Тема : Покупки
Підтема: Здорове харчування.
Очікуваний результат: систематизувати знання учнів та оцінити рівень знань з теми «Харчування», тренувати учнів в аудіюванні та вживанні ЛО.
Обладнання: Підручник, роздатковий матеріал, малюнки фруктів та овочів, ноутбук, презентація, аудіозапис.
Схематичний план
1. Організація класу – 2 хв.
2. Мовленнєва розминка – 6 хв.
3. Мозвокий штурм – 7 хв.
4. Перевірка д.з. – 6 хв.
5. Розвиток навичок аудіювання – 10 хв.
6. Фізкультхв. – 3 хв.
7. Розвиток навичок письма – 10 хв.
8. Підсумки. Д.з. Оцінювання – 2 хв.
Хід уроку
1) Good morning, children! I’m glad to see you. I think you’re well. I hope we’ll have a wonderful time together. I want to start our lesson from introducing its motto. The motto of our today’s lesson is "One apple a day is keeping the doctor away". I want you to look at the blackboard, at the pictures, at the motto and guess the topic of our today’s lesson. I think you have guessed that the topic of our today's lesson is "Healthy food". Today we will practice vocabulary, listening and enjoy different activities. You’ll learn new words and find out what food we must eat to be healthy, how to make your healthy diet and speak about the right food, our habits of eating.
2) Tell me please? Why do we study about healthy food? Is this topic useful for you?
Warming-up. (Учні роблять «Коктейль здоров’я» з поданих продуктів, які надруковані на папері і вирізані та складають їх в пластикові стаканчики).
3) In pairs pupils write as many «Healthy and Unhealthy Food» words as possible in 1 minute on the sheet of papers. Then teacher asks the pupils with the most items on their list to explain why these foods are healthy or unhealthy?
Healthy Unhealthy
I think … is …. because it is good for…
4) Перевірка домашнього завдання
You needed to revise all the words from the topic for today. Let’s do the exercise and check your knowledge. There are letters of the alphabet on the sheet. Your task is to name some word of the topic near every letter. But you must do it quickly. (Учні записують назви продуктів, овочів та фруктів, які були вивчені та повторені на попередніх уроках, відповідно до букви алфавіту).
Name_________________________ Name some word of the topic near every letter. A- B- C- D- E- F- G- H- I- J- K- L- M- N- O- P- Q- R- S- T- U- V- W- X- Y- Z- |
5) Розвиток навичок аудіювання
Look at the picture on page 98.
New words on page 98.
Are the statements true or false.
1. It’s good to drink eight glasses of water a day.
2. You can eat two bars of chocolate a day.
3. You can eat vegetables every day.
4. Hot dog is a healthy food.
Speak on your eating habits.
6) Фізкульхвилинка.
Pick up, put down, stand up, turn around.
Clap left, clap right, clap up, clap down.
Look left, look right, look up, look down.
Turn around, sit down, touch something brown.
7) Розвиток навичок письма
And now open your notebooks, write the date, classwork. Look at the screen. In this exercise you must put the words in the right order to make sentence.
1. eat, in the morning, bread and butter, I
2. Daryna, water, with, bubbles, drink, does not
3. hamburgers, They, with, like, cheese, do not
4. We, eat, for breakfast, sandwiches, porridge , or
5. for supper, would, I, or, like, chees, vegetable salad
6. does not, Taras, hot, drink, milk
1) Do ex.1,p.98. Fill in, using “is, are” (see p.195)
2) Do ex.2,p.99. Use much or many (see p.204)
8) Підсумки. Д.з. Оцінювання
в.2, с.99 (п) в.3, с.99 (у).
Good for you. Here is the plate and you can take any apples you like.
I wish you to be healthy! Thank you for the lesson. The lesson is over. Good bye.
(Вчитель роздає дітям по яблуку).