information about your friend?

 

 

 

      Do you like…?

       Are you interested in …?

       Are you fond of …?

(Учні ставлять свої запитання класу)

Ps: Olena, do you like dancing?/ Lilia, are you interested in…?/ Dima are you fond of …?

The speaker of the groups

ІІІ. Заключна частина уроку

1. Підсумок уроку

T: At the lesson you have worked hard. You are very active and creative. I liked your work and your answers. But I want you to answer the question.

T: Do you like your free time?

 

2. Домашнє завдання

T: Your homework is to write a letter to your pen-friend about your free time .

 

docx
Додано
31 липня 2018
Переглядів
4285
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку