Урок з біології у 8 класі:"Захворювання органів дихання та їх профілактика"

Про матеріал

Тип уроку: Урок-дослідження з елементами рольової гри (вивчення нового матеріалу).

Вчитель: хочу розпочати урок словами Авіцени, лікар і філософ, який жив близько тисячі років назад, стверджував: «Головним скарбом життя є здоров'я, і щоб його зберегти, потрібно багато що знати».

?А яка ваша думка, чи є щось цінніше за здоров'я людини?

?Можливо багатство?( Д.З. – приказки про здоров'я . Коли є багатство, а нема здоров'я то воно і непотрібне бо коли людина хвора то їй і життя не миле. А ось коли є здоров'я то людина сповнена сил, мрій, планів які вона може здійснити)

Епіграфом до уроку стануть слова В. Шекспіра: «Здоровя дорожче від золота».

Перегляд файлу

Урок з біології у 8 класі

Тема. Захворювання органів дихання та їх профілактика.

     Мета:

  • Продовжувати формувати в учнів розуміння цілісності організму людини;
  • Продовжувати формувати знання учнів з теми «дихальна система людини»;
  • Мобілізувати знання учнів про процеси дихання і газообміну;
  • Сформувати поняття про хвороби органів дихання на основі інтеграції та між предметних зв’язків;
  • Навчити розрізняти симптоми захворювань органів дихання,причини їх виникнення, міри профілактики цих захворювань, розглянути вплив куріння на дихальну систему;
  • Сформувати негативне ставлення до куріння;
  • Формувати онови гігієни; ознайомити з профілактикою, режимом під час хвороб;
  • Розвивати уміння учнів вибирати правильне твердження, аналізувати, робити висновки;
  • Розвивати вміння самостійної роботи учнів з текстом підручників, науково – популярної літератури, роботи з ІКТ.
  • Виховувати бережне ставлення до органів дихання і здоров’я в цілому;
  • Спонукати дітей до ведення здорового способу життя;
  • Здійснювати екологічне виховання.

 

    Обладнання: схеми, таблиці, учнівські комп’ютерні презентації.

 

    Тип уроку: Урок-дослідження з елементами рольової гри (вивчення нового матеріалу).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід уроку:

 

I. Оргмомент

II. Актуалізація опорних знань:

Вчитель: хочу розпочати урок словами Авіцени, лікар і філософ, який жив близько тисячі років назад, стверджував: «Головним скарбом життя є здоров’я, і щоб його зберегти, потрібно багато що знати».

 ?А яка ваша думка, чи є щось цінніше за здоров’я людини?

          ?Можливо багатство?( Д.З.  – приказки про здоров’я . Коли є  багатство, а нема здоров’я то воно і непотрібне бо коли людина хвора то їй і життя не миле. А ось коли є здоров’я то людина сповнена сил,  мрій, планів які вона може здійснити)

Епіграфом до уроку стануть слова В. Шекспіра: «Здоровя дорожче від золота».

         ?Яку ми з вами вивчамо систему людини? (дихальну)

 В такому разі проведемо естафету знань по темі

         «Система органів дихання».

 

 

 

На минулому уроці ми створили «скарбничку запитань», тож приступаймо до роботи (на моніторі висвітлюється 8-10 запитань і учні по колу дають на них відповіді).

  1. Що таке дихання?
  2. Яку будову має дихальна система ?
  3. За допомогою яких фізичних процесів відбувається обмін речовин між кров’ю і тканинною рідиною?
  4. У пригодницьких романах Фенімора Купера індіанці, ховаючись від ворога у водоймах, дихали за допомогою пустотілих стебел осоки. Однак, дихати так можна на глибині до 1,5 м. Чому так?
  5. Орган в якому утворюються звуки?
  6. Яку назву має стійка сполука гемоглобіну з чадним газом?
  7. Яких людей можна віднести до категорії майстрів дихання?
  8. Чому потрібно дихати через ніс?

Молодці !

 

 

III. Мотивація навчальної діяльності.

     Дихальна система має досить важливе значення в нашому житті. Знаючи особливості будови дихальної системи можна розв’язати безліч проблем організму, як фізичних так і психологічних. Бо з диханням пов’язано і склад крові людини, почуття, розум; дихання є основою мови і співу.

    Можна сказати, що від стану здоров’я органів дихання залежить здоров’я людини.

Кожна людина хоче бути гарною, і головне – здоровою.

 А чи достатньо ми знаємо про ряд  захворювань. Як захистити себе? Як зберегти своє здоров’я?

Проблема не проста, але я сподіваюсь, що ми з вами її розв’яжемо, адже кожен з вас отримав попереднє завдання, яке стосувалось теми нашого сьогоднішнього уроку.

 І на сьогоднішньому занятті ми з вами навчимось : розрізняти симптоми захворювань органів дихання,причини їх виникнення, міри профілактики цих захворювань, розглянути вплив куріння на дихальну систему;

 

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

Тема нашого уроку «Захворювання органів дихання та їх профілактика».

     Девіз уроку: Знати,

                                запобігти,

                                      захистити!

   Надалі наш урок буде у вигляді конференції під час якої у вас буде можливість уявити себе у ролі спеціаліста певної професії. Можливо в майбутньому ви справді оберете цю професію, а поки що розпочнемо нашу конференцію.(по ходу ви можете

заповнювати таблицю «хвороби органів дихання»).

   На конференції будуть присутні :

  • Біологи
  • Лікарі
  • Дослідники
  • Історики
  • Хімік
  • Фітотерапевт і народний цілитель
  • Працівник МОЗ

План конференції

  1. Основні захворювання органів дихання, причини їх виникнення та класифікація.
  2. Соціально – небезпечні хвороби дихальної системи.
  3. Епідемії пов’язані з дихальною системою.
  4. Шкідливі звички.
  5. Лікування, заходи профілактики.

І так уявили себе в ролі обраної професії.

Конференція

   Шановні фахівці своїх професій. Сьогодні ми зібралися для обговорення нагально питання що стосується Д. С.. Останнім часом все більше хворіє людей на захворювання, що має такі симптоми(плакат з симптомами):

хвороба

симптоми

Причини виникнення

  • Нежить
  • Підвищена температура
  • Кашель
  • Чхання
  • Порушення дихання
  • Головні і м’язові болі

 

  • Що це за захворювання?
  • Чому багато людей схильні до нього?
  • Які причини виникнення хвороби?
  • Як їй запобігти?

На ці запитання ми повинні дати відповідь під час конференції.

   Кожен маєв своє завдання і проводив власне дослідження. Давайте дізнаємося, з яких причин виникають захворювання органів дихання.

 

 

 

 

 

 

 

Група «Біологи»  

Учні-біологи:

Ми отримали таке завдання: «Дослідити основні захворювання органів дихання, причини їх виникнення та класифікацію.»

 

  1. Ми дослідили, що висока запиленість і погане провітрювання приміщень, порушення правил особистої гігієни, відсутність вакцинації та загартування, не раціональне харчування, розумове й фізичне перенапруження, стреси – це головні чинники, які спричиняють захворювання органів дихання.

 

  1. Під час вдиху до органів дихання потрапляє не тільки повітря, у якому             є 21% кисню, а і величезна кількість мікроорганізмів: вірусів, бактерій,   грибів. Більшість із них гине у дихальних шляхах, але частина – визиває   інфекційні хвороби.

 

 

 

 

 

Всі хвороби органів дихання можна поділити на 2 групи:

 

 

Інфекційні

Грип – вірусна інфекція

Пневмонія – вірусна інфекція

Туберкульоз – бактеріальна інфекція

Дифтерія, коклюш …

 

Неінфекційні

Алергічні хвороби, бронхіт, емфізема, рак легень

  1. Більш детальну інформацію про основні захворювання, причини їх виникнення і симптоми нам розкажуть лікарі.

 

 

 

 

 

 

 

Група «Лікарі»

Завдання:

   Дослідити причини виникнення і поширення захворювань органів дихання. Вказати симптоми цих хвороб.

Учні-лікарі: Як вже згадувалось більшість хвороб Д. С. викликаються вірусами і бактеріями, що знаходяться в навколишньому середовищі. Найбільш поширені хвороби д. с. – це соціально – небезпечні хвороби: грип, туберкульоз. Взагалі до них належать:

Соціально – небезпечні хвороби:

  • Грип
  • Туберкульоз
  • Венеричні хвороби
  • СНІД

(слайд таблиці, але розширено розповідають про грип і туберкульоз).

Вчитель: Які причини виникнення і поширення грипу і туберкульозу?

Хвороби органів дихання

Захворювання

Причини виникнення

Симптоми

Грип

Потрапляння до дихальної системи вірусів грипу

Кашель, нежить, чхання, підвищена температура

Туберкульоз

Потрапляння до організму людини туберкульозної палички

Руйнування тканини легень або інших органів

Дифтерія

Потрапляння до організму людини дифтерійних паличок

Ураження слизової оболонки горла, загальне отруєння організму токсинами бактерій

Трахеїт

Ураження слизової оболонки трахеї під час розвитку інфекційних захворювань

Запалення слизової оболонки дихального горла (трахеї), кашель, біль у грудях, захриплість голосу

Бронхіт

Виникнення запалення бронхів унаслідок розвитку інфекційних захворювань або впливу деяких речовин (отруйних, алергенів тощо)

Загальне нездужання, мязові болі, нежить, запальне ураження глотки, сильний кашель

Пневмонія (запалення легень)

Розвиток у легенях запальних процесів, викликаних різними бактеріями або вірусами під впливом сильного переохолодження, значних фізичних і нервово-психічних перевантажень, інтоксикацій та інших чинників, що знижують імунітет

Значне підвищення температури тіла, сильний озноб, кашель, болі в боці, дихання поверхневе, прискорене

 

 

1 учень: Ми дізналися, що грип – гостра вірусна інфекція, при якій вірус вражає дихальні шляхи від носа до бронхів. Хвороба супроводжується нежиттю, запаленням носа, гортані, кашлем, високою температурою, порушенням дихання, головними і м’язовими болями. Вірус пригнічує функції і імунної системи. Хвора людина може стати джерелом інфекції одразу для кількох осіб в радіусі 1-2 метри.

 

Вчитель: А чому так важко боротися з вірусом грипу?

 

2 учень: Віруси грипу здатні до мутацій і тому важко боротися з ними. Існують 3 основних форми грипу – А, Б і С. Імунітет до вірусу одного типу не ефективний щодо вірусу іншого типу. Віруси Б і С заражають тільки людину, а вірус групи А заражає людей і тварин. Крім того під час кашлю, чхання, розмов із носоглотки хворого виділяється разом із слизом величезна кількість мікроорганізмів. Грип може бути загрозливим для життя дітей та осіб похилого віку. Можливі смертельні випадки. Якщо хворому не дотримуватися постільного режиму, можуть виникнути ускладнення: бронхіт, пневмонія і ін..

 

Вчитель: Охарактеризуйте шляхи поширення і симптоми туберкульозу.

1 учень: Туберкульоз – досить поширене і небезпечне інфекційне захворювання. Збудником його є туберкульозна паличка, або паличка Коха, названа так на честь ученого, який її відкрив. Туберкульоз уражає всі органи і тканини людини. Найчастіше трапляється туберкульоз легень. Туберкульозна паличка передається повітряно-крапельним шляхом. Вона може бути на посуді, одязі, рушниках, на предметах, якими користується хворий. Підхопити туберкульоз можна і від домашніх тварин. Заразитися можна де завгодно – у транспорті, в школі, в магазині, під час спілкування, при поцілунках, докурюванні чужого недопалку сигарети. Симптоми – руйнування тканини легень або інших органів, яке супроводжується загальною слабкістю, пітливістю, втратою апетиту і появою температури у вечірній час.

Вчитель: Чи всі люди, до яких потрапила туберкульозна паличка, хворіють на туберкульоз?

 

2 учень: Ні не всі. Із 100 людей, заражених на туберкульоз, захворюють 5 осіб. Решта спокійно живуть з нею, їхня імунна система тривалий час тримає збудника під контролем. Але якщо організм втрачає опір, то бактерії активно розмножуються і викликають захворювання.

 

Вчитель: А які фактори сприяють поширенню туберкульозу?

 

3 учень: Поширенню туберкульозу сприяє цілий ряд факторів:

  • Тютюнокуріння
  • Стресові ситуації
  • Голодування
  • Незбалансованість харчування
  • Слабкий імунітет
  • Недотримання санітарно-гігієнічних норм
  • Супутні захворювання
  • Несвоєчасне звернення до лікарів
  • Елементарна неосвіченість населення
  • Відсутність інформації та пропаганди

 

Вчитель: (Звертається до МОЗ) Ми просимо Вас дати статистичні дані про епідемічну ситуацію на Україні і в світі.

МОЗ (№3): Захворюваність населення на туберкульоз набула характеру епідемії в багатьох країнах світу, в тому числі і в Україні з 1995 року. Щодня реєструють 82 нових випадки захворювання і трапляються 30 смертей. Щороку вмирає близько 11 тисяч хворих, зростає захворюваність у дітей. Туберкульоз – хвороба молодого покоління віком від 13 до 44 років.

За останні 8 років рівень захворювання на туберкульоз по Україні збільшився на 72%, а смертність зросла на 92,6%. Щороку в світі туберкульоз виявляють у понад 10 млн людей, з них щодня помирають 8 000 осіб.

 

   Далі коротко про бронхіт і пневмонію.

Учень – лікар : до небезпечних хвороб дс також належать бронхіт і пневмонія. Таблиця .

 

 

Вчитель: То яким шляхом передається вірусна інфекція?

Учні: повітряно-крапельним шляхом, через предмети побуту і ще безліч самих непередбачених варіантів.

Вчитель: В такому разі я пропоную вам гру – експеримент  «Фото на пам’ять». (Учасники отримують папірці 2 кольорів, які лежать на столах). Уявімо, що ми з вами відпочиваємо у дитячому таборі. Сьогодні останній вечір і я роздаю вам фотографії на пам'ять. За 1 хв ви маєте зібрати якнайбільше автографів ваших друзів. (Вчитель ставить підпис на кількох папірцях фломастером яскравого кольору, а через хвилину продовжує). На жаль, наступного дня з’ясувалося, що я була хвора. Тому ті, в кого є мій автограф ось таким фломастером, могли заразитися і пройдуть обстеження. Обстеження виявило, що не всі захворіли, а лише ті, хто мав підписи на папірці зеленого кольору. (Діти грають, а потім іде обговорення: чому не всі учні захворіли? Який можна зробити висновок із цієї гри? Як зміцнити імунітет?)

 

Вчитель: На жаль інфекційні хвороби поширюються надзвичайно швидко і приносять людям багато страждань. Чому найчастіше виникають повітряно-крапельні інфекції і чому визивають масові захворювання? Я сподіваюсь, що група дослідників надасть нам вичерпну відповідь.

 

Група «Дослідники»

Завдання:

  1. Дослідити значення понять «інфекція, епідемія»
  2. Вказати причини епідемій
  3. Охарактеризувати збудники і симптоми хвороб дихальних шляхів

 

  1. Ми хочемо сказати, що людина – цар природи, але в той же час найбільш беззахисною вона почувається перед мікроорганізмами, що з’явилися задовго до неї. Ми дослідили, що інфекціяце зараження, проникнення в організм вірусів або бактерій, які в процесі своєї життєдіяльності бурхливо розмножуються. Масове поширення інфекційних захворювань серед людей на значній території – це вже є епідемія.

 

2. Епідемії повітряно-крапельних інфекцій виникають дійсно, дуже часто, це пояснюється такими особливостями цієї інфекції, як легка заражуваність, швидке поширення, сильна генетична мінливість патогенів, яка ускладнює вироблення імунітету.

3. Не слід забувати, що збудниками інфекційних хвороб дихальних шляхів є в основному віруси. Вони передаються через повітря під час мови, кашлю, чхання, поцілунку. Тому краще користуватися ватно-марлевою пов’язкою. Ми дослідили, що люди із слабким імунітетом відносяться до вразливої групи і вони не спроможні вистояти перед інфекцією.

 

Вчитель: А ви можете назвати причини  слабкого імунітету?

Учень: Ми дослідили, що причинами слабкого імунітету можуть бути:

  • несприятливі умови праці і життя
  • неправильне і не збалансоване харчування
  • екологічні катастрофи, чорнобильська трагедія
  • економічна і політична криза
  • бідність
  • недоступність лікарських засобів
  • невиконання законів про охорону природи і здоров’я населення
  • недоліки інформаційної профілактичної роботи
  • шкідливі звички

Вчитель: У мене є запит до МОЗ. У разі спалаху епідемії, що робити в першу чергу?

 

Відповідь МОЗ (№1):

У разі спалаху епідемії вживають таких медичних заходів:

  • Ізоляція хворого
  • Виявлення джерела і переносників зараження
  • Встановлення карантину
  • Лікування, проведення масової вакцинації і профілактика

Дотримування людьми, які контактують із хворими, особливих гігієнічних правил (частіше мити руки, вдягати респіратори або ватно-марлеві пов’язки, стежити за особливим режимом харчування та відпочинком).

 

 

Вчитель: (Звертається до групи істориків) А що нам можуть сказати історики про захворювання дс?

Працює група «Історики»

1 учень: Епідемії грипу були відомі ще в ІІІ ст. до н.е. В 412 році до н.е. Гіпократ описав захворювання, схоже на грип. Але й досі ця хвороба забирає життя багатьох людей. Епідемії грипу відбуваються щорічно у холодну пору року і заражають до 15% населення земної кулі. Грип становить 95% від числа усіх інфекційних хвороб. Епіцентром найнебезпечніших вірусів грипу є Китай. Причина – збіг кількох факторів: велика кількість населення, погані санітарно-гігієнічні умови.

2 учень: Сумновідома «Іспанка» 1918-1920 рр знищила 20 млн людей. До січня 1919 р у Росії від грипу померли 2 млн осіб.

У 1957-1958 рр виникла пандемія «Азіатський грип». У 1968 р – «Гонконгський грип» забрав 33,8 тис людей.

Вчитель: А що ви можете сказати за туберкульоз?

3 учень: Туберкульозу стільки ж років, скільки й людству. Про це свідчать результати розкопок і найдавніші писемні документи. Так у 4 із 9 єгипетських мумій учені виявили ознаки туберкульозу хребта.

 

Вчитель : Запитання до МОЗ. Ми б хотіли запитати, які профілактичні заходи здійснює держава для запобігання туберкульозу?

МОЗ (№4): Для запобігання туберкульозу Міністерство охорони здоров’я проводить:

  1. Соціальну профілактику туберкульозу, суть якої полягає в поліпшенні загального рівня життя населення, екологічного стану довкілля, охорони праці та здоров’я, сприянні розвитку фізкультури та спорту.
  2. Санітарну профілактику – лікування хворих, спостереження й обстеження членів їх сімей. Для виявлення туберкульозу застосовуємо флюорографічне обстеження, туберкулінові проби, наприклад Манту.
  3. Специфічна профілактика – введення всім новонародженим, а за потреби – підліткам і дорослим, вакцини БЦЖ, що являє собою послаблені туберкульозні палички, які сприяють утворенню активного штучного імунітету.

 

Вчитель: Ми багато часу приділили інфекційним хворобам, але шкідливі звички, особливо тютюнопаління, негативно впливають на органи дихання. Тож попросимо групу «Хіміків» розповісти про свої дослідження.

 

Група «Хіміки»

  1. Всі ви знаєте, що для дихання людини потрібне чисте повітря без шкідливих газів і пилу. Тому прогулянки на свіжому повітрі підуть всім на користь. Але промислове забруднення і куріння є справжньою бідою. Особливу тривогу визиває тютюнопаління.

Сьогодні у світі налічується 1,2 млд. курців.

  • Курці в 14 разів частіше хворіють на рак легенів.
  • 70% померлих від інфаркту міокарда – курці.
  • Як тільки людина запалює цигарку в органи дихання надходить безліч токсичних речовин. Радіус їхньої дії – близько 5 метрів.

Тож не тільки активне, але і пасивне куріння провокують хвороби: бронхіт, трахеїт, рак легень.

  1. За 10-15 років паління в організм курця потрапляє понад 1,5 кг шкідливих речовин: нікотин, аміак, тютюновий дьоготь, синильна кислота, бензпірен, чадний газ, радіоактивні речовини полоній, свинець, стронцій, вісмут.
  2. У курців погана пам’ять, голос стає грубішим, на шкірі з’являються ранні зморшки.

У них виникають не тільки хвороби органів дихання, а й втрачає привабливість шкіра, жовтіють зуби, неприємний подих. Тож бережіть своє здоров’я, а не витрачайте гроші на його погіршення.

 

 

 

 

 

Вчитель: Чи можна допомогти хворим лікувати органи дихання травами і народними методами? Сподіваюсь, що і з цього питання є певні дослідження і пропозиції.

 

Виступ групи «Народні цілителі і фітотерапевт»

Завдання:

  1. Роль рослин у лікуванні органів дихання.
  2. Народні рецепти.

 

1. Ми прийшли на урок з кошиком природних ліків:

  • тут і хвоя й часничок,
  • цибулинка й редька,
  • медок,
  • калина,
  • малина і цілющі трави.

І все від застуди, від бронхіту, кашлю, ангіни.

Ми пропонуємо вам рецепти для лікування багатьох хвороб:

  • 1.інгаляції парові над каструлею з вареною картоплею – щоб полегшити дихання,
  • 2. відвари сосни звичайної, фіалки, мати-й-мачухи при кашлі,
  • 3. при сухому кашлі ефективний сік редьки з цукром або медом,
  • 4. лікарські трави для полоскання горла.

Прислухайтесь до наших порад й будьте здорові та не витрачайте ваші гроші на ліки.

  1. Ми довідалися, що народна медицина використовує рослини для лікування захворювань органів дихання.
    • Кожний зелений листочок виділяє в повітря кисень.
    •  Хвоя сосни, смолисті тополеві бруньки, часник, цибуля виділяють фітонциди.
    • Верба, береза, ромашка, шавлія, чебрець – чудові антисептики.

 Наприклад  лікувати туберкульоз легень можна настоями бруньок сосни, тополі, берези.

 Малина, калина, горобина – джерело вітамінів.

 Тож любіть природу, оберігайте її і звертайтесь до неї за допомогою.

 

Вчитель: Дякую. Дуже корисні поради. А що нам порадить працівник МОЗ?

МОЗ::

1. Ми радимо вам дотримуватись основних заходів профілактики захворювань органів дихання:

  1. Проведення вакцинації.
  2. Карантин (уникнення контакту із хворими).
  3. Дотримання правил особистої гігієни.
  4. Регулярне диспансерне обстеження.
  5. Не нехтувати порадами народних цілителів і травників – бути ближче до природи.
  6. Здоровий спосіб життя.

 

Вчитель:

  • Що це за захворювання?
  • Чому багато людей схильні до нього?
  • Які причини виникнення хвороби?
  • Як їй запобігти?

 

V. Закріплення матеріалу

Д.З. § … скласти таблицю, скласти посібник – пам’ятку «профілактика захворювань органів  дихання».

Вчитель: Дякую за роботу і пропоную перейти від теорії до практики.

Пропоную вам невеличкий експеримент. Можна провірити чи схильні ваші органи дихання до захворювань. Добровольці.

    Ви повинні надути шарик за 30 секунд.

Здорова людина надуває за 30 с. шарик і він лопається, якщо ж ні то ви повинні звернути увагу на загальний стан свого здоров’я і прислухатись до порад які ви почули сьогодні на уроці.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправа «Якщо – то»

1. Якщо в організм людини потрапить вірусна інфекція, то це …

2. Якщо вчасно запровадити карантин, то …

3. Якщо зробити щеплення, то…

4. Якщо вживати продукти, що містять вітамін С, то …

5. Якщо дотримуватись правил особистої гігієни, то …

6. Якщо людина відчуває слабкість, нежить, ломоту в тілі, температуру, кашель, то…

7. Якщо у вас в сім’ї не дружать з цигарками, то…

 

Вправа «Правда чи міф» (да – плескання в лодоні, ні - тиша)

  1. Епідемії грипу найчастіше виникають влітку.
  2. Ніхто з наших учнів не курить.
  3. Пандемія грипу «іспанка» забрала 20 млн. людських життів
  4. Туберкульоз найчастіше вражає печінку.
  5. Вірус грипу передається повітряно-крапельним шляхом.
  6. Хронічні палії тютюну мають білі зуби і гарний голос.
  7. В минулому навчальному році учні і вчителі хворіли на грип.
  8. При нежиті носовичок може стати джерелом повторного зараження.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хвороби органів дихання

Захворювання

Причини виникнення

Симптоми

Грип

 

Потрапляння до дихальної системи вірусів грипу

 

 

Кашель, нежить, чхання, підвищена температура

Туберкульоз

 

Потрапляння до організму людини туберкульозної палички

 

Руйнування тканини легень або інших органів

Дифтерія

Потрапляння до організму людини дифтерійних паличок

Ураження слизової оболонки горла, загальне отруєння організму токсинами бактерій

Трахеїт

Ураження слизової оболонки трахеї під час розвитку інфекційних захворювань

Запалення слизової оболонки дихального горла (трахеї), кашель, біль у грудях, захриплість голосу

Бронхіт

Виникнення запалення бронхів унаслідок розвитку інфекційних захворювань або впливу деяких речовин (отруйних, алергенів тощо)

Загальне нездужання, мязові болі, нежить, запальне ураження глотки, сильний кашель

Пневмонія (запалення легень)

Розвиток у легенях запальних процесів, викликаних різними бактеріями або вірусами під впливом сильного переохолодження, значних фізичних і нервово-психічних перевантажень, інтоксикацій та інших чинників, що знижують імунітет

Значне підвищення температури тіла, сильний озноб, кашель, болі в боці, дихання поверхневе, прискорене

 

 

 

 

Хвороби органів дихання

Захворювання

Причини виникнення

Симптоми

Грип

 

 

Туберкульоз

 

 

Дифтерія

 

 

Трахеїт

 

 

Бронхіт

 

 

Пневмонія (запалення легень)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
31 жовтня 2018
Переглядів
2256
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку