Урок містить матеріал для групової роботи учнів, формувального оцінювання та лабораторне дослідження.
Клас: 8 клас
Тема. Органи травлення. Травлення в ротовій порожнині. Лабораторне дослідження « Зовнішня будова зуба».
Мета: з'ясувати процеси, що відбуваються в ротовій порожнині; розкрити значення механічної та хімічної обробки їжі; ознайомити учнів із властивостями ферментів слини, формувати практичні навички проведення лабораторних досліджень; розвивати вміння встановлювати причинно – наслідкові зв’язки, спостерігати, робити висновки; виховувати в учнів працелюбність, старанність, потребу здорового способу життя.
Компетентності:
1. Формування інформаційної компетентності(на уроках щоразу наголошую на тому, що вміння знайти необхідну інформацію, опрацювати її, застосувати для вирішення певних завдань та проблем не тільки на уроці, а в продовж життя таке ж важливе, як і процес споживання їжі у їхньому житті.
Очікувані результати: учні називають органи травної системи, травні залози ротової порожнини; характеризують функції органів ротової порожнини, будову і функції зубів, процеси ковтання; пояснюють роль травних ферментів слини, значення зубів у травленні; описують будову зуба; застосовують знання для профілактики захворювань зубів.
Обладнання: таблиця «Органи травлення», аркуші А – 3, кольорові олівці, додаткова література, мобільні телефони, бланк формувального оцінювання, бланки для самооцінювання.
Базові поняття й терміни: травлення, ферменти, травний канал, слизова, підслизова, м’язова і зовнішня оболонки, ротова порожнина, стравохід, шлунок, кишечник, фістула, зондування, ендоскопія, електрогастрографія.
Тип уроку: урок формування знань умінь та навичок.
Хід уроку
Про який орган на голові йдеться? (Зуб)
III. Мотивація навчальної діяльності
Їжа, що надійшла в ротову порожнину, піддається дії зубів, язика і слини. Слина дуже важлива в людському організмі. Ще в Давній Індії застосовували «випробовування рисом». На суді для вирішення питання про вину чи невинність, підсудному пропонували з'їсти сухий рис. Якщо підсудний міг його з'їсти, його визнавали невинним, якщо ні — то винним. Це випробування обґрунтовано тим, що в стані страху припиняється слиновиділення, рот пересихає і сухий рис з'їсти неможливо. Отже, без слини людина не може харчуватися повноцінно. Слина є важливою складовою нашого організму. Сьогодні ми вивчатимемо травлення в ротовій порожнині, склад і властивості слини.
IV. Формулювання теми та мети уроку.
Сьогоднішній урок і буде присвячений процесу травлення у ротовій порожнині.
Що ви вже знаєте з даної теми, а про що хотілося б дізнатися? Складання « Гроно травлення».
Повідомлення теми уроку. Визначення разом з учнями мети і завдань уроку.
V. Вивчення нового матеріалу.
Травлення — це процес розщеплення складних органічних речовин на прості розчинні сполуки, які можуть усмоктуватися й засвоюватися організмом. Травлення може відбуватися тільки з допомогою ферментів.
Робота в групах.
I група. Органи травлення, будова ротової порожнини.
II група. Травлення в ротовій порожнині.
III група. Будова та диференціація зубів.
Використовуючи підручні засоби, розкрити питання групи.
VI. Узагальнення, систематизація й контроль знань і вмінь учнів.
VII. Рефлексія. Робота з картками, заповнення бланків.
VIII. Домашнє завдання.
Опрацювати §37, Поміркуйте, чому чорний хліб, якщо його довго пережовувати, стає солодким на смак?
Скласти пам’ятку «Догляд за ротовою порожниною»
Додатки
Листок самооцінки учня під час роботи в групі
Оціни власну роботу за поданими критеріями від 0 до 2 балів
1. |
Ви брали активну участь у роботі групи |
|
2. |
Ви вносили вдалі пропозиції, які врахувала група |
|
3. |
Ви надавали підтримку іншим членам групи, заохочували їх до роботи |
|
4. |
Ви висунули цілком нову ідею, що сподобалась іншим |
|
5. |
Ви вдало узагальнювали думки інших і просували роботу групи вперед |
|
6. |
Ви доповідали класу про результати групової роботи |
|