Урок з елементами квесту «Рідна країна, рідна школа, рідний клас»

Про матеріал
Перший урок у 2019-2020 н.р., з елементами квесту на тему «Рідна країна, рідна школа, рідний клас».
Перегляд файлу

Гуменюк Оксана Василівна,

вчитель інформатики,

класний керівник 5-Б класу

Дунаєвецької ЗОШ І-ІІІ ст.№3

Дунаєвецької міської ради

Хмельницької області

 

Перший урок у 2019-2020 н.р., з елементами квесту

Тема: «Рідна країна, рідна школа, рідний клас»

Мета: розширювати знання учнів про Україну, її державний устрій, формувати почуття любові до батьківщини, розвивати мислення, креативність, вміння працювати в команді, творчість, уміння використовувати інформаційні технології  в навчальній діяльності, сприяти формування активної громадянської позиції.

Обладнання: комп’ютер, проектор або інтерактивна дошка, папір, кольорові олівці, ватман.

 

Хід уроку

 

 (Парти попередньо згруповані в 6 осередків. Учні об’єднуються в групи по 4 учні довільним чином, займають підготовлені місця).

Вч.: - Доброго дня, шановні учні. Вітаю вас з початком нового навчального року, з новими можливостями, що відкриваються перед вами, можливостями дізнатись щось нове та цікаве, новими зустрічами, знайомствами, новими друзями та досягненнями. Впевнена, що наступні роки в школі будуть незабутніми та цікавими, буде багато веселих та смішних моментів,  будуть досягнення в навчанні та спортивні перемоги, та найголовніше – ми всі будемо добрими друзями, відповідальними громадянами України та частиною великої шкільної родини, де панують злагода та любов.

 

(Звучить вірш «Любіть Україну» В.Сосюри (Додаток 1) у виконанні учениці, на екран проектується відеоролик з ресурсу https://www.youtube.com/watch?v=hgkRguImrT4).

 

Вч.: - А що для вас означає «любити Україну, свою Батьківщину»? (знати державні символи, визначні дати, гордитись своєю країною, досягненнями українців, шанувати батьків, примножувати славу України…). Так, все правильно. Для цього нам потрібно сумлінно навчатися, здобувати нові знання та вміння. Школа – це теж частина України, тут ви проводитимете багато часу, тому варто більше знати про нашу школу та прикладати зусилля, щоб школа ставала «другою домівкою».

Тема уроку – Рідна країна, рідна школа, рідний клас. Ви закінчили початкову школу та перейшли в 5-й клас. Чекає вас попереду багато нового та невідомого. Насамперед, у вас нова класна кімната. Уроки проводитиме не один учитель, як в початковій школі, а багато вчителів-предметників. До того ж, ви на кожен урок переходитимете в інший кабінет. Щоб усе встигати, ми сьогодні ближче познайомимось з вами, з учителями та розташуванням кабінетів у школі. Тому урок ми проведемо з елементами квесту, а оскільки квест передбачає командну гру, то наші локації і будуть командами. Ми пригадаємо, що ми знаємо про нашу Батьківщину та дізнаємось багато нового про рідну школу.

 

Вікторина «Запитання-відповідь»

Слайд 1. Які державні символи України? (Гімн, прапор, герб)

Які символи школи? (Гімн, емблема)

Які символи класу? (Девіз, емблема)

Слайд 2. Хто стоїть на чолі держави? (Президент)

Хто управляє школою? (Директор)

Хто керує класом? (Класний керівник)

Слайд 3. Основний закон України? (Конституція)

Основний закон школи? (Статут)

Основний закон класу? (Правила класу)

Слайд 4. Хто генерує закони в державі? (Парламент)

Хто може встановлювати певні правила в школі? (Учнівський парламент, Рада школи, учні, батьки, вчителі)

Хто може встановлювати певні правила в класі? (Учні класу, їх батьки, вчителі)

Слайд 5. Хто відповідальний за дотримання норм законів, за впровадження законів в дію, забезпечує проведення фінансової політики та інше?

В державі – Кабінет Міністрів, силові структури, судова система

В школі – заступники директора, вчителі, учнівське самоврядування, Рада школи

В класі – учнівське самоврядування, батьківський комітет

Слайд 6. Яка дата вважається днем народження України? (24 серпня 1991 року)

Яка дата вважається днем народження школи? (1 вересня 1990 року)

Яка дата вважається днем народження класу? (1 вересня 2015 року)

Слайд 7. Територіально наша держава поділена на … (області)

В школі кожен клас займається в окремому … (кабінеті)

Кожен учень в класі сидить за … (партою)

Слайд 8. Їх ще називають артеріями держави? (дороги)

В школі між кабінетами учні пересуваються … (коридорами)

 

Вч: - А чи потрібні правила на дорогах? Для чого? (Відповіді учнів). Так, правильно. На дорогах всі, і водії, і пішоходи, повинні дотримуватись правил. А чи потрібні правила при пересуванні коридорами школи, адже тут нема транспортних засобів? (Відповіді учнів). Так потрібні. Правила регулюють норми поведінки та допомагають уникати конфліктів.

  •              Запропонуйте правила, які, на вашу думку, будуть доцільними для регулювання руху учнів у школі? (Частку НЕ використовувати заборонено).

Приклад:

  1. Піднімаючись чи опускаючись сходами, тримайся правого боку.
  2. Іди коридором в середньому темпі.
  3. Розмовляй упівголоса.
  4. Якщо в класі іде урок, а тобі потрібно зайти – постукай та запитай дозволу та інші.

 

Вч: - А тепер найцікавіше. Кожна група отримає по 2 картки з QR-кодом, де зашифровано назви кабінетів, які вам потрібно знайти. Це кабінети, де проходитимуть уроки: математики, історії, біології…, а хтось навіть потрапить до директора. Ваше завдання: за допомогою смартфона просканувати код, дізнавшись назву кабінету, який потрібно знайти. Далі ви шукаєте кабінет (тут вам допоможуть торішні 5-класники, а зараз «старожили» школи – учні 6-А класу), отримуєте від завідуючого кабінетом елемент пазлу та повертаєтесь до нашого класу. Завдання вважатиметься успішно виконаним, якщо група повертається з двома пазлами. Не забуваємо дотримуватись правил пересування по школі. Успіхів!

 

Додаток 2.

 

Вч: - Молодці, ви успішно виконали завдання. Ми маємо 12 елементів пазлів, з яких можна скласти 2 зображення. Прошу з кожної групи делегувати по 1 учню. Ці учні об’єднуються в 2 групи та складають пазли, розташовують їх по центру ватмана.

Вч:.- Що ви бачите на картинках? (Карта України, фото школи)

Вч: - Усі ми хочемо, щоб наша країна процвітала, щоб наша школа була найкращою. Давайте разом подумаємо, що ми хочемо для нашої країни, для рідної школи. На листочках напишіть або намалюйте, використовуючи кольорові олівці, ваші побажання, ваші думки, пропозиції щодо змін, які б ви хотіли зробити в школі: оформлення шкільних кабінетів та коридорів, зміни в розкладі занять, формі одягу та інше. Кращі пропозиції ми подамо на розсуд учнівського парламенту.

 

Кожну ідею, побажання прикріплюємо на відповідному ватмані. Озвучуємо. Обговорюємо.

 

Вч: - Як ви думаєте, хто найголовніший в школі? – Навіщо існує школа? – Для кого існує школа? – Без кого школа б не існувала? (відповіді учнів, дискусія)

Вч:. Звісно, це ви - учні – найголовніші учасники учбового процесу, наполегливі здобувачі знань. У вас на столах є листки зі стилізованим зображенням учня. Уявіть, що цей учень – ви. Розфарбуйте листки на власний розсуд та запишіть свої мрії, побажання на навчальний рік або навчання в школі загалом.

 

Вправа «Поділись мрією»

Вч: - Я думаю, всі ви писали лише хороші побажання? Пропоную поділитись своєю мрією з другом, однокласником (діти в довільному порядку обмінюються листками). Прочитайте побажання, порівняйте, чи схожі вони з вашими, запам’ятайте.

 

Вправа «Капсула часу»

Вч: - Складемо ці листівки в нашу чарівну скриньку та збережемо їх. Відкриємо в останній день навчання та подивимось, чиї мрії та побажання збулись (діти складають листки в скриньку).

 

Вч: - Завершити наш урок хочу словами Ліни Костенко

 

Не забувайте мріяти щодня.

Не забувайте усміхатись горю.

Усміхнені вуста – це та броня,

Яку не зломить навіть ваша доля.

 

  • Успіхів вам у всьому і нехай ваші мрії збуваються.

 

 

 

 

 

 

 


Додаток 1 «Любіть Україну» В.Сосюри

Любіть Україну, як сонце любіть,

як вітер, і трави, і води...

В годину щасливу і в радості мить,

любіть у годину негоди.

 

Любіть Україну у сні й наяву,

вишневу свою Україну,

красу її, вічно живу і нову,

і мову її солов'їну.

 

Без неї — ніщо ми, як порох і дим,

розвіяний в полі вітрами...

Любіть Україну всім серцем своїм

і всіми своїми ділами.

 

Для нас вона в світі єдина, одна,

як очі її ніжно-карі...

Вона у зірках, і у вербах вона,

і в кожному серця ударі,

 

у квітці, в пташині, в кривеньких тинах,

у пісні у кожній, у думі,

в дитячій усмішці, в дівочих очах

і в стягів багряному шумі...

 

Як та купина, що горить — не згора,

живе у стежках, у дібровах,

у зойках гудків, і у хвилях Дніпра,

у хмарах отих пурпурових,

 

в огні канонад, що на захід женуть

чужинців в зелених мундирах,

в багнетах, що в тьмі пробивають нам путь

до весен і світлих, і щирих.

 

Юначе! Хай буде для неї твій сміх,

і сльози, і все до загину...

Не можна любити народів других,

коли ти не любиш Вкраїну!..

 

Дівчино! Як небо її голубе,

люби її кожну хвилину...

Коханий любить не захоче тебе,

коли ти не любиш Вкраїну.

 

Любіть у труді, у коханні, в бою,

в цей час коли гудуть батареї

Всім серцем любіть Україну свою,

і вічні ми будемо з нею!

 

Додаток 2. Таблиця QR-кодів

Кабінет історії

C:\Users\admin\Downloads\qrcode (1).jpeg

Кабінет математики

C:\Users\admin\Downloads\qrcode.jpeg

Кабінет української мови

C:\Users\admin\Downloads\qrcode (2).jpeg

Кабінет світової літератури

C:\Users\admin\Downloads\qrcode (3).jpeg

Кабінет біології

C:\Users\admin\Downloads\qrcode (4).jpeg

Кабінет фізики

C:\Users\admin\Downloads\qrcode (5).jpeg

 

Кабінет інформатики

C:\Users\admin\Downloads\qrcode (6).jpeg

Кабінет мистецтв

C:\Users\admin\Downloads\qrcode (7).jpeg

Кафедра фізичного виховання

C:\Users\admin\Downloads\qrcode (8).jpeg

Майстерня

C:\Users\admin\Downloads\qrcode (9).jpeg

Кабінет директора

C:\Users\admin\Downloads\qrcode (10).jpeg

Кабінет англійської мови

C:\Users\admin\Downloads\qrcode (11).jpeg

 


Додаток 3 Малюнок учня/учениці


Використані ресурси:

https://www.youtube.com/watch?v=hgkRguImrT4

http://goqr.me/

https://24tv.ua/lifestyle/ru/pozdravlenija_s_dnem_nezavisimosti_ukrainy_pozdravlenija_v_proze_stihah_n1020027

http://ckua.ot7.ru/%D0%BC%D0%B0%D0%BB%D1%8E%D0%BD%D0%BE%D0%BA/%D0%A0%D0%B0%D1%81%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D0%BA%D0%B8/987/%D0%A1%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B0:92.htm

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Григорян Марiя Петрiвна
    Хочу висловити свою вдячність авторові розробки і сайту за можливість користуватися інформацією.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
29 серпня 2019
Переглядів
940
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку