Урок з читання проведеного у 3 - му клласі. Великі і маленькі таємниці світу в казках К. Д. Ушинського. К. Ушинський "Витівки старої зими".

Про матеріал
Тема:великі і маленькі таємниці світу в казках К. Д. Ушинського. К. Ушинський "Витівки старої зими". Мета: розширювати знання учнів про творчість К. Ушинського; вдосконалювати навички усвідомленого виразного читання; виявити і узагальнити знання учнів про зиму, її ознаки; розвивати мовлення учнів,увагу, мислення ,пам'ять; виховувати мотивацію до навчання.
Перегляд файлу

Тема: Великі і маленькі таємниці світу в казках К.Ушинського. К.Ушинський ”Витівки старої зими“

Мета: розширити знання учнів про творчість К.Ушинського; вдосконалювати навички усвідомленого виразного читання; виявити и узагальнити знання учнів про зиму, її ознаки; розвивати учня мовлення, увагу, мислення, пам`яті, виховувати мотивацію до навчання

 Хід уроку

1.Організаційний момент.

2. Мовленнєва розминка.

       Дихальні вправи (надуй кульку, здмухни кульбабку, ротом набрати повітря, а носом видихнути)

Чистомовка

ма – ма –  ма – скоро йде до нас зима.

зи – зи – зи – вже з`явилися морози.

гу – гу – гу – намете багато снігу.

оз – оз – оз – пощипає нас мороз.

ось – ось – ось – ми зими не боїмось.

Скоромовка

Біля будки песик Бобик

ліг на сонці, гріє лобик.

Раптом муха - цокотуха

Продзижчала біля вуха

Бобик – бац! Пропала муха!

Розпитування за папкою

Картки – блискавки (зима – мороз – сніг – замети – хуртовина – іній – спека – вітер – дощ – листопад – бурульки – повінь). (Після прочитування -  слова виставляються на дошку)

3. Перевірка домашнього завдання.

Переказати текст від імені: Івана, кобили.

4. Повідомлення теми і мети уроку.

                      Загадка

Чудо – сани прилетіли

Скакуни в тих санях білі.

В санях тих сидить цариця

Білокоса, білолиця.

Рукавом махає,

Сріблом все вкриває.(Зима)

 

Картки – блискавки стоять на набірному полотні, треба вилучити зайві, що не стосуються зими, пояснити значення слів..

 

- Отже сьогодні будемо працювати на текстом К.Ушинського ”Витівки старої зими“.

 

5.Вивчення нового матеріалу.

1) Самостійне читання біографії К.Д.Ушинського. Перевірка тестами.

2)                           Тест

1). Як звати Ушинського?

        а) Дмитро;  б) Костянтин;   в) Микола.    

2). Хто він в першу чергу?

        а) педагог;  б) композитор;  в) поет.

3). Де минало роки К,Д,Ушинського?

         а) у Росії;   б) у Білорусії;  в) в Україні.

4). У якому місті педагог закінчував університет?

           а) у Москві;  б) у Києві;  в) Харкові.

5). Чому Ушинський вирішив створити нові підручники?

       а) бо ті були нудними, незрозумілим і не давали ґрунтовних знань;

         б) у них було мало малюнків;

        в) писались російською мовою.

6). Які підручники писав К.Д,Ушинський?

а) ”Українська мова“ і ”Математика“;

б) ”Рідне слово“ й ”Дитячий світ“;

в) ”Читання“ і ”Рідну мову“.

3.Показ портрета К.Д.Ушинського.

4.Розповідь учнями підготовлених творів.

5.Опрацювання тексту комбінованим способом.

 Гра ”сніжинка“.

Вчитель починає читати і кладе дітям по черзі сніжинки, у кого сніжинка – той і читає. 

  1. Аналіз змісту казки та вибір кованого читання.

- Як зима вирішила розправитися з птахами?

- Що зробили птахи?

- Як звірі рятуються взимку від морозу?

- Що зробила зима з річками та озерами?

- Як сховалися риби?

- Як люди приготувалися до зими?

- Чому діти не бояться зими?

- Чому зимі стало прикро?

2.) Поділ тексту на частини, знайти ті частини, що відповідають малюнку.

3.) Відтворити деформовані речення (робота в парах) (із тексту взяті речення, написані на великих сніжинках)

6. Гра ”Виправ помилки Незнайка“. (робота в парах). На картках написаний текст про зиму. Але зустрічаються слова, які не відповідають цій порі року.

7. Підсумок уроку.

8.Д/з. Придумати казку за останнім реченням даної казки.

docx
Додано
19 січня 2019
Переглядів
1397
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку