Урок узагальнення і систематизація знань з елементами ділової гри. Мета: систематизувати знання учнів про інфляцію, безробіття; узагальнити практичні вміння учнів розв'язувати задачі; розвивати критичне та логічне мислення учнів, вміння аналізувати та систематизувати; провести диференційований контроль навчальних досягнень учнів.
11 клас
Тема: Макроекономічна нестабільність: інфляція та безробіття
Тип уроку: урок узагальнення і систематизація знань з елементами ділової гри
Мета: систематизувати знання учнів про інфляцію, безробіття; узагальнити практичні вміння учнів розв’язувати задачі; розвивати критичне та логічне мислення учнів, вміння аналізувати та систематизувати; провести диференційований контроль навчальних досягнень учнів.
Обладнання уроку: проектор, ноутбук, презентація, програмне забезпечення, підключення до мережі Інтернет, дидактичний матеріал (залікові листи, ребуси, тестові завдання).
Епіграф: Бідність часто-густо позбавляє людину всіх душевних сил і доброго начала. Важко поставити прямо порожній мішок.
Б. Франклін
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання з учнями.
Учитель. Всі на місці, всі здорові? (учні відповідають: «так»)
Усі учні до роботи готові? (учні: так)
Вступне слово вчителя (Цікава пропозиція)
Вчитель повідомляє учнів про те, що одній із зарубіжних фірм необхідно набрати молодих талановитих економістів, які в майбутньому ( після здобуття відповідної освіти) зможуть одержати провідні посади у фірмі.
В зв’язку з цим оголошується конкурс, в якому беруть участь усі учні класу. Конкурс проводиться у вигляді уроку – заліку з елементами ділової гри.
ІІ. Повідомлення мети та завдань уроку
Вправа «Розгадай ребуси». Для повідомлення теми уроку учні розгадують ребуси. Запис теми у зошиті.
Вчитель спільно з учнями формулює завдання уроку, його мету (записує на слайді).
ІІІ. Активізація опорних знань учнів
Фронтальне опитування:
IV. Самостійна робота учнів з тестовими завданнями (відповіді записуються в оціночний лист з подальшою взаємоперевіркою за готовими ключами).
Учні переглядають мультфільм «Гроші». Необхідно впізнати мультфільм і визначити , яку функцію виконують гроші у відповідному мультфільмі.
Учні обмінюються оціночними листами і здійснюють взаємоперевірку виконаних завдань.
V. Розв'язування економічних задач (робота біля дошки, самостійна робота в зошитах).
Задача 1. Пропозиція праці робітників сфери послуг описується рівнянням:
LS =200 w, а попит на послуги праці описується рівнянням: LD = 1200т – 100 w, де w – це денна ставка заробітної плати, L – кількість робітників:
Задача 2. У 2016 році в Україні зайнятість складала 24114 тис. чол., а економічно активне населення – 26112 тис. чол. Якою була чисельність безробітних та їх частка у складі робочої сили?
Задача 3. Валовий національний продукт в країні у 2016 році дорівнював 25 млрд. грн. При цьому рівень безробіття становив:
Визначте величину потенційного валового національного продукту країни.
Задача 4. Ринковий кошик складається з 5 кг борошна і 5 к цукру. Ціна борошна – 9,80 грн/кг, ціна цукру – 16,20 грн/кг. Знайдіть рівень інфляції, якщо ціна борошна незмінна, ціна цукру збільшилася на 20 %.
Задача 5. Середньомісячна заробітна плата робітників в минулому році становила – 1560 гривень, а рівень інфляції за цей рік склав 20 %. Розрахуйте реальну заробітну плату в Україні за минулий рік.
Задача 6. Інфляція у першому році склала 20 %, у другому році індекс цін дорівнював 1.12, а у третьому році ціни зменшилися на 5%. Визначте:
Відповідно до набраних за урок балів, йде розподіл запропонованих економічних посад.
VІ. Рефлексія
Вправа «Побажання другу». На кожну літеру слова (економічного терміну, наприклад, індекс) написати слово – побажання в економічному сенсі.
Інтерактивна гра «Перший мільйон» (для генерального директора)
Ідіть завжди за своєю мрією і не відступайте, знайдіть щастя в житті і не пропустіть його. Удачі і успіхів.
VІІ. Домашнє завдання:
Скласти кросворд на тему «Безробіття», «Інфляція».
Оціночний лист
________________________ Варіант__________
Завдання |
Кількість балів |
Відкриті запитання
|
|
Тестові завдання
|
|
Встановлення відповідності між поняттями та їхніми визначеннями:
|
|
Встановлення відповідності між показниками та формулами їх розрахунку:
|
|
Завдання на визначення виду безробіття:
|
|
Завдання на визначення статусу осіб у складі населення країни з точки зору їх зайнятості:
|
|
Встановлення відповідності між функціями грошей та прикладами виконання ними цих функцій:
|
|
Згадаємо улюблені мультфільми:
|
|
Задачі: |
|
Бонус вчителя: |
|
Р а з о м |
|
Очікувана оцінка Оцінка за урок