Урок з англійської мови на тему "Їжа"

Про матеріал
Підтема. Їжа. Напої. Мета: • практична: познайомити учнів з новою лексикою до теми «Їжа. Напої»; вдосконалювати фонетичні навички; розвивати вміння висловлювати власну думку у відповідності із ситуацією; сприяти повторенню та активізації граматичних структур; • освітня: вчити учнів працювати в групі та індивідуально; учити застосовувати отримані знання в конкретній ситуації. Неозначені займенники some\any
Перегляд файлу

План-конспект уроку з англійської мови

Тема. Харчування.

Підтема. Їжа. Напої.

Мета:

  • практична: познайомити учнів з новою лексикою до теми «Їжа. Напої»; вдосконалювати фонетичні навички; розвивати вміння висловлювати власну думку у відповідності із ситуацією; сприяти повторенню та активізації граматичних структур;
  • освітня: вчити учнів працювати в групі та індивідуально; учити застосовувати отримані знання в конкретній ситуації. Неозначені займенники some\any
  • розвиваюча: розвивати фонематичний слух, вміння спілкуватись,

увагу, пам’ять, розвивати кругозір учнів, стимулювати їх до самостійного пошуку додаткової інформації по темі;

  • виховна: виховувати в учнів культуру дозвілля та пошану і інтерес до країни та її мови; досягнення ситуації успіху кожного співучасника творчого процесу та його максимальної самореалізації.

Тип уроку: Урок ознайомлення з новими лексичними одиницями та формування лексичних навичок усного мовлення, читання, і письма.

Форми роботи: Індивідуальна, колективна.

Засоби: Комп'ютер, проектор, екран, слайди, “pupil’s worksheets”,

Урок супроводжується слайд-програмою розробленою за допомогою комп’ютерної програми Microsoft Power Point.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

The structure of the lesson

I. Organizational moment (Підготовка до сприйняття іншомовної інформації)

Teacher: Good morning! Write today’s date and day. Who is absent today?

Aim. Look at the board and try to guess what shall we speak about?.(slide 1) On today`s lesson we`re going to speak about food. We`ll read a text about meals, rememmber the names of different kinds of food, work in groops .So, let`s start. (slide 2)

Warming up. Epigraph: “Eat to live, don't live to eat.” (slide 3)

Essential vocabulary. (slide 4-12)

II. The main part of the lesson (Основна частина уроку)

Reading

  1. Pre-reading activity:introducing new vocabulary

Teacher: And now let’s get acquainted with the new words .The pictures will help you with translation. (slide 13)

  • meals – харчування; breakfast – сніданок;
  • lunch – обід; dinner – обід;
  • supper – вечеря; thirsty – хотіти пити;
  • hungry – голодний; fish – риба;
  • biscuit – печиво.

Teacher :Use the new lexical units in your speech (slide 14)

Make up sentences

For breakfast

 

For lunch

 

For dinner

 

For supper

 

 

I eat

borsch

 

soup

 

potato

 

porridge

 

fish

 

bread

 

salad

 

sausage

 

 

and drink

milk

 

juice

 

water

 

tea

 

coffee

 

Coca-cola

 

compote

2. While-reading task.

Teacher: Read the text and try to translate it.

Meals in Ukraine

Ukrainian people take four meals a day: breakfast, lunch, dinner and supper. Breakfast is the first meal in the day. Lunch is a light meal in the middle of the day. Dinner is the chief meal. The evening meal is called supper.

Twelve o’clock is the time for lunch in our vocational school. Pupils are running to the school cafe. They are thirsty and very hungry. Today we have some potatoes and some fish, a glass of tea and some biscuits for our lunch. There are also burgers, pizzas and salads. Pupils can buy tea, or coffee. I like to buy croissants.

We like to have lunch at school.

3. Post-reading activities.

Checking of understanding: Now let’s see how you understand the text. Do the test.

Test

1.   Ukrainian people take … meals a day.

a. two            b. four          c. three

 

2.   Children can have lunch at …

a. School                 b. home                     c. work

 

3.   They have lunch at …

a.12 o'clock            b. 1 o'clock                c. 2 o'clock

 

4.   Today they have …

a. Some potatoes and some fish

b. Some rice and some salad

c. Some porridge and some meat

 

5.   Pupils can buy …

a tea          b. water          c. butter

 

6.    I like to buy…

a. Oranges       b. croissants     c. banana

 

 

7.   We like to have lunch at …

a. Home                b. the lesson                 c. school

 

 

Speaking (говоріння)

- What do you want to eat/drink?

- I want ….

Healthy

Unhealthy

 

 

 

 

 

 

Grammar training

Teacher: Now, let's work a little bit with Grammar: some/ any.

(slides 23-24)

Cooking play (slides 25-36)

Group work: Time to cook

(slides 37-38)

 

III. Summarizing (Завершальна частина уроку)

  • What new information have you learned during the lesson?
  • Which activities did you enjoy most?
  • The home task for the next lesson: to learn the new words
  • My favourite dish (ingredients)
  • Your marks are ________.
  • The home task for the next lesson: to learn the new words to the text “British holidays”.
doc
Додано
8 січня 2021
Переглядів
4853
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку