УРОК З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В 3 КЛАСІ
НА ТЕМУ: «Знайомство. Це мій друг. Опис людини.» ( До підручника Quick Minds 3)
Мета уроку: Практична: Вивчення та відпрацювання вживання лексики по темі в усному мовленні;
Формування навичок монологічного мовлення, сприйняття на слух іншомовних слів, опису людини за малюнком;
Відпрацювання фонетичних мовленнєвих структур( звуків та звукосполучень), відпрацювання вживання граматичних структур It has……, touch your……,take a…….;
Повторення рахунку до 10, повторення кольорів
Розвиваюча: Розвивати вміння працювати в різних режимах навчання, розвивати загальнокультурні вміння, розвивати вміння працювати в команді;
Виховна: Виховання морально – етичних якостей дитини, дружності, культури інтелектуальної праці
Обладнання: мультфільм по темі, роздатковий матеріал для читання та письма, граматичні картки, малюнки із зображенням зовнішності людини.
1.Warm up
Teacher: Good morning dear children. Today we will speak about appearance.. As usual we begin our lesson with our phonetical exercises:
-Ten little fingers
Ten little toes
Two little ears
And one little nose
Two little eyes
Those shine so bright
One little mouth
To kiss Mummy ‘’good night’’
-Without your tongue
You cannot talk
Without your feet
You cannot walk
Without your eyes
You cannot see
Without your heart
You cannot be
2.Checking a home task
2.1 Teacher: Let's remind the parts of the body, which you know using a game " Show me"
Show me one hand, two arms, a nose, eyes, hair, a neck, one ear, a face, a mouth, five fingers, touch your leg, touch your shoulders.
2.2 Working with Grammar and Vocabulary card
Read and translate words into Ukrainian
3.Procedure
3.1 Listening and speaking skills
-There are some pictures of children on the board..
Andy Polly
Meg Tom
-I will describe the children. You should listen and guess who I’m speaking about.
-She has long straight hair. It is blonde. Her eyes are blue. (Meg)
-He has short curly hair.It is black. His eyes are blue. (Tom)
-She has long straight hair. It is brown. Her eyes are brown. (Polly)
-He has short straight hair. It is red. His eyes are brown. (Andy)
3.2 Working with a video "About a Monster"
1.Watching a video
Діти переглядають відео намагаючись зрозуміти текст
2.Listening to the text, reading the sentences in the Grammar and Vocabulary Card
Read the sentences in the Grammar and Vocabulary Card and after that
correct sentences:
1. I am a boy monster ( a girl)
2. My hair is purple ( pink)
3. My nose is small ( big)
4. I'm green ( blue)
5. My eyes are blue (yellow)
6. My hair is short ( long)
7. My ears are big ( small)
8. My mouth is red ( purple)
9. I'm sad ( happy)
Фізкультхвилинка
1.Гра «Частини тіла»
Учні стають у коло. Потім повертаються попарно обличчям одне до одного,тобто стають партнерами. Коли вчитель промовляю фразу «Hand to hand» учні мають доторкнутися руками одне до одного. Далі додаються фрази «Leg to leg», «Nose to nose», «Head to head» і т.д.,використовуючи назви різних частин тіла.
3. 3 Writing and correcting the wrong sentences
Користуючись таблицею-підказкою на дошці учні виправляють текст
1. I am ____________monster
2. My hair is ________________
3. My nose is _______________
4. I'm _____________
5. My eyes are _______________
6. My hair is _________________
7. My ears are _______________
8. My mouth is ______________
9. I'm ____________________
3.4. Speaking. Working with the photo of the class
He/ She is my friend ____________
He/ She is ( happy, funny, sad, OK)
Her/ His hair is (fair, blond, brown, black, red, short, long )
Her/ His eyes are( blue, green, brown, black)
He/ She is ( tall, short)
3.5. Working with the book Ex5 p.95
4. Summary
Підведення підсумків уроку, виставлення оцінок , домашнє завдання
Teacher: Children, you can speak, read and write about facial features. You are good students. Your marks are…
Homework
-This is your homework. Describe your classmates, but don't name them and on our next lesson we must guess, who they are.
Be ready to describe your friend’s appearance by verbs have/has
GRAMMAR AND VOCABULARY CARD
1.
2. Correct sentences:
1. I am a boy monster
2. My hair is purple
3. My nose is small
4. I'm green
5. My eyes are blue
6. My hair is short
7. My ears are big
8. My mouth is red
9. I'm sad
1. I am ____________monster
2. My hair is ________________
3. My nose is _______________
4. I'm _____________
5. My eyes are _______________
6. My hair is _________________
7. My ears are _______________
8. My mouth is ______________
9. I'm ____________________
3. Describe your classmate
He/ She is my friend ____________
He/ She is ( happy, funny, sad, OK)
Her/ His hair is (fair, blond, brown, black, red, short, long )
Her/ His eyes are( blue, green, brown, black)
He/ She is ( tall, short)