Урок з елементами STEM

Про матеріал
учні повинні вміти розв’язувати задачі на знаходження відсотків від числа, числа за його відсотком, відсоткового відношення двох чисел; розуміти цінність навколишнього середовища для всього живого.
Перегляд файлу

Інтегрований урок з математики та біології.

Тема: Відсоткові розрахунки.

Мета: Систематизувати знання учнів про види задач на відсоткові розрахунки ; вчити бачити красу природи в поєднанні з красою математики,  сприяти формуванню особистості з активною життєвою позицією, здатною свідомо, активно, творчо впливати на навколишній світ;

розвивати поняття, які вивчаються, і набути уміння та навички логічного мислення;

виховувати  любов до природи.

Очікувані результати: учні повинні вміти розв’язувати задачі на знаходження відсотків від числа, числа за його відсотком, відсоткового відношення двох чисел; розуміти  цінність навколишнього середовища для всього живого.

Обладнання:  оформлена класна кімната тематичними малюнками «Екологічні проблеми».

Тип уроку: Комбінований.

Ми не можемо керувати природою

інакше, ніж підкоряючись їй.

Френсіс Бекон

Підготовка до уроку: клас ділиться на  дві команди:

Хід уроку

У нас сьогодні незвичайний урок.  Урок-набат, урок-крик про допомогу. Природа! З дитячих років ми звикаємо до її чарівної краси. Любимо бувати в лісі, в полі, радіємо спілкуванню з нею. Адже Людина є частиною природи. А самій природі ми зобов’язані своїм існуванням, досконалістю і могутністю. Але, мабуть, не всі задумуються над тим, що природа – ще наша домівка.

Є таке правило: «Піднявся зранку, вмився, привів себе до ладу – одразу ж приведи до ладу свою планету» (А. де Сент Екзюпері)

Рятуємо чисте повітря, Рятуємо воду

 — В морях, океанах, в малих і великих річках.

 Рятуємо рідкісних птахів — не всі ще породи,

 А ті, що зникають в полях, у лісах, у лугах.

 Рятуємо злаки. А потім рятуємо квіти.

Рятуєм світанки — від кіптяви, гару й димів.

 Рятуємо тишу, щоб в тиші мовчати й радіти,

Рятуємо вулицю від голосних двигунів.

 Рятуємо землю. А також рятуємо небо.

 Рятуємо мрії. Кохання солодкий мотив.

 Рятуємо ніжність... Від кого рятуєм? Від себе,

 Поки ще не пізно і можна хоч щось зберегти.

Прошу звернути увагу на відео.

Учитель: Назвіть екологічні проблеми, які, за вашою думкою, існують на нашій планеті?. (Забруднення повітря, чисто­та і якість питної води, радіація, кислотні дощі, забруднення морів, рік; нітрати, смітники, знищення живої природи тощо).

До кінця XX століття забруднення навколишнього середовища відходами, викидами, стічними водами всіх видів промислового виробництва, сільського господарства, комунального господарства міст набуло глобального характеру і поставило людство на грань екологічної катастрофи.

Не обійшли ці проблеми стороною і Україну, а в деяких моментах, наприклад, радіоактивне забруднення, Україна стала “лідером”. Екологічні проблеми виникли не сьогодні. Тому звертаючи увагу на екологію, людина намагається зберегти саму себе. Але без зміни свідомості всі грандіозні плани збереження природного середовища будуть марними.

Учень:

Охорона навколишнього середовища - найактуальніша проблема сьогодення. Українська держава успадкувала тугий вузол еколо­гічних проблем:

  •       забруднені промисловими відходами, пестицидами й радіонуклідами повітря, ґрунти, водойми;
  •       еродовані землі;
  •       значною мірою вичерпані природні ресурси;
  •       змінені внаслідок антропогенного втручання ландшафти.

Екологічна криза значно поглибилась у зв'язку з аварією на Чорнобильській АЕС.

 Щоб розпочати урок, проведемо математичну розминку:

Математична розминка:

  1. 0,02 – скільки це відсотків?
  2. 15% десятковим дробом
  3. 20% від числа 300
  4. 50% числа = 500,  все число ?

Учні   приготували цікаві факти.

Цікаві факти

  •      Рослини використовують таку кількість сонячної енергії:
  • морські водорості – 3-5%;
  • рослини тропічних і хвойних лісів – 1-3%;
  • листопадні ліси помірного клімату – 0,6-1,2%
  • сільськогосподарські культури – 0,01-0,02%
  •                      Середня ефективність використання сонячної енергії у рослин – 1%, максимальна продуктивність фотосинтезу у зернових культур за сприятливих умов – 3-10%.
  •         Кожної хвилини на нашій планеті:
  •                     знищується понад 20га тропічних лісів;
  •                     використовується близько 159л нафти;
  •                     знищується 50т родючого ґрунту через неправильне використання;
  •                     виділяється більше ніж 12000т вуглекислого газу в атмосферу.
  •         Людина кожної хвилини:
  •                     використовує 13% річкових вод, повертаючи їх у довкілля у вигляді стічних вод;
  •                     видобуває з надр і піднімає на поверхню близько 100млрд.т. мінеральних руд;
  •                     виплавляє понад 800млн.т різних металів;

вносить на поля понад 500млн.т добрив і 4млн.т пестицидів.

Учень:

Під забрудненням навколишнього середовища розуміють надходження в біосферу будь-яких твердих, рідких і газоподібних речовин або видів енергії  у кількостях, що шкідливо впливають на людину, тварин і рослини як безпосередньо, так і непрямим шляхом.

Учитель:

Пропоную розв’язати таку задачу:

Встановлено,що одна тонна нафти утворює на поверхні води пляму площею близько 6 км²? . Яку площу акваторії вкриє нафтова пляма у випадку аварії танкера водотоннажністю 5 тис. тонн?

Розвязання:

Складемо пропорцію:

                                маса                                    площа

                                1 тонна                               6 км?

                                5 000 т                                 х км?

Х =  30 000 км.

Відповідь: 30 000 км.

Учень:

Відгадайте про що будемо говорити:

  • Текло,текло й лягло під скло(вода,лід).
  • Біжить,біжить,не вибіжить,

Тече,тече – не витече.

Зимою спить,а в літку шумить(річка).

  • Довго нема мене – все в’яне,а як прийду – все оживає(дощ).

Учитель

Задача:

 В середньому кожна людина споживає 1,70 літрів води за добу, при фізіологічній потребі 2 літри. Підрахуйте скільки води споживають всі учні класу.

Розв’язання:

Підраховуємо скільки води споживають учні нашого класу. Складемо пропорцію:

Середнє значення                               норма

        1.7 літрів                                   1 людина

          Х літрів                                 10 учень

       Х =1.7*31/1=5 2.7 літрів

Відповідь: 52.7 літрів всередньому споживають учні  нашого класу.

Учень:

Цікаві факти про воду

  •                 Ми ніколи не будемо мати більше води, ніж маємо зараз;
  •                 щодня з поверхні землі випаровується 1 000000000000 (трильйон) тонн води;
  •                 80% земної поверхні вкриті водою;
  •                 3% води на землі прісні; більша частина прісної води зберігається у замерзлому стані в льодовиках;
  •                 кров людини на 83% складається з води;
  •                 кавун на 93% складається з води;
  •                 забруднені підземні води очищаються протягом декількох тисячоліть;
  •                 людина може обходитися 30 діб без їжі і менше тижня без води;

Хвилинка відпочинку.

Математичні фокуси.

  1.  453628                                2)  Загадати от 1 до 15

Учень                                                         +5

Учитель                                                      * 3

Учень                                                           - 15

Учитель                                                Відповідь ділю на 3

Сума

3)Скільки буде половина від 2 + 2 =3

Учень:

Забруднення повітря:

Повітря забруднюють практично всі види сучасного транспорту, кількість якого постійно збільшується у всьому світі. Майже всі складові вихлопних газів автомобілів шкідливі для людського орга­нізму, а оксиди азоту до того ж беруть активну участь у створенні  смогу.  Забруднюється повітря і пилом гуми з покришок автомобілів і літаків (один автомобіль утворює близь­ко 10 кг гумового пилу).

Задача для самостійного розв’язання:

При аваріях на хімічно-небезпечних об’єктах  для захисту органів дихання використовують ватно-марлеві пов’язки,замочені в 2,5 % розчині харчової соди. Скільки грамів соди міститься в 250 г води?

Колективна робота з класом

Завдання для кожної команди. Хто правильно розвязав перший, той отримує найвищий бал.

Завдання

1. В Україні є споруди,здатні очищати 5 млн м³ води за добу. Скільки кубічних метрів води можуть очистити вони:

а)за місяць; б)за рік?

2. В  Україні викиди шкідливих речовин автотранспорту складають близько 5,5 млн. т на рік, що становить 39% усіх викидів шкідливих речовин у повітря. Скільки всього шкідливих речовин  викидається в повітря в Україні?

 

Пропоную подивиться ще одне відео та сказати, в якому світі вам більше подобається жити?

Підсумок уроку: А тепер хочу почути від вас, як же спасти нашу планету?

Пройшовши екологічною стежкою і розв’язавши задачі, ми дійшли висновку, що людина має ставитися з добротою, любов’ю до всього живого заради життя на Землі. Потрібно, щоб кожна людина чула ніжну пісню лісових дзвіночків, шелест листочків, пісню жайворонка, відчувала неповторний запах землі.

Любов до природи, до батьківської хати, до неньки - України треба пронести через усе життя.

Встаньте, люди, миром за природу,

За предвічну матінку для нас.

Щедрії дари і чисту воду

Нам вона сторицею віддасть.

(П. Парасочко)

Домашнє завдання.

Підготувати коротке повідомлення про екологічні проблеми та скласти задачу екологічного  змісту.

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 вересня 2019
Переглядів
867
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку