Урок з читання для 2 класу на тему: "К.Бабкіна Равличні вірші"

Про матеріал
Урок читання для 2 класу НУШ. З використанням методів критичного мислення. Розроблено для проведення уроку роботи з дитячою книгою. Можна використовувати в позакласній роботі, як бібліотечний уроу, з метою ознайомлення з творчістю сучвсних письменників і поетів.
Перегляд файлу

Тема місяця. Територія

Тема тижня. Світ тварин

Тема дня. Робота з дитячою книжкою. Катерина Бабкіна «Равличні вірші».

Мета: ознайомити учнів з життям та творчістю Катерини Бабкіної; вчити визначати головних героїв та головну думку твору, пов’язати  матеріал уроку з життєвим досвідом дітей, розвивати творчі здібності учнів; уміння порівнювати та створювати казкові епізоди, розширювати ними зображені події; формувати творче та самостійне мислення, естетичний смак дітей; виховувати любов до тварин; пробуджувати бажання читати та знати більше.

Формувати групу компетентностей:

- Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;

- Ціннісно-смислову компетентність шляхом аналізу сюжету прослуханих творів засвоювати правила поведінки в суспільстві;

- Здоров`язбережувальну компетентність шляхом гармонійного існування в суспільстві, в природі.

Очікувані результати:

З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі.

Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось/ ) для відповіді на запропоновані запитання.

Користується прийомами уточнення значення окремих слів, виразів у сприйнятих на слух текстах.

Ставить запитання за змістом прослуханого фрагменту казки чи оповідання для отримання додаткової інформації (наприклад, стосовно того, що передувало подіям або чим все закінчилося).

Обирає тему з декількох запропонованих і формулює 3 – 4 питання до свого потенційного співбесідника («Про що би я запитав?).

Обговорює в групі проблемне питання за темою тижня.

Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова.

Вибирає з-поміж 2-3 слів те, якому відповідає тлумачення, пропоноване вчителем.

Зв’язно переказує події прочитаної казки чи оповідання, використовуючи слова спочатку, потім, в кінці.

Вибирає з декількох запропонованих книжок ту, яка викликала цікавість, розглядає і розповідає про неї (чи є ілюстрації, як називається, прізвище автора).

Висловлює припущення на основі ілюстрацій та заголовку, про що може розповісти ця книжка.

Читає виразно вголос короткі тексти (логічний наголос, інтонація).

Читає виразно репліки в діалозі (читання в особах).

Створює в групі прості медіапродукти (стіннівка, колаж тощо) з допомогою вчителя/ вчительки, враховує мету й аудиторію.

Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним).

Складає з букв запропонованого слова нові слова.

Створює, розгадує (з допомогою вчителя) анаграми.

Бере на себе роль у рухливих іграх або сюжетно-рольових іграх; використовує специфічні для ролі жести, рухи.

Обладнання: підручники (Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 1, 2 класах), ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери.

Відеозвернення https://www.youtube.com/watch?time_continue=86&v=qMSfUi_4HZk&feature=emb_logo (1хв)

Мультфільм  https://www.youtube.com/watch?v=VNsPEQssJ7w

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст уроку

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності.

Доброго ранку, родино шкільна!

Доброго ранку, зичу вам я!

Доброго ранку, кожному з нас!

Доброго ранку, любий наш клас!

- Друзі, а тепер спробуйте привітати один одного без слів, за допомогою жестів, рухів, посмішки…

 

ІІ. Етап цілепокладання

  1. Бесіда
  •    А чи можете ви назвати хоч одну живу істоту, яка «спілкується» без слів?
  •    А чи любите ви тварин?
  •    Яких саме?
  •    Чи є у вас домашні тваринки?

2.  Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.

Перегляд уривку мультфільму «Спанч Боб».

- Чи бачили ви раніше цей мультфільм? Хто головний герой? Яка у нього улюблена домашня тваринка? (Равлик Геррі).

 

ІІІ. Етап цілереалізації

   Сьогодні у нас є нагода познайомитися з творчістю сучасної української поетеси, письменниці К.Бабкіної. Ми поринемо в чудовий світ тварин і дізнаємося багато чого цікавого.

  • Давайте поближче познайомимося з нею.
  1.  Робота з біографією. Звіт групи біографів  ( підготовлені учні )
  • Катерина Бабкіна - українська письменниця, поетеса, яка пише вірші, оповідання, сценарії п’єс та фільмів.
  • Народилася 22 липня 1985 року в м. Івано-Франківськ. Мама Каті була вчителькою. А уміння складати вірші дівчина вважала звичним заняттям для усіх.
  • У 2006 році закінчила Інститут журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Навчалася, писала, працювала на радіо. Пізніше була редактором журнала.
  • Свої твори пише Катерина для дітей та дорослих. Тексти перекладені польською, німецькою, англійською, шведською, французькою, румунською, чеською та російською мовами.  
  • За сценаріями, що написала Катерина Бабкіна , знято декілька короткометражних фільмів. А в  2014 році у «Видавництві Старого Лева» вийшла перша дитяча книга письменниці «Гарбузовий рік».
  • Одна з книжок письменниці «Шапочка і Кит» допомагає важкохворим дітям боротися з недугом, бо частина коштів з продажу йде на благодійність.

 

  1. Відео звернення до читачів
  •   Найкраще про свої твори може розповісти тільки сама письменниця. Прослухайте відео звернення Катерини до  своїх читачів.
  1. Стратегія (метод критичного мислення) «Чи вірите ви, що…»

«Чи вірите ви, …»

Що равлик повільно повзає?

Що у кожного маленького равлика є своя кімната?

Що у равлика є грядка або город?

Що равлик міг би жити у ставку?

Що в равликовій хатці є меблі?

Що равлики мають друзів?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Виразне читання віршів про равлика. Читання вчителем.
  2. Словникова робота. Робота в групах.
  • Прочитайте слова та пояснення до них, записані на картках. Ці слова зустрінуться вам у віршах (Учні читають самостійно, добирають пояснення, потім колективна перевірка).

                      клопіт                          креденс

                      тритон                         огрядний

  1. Читання мовчки
  2. Читання в парах
  3. Обговорення змісту прочитаного.
  •    Чи сподобалися вам прочитані вірші? Чим?
  •    Назвіть головного героя.
  •    Що незвичайного було у віршах?
  •    Чого нас вчать ці вірші?
  1. Читання «ланцюжком» (акцент на правильність)
  2.  Творча майстерня (обрати за бажанням).
  • Зобразити равлика, якого ви уявили читаючи віршики, дати йому ім’я та розповісти чим він особливий.
  • Розмалювати равлика та придумати для нього ім’я та розповісти що незвичайного він може робити.

  (Довести до дітей що кожен має певну особливість, відмінність. Усіх слід вміти сприймати і розуміти. Що всі мають поважно ставитись один до одного.)

 

 

 

Похожее изображение

  1.  Читання «луною» за вчителем (акцент на виразність)
  2.  Гра «Лото»
  • Читає той, чий номерок випав.
  1.  Творча майстерня.
  • Створіть равлика та середовище, де він існує з пластиліну. Можна створити індивідуальні чи колективні роботи. Представити свою роботу.
  • Чи міг би равлик бути домашнім улюбленцем? Чому?

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

  1. Оцінювання
  •    Чи сподобалася вам сьогодні робота? Чим саме?
  •    Перевірте свої картки «Чи вірите ви, що …». Підтвердилися чи спростувалися ваші відповіді?
  •    Для чого, на вашу думку, були написані ці вірші?
  •    Кому ви бажаєте подякувати за роботу?

2. Стратегія (метод критичного мислення) «Незакінчені речення»

« Сьогодні на уроці для мене важливим відкриттям було…»

«В ході уроку я зрозумів…»

3. Завдання за бажанням: вивчити один з віршів напам’ять.

docx
Додано
6 лютого 2020
Переглядів
2052
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку