Урок з англійської мови "Travelling. Transport."

Про матеріал
Тема Travelling. Transport. Мета удосконалення навичок вживання Perfect; вживати ЛО до теми «Travelling»,« Trasport»; ефективно співпрацювати під час парної та групової роботи; виховувати підприємницькі якості ( а саме вміння переконати обрати твою програму для подорожі) .
Перегляд файлу

Дата

22.02.19

Клас

7-А

Тема

Travelling. Transport.

Мета

удосконалення навичок вживання Perfect; вживати ЛО до теми «Travelling»,« Trasport»; ефективно співпрацювати під час парної та групової роботи; виховувати підприємницькі якості ( а саме вміння переконати обрати твою програму для подорожі) .

Очікувані результати

Я вмію вживати Perfect, я пам’ятаю лексичні одиниці до тем  «Travelling»,« Trasport», вмію розповідати про подорожі.

Засоби навчання

Наочні матеріали, картки, листи самооцінювання, відео для аудіювання

Зміст уроку

I.Орієнтація та мотивація навчальної діяльності

1)

Привітання

Good afternoon, children! Sit down, please. How are you today?

2)

Мотивація

Today I have something special. What is it? (Teacher shows a luggage). When do the people use the luggage? Yes, you are quite right. Of course, for travelling.

II. Цілепокладання

1)

Очікувані результати

What will we learn today? What is the aims of our lesson? The aims of our lessons are:

  • Revise the words to the theme transport;
  • Use the Present Perfect;
  • Present the presentation;
  • Speak about travelling

III. Цілереалізація

1)

Визнач дефініцію

(повторення ЛО) 

 

When people travel, they need to use different means of transport. How good you know the names of different means of transport. Now you will read the definition and guess: “What kind of transport is it?”. Very good.

2)

У пошуках автографу

( Perfect)

You know so many means of transport, but we still don’t know which of these kinds of transport have you already travelled by?! You’ve got the sheets of paper and your task to ask all of your classmates the questions.

3)

Практика граматики

( Perfect)

You’ve asked all of your classmates so quickly, amazing. And now you’ll give us some facts about your classmates, ok? Don’t forget to use Present Perfect!

You’ll take a piece of paper with a name of your classmates, whom you’ll speak about.

4)

Практика мовлення

Youve travelled by many different means of transport. You’re so adventurous and brave. And now I want to ask you: “Why do the people travel? What are the reasons of travelling?” (You’re quite right. Surely. Yes. I agree.)

5)

Практика аудіювання (Listening)

The most popular mean of transport is a plane. Tell me, who has already travelled by plane? When the passengers are at the airport they must go through the check in, so now I offer you to watch a situation at the airport. And your task to understand 

6)

Перевірка випереджального домашнього завдання (Project)

Sometimes we don’t know where exactly we want to travel and the travel agencies help us to solve this problem. For today your hometask was to imagine that you’re travel agencies. You should to present your projects, but we’ll vote for the best project. Your hometask for the next time will choose the trip you want to go and write down why do you choose this trip or travel. You should choose one of the trip that your classmates offer to you, but you can’t choose your own trip. Thank you for your presentation.

IV. Рефлексивно-оцінюючий етап

1)

Пояснення домашнього завдання

Write down: “Why do you choose this travel”( place, sights, transport).

2)

Рефлексія

What have we done today?

3)

Оцінювання

Діти проводять самооцінку своєї діяльності на уроці за допомогою таблиці.

 

 

doc
Додав(-ла)
Шрам Кристина
До підручника
Англійська мова (для спеціалізова-них шкіл з поглибленим вивченням англійської мови) 7 клас (Калініна Л.В., Самойлюкевич І.В.)
Додано
20 березня 2019
Переглядів
802
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку