Узагальнюючий урок з теми «Усна народна творчість».

Про матеріал
: формування предметних компетентностей: закріпити в учнів поняття про фольклор, малі жанри усної народної творчості,їх призначення; формувати уявлення про них як про перлини мудрості українського народу, як про джерело увиразнення нашого мовлення; вміти давати оцінку персонажам твору; збагатити словниковий запас учнів; розвивати образне мислення, зв’язне мовлення учнів, виховувати повагу до українського народу, стимулювати появу зацікавленості до історії свого народу. Формування ключових компетентностей: уміння вчитися: вчити дотримувати режиму навчальної діяльності, працювати швидко і зосереджено; комунікативної: удосконалювати вміння висловлювати свої думки, використовуючи для цього як мовні, так і позамовні та інтонаційні засоби виразності мовлення; виразно читати; інформаційної: розвивати вміння здобувати з підручника необхідну інформацію; соціальної: формувати навички самоорганізації, самодисципліни, володіння собою; загальнокультурної: виховувати інтерес до надбань українського народу та їх збереження, повагу до праці.
Перегляд файлу

Узагальнюючий урок з теми «Усна народна творчість».

Мета: формування предметних компетентностей: закріпити в учнів поняття про фольклор, малі жанри усної народної творчості,їх призначення;

          формувати уявлення про них як про перлини мудрості українського народу, як про джерело увиразнення нашого мовлення;

          вміти давати оцінку персонажам твору;

          збагатити словниковий запас учнів; розвивати образне мислення, зв’язне мовлення учнів, виховувати повагу до українського народу, стимулювати появу зацікавленості до історії свого народу.

         Формування ключових компетентностей:

          уміння вчитися: вчити дотримувати режиму навчальної діяльності, працювати швидко і зосереджено;

          комунікативної: удосконалювати вміння висловлювати свої думки, використовуючи для цього як мовні, так і позамовні та інтонаційні засоби виразності мовлення; виразно читати;

          інформаційної: розвивати вміння здобувати з підручника необхідну інформацію;
соціальної: формувати навички самоорганізації, самодисципліни, володіння собою;
загальнокультурної: виховувати інтерес до надбань українського народу та їх збереження, повагу до праці.

 

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань учнів.

 

 

Основні терміни і поняття: усна народна творчість, фольклор, жанр, скоромовка, лічилка, загадка, прислів’я, народна та літературна казка, герої казок, частини казки.

 

Обладнання: Мультимедійний проектор, 6 капелюшків, підручник, школа настрою, коло успіху, тлумачний словник, запис пісень, картки для роботи в групах, картки зі словами- назвами жанрів фольклору, картки зі словами для характеристики казкових героїв.

 

Хід уроку.
I. Організація класу.
Стали, діти, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли,

Працювати почали.

Психологічна настанова на урок. Вправа «Самоналаштування»

-Покладіть руки на парту, заплющте очі та повторюйте:

Я зможу сьогодні добре працювати на уроці.

Я – творча особистість.

Я бажаю успіху на уроці собі та всім однокласникам.

Школа настрою

  • Перед вами- школа настрою. Оберіть і зробіть позначку, що відповідає вашому настрою зараз

 

  Рушаємо в подорож ми за знаннями.    

Основна частина

2. Артикуляційні вправи

А почнемо ми свою подорож як завжди  з дихальних вправ.

Перед кожною вправою робимо вдих, а видихаючи промовляємо

1) Дихальні вправи.

  • Вимовте, як плаче немовля?
  • Як мама колише дитину?
  • Як каже бабуся внукові замазурі?
  • Як сопе дідусь, коли заснув, читаючи газету?

2) Робота над чистомовкою.

 - Щоб наше мовлення було правильним , попрацюємо з  чистомовкою.

 

Шу-шу-шу , Шу-шу-шу ,- чистомовку я пишу.

Ят-ят-ят, ят-ят-ят - Їх пишу для всіх малят

Ки-ки-ки, ки-ки-ки, - говорять залюбки.      

   Ло-ло-ло, ло-ло-ло - Щоб чисте мовлення було

Молодці, ви добре налаштувалися на урок

Фізкультхвилинка.

Дружно в ліс ми всі пішли,

Скільки тут грибів знайшли

В кошики ми їх зібрали,

Доки повними не стали.

Ще й побігали там трішки,

Натомили свої ніжки.

Поверталися бадьорі,

А про це вже знали в школі.

 

          Сьогодні на уроці  у нас будуть помічники - чарівні 6 капелюшків, які допомагатимуть: працювати з текстом,  думати, творчо мислити, послідовно виконувати розумові операції (порівняння, узагальнення,  класифікація тощо), робити вибір,

Сьогодні приміряючи ці капелюшки ми систематизуємо і узагальнюємо наші знання

C:\Users\Ноут\Downloads\75521785_490561684866291_1008897322593026048_n.jpgC:\Users\Ноут\Downloads\73001493_490561951532931_8366143761968791552_n.jpgC:\Users\Ноут\Downloads\74643707_490562084866251_6409125034324918272_n.jpgC:\Users\Ноут\Downloads\76773210_490562054866254_842086183000342528_n.jpgДавайте пригадаємо, як ми повинні мислити одягаючи капелюх певного кольору.

C:\Users\Ноут\Downloads\73313839_490562004866259_2603505627468660736_n.jpgC:\Users\Ноут\Downloads\73413248_490561764866283_9022468344514609152_n.jpg 

 

 

Для того щоб продовжити подорож нам, діти, потрібно знати тему урока .  Я думаю в цьому нам допоможе білий капелюшок ..

Тут якесь зашифроване слово.?

ролкьлоф

-Фольклор.

Учень   - Що таке фольклор?

 Робота зі словником.

Фольклор – це усна народна творчість.

 

Вчитель: Сьогодні ми її і пригадаємо. Чому цю творчість називають усною народною?

 

Учень: А народна творчість - це народні казки, прислів'я, загадки, вислови, пісні. Наприклад, одна людина складе казку, а інша - пісню. І передаються вони із уст в уста, нерідко зміст їх доповнюється чи скорочується, переходить із покоління в покоління, з однієї місцевості в іншу.

 

Учень: А як правильно казати: фольклор чи народна творчість?

Вчитель: Це синоніми (Слова родичі), тому і так, і так правильно.

               А які ж жанри фольклору ви знаєте?

Вправа «Гронування»

 

 

 

 

 

 

 

 

Усна народна творчість(фольклор)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Для того щоб наше гроно було розголужене вам потрібно пригадати значення кожного жанру. Візьміть будь- ласка конверт білого кольору.  Працюючи в групі, установіть співвідношення жанру з його значенням.

 

Давайте перевіримо.!

Користуючись колом успіху, оцініть свою роботу в групі!

Завдання білого капелюшка ми виконали успішно.

 

2. Настала черга приміряти червоних капелюшок. Ми з вами знаємо ,що це капелюшек емоцій.

 Діти, а який жанр народної творчості викликає глибокі почуття, емоції.

  • Це пісні.
  • А які види пісень ви вже знаєте?

 

Пісні-небилиці, Пісні-забавлянки, Пісні-заклички, Пісні-ігри, Колискові пісні., Жартивливі пісні.

 

Я і Анастасія приготували дві різні за характером пісні. Послухайте будь –ласка.

  •  визначте до якого виду пісень вони відносяться

 

Поділіться почуттями, які виникли у вас при слуханні цих пісень?

Дякую! За чудові відповіді!

Фізкультхвилинка «Весела мишка»

 

Вчитель:А який жанр усної народної творчості є найбільшим за обсягом?

Учень: Це казки.

А чи добре ви знаєте казки? Зараз ми це з,ясуємо.

Потрібно встановити відповідність між персонажами, назвою казки та іі головною думкаю

Півень, мишенята

«Вовк та собака»

У дружбі сила

Чоловік, цап, вовки, жінка баран 

«Колосок»

Поробиш усю роботу, то й поспиш в охоту

Пес, кіт

«Цап і баран»

Свобода дорожча за їжу

Вовк,собака

«Кіт і пес»

Хто не працює, той не їсть

 

 

Настала черга чорного , жовтого та зеленго капелюшка.

Ті хто хоче розказати про негативні подіі, які відбулися в казці підходить до чорного капелюшка.

Ті хто хоче розказати про позитивні подіі - підходить до жовтого капелюшка.

Ну, а ті хто хоче змінити подіі в казці- підходить до зеленого капелюшка

 

 

«Чорний капелюшок.»

Я

  • Які, на вашу думку, негативні подіі відбулися в казці «Цап ібаран» Чому?

Негативні риси героїв

Характеристика вовків: недружні, недогадливі

Характеристика цапа: недужий,

Характеристика барана: несміливий,

 

Жовтий капелюшок

Що гарного, на вашу думку, відбулося  в казці «Цап і баран»? Чому?

Позитивні риси героїв

Характеристика цапа: сміливий, , товариський, кмітливий, рішучий

Характеристика барана: дужий, , товариський, рішучий

 

  • «Зелений капелюшок»
  • Діти, Уявіть, що в казку «Цап і баран»  потрапив герой з іншої казки. Якими мали бути події?

 

 

Дякую вам ! за цікаву інформацію.

Чого саме навчає нас ця казка?

Головне в житті –дружба та розум.

Оцініть будь-ласка, свою роботу в групі.

 

ІІІ. Заключна частина.

1. Рефлексія.

 

Вчитель: Наш урок закінчується, Залишився один капелюшок синього кольору. Його колір говорить що треба робити підсумок.

Подивіться яке у нас вийшло гроно! Завдання синього капелюшка:  скласти сенкан:

Фольклор

Народний, мудрий

Вчить, закликає, засуджує

Вчить як на світі жить

Народна творчисть

Сьогодні на уроці я намагався…..

Найкраще мені вдалося…..

Найбільше мені сподобалось…..

Чи змінився ващ настрій в кінці урока? Покажіть на своїй школі настрою.

Ви всі були дуже активними, тож оцінить свою роботу на уроці.

Вчитель: Діти, ви всі працювали чудово, були молодці!

Вчитель: Всім велике спасибі! Урок закінчено.

 

 

 

 

docx
Додано
9 листопада
Переглядів
39
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку