Тема місяця. Територія
Тема тижня. Світ тварин
Тема дня. Робота з дитячою книжкою. Катерина Бабкіна «Равличні вірші».
Мета: ознайомити учнів з життям та творчістю Катерини Бабкіної; вчити визначати головних героїв та головну думку твору, пов’язати матеріал уроку з життєвим досвідом дітей, розвивати творчі здібності учнів; уміння порівнювати та створювати казкові епізоди, розширювати ними зображені події; формувати творче та самостійне мислення, естетичний смак дітей; виховувати любов до тварин; пробуджувати бажання читати та знати більше.
Формувати групу компетентностей:
- Компетентність спілкування державною мовою для прагнення відроджувати й вивчати оригінальну творчість народу, розуміння україномовних текстів різних жанрів;
- Ціннісно-смислову компетентність шляхом аналізу сюжету прослуханих творів засвоювати правила поведінки в суспільстві;
- Здоров`язбережувальну компетентність шляхом гармонійного існування в суспільстві, в природі.
Очікувані результати:
З увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників (вітання, знайомство, запитання, прохання, прощання) й доречно реагує на усну інформацію в діалозі.
Сприймає монологічне висловлення (казку, вірш, розповідь про події з життя або про спостереження за чимось /кимось/ ) для відповіді на запропоновані запитання.
Користується прийомами уточнення значення окремих слів, виразів у сприйнятих на слух текстах.
Ставить запитання за змістом прослуханого фрагменту казки чи оповідання для отримання додаткової інформації (наприклад, стосовно того, що передувало подіям або чим все закінчилося).
Обирає тему з декількох запропонованих і формулює 3 – 4 питання до свого потенційного співбесідника («Про що би я запитав?).
Обговорює в групі проблемне питання за темою тижня.
Уживає форму кличного відмінка іменника для звертання по імені до іншої особи, уживає ввічливі слова.
Вибирає з-поміж 2-3 слів те, якому відповідає тлумачення, пропоноване вчителем.
Зв’язно переказує події прочитаної казки чи оповідання, використовуючи слова спочатку, потім, в кінці.
Вибирає з декількох запропонованих книжок ту, яка викликала цікавість, розглядає і розповідає про неї (чи є ілюстрації, як називається, прізвище автора).
Висловлює припущення на основі ілюстрацій та заголовку, про що може розповісти ця книжка.
Читає виразно вголос короткі тексти (логічний наголос, інтонація).
Читає виразно репліки в діалозі (читання в особах).
Створює в групі прості медіапродукти (стіннівка, колаж тощо) з допомогою вчителя/ вчительки, враховує мету й аудиторію.
Пояснює вибір букв на позначення голосних та приголосних звуків (позиція голосного звука після твердого приголосного; позиція голосного звука після м’якого приголосного; позиція приголосного перед голосним).
Складає з букв запропонованого слова нові слова.
Створює, розгадує (з допомогою вчителя) анаграми.
Бере на себе роль у рухливих іграх або сюжетно-рольових іграх; використовує специфічні для ролі жести, рухи.
Обладнання: підручники (Хрестоматія сучасної української дитячої літератури для читання в 1, 2 класах), ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали, кольорові олівці та фломастери.
Відеозвернення https://www.youtube.com/watch?time_continue=86&v=qMSfUi_4HZk&feature=emb_logo (1хв)
Мультфільм https://www.youtube.com/watch?v=VNsPEQssJ7w
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Зміст уроку
І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності.
Доброго ранку, родино шкільна!
Доброго ранку, зичу вам я!
Доброго ранку, кожному з нас!
Доброго ранку, любий наш клас!
- Друзі, а тепер спробуйте привітати один одного без слів, за допомогою жестів, рухів, посмішки…
ІІ. Етап цілепокладання
2. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності.
Перегляд уривку мультфільму «Спанч Боб».
- Чи бачили ви раніше цей мультфільм? Хто головний герой? Яка у нього улюблена домашня тваринка? (Равлик Геррі).
ІІІ. Етап цілереалізації
Сьогодні у нас є нагода познайомитися з творчістю сучасної української поетеси, письменниці К.Бабкіної. Ми поринемо в чудовий світ тварин і дізнаємося багато чого цікавого.
«Чи вірите ви, …» |
|||||
Що равлик повільно повзає? |
Що у кожного маленького равлика є своя кімната? |
Що у равлика є грядка або город? |
Що равлик міг би жити у ставку? |
Що в равликовій хатці є меблі? |
Що равлики мають друзів? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
клопіт креденс
тритон огрядний
(Довести до дітей що кожен має певну особливість, відмінність. Усіх слід вміти сприймати і розуміти. Що всі мають поважно ставитись один до одного.)
|
|
ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий
2. Стратегія (метод критичного мислення) «Незакінчені речення»
« Сьогодні на уроці для мене важливим відкриттям було…»
«В ході уроку я зрозумів…»
3. Завдання за бажанням: вивчити один з віршів напам’ять.