Урок з біології у 8 класі "Імунні реакції організму"

Про матеріал

Узагальнення знань учнів про природу та механізми реакцій імунної системи людського організму має велике значення для збереження їх здоров'я. Дана тема пояснює учням можливі шляхи організації профілактичних заходів, спрямованих на зміцнення імунної системи.

Перегляд файлу

Тема: Імунні реакції організму.

Мета: поглибити знання про імунітет, імунні реакції організму, алергени та алергію, епідемії, СНІД, негативні фактори, які впливають на імунітет людини; розвивати вміння аналізувати функціональний стан власного організму; переконати учнів у необхідності ведення здорового способу життя.

Обладнання: роздаткові картки, саморобні таблиці, таблиця «Вірус СНІДу»

Базові поняття і терміни: імунні реакції, алергія, алергени, СНІД.

Тип уроку: засвоєння нових знань, дослідження.

Якщо здоров’я ти з дитинства

 збережеш, то довго

 і щасливо проживеш

А.І.Гузовська

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Розминка

Найбільший гріх – це страх

Найкращий  день – це сьогоднішній

Найкраще місце – те, де ти досягаєш успіху

Найкраща робота – та, яку ти любиш

Найбільша помилка – втрата надії

Найбільший друг – гарні книги

Найбільше багатство – здоров’я.

Ви бачите, діти, як усе між собою пов’язано. Отже саме сьогодні, у найкращий день – середу, ви можете переборовши страх, не втративши надії, досягти успіху в тій роботі, яку ви любите, саме в спілкуванні з найкращими друзями – книгами, зробити ще один крок до найбільшого багатства – здоров’я.

ІІ. Мотивація навчання

Учитель.

     Отож, здоров’я – це те без чого людина не може бути щасливою. Але як не прикро, існують вороги нашого здоров’я. Та в нашому організмі є головна «зброя» за життя – це імунна система. Тож перед нами стоїть завдання:

  • Повторити вже відомий матеріал про імунітет;
  • Доповнити наші знання новою інформацією, поглибити їх.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Закінчити речення:

  1. Захист організму від генетично чужорідного (імунітет)
  2. Чужорідні для організму хімічні речовини називають…(антигенами)
  3. Лейкоцити, які поглинають хвороботворні мікроорганізми названо…(фагоцити)
  4. Білок крові, що забезпечує гуморальний імунітет…(інтерферон)
  5. Імунітет, присутній в організмі з дня народження…(природжений)
  6. Імунітет, що виробляється в процесі життя…(набутий)
  7. Введення в організм вакцини(щеплення)
  8. Клітинний імунітет відкрив(І.І.Мечников)
  9. Клітинний імунітет забезпечують…(фагоцити і Т-лімфоцити)
  10. Процес поглинання лейкоцитами мікроорганізмів(фагоцитоз)

ІУ. Вивчення нової теми

Учитель.

Імунна система забезпечує виживання організмів та їх захист від несприятливих впливів. Проте, як і будь-яка система, зазнає патологічних порушень – хвороб.

Одним із таких порушень є алергія.

Проблемне питання: що таке алергія?

Повідомлення учнів

Учитель.

      Але ж людина не може зачинитися в бункері. То як можна захистити свій організм? (Учні відповідають. Вчитель демонструє слайд)

    Запобігти алергії можна таким чином:

  • Потрібно довідатись про свій алерген і намагатися уникати контакту з ним;
  • Уникати їжі зі штучними барвниками, надавати перевагу рослинній їжі;
  • Загартовувати організм;
  • Побільше рухатися;
  • Дотримуватися гігієни житла;
  • Відмовитися від шкідливих звичок і не зловживати парфумерно-косметичними засобами;
  • Уникати стресів.

Учитель.

Також одним із серйозних і небезпечних порушень діяльності імунної системи є рак.  Що ви можете повідомити на дану тему?

Повідомлення учнів

Учитель.

Проблемне питання: Які ж причини цього небезпечного захворювання? І чи існує профілактика?

(Учні відповідають. Вчитель демонструє слайди)

Чинників, що зумовлюють розвиток ракових захворювань дуже багато:

  • Механічні – травми, удари, поранення
  • Фізичні – опромінення
  • Термічні – опіки, вживання дуже гарячої води
  • Хімічні – тютюновий дим, викиди підприємств, автомобілів
  • Біологічні – онкогенні віруси

Заходи профілактики раку існують – це:

  • Відмовитись від шкідливих звичок
  • Не переїдати, звести до мінімуму вживання жирних страв, надавати перевагу свіжим овочам та фруктам
  • Уникати стресів та зайвих переживань
  • Обережно перебувати під прямим сонячним промінням
  • Регулярно відвідувати лікарів і здійснювати само обстеження організму.

    Учитель.

Наймолодшою хворобою імунної системи, яку виявлено менше 30-ти років тому, є СНІД.

Проблемне питання: Яку інформацію ви маєте про це захворювання?

    Повідомлення учнів

  Учитель.

Проблемне питання: А які шляхи передачі СНІДу? І чи можна перебуваючи в одному приміщені і спілкуючись з хворим, заразитися?

    Повідомлення учнів

Основні шляхи передачі СНІДу це:

  • Ін’єкційний;
  • Статевий;
  • Донорський;
  • Від інфікованої матері до дитини;
  • При проколюванні вух, через бритву;
  • В манікюрному салоні;
  • З вини медицини.

  Учитель.

СНІД наче пожежа охопив майже всі країни світу. І як ми бачимо це єдине порушення імунної системи, яке не має вакцини і ефективного лікування хворих. Єдиним на сьогодні рецептом залишається здоровий спосіб життя, моральна охайність та відмова від наркотиків, бо чи вартий примарний «кайф» такого смертельного ризику.

Вашим домашнім завданням буде написати листи – звернення до своїх ровесників. Нехай ці листи будуть як заклик «Схаменіться! Бережіть своє життя!». Ми їх зачитаємо і кращі використаємо на заході «Проти СНІД!у»

У. Підсумки уроку.

Сьогодні ви поповнили свої знання про особливості імунної системи людського організму, дізналися про такі небезпечні захворювання як рак і СНІД. Подумки зважимо все почуте: на ліву чашу терезів покладіть бажання і вміння вести здоровий спосіб життя, а на праву – всі негативні наслідки, пов’язані з його порушенням. І нехай у вашому житті права чаша ніколи не переважить лівої.

УІ. Домашнє завдання.

Вивчити параграф.

Написати лист-звернення.

 

 

 

 

docx
Додано
14 липня 2018
Переглядів
1111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку