Урок з англійської мови на тему "Права споживачів"

Про матеріал
Мета: • практична: познайомити учнів з новою лексикою до теми «Права споживачів»; вдосконалювати фонетичні навички; розвивати вміння висловлювати власну думку у відповідності із ситуацією; сприяти повторенню та активізації граматичних структур; • освітня: вчити учнів працювати в групі та індивідуально; учити застосовувати отримані знання в конкретній ситуації. Пояснити хто такі споживачі, та якими є права споживачів в Україні. Попередження придбання неякісних товарів;
Перегляд файлу

План-конспект уроку з англійської мови

Тема. Захист прав споживачів.

Підтема. Права споживачів.

Мета:

  • практична: познайомити учнів з новою лексикою до теми «Права споживачів»; вдосконалювати фонетичні навички; розвивати вміння висловлювати власну думку у відповідності із ситуацією; сприяти повторенню та активізації граматичних структур;
  • освітня: вчити учнів працювати в групі та індивідуально; учити застосовувати отримані знання в конкретній ситуації. Пояснити хто такі споживачі, та якими є права споживачів в Україні. Попередження придбання неякісних товарів;
  • розвиваюча: розвивати фонематичний слух, вміння спілкуватись,

увагу, пам’ять, розвивати кругозір учнів, стимулювати їх до самостійного пошуку додаткової інформації по темі;

  • виховна: сформувати активну позицію щодо захисту власних прав споживача; досягнення ситуації успіху кожного співучасника творчого процесу та його максимальної самореалізації.

Тип уроку: Урок ознайомлення з новими лексичними одиницями та формування лексичних навичок усного мовлення, читання, і аудіювання.

Форми роботи: Індивідуальна, колективна.

Засоби: Комп'ютер, проектор, екран, слайди, “pupils’ worksheets”;

Урок супроводжується слайд-програмою розробленою за допомогою комп’ютерної програми Microsoft Power Point.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

The structure of the lesson

I. Organizational moment (Підготовка до сприйняття іншомовної інформації)

Teacher: Good morning! Write today’s date and day. Who is absent today?

Aim.  Today we shall speak about consumer rights. During the lesson you will learn a new portion of words to the topic, understand more about the legal protection available to consumers in a number of everyday settings; listen and read useful information. (slide 2)

So, let`s start.

Warming up. We shall start our lesson with an English proverb.

“Buying and selling is but winning and losing.” (slide 3)

Give the Ukrainian equivalent to this proverb. Put it down into your copy-books.

II. The main part of the lesson (Основна частина уроку)

To cope successfully with the material of the lesson you will need a world list.

Essential vocabulary. (slide 4)

Speaking (говоріння)

 “Brainstorm” everything you have consumed today. This means, what things have you needed/used/eaten today from the moment you woke up to right now?” (Students express their thoughts.) (slide 5)

Teacher: Read the information in the slides and try to translate it.

We shall start with the definition of “Consumer”. (slides 6-8)

Goods that we buy can be divided into two groups: needs and wants.

Let us differentiate those (slides 9-10).

There are 8 consumer rights. Make acquainted with them. (slides 11-19)

(put them into the table of your worksheets).

Reading (Читання)

Pre-reading activity: Do you know what day is celebrated in March, 15?

(slides 20-21)

2. While-reading task.

World Consumer Rights Day is an ________ day for consumers to get together and know they have rights, even in today’s world of multinational corporations. It started in 1983 and has grown ever since. It also aims to promote consumers’ rights and demand that the law and companies _________ these rights. Also on this day, campaigns take place to _________ the social injustices that ______ consumers’ rights. These can include unethical marketing, the use of __________ technologies and production processes, and the sale of __________ products. Previous campaigns have _________ on junk food and children, unethical drug promotion, access for all to energy, and corporate control of the food chain.

 

 focused;
hazardous;
abuse;
harmful;
annual;
highlight;
protect.

3. Post-reading activities.

Match the following phrases from the article.

1.

an annual day for consumers

a.

grown ever since

2

It started in 1983 and has

b.

technologies

3.

injustices that abuse

c.

the food chain

4.

the use of hazardous

d.

to get together

5.

Previous campaigns have focused

e.

consumers’ rights

6.

corporate control of

f.

on junk food and children

Home task checking-up (slide 23)

Grammar training

Teacher: Now, let's work a little bit with Grammar: УМОВНІ РЕЧЕННЯ IІІ ТИПУ (slide 24)

Listen to the dialogue attentively.

1. If the consumer _________(to be) more careful, he ____________( not to buy) a small jumper.

2. If the consumer_________(not to lose) the cheque, he __________(to return) the jumper.

3. If the buyer ___________(to return) at once, he ____________(not to lose)the cheque.

4. If Roman ____________(not to buy) a small jumper, he ____________(not to have) a problem.

Watching a video

Task on Listening

1.

If you buy smth. online

a)

name, address, delivery details and cost.

2

Goods or services must be delivered

b)

cancelation rights.

3

The trader should give

c)

financial services, smth. from online auction.

4

The rights don’t apply when you buy

d)

you have more rights.

5

Perishable (not returnable) goods are:

e)

You know your legal rights.

6

When you buy online make sure you have checked price, the name and

f)

within 30 days of your order, or by the day you agreed.

7

Before you buy get the information about your

g)

flowers, newspapers, CD, magazines.

8

Whatever happens make sure

h)

full address of the seller and the reputation of the customer reviews.

Always remember your rights, don’t forget your responsibilities and remember the words of Tony Blair (slide 28)

Group work:   (додаток № 1)

Word search (додаток № 2)

III. Summarizing (Завершальна частина уроку)

  • What new information have you learned during the lesson?
  • Which activities did you enjoy most?
  • The home task for the next lesson: to learn the new words Think and remember the situation referring to protecting of consumer rights. Describe it and suggest a way to solve it by law.
  • Your marks are ________.
doc
Додано
8 січня
Переглядів
60
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку