УРОК З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В 3 КЛАСІ НА ТЕМУ: «Знайомство. Це мій друг. Опис людини.» ( До підручника Quick Minds 3)

Про матеріал
Основною метою уроку було Вивчення та відпрацювання вживання лексики по темі в усному мовленні; Формування навичок монологічного мовлення, сприйняття на слух іншомовних слів, опису людини за малюнком; Відпрацювання фонетичних мовленнєвих структур( звуків та звукосполучень), відпрацювання вживання граматичних структур It has……, touch your……,take a…….; Повторення рахунку до 10, повторення кольорів.
Перегляд файлу

УРОК З  АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В 3 КЛАСІ

НА ТЕМУ: «Знайомство. Це мій друг. Опис людини.» ( До підручника Quick Minds 3)

Мета уроку: Практична: Вивчення та відпрацювання вживання лексики по темі в усному мовленні;

Формування навичок монологічного мовлення, сприйняття на слух іншомовних слів, опису людини за малюнком;

Відпрацювання фонетичних мовленнєвих структур( звуків та звукосполучень), відпрацювання вживання граматичних структур It has……, touch your……,take a…….;

Повторення рахунку до 10, повторення кольорів

Розвиваюча: Розвивати вміння працювати в різних режимах навчання, розвивати загальнокультурні вміння, розвивати вміння працювати в команді;

Виховна: Виховання морально – етичних якостей дитини, дружності, культури інтелектуальної праці

 

 

Обладнання: мультфільм по темі, роздатковий матеріал для читання та письма, граматичні картки, малюнки із зображенням зовнішності людини.

 

1.Warm up

Teacher: Good morning dear children. Today we will speak about appearance.. As usual we begin our lesson with our phonetical exercises:

 


-Ten little fingers

Ten little toes

Two little ears

And one little nose

Two little eyes

Those  shine so bright

One little mouth

To kiss Mummy ‘’good night’’

 

-Without your tongue

You cannot talk

Without your feet

You cannot walk

Without your eyes

You cannot see

Without your heart

You cannot be


2.Checking a home task

2.1 Teacher: Let's remind the parts of the body, which you know using a game " Show me"

Show me one hand, two arms, a nose, eyes, hair, a neck, one ear, a face, a mouth, five fingers, touch your leg, touch your shoulders.

2.2 Working with Grammar and Vocabulary card

Read and translate words into Ukrainian

 

3.Procedure

3.1 Listening and speaking skills

-There are some pictures of children on the board..

how-to-photograph-children-tips41

Andy    Polly

20091118173855002_09d7f0faa82d64818a8dc08e560e6f5d_428

Meg     Tom

-I will describe the children. You should listen and guess who I’m speaking about.

-She has long straight hair. It is blonde. Her eyes are blue. (Meg)

-He has short curly hair.It is black. His eyes are blue. (Tom)

-She has long straight hair. It is  brown.  Her eyes are brown. (Polly)

-He has short straight hair. It is  red.  His eyes are brown. (Andy)

 

3.2 Working with a video "About a Monster"

1.Watching a video

Діти переглядають відео намагаючись зрозуміти текст

2.Listening to the text, reading the sentences in the Grammar and Vocabulary Card

Read the sentences in the Grammar and Vocabulary Card and after that

  correct sentences:

1. I am a boy monster ( a girl)

2. My hair is purple  ( pink)

3. My nose is small  ( big)

4. I'm green  ( blue)

5. My eyes are blue  (yellow)

6. My hair is short ( long)

7. My ears are big ( small)

8. My mouth is red  ( purple)

9. I'm sad  ( happy)

 

Фізкультхвилинка

1.Гра «Частини  тіла»

Учні  стають  у  коло. Потім  повертаються  попарно  обличчям  одне  до  одного,тобто  стають  партнерами. Коли  вчитель  промовляю  фразу  «Hand  to  hand»  учні  мають  доторкнутися  руками  одне  до  одного. Далі  додаються  фрази  «Leg  to  leg», «Nose  to  nose», «Head  to  head» і  т.д.,використовуючи  назви  різних  частин  тіла.

 

3. 3 Writing and correcting the wrong sentences

Користуючись таблицею-підказкою на дошці учні виправляють текст

1. I am ____________monster

2. My hair is ________________

3. My nose is _______________

4. I'm _____________

5. My eyes are _______________

6. My hair is _________________

7. My ears are _______________

8. My mouth is ______________

9. I'm ____________________

3.4. Speaking. Working with the photo of the class

He/ She is my friend ____________

He/ She is ( happy, funny, sad, OK)

Her/ His hair is (fair, blond, brown, black, red, short, long )

Her/ His eyes are( blue, green, brown, black)

He/ She is ( tall, short)

 

3.5. Working with the book  Ex5 p.95

4. Summary

Підведення підсумків уроку, виставлення оцінок , домашнє завдання

Teacher: Children, you can speak, read and write about facial features.  You are good students. Your marks are…

 

Homework

-This is your homework. Describe your classmates, but don't name them and on our next lesson we must guess, who they are.

 Be ready to describe your friend’s appearance by verbs have/has

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GRAMMAR AND VOCABULARY CARD

1.

2. Correct sentences:


1. I am a boy monster

2. My hair is purple

3. My nose is small

4. I'm green

5. My eyes are blue

6. My hair is short

7. My ears are big

8. My mouth is red

9. I'm sad

 

1. I am ____________monster

2. My hair is ________________

3. My nose is _______________

4. I'm _____________

5. My eyes are _______________

6. My hair is _________________

7. My ears are _______________

8. My mouth is ______________

9. I'm ____________________


3.  Describe your classmate

He/ She is my friend ____________

He/ She is ( happy, funny, sad, OK)

Her/ His hair is (fair, blond, brown, black, red, short, long )

Her/ His eyes are( blue, green, brown, black)

He/ She is ( tall, short)

 

zip
Пов’язані теми
Англійська мова, Розробки уроків
НУШ
Додано
6 червня
Переглядів
32
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку