Узагальнення знань учнів про природу та механізми реакцій імунної системи людського організму має велике значення для збереження їх здоров'я. Дана тема пояснює учням можливі шляхи організації профілактичних заходів, спрямованих на зміцнення імунної системи.
Тема: Імунні реакції організму.
Мета: поглибити знання про імунітет, імунні реакції організму, алергени та алергію, епідемії, СНІД, негативні фактори, які впливають на імунітет людини; розвивати вміння аналізувати функціональний стан власного організму; переконати учнів у необхідності ведення здорового способу життя.
Обладнання: роздаткові картки, саморобні таблиці, таблиця «Вірус СНІДу»
Базові поняття і терміни: імунні реакції, алергія, алергени, СНІД.
Тип уроку: засвоєння нових знань, дослідження.
Якщо здоров’я ти з дитинства
збережеш, то довго
і щасливо проживеш
А.І.Гузовська
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
Розминка
Найбільший гріх – це страх
Найкращий день – це сьогоднішній
Найкраще місце – те, де ти досягаєш успіху
Найкраща робота – та, яку ти любиш
Найбільша помилка – втрата надії
Найбільший друг – гарні книги
Найбільше багатство – здоров’я.
Ви бачите, діти, як усе між собою пов’язано. Отже саме сьогодні, у найкращий день – середу, ви можете переборовши страх, не втративши надії, досягти успіху в тій роботі, яку ви любите, саме в спілкуванні з найкращими друзями – книгами, зробити ще один крок до найбільшого багатства – здоров’я.
ІІ. Мотивація навчання
Учитель.
Отож, здоров’я – це те без чого людина не може бути щасливою. Але як не прикро, існують вороги нашого здоров’я. Та в нашому організмі є головна «зброя» за життя – це імунна система. Тож перед нами стоїть завдання:
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Закінчити речення:
ІУ. Вивчення нової теми
Учитель.
Імунна система забезпечує виживання організмів та їх захист від несприятливих впливів. Проте, як і будь-яка система, зазнає патологічних порушень – хвороб.
Одним із таких порушень є алергія.
Проблемне питання: що таке алергія?
Повідомлення учнів
Учитель.
Але ж людина не може зачинитися в бункері. То як можна захистити свій організм? (Учні відповідають. Вчитель демонструє слайд)
Запобігти алергії можна таким чином:
Учитель.
Також одним із серйозних і небезпечних порушень діяльності імунної системи є рак. Що ви можете повідомити на дану тему?
Повідомлення учнів
Учитель.
Проблемне питання: Які ж причини цього небезпечного захворювання? І чи існує профілактика?
(Учні відповідають. Вчитель демонструє слайди)
Чинників, що зумовлюють розвиток ракових захворювань дуже багато:
Заходи профілактики раку існують – це:
Учитель.
Наймолодшою хворобою імунної системи, яку виявлено менше 30-ти років тому, є СНІД.
Проблемне питання: Яку інформацію ви маєте про це захворювання?
Повідомлення учнів
Учитель.
Проблемне питання: А які шляхи передачі СНІДу? І чи можна перебуваючи в одному приміщені і спілкуючись з хворим, заразитися?
Повідомлення учнів
Основні шляхи передачі СНІДу це:
Учитель.
СНІД наче пожежа охопив майже всі країни світу. І як ми бачимо це єдине порушення імунної системи, яке не має вакцини і ефективного лікування хворих. Єдиним на сьогодні рецептом залишається здоровий спосіб життя, моральна охайність та відмова від наркотиків, бо чи вартий примарний «кайф» такого смертельного ризику.
Вашим домашнім завданням буде написати листи – звернення до своїх ровесників. Нехай ці листи будуть як заклик «Схаменіться! Бережіть своє життя!». Ми їх зачитаємо і кращі використаємо на заході «Проти СНІД!у»
У. Підсумки уроку.
Сьогодні ви поповнили свої знання про особливості імунної системи людського організму, дізналися про такі небезпечні захворювання як рак і СНІД. Подумки зважимо все почуте: на ліву чашу терезів покладіть бажання і вміння вести здоровий спосіб життя, а на праву – всі негативні наслідки, пов’язані з його порушенням. І нехай у вашому житті права чаша ніколи не переважить лівої.
УІ. Домашнє завдання.
Вивчити параграф.
Написати лист-звернення.