Урок з економіки для 11 класу. : Урок узагальнення і систематизація знань з теми "Макроекономічна нестабільність: інфляція та безробіття"

Про матеріал

Урок узагальнення і систематизація знань з елементами ділової гри. Мета: систематизувати знання учнів про інфляцію, безробіття; узагальнити практичні вміння учнів розв'язувати задачі; розвивати критичне та логічне мислення учнів, вміння аналізувати та систематизувати; провести диференційований контроль навчальних досягнень учнів.

Перегляд файлу

11 клас

Тема: Макроекономічна нестабільність:  інфляція та безробіття

Тип уроку: урок  узагальнення і систематизація знань з елементами ділової гри

Мета: систематизувати  знання учнів про інфляцію, безробіття; узагальнити практичні вміння учнів розв’язувати задачі;  розвивати критичне та логічне мислення учнів, вміння аналізувати та систематизувати; провести диференційований контроль навчальних досягнень учнів.

Обладнання уроку: проектор, ноутбук, презентація, програмне забезпечення, підключення до мережі Інтернет, дидактичний матеріал (залікові листи, ребуси, тестові завдання).

Епіграф: Бідність часто-густо позбавляє людину всіх душевних сил і доброго начала. Важко поставити прямо порожній мішок.

Б. Франклін

Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання з учнями.

Учитель.  Всі на місці, всі здорові? (учні відповідають: «так»)

                      Усі учні  до роботи готові? (учні: так)

Вступне слово вчителя (Цікава пропозиція)

 Вчитель повідомляє  учнів про те, що одній із зарубіжних фірм необхідно набрати молодих талановитих економістів, які в майбутньому ( після здобуття відповідної освіти) зможуть одержати провідні посади у фірмі.

В зв’язку з цим оголошується конкурс, в якому беруть участь усі учні класу. Конкурс проводиться у вигляді уроку – заліку з елементами ділової гри.

 

ІІ. Повідомлення мети та завдань уроку

Вправа «Розгадай ребуси». Для повідомлення теми уроку учні розгадують ребуси. Запис теми у зошиті.

Вчитель спільно з учнями формулює завдання уроку, його мету (записує на слайді).

ІІІ. Активізація опорних знань учнів

Фронтальне опитування:

  1. Кого можна вважати безробітним? (ті хто не має роботи на момент проведення статистичного обстеження, але активно шукає її і готовий негайно стати до роботи).
  2. Закон Оукена (якщо фактичне безробіття перевищує рівень природного безробіття на 1%, то втрати ВВП становлять 2.5%)
  3. Що таке інфляція? (тенденція до підвищення загального рівня цін).
  4. Темп інфляції – це… (приріст загального рівня цін за певний період часу, виражений у відсотках).
  5. Фрикційне безробіття (виникає внаслідок того, що працівнику, котрого звільнено з підприємства або який пішов за власним бажанням, потрібний час, щоб знайти нове робоче місце).
  6. Структурне безробіття (виникає внаслідок технічного прогрессу, який скорочує попит на працівників одних професій і збільшує попит на працівників інших професій).
  7. Циклічне безробіття (властиве країнам, які переживають загальний економічний спад).
  8. Природний рівень безробіття (сума фрикційного і структурного безробіття).
  9. Залежно від темпів інфляція буває (помірна, галопуюча, гіперінфляція).
  10. Наслідки інфляції (всі грошові доходи зменшуються, перерозподіляє доходи і багатство, руйнує важливі механізми економіки – торгівлі заощадження т інвестування).
  11. Стагфляція (стан економіки країни, який характеризується поєднанням одночасного спаду у виробництві зі зростанням інфляції).
  12. Інфляція попиту (кількість грошей в обігу перевищує вартість вироблених товарів).

 

IV. Самостійна робота учнів з тестовими завданнями (відповіді записуються в оціночний лист з подальшою взаємоперевіркою за готовими ключами).

 

 

 

 

 Учні переглядають мультфільм «Гроші». Необхідно впізнати мультфільм і визначити , яку функцію виконують гроші у відповідному мультфільмі.

Учні обмінюються оціночними листами і здійснюють взаємоперевірку виконаних завдань.

V. Розв'язування економічних задач (робота  біля дошки, самостійна робота в зошитах).

Задача 1. Пропозиція праці робітників сфери послуг описується рівнянням:

LS =200 w, а попит на послуги праці описується рівнянням: LD  = 1200т – 100 w,        де w  це денна ставка заробітної плати, L – кількість робітників:

  1. Визначте рівноважну кількість зайнятих т рівноважну ставку заробітної плати.
  2. Припустимо, що під впливом профспілок уряд встановив мінімальну ставку заробітної плати на рівні 6 грн на день. Визначте ситуацію яка складеться на ринку праці.

Задача 2. У 2016 році в Україні зайнятість складала 24114 тис. чол., а економічно активне населення – 26112 тис. чол. Якою була чисельність безробітних та їх частка у складі робочої сили?

Задача 3. Валовий національний продукт в країні у 2016 році дорівнював 25 млрд. грн. При цьому рівень безробіття становив:

  • Структурного – 1.6 %;
  • Фрикційного – 2.4 %;
  • Циклічного – 7.0 %.

Визначте величину потенційного валового національного продукту країни.

Задача 4. Ринковий кошик складається з 5 кг борошна і 5 к цукру. Ціна борошна – 9,80 грн/кг, ціна цукру – 16,20 грн/кг. Знайдіть рівень інфляції, якщо ціна борошна незмінна,  ціна цукру збільшилася  на 20 %.

Задача 5. Середньомісячна заробітна плата робітників  в минулому році становила – 1560 гривень, а рівень інфляції за цей рік склав 20 %. Розрахуйте реальну заробітну плату в Україні за минулий рік.

Задача 6. Інфляція у першому році склала 20 %, у другому році індекс цін дорівнював 1.12, а у третьому році ціни зменшилися на 5%. Визначте:

  1. Як змінилися ціни за три роки?
  2. Чому дорівнює середньорічний індекс цін?

 

Відповідно до набраних за урок балів, йде розподіл запропонованих економічних посад.

VІ. Рефлексія

Вправа «Побажання другу». На кожну літеру слова (економічного терміну, наприклад, індекс) написати слово – побажання в економічному сенсі.

 

Інтерактивна гра «Перший мільйон» (для генерального директора)

Ідіть завжди за своєю мрією і не відступайте, знайдіть щастя в житті і не пропустіть його. Удачі і успіхів.

VІІ. Домашнє завдання:

       Скласти кросворд на тему «Безробіття», «Інфляція».

 

 

 

 

 

 

 

Оціночний лист

________________________                                         Варіант__________

Завдання

Кількість балів

Відкриті запитання

 

 

Тестові завдання

 

Встановлення відповідності між поняттями та їхніми визначеннями:

 

Встановлення  відповідності  між показниками та формулами їх розрахунку:

 

Завдання на визначення виду безробіття:

  1.  –
  2.  –
  3.  –

 

Завдання на визначення статусу осіб у складі населення країни з точки зору їх зайнятості:

  1.  –
  2.  –
  3.  –

 

Встановлення відповідності між функціями грошей та прикладами виконання ними цих функцій:

  1.  –
  2.  –

 

Згадаємо улюблені мультфільми:

  1.  –
  2.  –
  3.  –
  4.  –
  5.  –

 

Задачі:

 

Бонус вчителя:

 

Р а з о м

 

  Очікувана оцінка                            Оцінка за урок

 

 

 

 

docx
До підручника
Економіка (рівень стандарту, академічний рівень) 11 клас (Крупська Л.П., Тимченко І.Є., Чорна Т. І.)
Додано
18 березня 2018
Переглядів
3029
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку